AndroidHealthClinic

Laptop word warm ingame?

En dat zijn juist the usual programma's die worden gebruikt, ik photoshop echter ook, doe aan videobewerking en schrijf openGL applicaties die ik (uiteraard) zelf ook moet testen etc. Ja als ik iets doms doe in openGL wat veel van m'n videokaart vergt dan zal die wel redelijk belast worden, maar i.h.a. is ook bij mij alleen gamen de 'boosdoener'. Verder doe ik nog plenty dingen, zijn echter nauwelijks CPU/GPU intensief te noemen. Dus ik vond Rated z'n opmerking geeneens gek.

En nogmaals, game laptop of niet heeft hier niks mee vandoen!
product MOET gewoon op volle 100% belasting niet te warm worden!
Over dit, klopt, ben ik het ook mee eens, je kan echter niet ontkennen dat laptops veel vaker koelproblemen hebben dan desktops. Ondanks dat het niet hoort, komt het gewoon redelijk vaak voor.

Laatst bewerkt:
En dat zijn juist the usual programma's die worden gebruikt, ik photoshop echter ook, doe aan videobewerking en schrijf openGL applicaties die ik (uiteraard) zelf ook moet testen etc. Ja als ik iets doms doe in openGL wat veel van m'n videokaart vergt dan zal die wel redelijk belast worden, maar i.h.a. is ook bij mij alleen gamen de 'boosdoener'. Verder doe ik nog plenty dingen, zijn echter nauwelijks CPU/GPU intensief te noemen. Dus ik vond Rated z'n opmerking geeneens gek.

Over dit, klopt, ben ik het ook mee eens, je kan echter niet ontkennen dat laptops veel vaker koelproblemen hebben dan desktops. Ondanks dat het niet hoort, komt het gewoon redelijk vaak voor.

Dat zal dan waarschijnlijkst met de duur te maken hebben, en daarbij volgens mij mogen processors behoorlijk warm worden hoor, 60-80 graden kan geen schade opleveren aan je hardware! (videokaarten ligt dat zelfs nog wat hoger*in iedergeval in desktops*)

Ik vind rated zijn opmerking wel gek, dingen moet gewoon mee gegamed of what ever jij wil mee gedaan worden! En als je beetje laptop hebt is dat ook geen enkel probleem! (voorbeeld ik heb dan een asus laptop, kan gewoon nieuwe games draaien, ding is 2 jaar oud dus belast word die dan echt wel! maar hij is mij nog geen 1x uitgevallen wegen warmte! Wel word die naar aantal uur echt goed warm!) (waar tegen ik enkele andere merken heb gezien, dat deze er iets anders mee omgingen!)

En dat laatste wat je zegt over dat het bij laptops vaker voor komt! Kun je denk ik 80% van de gevallen, verklaren aan verkeerd gebruik van het product!
(verkeerde ondergrond zodat lucht toevoer niet optimaal is, en dat breekt je gewoon op! Dat laptops daar gevoeliger voor zijn dan desktop is een vast staand feit, enkel stof of heel dom neer zetten van je desktop zou dit kunnen be invloeden, terwijl bij een laptop onderkant/zijkant meestal gaten inzit die je eerder afsnijd van lucht)

Laatst bewerkt:
Praat aub niet zo dom, ga maar eens foto's bewerken, video's ectra...
Ga maar eens grote bestanden unparren enzo...
dan loopt je pc ook wel op 100%, en met foto's en video's word je videokaart ook gewoon 100% belast bij bepaalde bewerkingen.. En ja zelfs als hobby fotograaf kan dat al snel tot 1000den foto's lopen ;)

Dat jij verder niks doet met je pc betekent nog niet dat ze daar niet voor gemaakt zijn!
Dat koeling bij een laptop minder is is duidelijk, daarom is de performance ook lagerder, is je aantal watt/ampère lagerder, dan een desktop!
(en als je dus een degelijke laptop hebt is dat naar vergelijking warmte/koeling, en mag het dus geen **** uitmaken)
En sloop is voor de gein een laptop, zul je zien dat als je degelijk merk hebt, er echt wel degelijke koeling in zit..

Meeste gemaakte fout is dat mensen laptop op een niet ideale ondergrond zetten, zodat de lucht toevoer gewoon minimaal is.. Maar als jij bij een pc de lucht toevoer verminder, word die ook warm en krijg je ook problemen!

