XXL Nutrition

Labtest: Myprotein Fermented BCAA Powder 70,5%

Bezoekers in dit topic

Ok, dat zijn we niet gewoon zo een manier van analyse. Dus we gaan het nog eens grondig nakijken en contact opnemen met Myprotein om verder in gesprek te gaan.
Waarom zouden jullie contact opnemen met MP om verder in gesprek te gaan? Zij bedonderen met een ondermaats product. Wie eist, bewijst. Jullie voeren al jaren bij een officieel lab de testen uit, en er is gebleken dat jullie er nooit naast zitten of er iets niet zou kloppen. Toch?

Ik ruik hier een beetje paniek bij jullie, hopelijk zit ik er naast, maar de bal ligt natuurlijk bij MP en jullie hebben niks om je zorgen over te maken. Zij stellen dat jullie labresultaten niet kloppen, laat ze dat A) maar aantonen, en B) zelf met daadwerkelijk geaccrediteerde en onafhankelijke labtests komen. Zoals Galen al onderbouwde doen ze dat eigenlijk gewoon niet, het zijn wat fancy labeltjes links en rechts voor een paar irrelevante onderdelen van dit soort testen die zogenaamd voor bijzondere kwaliteitswaarborg staan, maar als we gewoon daadwerkelijk een nauwkeurig, real deal gehalte willen zien dan is dat dus kennelijk vooralsnog niet mogelijk bij MP. Dan moet je niet gaan wijzen met de vinger als je zelf alle mogelijke omstandigheden in het leven roept die jou de schijn tegen geven. Vooralsnog doen ze iig geen van beide (A/B), en zie ik hier volgens mij alleen maar een soort verkapte dreigementen uitgaan aan jullie adres. Zou ik helemaal snel klaar mee zijn dit soort quasi maffioso's. If you fuck with the bull you get the horns. Zo werkt het inmiddels al wel even.

Als ze btw nog meer spuwen met deze ondertoon zou ik een CC doorsturen naar de NVWA en ook eens bij officiële instanties het een en ander neerleggen. Even bewustmaking van het feit dat we tegenwoordig bijzonder veel prime-time programma's hebben die hier graag een item van willen maken doet het ook altijd wel goed om dit soort heren even op hun plaats te zetten. Kennelijk realiseren deze knapen niet wat hun positie nou eigenlijk op dit moment is. Geen beste.
 
Als ze btw nog meer spuwen met deze ondertoon zou ik een CC doorsturen naar de NVWA en ook eens bij officiële instanties het een en ander neerleggen.
De NVWA is ruk. Reageren altijd pas na een half jaar en als je ze een overtreding in de schoot werpt vertellen ze je dat je eerst contact op moet nemen met een juridisch bureau om te bevestigen dat het daadwerkelijk een overtreding is van de wet, en daarna pas bij ze moet terugkomen :roflol: Hebben nog nooit een klacht van me serieus genomen.

Krijg je dus deze meuk terug als je zegt dat een bedrijf een bepaald artikel van de Warenwetbesluit Bereiding en behandeling van levensmiddelen overtreedt:
De NVWA houdt toezicht op naleving van wet- en regelgeving. Voor advies over de toepassing en interpretatie van de wettelijke eisen, die van toepassing zijn voor uw specifieke producten en bedrijfsprocessen, verwijzen we u naar een branchevereniging of gecertificeerd adviesbureau. Deze organisaties kunnen uw vragen beantwoorden. U kunt ze met een zoekmachine op het internet vinden
 
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Als supplementlabtest nu paniekerig gaat doen en excuses ofzo richting MP uitspreekt verlies ik alle respect voor ze en hebben al die testen 0 nut imo.
Mocht het gewoon kloppen en zijn de producten van MP crap, verlies ik alle respect voor hun en weet je dat het goed zit met supplementlabtests. Ik hoop het tweede ook :D Interesting.
 
Als supplementlabtest nu paniekerig gaat doen en excuses ofzo richting MP uitspreekt verlies ik alle respect voor ze en hebben al die testen 0 nut imo.

Als een eerdere test niet zou kloppen dan had de verkoper daarvan wel actie ondernomen. Iemand als Johnny Ferdinand had dat echt niet over zijn kant laten gaan.
 
Als een eerdere test niet zou kloppen dan had de verkoper daarvan wel actie ondernomen. Iemand als Johnny Ferdinand had dat echt niet over zijn kant laten gaan.
Heb toch altijd mijn twijfels gehad over de testen, maar daar gaat dit topic niet over..
 
Waarom zouden jullie contact opnemen met MP om verder in gesprek te gaan? Zij bedonderen met een ondermaats product. Wie eist, bewijst. Jullie voeren al jaren bij een officieel lab de testen uit, en er is gebleken dat jullie er nooit naast zitten of er iets niet zou kloppen. Toch?

