AndroidHealthClinic

Aankondiging Labtesten XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Goede uitslagen !
 
Ik ga alvast van leverancier veranderen nu :). Denk dat jullie een leuke extra kerstomzet zullen ervaren met iedereen die verandert..
 
Ik ga alvast van leverancier veranderen nu :). Denk dat jullie een leuke extra kerstomzet zullen ervaren met iedereen die verandert..

Volac schijnt wel een goede leverancier te zijn
 
Er was vorige keer een hele discussie over de gebruikte methode. Spectrometrie tov de Dumas methode die eigenlijk stikstof gehalte bepaald.
Nu vroeg ik me af waar ANAL-10005 voor staat en ik kwam uit opde Kjehldal methode. Wat ook een methode is om stikstof te bepalen. Ik kan me herinneren dat in de donateurs groep expliciet geargumenteerd is om deze methode niet te gebruiken vanwege de inaccurate resultaten. En uiteindelijk is dit ook als argument gebruikt geweest om de resultaten die bnf heeft verspreid in hun eigen analyse min of meer teniet te doen.
Waarom is er dan toch gekozen voor deze methode en hoe betrouwbaar moeten wij dit vinden?
Overigens kom ik ook op een hogere waarde uit wanneer ik de afzonderlijke aminozuren optel (823.5g/kg). Wat is hier juist de rede voor? Is dit met een accuratere methode berekend? ANAL-10018 opzoeken gaf me niet veel meer dan "een gravimetrische analyse" wat enkel maar een verzamelterm is.

Dit zijn geen verwijten oid, maar gewoon een kritische blik op de resultaten met enkele vragen:).

Stikstof is gemeten via Kjeldahl. maar we hebben daarbij ook het aminozurenprofiel gemeten en dan kan je zien dat er geen vreemde aminozuren zijn bijgevoegd om het stikstofgehalte kunstmatig te verhogen.
Denk dan inderdaad aan goedkope en waardeloze Glycine, je ziet dat de waarde van glycine rond de 1,4% zit wat normaal is bij een whey.

Met bepalen van de losse aminozuren heb je altijd een kleine afwijking en daarbij hebben we tryptofaan niet gemeten (is duur om die ook te meten, en wordt nooit toegevoegd omdat tryptofaan duur is) en die moet je er nog bij optellen ;)
 
Ik wist het!!! B&F hun whey leek al altijd zo zoet... Toen ik overschakelde naar XXL whey had ik gewoon een beter gevoel erbij... Gains liepen uiteindelijk ook beter naargelang de tijd vorderde...

tastes like you died and went to sugar heaven.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Heb je toevallig ook een test van de Perfect Whey Protein? :)
 
Heb je toevallig ook een test van de Perfect Whey Protein? :)

We hebben hier testen van die op 75% uitkomen. Dit zijn waar ik geen rapport van heb om onderstaande eerder aangegeven reden.

We laten voor normaal testen via een kennis van mij die werkt op een laboratorium deze uitslagen krijg ik dan per email en zijn niet geschikt om te delen. Dan is normaal ook niet nodig omdat we voorheen alleen testen voor eigen interne controles en controle van de producent.
 
ik sleep jullie allemaal voor de rechter inclusief de mods, ik ben het zat.
 
ik sleep jullie allemaal voor de rechter inclusief de mods, ik ben het zat.

Ik hoop dat iemand ook een test op whey van ons laat doen via een mysterie koper, gratis reclame :woot:
 
verkeerd topic
 
verkeerd topic

Zo besparen we veel kosten en kunnen we veel testen ;)

Even door de duidelijkheid ;) Deze persoon werkt niet bij NutriControl, ECCA of de universiteit van Maastricht.
 
Zo besparen we veel kosten en kunnen we veel testen ;)

Even door de duidelijkheid ;) Deze persoon werkt niet bij NutriControl, ECCA of de universiteit van Maastricht.
hihi :p

m'n whey wordt nu toch nog altijd opgestuurd he? :o
 
bij hun weet je tenminste dat er de juiste voedingswaarde in de sperma zitten.
 
Back
Naar boven