Alsjeblieft stop met posten als je dr geen **** vanaf weet!:rolleyes:

En nogmaals, game laptop of niet heeft hier niks mee vandoen!
product MOET gewoon op volle 100% belasting niet te warm worden!

En als er nu nog betweters zijn kijk dan aub eerst eens effe naar, wattage van een desktop, wattage van een laptop..
Vergelijk dat eens! Zul je zien dat er een behoorlijk verschil inzit wat de verklaring gaat geven voor mijn post!
Kerel je bent echt een beetje sloom he?

Met wat copy/paste in photoshop wordt je videokaart zeker niet 100% aangesproken, en als je fulltime echte foto/videobewerking gaat doen op een laptop ben je ook gewoon een mong**l.

Dat laptops niet mega warm mogen worden zodat ze uitvallen is logisch, maar als je op een standaard acertje gaat gamen moet je ook niet zeuren dat hij warm wordt, de meeste zijn gewoon gemaakt voor het standaard huis/tuin en keuken gebruik.

Een laptop en een desktop pc kan je ook niet met elkaar vergelijken omdat het 2 helemaal verschillende apparaten zijn met 2 totaal verschillende doelen. En al helemaal niet over de warmte wat ze afgeven en hoe ze gekoeld worden.

Gamen op een laptop is en blijft sowieso een slechte keuze.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Ik vind rated zijn opmerking wel gek, dingen moet gewoon mee gegamed of what ever jij wil mee gedaan worden! En als je beetje laptop hebt is dat ook geen enkel probleem!
In laptops zitten geen high-end videokaarten in, dus de kaarten wat er nu inzitten worden extra belast en worden zo warm en worden tot het uiterste gedreven.

High-end kaarten kunnen ze er niet inzetten omdat er de plek misschien niet voor is en omdat deze ook te warm worden in zo een klein ding. Apple heeft aluminium behuizingen wat over het algemeen al vanaf het begin veel beter koelt, maar al dat plastic met die kleine fans stelt geen k*t voor.

Kerel je bent echt een beetje sloom he?

Met wat copy/paste in photoshop wordt je videokaart zeker niet 100% aangesproken, en als je fulltime echte foto/videobewerking gaat doen op een laptop ben je ook gewoon een mong**l.

Dat laptops niet mega warm mogen worden zodat ze uitvallen is logisch, maar als je op een standaard acertje gaat gamen moet je ook niet zeuren dat hij warm wordt, de meeste zijn gewoon gemaakt voor het standaard huis/tuin en keuken gebruik.

Een laptop en een desktop pc kan je ook niet met elkaar vergelijken omdat het 2 helemaal verschillende apparaten zijn met 2 totaal verschillende doelen. En al helemaal niet over de warmte wat ze afgeven en hoe ze gekoeld worden.

Gamen op een laptop is en blijft sowieso een slechte keuze.

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

In laptops zitten geen high-end videokaarten in, dus de kaarten wat er nu inzitten worden extra belast en worden zo warm en worden tot het uiterste gedreven.

High-end kaarten kunnen ze er niet inzetten omdat er de plek misschien niet voor is en omdat deze ook te warm worden in zo een klein ding. Apple heeft aluminium behuizingen wat over het algemeen al vanaf het begin veel beter koelt, maar al dat plastic met die kleine fans stelt geen k*t voor.

Ja maar dat is nou net wat ik zeg acer is fail! Waarom 1300 euro in een acer laptop gooien terwijl je daar ook een ander degelijker merk voor kunt kopen(in studies bewezen) Echter, met je aluminium behuizing ;) is waar, maar ik kan je vertellen dat als je laptop heb van de 3 toon aangevende merken, dat deze ook gewoon aluminium bevatten om warmte afgifte te verspreiden!

En dan nog ik sloom? Jij weet zelf niet waar je over praat man!
Al is je laptop nog zo sloom, ding moet gewoon 100% kunnen(pak vergelijking van auto er maar weer bij * als een fabrikant zegt dat een auto 150 kan, moet die dat ook kunnen en mag die niet bij 150 over verhit raken, of uit elkaar vallen!*)

Ojah koeling van een laptop stelt wel degelijk wat voor, zeker naar wattage verhouding laptop/desktop!