Ik ruik hier een beetje paniek bij jullie, hopelijk zit ik er naast, maar de bal ligt natuurlijk bij MP en jullie hebben niks om je zorgen over te maken. Zij stellen dat jullie labresultaten niet kloppen, laat ze dat A) maar aantonen, en B) zelf met daadwerkelijk geaccrediteerde en onafhankelijke labtests komen. Zoals Galen al onderbouwde doen ze dat eigenlijk gewoon niet, het zijn wat fancy labeltjes links en rechts voor een paar irrelevante onderdelen van dit soort testen die zogenaamd voor bijzondere kwaliteitswaarborg staan, maar als we gewoon daadwerkelijk een nauwkeurig, real deal gehalte willen zien dan is dat dus kennelijk vooralsnog niet mogelijk bij MP. Dan moet je niet gaan wijzen met de vinger als je zelf alle mogelijke omstandigheden in het leven roept die jou de schijn tegen geven. Vooralsnog doen ze iig geen van beide (A/B), en zie ik hier volgens mij alleen maar een soort verkapte dreigementen uitgaan aan jullie adres. Zou ik helemaal snel klaar mee zijn dit soort quasi maffioso's. If you fuck with the bull you get the horns. Zo werkt het inmiddels al wel even.

Als ze btw nog meer spuwen met deze ondertoon zou ik een CC doorsturen naar de NVWA en ook eens bij officiële instanties het een en ander neerleggen. Even bewustmaking van het feit dat we tegenwoordig bijzonder veel prime-time programma's hebben die hier graag een item van willen maken doet het ook altijd wel goed om dit soort heren even op hun plaats te zetten. Kennelijk realiseren deze knapen niet wat hun positie nou eigenlijk op dit moment is. Geen beste.

Zij hadden eerder al contact met ons opgenomen en voor ze hun eigen labtest geplaatst hadden ook (wij hadden de mail veel later ontvangen). Daar staan wij altijd voor open omdat ons uiteindelijk doel is dat bedrijven hun producten verbeteren indien slecht getest. Bodyenfit heeft dit ook gedaan bij onze test op hun isolaat perfection en ze hebben toen ook alle gegevens mogen inkijken. Myprotein mag ook altijd de analysegegevens inkijken, de bestel- en aflevergegevens hebben ze al samen met de foto's van het product gemaakt in het lab.

Paniek is er niet, maar we zijn wel voorzichtig en willen alles zo goed mogelijk doen. Het is natuurlijk niet de eerste slechte test, dus hebben al wat ervaring.

Wij hebben daarom de rapporten van de eigen analyse van myprotein naar het lab doorgestuurd en een 2de vrije aminozuuranalyse aangevraagd. Op deze manier is er geen twijfel mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Als supplementlabtest nu paniekerig gaat doen en excuses ofzo richting MP uitspreekt verlies ik alle respect voor ze en hebben al die testen 0 nut imo.
Mocht het gewoon kloppen en zijn de producten van MP crap, verlies ik alle respect voor hun en weet je dat het goed zit met supplementlabtests. Ik hoop het tweede ook :D Interesting.

Dat zullen wij alleen doen als onze 2de analyse aantoont dat er een meetfout is gebeurd. Indien dit het geval is kunnen we er nog voor kiezen om een 3de test te doen. Maar het gaat ons nog altijd om onafhankelijke testen, dus anoniem besteld en rechtstreeks afgeleverd bij het lab. Het is ook niet het geval dat we de testen zelf doen, dat doet het lab Nutricontrol en wij plaatsen alleen het rapport met uitleg.
 
Als een eerdere test niet zou kloppen dan had de verkoper daarvan wel actie ondernomen. Iemand als Johnny Ferdinand had dat echt niet over zijn kant laten gaan.

Johnny Ferdinand had een bericht op facebook geplaatst bij de test dat hij er meteen wat aan ging doen. En daar doen we het voor.
 
Laatst bewerkt:
Heb toch altijd mijn twijfels gehad over de testen, maar daar gaat dit topic niet over..

Vrijwel alle analyses kunnen extern bevestigd worden.

Isolaat perfection van B&F was al eerder getest en hier op het forum geplaatst. De afwijking die wij gevonden hadden op de smaak vanille komt overeen met die test (na correctie van effect smaak op inhoud). De test op caseïne perfection kwam ook perfect overeen en geen amino spiking gevonden via een vrije aminozuuranalyse.

De testen van sportfood, xxl, powersupplements en zelfs myprotein whey kwamen overeen met hun eigen interne analyses (en het label) en voor myprotein en xxl bij andere externe analyses. Myprotein impact whey is meerdere malen door andere bedrijven getest en xxl hier op het forum. Ook kwam de analyse van Bodylab overeen, alleen hebben wij getest op ruw eiwit ipv droge stof.

De andere geteste BCAA kwamen ook overeen met het label. Ook het product van B&F. En een hele hoop andere testen op andere whey producten ook.
 
Laatst bewerkt:
Al zo'n juridische zaken/verdediging zijn toch redelijk kostelijk ook al ben je in je recht? Zijn jullie financieel sterk genoeg om zo'n verdediging op jullie te nemen (rechtsbijstand verzekering). Zoals je over de bedrijven geschreven hebt is het nog nooit tot iets officieels (aangetekende brieven enz) gekomen?
 
