AndroidHealthClinic

Labtest Isolaat Perfection (-22% eiwit) en Micellar Casein Perfection (-23% eiwit) - Bodyenfitshop.n

Hun micellar is gemaakt van soja? :P

Ze kunnen nog altijd geen juiste ingrediënten lijst maken...

Bron
Ingrediënten: wei-eiwitconcentraat (bevat melk), micellar caseïne (bevat soja en melk), inuline, monokaliumfosfaat, polydextrose, verdikkingsmiddelen (guargom E412, xanthaangom E415), magnesium citraat, resistente dextrine, antiklontermiddelen (tri calciumfosfaat E341, siliciumdioxide E551), cholinebitartraat, smaakaroma, L-carnitine-l- tartraat, zoetstoffen (sucralose E955, acesulfaam-K E950), natriumchloride, vitaminen (ascorbinezuur E300, vitamine B3 nicotinamide, biotine, vitamine B5 pyridoxine HCl, vitamine B6 pyridoxine HCl, vitamine B1 thiamine HCl, vitamine B2 riboflavine, vitamine B12 cyanocobalamine, foliumzuur, vitamine E tocoferol).
De smaken Chocolate, Chocolate Cookie, Chocolate Caramel, Hazelnut Nutella en Chocolat Coconut Bounty bevatten mager cacaopoeder; Strawberry en Berry bevatten kleurstof bietenrood (E162), Banana bevat natuurlijk kleurstof bètacaroteen (E160a), Coconut Ice Cream bevat gedroogd kokos poeder, Straciatella bevat chocoladepoeder.
Allergeneninformatie: bevat melk (lactose) en soja.

Ha, spiking.

Ha, wel eerlijk van ze. Ze leren het wel :P

Ha, wel eerlijk van ze. Ze leren het wel :P

Ha :rolleyes: Nee dat is niet eerlijk. Is even eerlijk als MusclePharm die het erop zet, maar verondersteld dat de meeste mensen hier niet bij nadenken.

Als ze hun eiwitpercentage hierop aanpassen dat is eerlijk! Heeft er trouwens altijd opgestaan, dus ze leren juist niets.

Ze kunnen nog altijd geen juiste ingrediënten lijst maken...

Bron

Dat is inderdaad wel opmerkelijk, bij wei-concentraat en micellar caseine zou je sojalecithine verwachten om het 'instant' te maken.
Kijk je bij de Micellar, staat er niet eens vermelding van, of allergenen waarschuwing bij, van soja.
Bij de Whey Perfection dan weer wel, maar dan ontbreekt op het label van "smart eiwit" weer de vermelding :p

Wij krijgen de gegevens en labels rechtstreeks van onze leverancier en die vertrouwen we, dus onze labels kloppen gewoon.
Groet,
Kalf

Die carnitine zal wel zijn toegevoegd vanwege de "vet-verbrandende werking" :rolleyes:

Is het nog interessant om die bij te voegen, was toch niet zo'n goedkoop aminozuur?
Het is duurder afzonderlijk op hun site dan citrulline malaat.

Effecten zijn nog vrij onzeker gezien meeste onderzoeken gefinancierd zijn door bedrijven zelf. Ook is de dosis belangrijk.

http://www.ergogenics.org/l-carnitine-l-tartraat-versnelt-herstel-na-krachttraining.html
Het onderzoek is betaald door Lonza. Lonza is een fabrikant die veel investeert in onderzoek naar L-carnitine.

http://www.ergogenics.org/l-carnitine-l-tartraat-herstelt-spieren-na-training.html
Ook dit onderzoek is betaald door Lonza, een fabrikant van carnitine.

Effecten zijn nog vrij onzeker gezien meeste onderzoeken gefinancierd zijn door bedrijven zelf. Ook is de dosis belangrijk.

http://www.ergogenics.org/l-carnitine-l-tartraat-versnelt-herstel-na-krachttraining.html
Het onderzoek is betaald door Lonza. Lonza is een fabrikant die veel investeert in onderzoek naar L-carnitine.

http://www.ergogenics.org/l-carnitine-l-tartraat-herstelt-spieren-na-training.html
Ook dit onderzoek is betaald door Lonza, een fabrikant van carnitine.

Ik heb het niet over de effecten, als het om spiking gaat dan is het om het product goedkoper te maken (voor hen en/of de consument). Als je er een niet goedkoop aminozuur zou toevoegen dan wordt het product juist duurder.
Kunnen ze evengoed wei met toegevoegde beta-a, citr, arg verkopen want is goedkoper of gelijk aan de prijs van carnitine.

Ik heb het niet over de effecten, als het om spiking gaat dan is het om het product goedkoper te maken (voor hen en/of de consument). Als je er een niet goedkoop aminozuur zou toevoegen dan wordt het product juist duurder.
Kunnen ze evengoed wei met toegevoegde beta-a, citr, arg verkopen want is goedkoper of gelijk aan de prijs van carnitine.

Ik heb geen idee waarom ze het toegevoegd hebben, alleen dat hoogstwaarschijnlijk het eiwitpercentage dan lager ligt.

De vraag is of dit het enigste extra aminozuur is.

- Misschien was het beter om hier een bericht te plaatsen dan in het whey perfection topic

Ik heb een Isolaat Perfection, smaak Naturel, uit de beruchte tijd dat amino spiking naar voren kwam (helaas pas nu opgemerkt dat dit speelt).

Kan ik deze Naturel nog gebruiken? Of was er met de Naturel niets mis mee?
Hebben jullie al het spul weggegooid?

Lees dit bericht eens bij Ergogenics:

De helft van de eiwitten in Iron Mass van MusclePharm is foetsie.

Ze worden voor de rechter gedaagd,evenals mogelijk nog een aantal andere leveranciers. (zie artikel)

Zo'n aktie zie ik in nederland nog niet gebeuren,gezien de handelswijze van de Bodyenfitshop.
Ook Vit D3 van hun eigen huismerk, komt niet door een uitgevoerde labtest!!!!
Wat klopt nog wel??

Lees dit bericht eens bij Ergogenics:

De helft van de eiwitten in Iron Mass van MusclePharm is foetsie.

Ze worden voor de rechter gedaagd,evenals mogelijk nog een aantal andere leveranciers. (zie artikel)

Zo'n aktie zie ik in nederland nog niet gebeuren,gezien de handelswijze van de Bodyenfitshop.
Ook Vit D3 van hun eigen huismerk, komt niet door een uitgevoerde labtest!!!!
Wat klopt nog wel??

Uit betrouwbare bron heb ik, dat hun schaft tijden nog wel binnen de 20% vallen.

maar HEY pin me er niet op vast.

Na 4 maanden eindelijk antwoord op mijn klacht bij de NVWA omtrent de "fraude" van Body en Fit :o:o:o

rucfew.jpg

Laatst bewerkt:
Wow! Weer zo een copy+paste brief van ze, lekker bezig, zogenaamd onderzoek gestart in januari maar brief krijg je halfjaar later.....tuuuuurlijk!! Alsof iemand opeens herinnerde: hey! ik moet die gast nog antwoord geven, hij vroeg iets in januari.

Terug
Naar boven