Dat performance verschil desktop/laptop staat compleet buiten deze discussie! :rolleyes: (er is geen hond die 100% het snelste spul heeft! Alles is naar verhouding) Ja een laptop moet je inderdaad vermijden als jij wil game op hoogste settings, als echter gamer! Maar voor iemand die af en toe keer spelletje speelt, maakt het geen **** uit, die gaat echt niet voor beste settings!

Laptop is gewoon een mobiele pc, thats all..

En dit is gewoon mijn laatste bericht hier op! (of je moet effe met paar goede bronnen komen waarmee je het kunt bewijzen, dan zal ik je ook wat bronnen geven anders om, maar nu op deze manier discussie voeren is nutteloos!)

Dan laatste toevoeging, als jij een laptop koopt van tussen 300 en 500 euro is deze inderdaad minder geschikt als een desktop van die zelfde prijs catogorie. Maar een echt game pc, kost ook snel 1500 euro, en een laptop tussen de 1000 en 1500 euro, zijn prima dingen om fatsoenlijk normaal mee te gamen, msn en ga zo maar door!

@Pracicus, 2 kleine dingen.

1. Je vergelijking van hij moet gewoon 100% kunnen. Dan is het maar hoe je het interpreteert wat 100% is, dat de processor op 100% draait, of dat de videokaart op 100% draait. Je kan een auto toch ook niet minuten lang in ze toeren begrenzer knallen, dan gaat die motor ook naar de klote door oververhitting.

2. Het aantal watt is leuk, maar je moet naar het effectieve vermogen kijken. Als je een k*t voeding in je computer hebt, is maar 75% aan effectief vermogen, oftewel 25% gooi je weg aan warmte. Bij laptops ligt naar mijn weten dat percentage veel hoger, omdat het ten eerste niet met een voeding werkt maar met een accu. Is volgens mij dat percentage richting de 100%. Aangezien je met een laptop geen voeding wil verspillen, en het schaars is.

Mijn acer valt ook uit als ik ga gamen.:(

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar dat is nou net wat ik zeg acer is fail! Waarom 1300 euro in een acer laptop gooien terwijl je daar ook een ander degelijker merk voor kunt kopen(in studies bewezen) Echter, met je aluminium behuizing ;) is waar, maar ik kan je vertellen dat als je laptop heb van de 3 toon aangevende merken, dat deze ook gewoon aluminium bevatten om warmte afgifte te verspreiden!

Al is je laptop nog zo sloom, ding moet gewoon 100% kunnen(pak vergelijking van auto er maar weer bij * als een fabrikant zegt dat een auto 150 kan, moet die dat ook kunnen en mag die niet bij 150 over verhit raken, of uit elkaar vallen!*)

Ojah koeling van een laptop stelt wel degelijk wat voor, zeker naar wattage verhouding laptop/desktop!

Dat performance verschil desktop/laptop staat compleet buiten deze discussie! :rolleyes: (er is geen hond die 100% het snelste spul heeft! Alles is naar verhouding) Ja een laptop moet je inderdaad vermijden als jij wil game op hoogste settings, als echter gamer! Maar voor iemand die af en toe keer spelletje speelt, maakt het geen **** uit, die gaat echt niet voor beste settings!

En dit is gewoon mijn laatste bericht hier op! (of je moet effe met paar goede bronnen komen waarmee je het kunt bewijzen, dan zal ik je ook wat bronnen geven anders om, maar nu op deze manier discussie voeren is nutteloos!)

Dan laatste toevoeging, als jij een laptop koopt van tussen 300 en 500 euro is deze inderdaad minder geschikt als een desktop van die zelfde prijs catogorie. Maar een echt game pc, kost ook snel 1500 euro, en een laptop tussen de 1000 en 1500 euro, zijn prima dingen om fatsoenlijk normaal mee te gamen, msn en ga zo maar door!

Hahaha ze maken je boos practicus. Maar hoe kan ik weten dat die fan nou echt kapot is terwijl hy soms wel werkt (wanneer hy warm wordt). Kan ik de fan speed niet hoger zetten en dat hij constant werkt? want vanaf gister werkt de BATTERY ook nie moet hem steeds in stopcontact houden wtf!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Ojah je bent ook een verrecte ECTO! :trollface:

---------- Toegevoegd om 22:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:36 ----------

@Pracicus, 2 kleine dingen.

1. Je vergelijking van hij moet gewoon 100% kunnen. Dan is het maar hoe je het interpreteert wat 100% is, dat de processor op 100% draait, of dat de videokaart op 100% draait. Je kan een auto toch ook niet minuten lang in ze toeren begrenzer knallen, dan gaat die motor ook naar de klote door oververhitting.