Dat is de reden waarom wij onze anonimiteit zo goed mogelijk proberen te bewaren. Maar als het voorvalt hebben we weinig andere keuze en moeten we doorzetten. Dat de kans er is wisten we op voorhand al en hebben we ons op ingesteld.
 
Heb toch altijd mijn twijfels gehad over de testen, maar daar gaat dit topic niet over..
Ik heb ook altijd een onderbuik gevoel bij al die booming supp- & fitness branche ondernemingen; het enige wat nog harder als paddenstoelen uit de grond schiet zijn de zogenaamde certified personal coaches die DE formule verkopen voor jouw doeleinden; maar daar gaat dit topic ook niet over. Nee, maar kijk, je mag best kritisch blijven, maar je moet natuurlijk niet uit het oog verliezen welke partij(en) nou eigenlijk op een zeker moment daadwerkelijk de schijn tegen hebben. Supplementlabtest is dat iig in geen geval op het moment van spreken, alle testen zijn legit gebleken en ze verlenen altijd hun medewerking waar dat netjes vriendelijk wordt verzocht.

Zij hadden eerder al contact met ons opgenomen en voor ze hun eigen labtest geplaatst hadden ook (wij hadden de mail veel later ontvangen). Daar staan wij altijd voor open omdat ons uiteindelijk doel is dat bedrijven hun producten verbeteren indien slecht getest. Bodyenfit heeft dit ook gedaan bij onze test op hun isolaat perfection en ze hebben toen ook alle gegevens mogen inkijken. Myprotein mag ook altijd de analysegegevens inkijken, de bestel- en aflevergegevens hebben ze al samen met de foto's van het product gemaakt in het lab.

Paniek is er niet, maar we zijn wel voorzichtig en willen alles zo goed mogelijk doen. Het is natuurlijk niet de eerste slechte test, dus hebben al wat ervaring.

Wij hebben daarom de rapporten van de eigen analyse van myprotein naar het lab doorgestuurd en een 2de vrije aminozuuranalyse aangevraagd. Op deze manier is er geen twijfel mogelijk.
Een 2e vrije aminozuuranalyse? Dat is dan op kosten van MP neem ik aan? Het lijkt mij toch dat daar maar 1 partij voor op kan draaien financieel...?

Al zo'n juridische zaken/verdediging zijn toch redelijk kostelijk ook al ben je in je recht? Zijn jullie financieel sterk genoeg om zo'n verdediging op jullie te nemen (rechtsbijstand verzekering). Zoals je over de bedrijven geschreven hebt is het nog nooit tot iets officieels (aangetekende brieven enz) gekomen?
Als het uiteindelijk tot een proces komt gaat het doorgaans over kanton zaken. Kan je als het echt skere bende is nog zonder advocaat je eigen zaak voeren, maar er zullen altijd wel kundige mensen te vinden zijn die zijn te porren voor een beetje actie op niveau. Overigens als je een zaak tegen je krijgt aangespannen en je wint, dan draait de verliezende partij gewoon op voor alle kosten, inclusief jouw proces- & rechtsbijstandskosten. Zal geen probleem worden dus.
 
certified personal coaches hebben zo'n geweldige formule dat deze niet voor hun eigen lichaam werkt
 
UPDATE:

Het laboratorium Nutricontrol heeft de gegevens nogmaals nagekeken en geconcludeerd dat er een verdunningsfout is gebeurd. Wij vragen altijd om de resultaten na te checken bij grote afwijkingen en dit was nu ook het geval. Maar deze fout was niet meteen zichtbaar. Bij testen op whey ligt dit anders omdat we een stikstofanalyse gebruiken om het totale eiwitgehalte te checken. Op deze manier hebben we een extra check om te kijken of de aminozuurprofielanalyse klopt. Bij de vrije aminozuuranalyse op BCAA producten hebben we dit niet gedaan omdat het geen eiwitproducten zijn, maar zouden we bij volgende testen kunnen toevoegen. De andere BCAA analyses zijn correct en komen ook overeen met het label. Het lab gaat nu een aangepast rapport opmaken met correctie van de verdunningsfout.
 
Laatst bewerkt:
Wat betekent de verdunningsfout voor de uitkomst van de test?
 
Wat betekent de verdunningsfout voor de uitkomst van de test?

Bij een te grote verdunning van de testsample komen de waardes lager uit. Dit wordt berekend op g/kg.
 
Laatst bewerkt:
Iemand gaat z'n stage chemie niet halen :o

Stom dat zo'n fout door de controles van een geaccrediteerd enzo lab heenkomen voordat het resultaat bij de klant terecht komt en je er dan nog eens expliciet naar moet vragen.
 
We wachten af.. ben heel benieuwd wat hier nu uit gaat komen..
 
Hoop voor myprotein dat het nu wel goed zit :)
 
Back
Naar boven