AndroidHealthClinic

Laag testosteron niveau... Info graag!

het is inderdaad waar dat je de ene week lage levels kan hebben en de andere week hogere levels. ik heb ongeveer om de maand een week dat ik voel dat ik minder testosteron in mijn bloed heb en ik heb dat ooit is laten meten tijdens zo'n week en ik zat toen ook onder de limiet. ik denk dat ik toen ongeveer zoveel als robin in mijn bloed had.
luke1984 zei:
Als je naar een arts gaat en zegt dat je je "gedeprimeerd" en "geen man" meer voelt en dat het veel invloed heeft op je dagelijks leven, denk ik dat hij je best wel testosteron vervangende therapie zet.
is zelfs niet nodig. als hij je bloed neemt en ziet wat de waarden zijn (waarden van robin) zal hij je het ook voorschrijven, want te weinig testosteron geeft andere problemen na lange tijd. denk maar aan botproblemen.

Volgens mij is het meten van je testlevel echt een momentopname...

Mijn testlevel kwam uit op 9,6 nmol/L terwijl de doc aangaf dat de ref. waarde lagen op 4- 17,35 nmol/L..

Ben 21 jaar...dus ik zou al bijna aan de hrt moeten volgens de gegevens die hierboven gegeven worden..

Heb trouwens nergens last van...ben er vrijwel zeker van dat het gewoon veel verschilt per opname moment..

Iemand vaker laten testen zonder a.s. gebruikte te hebben tussendoor die dit kan onderstrepen?

Dit lijkt mij zonder twijfel een hele goede mogelijkheid. s'Ochtends ligt je test conc bijv. ver boven je normaal waarde. Tevens hebben je leefomstandigheden hierop ook invloed. Wil je zekerheid, laat een reeks testen van een paar weken bij iemand die weet waar die over praat.

Zolang je geen klachten hebt en je je libido normaal is zou ik me echter niet te druk maken. Test zegt namelijk ook niet alles ;)

Allemaal,

Ik heb mijn testosteronniveau laten meten en ik kwam uit op 8.5 nmol/liter. Nu begrijp ik dat dat knap laag is maar de huisarts heeft al helemaal geen idee wat ze met zo'n meting aanmoet... Ik moest haar vertellen hoe het zat met testosteron en zo :D

Robin

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dit kwam puur door het feit dat m'n vetpercentage te hoog was. Een te hoog vetpercentage remt dus je testosteronniveau.
Ik kan niet beoordelen of dit bij jou het geval is.

M'n sportarts houd 10 nmol/l - 30 nmol/l aan als referentiewaarden. Hou er rekening mee dat elke arts ook buiten Nederland andere refentiewaarden aanhoud.

Greetz.

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dit kwam puur door het feit dat m'n vetpercentage te hoog was. Een te hoog vetpercentage remt dus je testosteronniveau.
Ik kan niet beoordelen of dit bij jou het geval is.

M'n sportarts houd 10 nmol/l - 30 nmol/l aan als referentiewaarden. Hou er rekening mee dat elke arts ook buiten Nederland andere refentiewaarden aanhoud.

Greetz.

Referentie waarden zeggen niks over de meting, 10 nM = 10 nM ookal is de referentie 50 - 100.

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar je vet percentage toendertijd, dat moet dan toch wel "vrij" hoog hebben gelegen.

hmmm zal het binnenkort nog een laten testen, ben wel nieuwsgierig. 9,6 nmol/l is toch wel heel laag als ik kijk naar de ref. waarde die overal op internet staan...

Tja ach, wat is laag en waar heb je eigenlijk reeel last van?

Mij niveau is ook superlaag maar heb ik ergens last van?
Nee. En dat kuren met testosteron heeft m'n eigen testosteronniveau niet veel goed gedaan duh logisch lijkt me. Zoiets herstelt zich ook pas na meer dan een jaar, en zeker als je mijn leeftijd hebt (35) en al aardig wat hebt gespeeld met vials en spuitjes :D

Kijk niet teveel naar je waarde maar zeg hoe je je voelt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het een probleem is dat ik al langer heb. Ik heb inderdaad wat teveel vet (ben niet echt dik maar ben ook nooit slank geweest, werken we nu aan :D ). In de tijd dat de test werd uitgevoerd zat ik op 20% :eek:, vet in de bodybuilding maar op mijn bouw (2.02 meter en niet smal) is dat niet echt vreselijk opvallend.

Ik ben het gaan navragen omdat ik een paar jaar Seroxat heb gebruikt (een soort Prozac dat me tegenhoudt om lastige mensen af te slachten :rolleyes: ). Mijn spieropbouw liet veel te wensen over, ondanks extreem harde training en veel eiwitten. Ook merkte ik dat ik met wat extra test anders reageerde op dingen en veel virieler was. Mijn libido was inderdaad beter dan zonder.

Ik voel me niet zoals ik me zou moeten voelen (naar mijn mening). 40 jaar is niets, zeker niet om nu al rustiger aan te gaan doen.

Ik denk dat teveel factoren invloed hebben op het natuurlijke testo-niveau om mbv 1 meting een goed resultaat te kunnen krijgen.

Ik denk dat je dan over meerdere wkn metingen zult moeten verrichten.

Ff flink je vrouw palen en je hebt zit mss ineens wel ineens een stuk hoger.

Terug
Naar boven