2. Het aantal watt is leuk, maar je moet naar het effectieve vermogen kijken. Als je een k*t voeding in je computer hebt, is maar 75% aan effectief vermogen, oftewel 25% gooi je weg aan warmte. Bij laptops ligt naar mijn weten dat percentage veel hoger, omdat het ten eerste niet met een voeding werkt maar met een accu. Is volgens mij dat percentage richting de 100%. Aangezien je met een laptop geen voeding wil verspillen, en het schaars is.

Ooit gehoord van overclocken? Dan weetje dat hun Voltage's/snelheid zo ruim liggen, dat het echt wel 100% is.. (de hardware kan wel harder, alleen daar is het niet naar ontworpen!) ( een auto kun je ook gewoon tot het rode streepje gaan op je toeren teller, alleen is het bij een auto makkelijker om er overheen tegaan, waar bij hardware er beveiliging is ingebouwd)

2de punt weet ik heb je gelijk! Maar daar is echt wel rekening mee gehouden mee in het maken met de koeling!

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:42 ----------

Hahaha ze maken je boos practicus. Maar hoe kan ik weten dat die fan nou echt kapot is terwijl hy soms wel werkt (wanneer hy warm wordt). Kan ik de fan speed niet hoger zetten en dat hij constant werkt? want vanaf gister werkt de BATTERY ook nie moet hem steeds in stopcontact houden wtf!

Dan is je fan ook niet kapot, die gaat pas aan wanneer die bepaald aantal graden haalt! ( Je kunt een bios update proberen, wss valt het niet los in testellen) Batterij is dan gewoon dood, dus als je nog garantie hebt terug gaan, anders helaas pindakaas!

ALs je meer wilt weten over bios update ectra, pm dan even, wil alles uitleggen ectra, maar tegen paar hersenloze mong*len ga ik hier echt niet meer in! 0 verstand en denken dat ze ook maar iets weten, terwijl ze amper een pc aan kunnen zetten!:rolleyes:

Als je garantie hebt kan je m terugsturen wat wel even zal gaan duren.

Anders zal het vast liggen aan het feit dat de fan na een tijd zoveel lucht verplaatst heeft en zoveel stof verzameld heeft dat de fan gewoon de lucht niet meer naar buiten kan blazen omdat er stof tegen die heatsink aanzit.

Oplossing: open schroeven kijken waar de fan zit en het stof weghalen.

Ik heb het probleem zelf ook gehad je kan heel ingewikkeld gaan doen door de bios te updaten of je os opnieuw te installeren maar hier zal het echt niet aan liggen ;)

Als je garantie hebt kan je m terugsturen wat wel even zal gaan duren.

Anders zal het vast liggen aan het feit dat de fan na een tijd zoveel lucht verplaatst heeft en zoveel stof verzameld heeft dat de fan gewoon de lucht niet meer naar buiten kan blazen omdat er stof tegen die heatsink aanzit.

Oplossing: open schroeven kijken waar de fan zit en het stof weghalen.

Ik heb het probleem zelf ook gehad je kan heel ingewikkeld gaan doen door de bios te updaten of je os opnieuw te installeren maar hier zal het echt niet aan liggen ;)

:rolleyes: Ik nam idd aan dat die wel effe stof had gecheckt, hij had het er ook over dat zijn laptop eerst te warm werd voor de fans gingen draaien, dan heeft dat niks meer met stof te maken...

Maarja als jij graag een laptop a 6 weken minimaal kwijt wil, terwijl je het miss zelf ook kunt oplossen met bios update (bij zon update staat er ook gewoon bij wat verbetert is dus... Mocht het er niet tussen staan kun je altijd nog opsturen) Maar nogmaals wie ben ik!

Laatst bewerkt:
Ooit gehoord van overclocken? Dan weetje dat hun Voltage's/snelheid zo ruim liggen, dat het echt wel 100% is.. (de hardware kan wel harder, alleen daar is het niet naar ontworpen!) ( een auto kun je ook gewoon tot het rode streepje gaan op je toeren teller, alleen is het bij een auto makkelijker om er overheen tegaan, waar bij hardware er beveiliging is ingebouwd)

2de punt weet ik heb je gelijk! Maar daar is echt wel rekening mee gehouden mee in het maken met de koeling!

"Ooit gehoord van overclocken?" :roflol: Kom op zeg, wat een neerbuigende vraag. Alsof jij er alles van weet. Maar ja ik heb er wat van gehoord. En dat heeft niks met voltages te maken ;)
Overclocken is het verhogen van je FSB en je multiplier.
FSB * Multiplier = Kloksnelheid in GHz = snelheid = warmte.

Voltages heeft met het overklocken van je RAM te maken.

Opzich kan het wel tot het rode teller, oftewel tot 100% van je laptop. Maar je laptop/auto gaat dat niet heel leuk vinden als je dat dag in dag uit doet. Daar gaat de fabrikant ook niet van uit.

Zal leuk zijn als ik standaard met me motor op 16,500 toeren rij :roflol:
Dat gaat hij echt niet leuk vinden hoor.

"Ooit gehoord van overclocken?" :roflol: Kom op zeg, wat een neerbuigende vraag. Alsof jij er alles van weet. Maar ja ik heb er wat van gehoord. En dat heeft niks met voltages te maken ;)
Overclocken is het verhogen van je FSB en je multiplier.
FSB * Multiplier = Kloksnelheid in GHz = snelheid = warmte.

Voltages heeft met het overklocken van je RAM te maken.

Opzich kan het wel tot het rode teller, oftewel tot 100% van je laptop. Maar je laptop/auto gaat dat niet heel leuk vinden als je dat dag in dag uit doet. Daar gaat de fabrikant ook niet van uit.

Zal leuk zijn als ik standaard met me motor op 16,500 toeren rij :roflol:
Dat gaat hij echt niet leuk vinden hoor.

Dan heb je er toch geen verstand van... Want je zult dan al heel snel tegen een muur aan lopen, dat je meer voltage nodig hebt ( pakt de auto weer hoe harder jij rijd hoe meer benzine, benzine is dan weer stroom voor een pc) :rolleyes: Maarja ga er verder niet op in!
Oja sorry deze voeg ik effe toe, Snelheid is warmte Hahaha wat een fail STFU

2de tjah, slijtage zou hoger liggen maar hij moet het wel kunnen! Hij mag niet uit elkaar vallen als je het een aantal keer doet!
En dan nog in een motor, heb je temaken met bewegende delen, in een pc niet op een harddisk na (maar die staat helemaal buiten deze discussie)
Het was maar een voorbeeld!

Laatst bewerkt:
Oh naar mijn weten had ik geen problemen met me voltage, aangezien hij het aantal watt vanzelf wel aanpakte. Mijn bad.

Maar bedoelde ermee, meer snelheid is hogere temperatuur.
Hoe harder je rijdt, des te meer toeren, des te warmer de auto.
Hoe harde de kloksnelheid, des te meer klok cycle, des te warmer de processor.
Dat bedoelde ik.

opties:

undervolten(moeilijk)
underclocken(ook moeilijk)
reviews zoeken voor hints op internet(ms makkelijkste)
niet gamen(tja)

download speedfan eens, dan kan je zien waar je probleem zit.

Laatst bewerkt:
Oh naar mijn weten had ik geen problemen met me voltage, aangezien hij het aantal watt vanzelf wel aanpakte

Dat mag ook wel ja lol.

Als je goed veel overclockt loop je vanzelf tegen limieten aan waarbij je voltage zult moeten verhogen om het stabiel te krijgen.

Oh naar mijn weten had ik geen problemen met me voltage, aangezien hij het aantal watt vanzelf wel aanpakte. Mijn bad.

Maar bedoelde ermee, meer snelheid is hogere temperatuur.
Hoe harder je rijdt, des te meer toeren, des te warmer de auto.
Hoe harde de kloksnelheid, des te meer klok cycle, des te warmer de processor.
Dat bedoelde ik.

Nee dat gaat niet op, met alle respect puur omdat je niet te maken hebt met bewegen de onderdelen!
Voltage's op auto settings mag ik u ernstig afraden ;) ( kijk exstra volt is geen probleem! mits koeling goed, echter verkort je gewoon wel je levensduur van je product, en je kunt wel letterlijk bij teveel voltage je spul door laten branden!) Altijd handmatig doen, en inmiddels van temperatuur het in de gaten houden!(gezond verstand dat je er niet 1 volt bij op plemt ondanks dat temp het toelaat!)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven