AndroidHealthClinic

Last van schouder bij Lat pulldown

Bezoekers in dit topic

BelowZero, als je jouw beredenatie aanhoud dan kan je oefeningen als flyes, lateral raisea, leg extensions, leg curls, biceps curls en triceps extensions ook wel skippen.
 
BelowZero, als je jouw beredenatie aanhoud dan kan je oefeningen als flyes, lateral raisea, leg extensions, leg curls, biceps curls en triceps extensions ook wel skippen.
Die verplaats je toch van beneden naar boven ??????

Als je die horizontaal verplaats doe je echt iets fout:D
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ook dan zit je op enig moment op een punt waarbij de zwaartekracht de spieren de je wilt belasten niet belast.
 
Ja, maar ook dan zit je op enig moment op een punt waarbij de zwaartekracht de spieren de je wilt belasten niet belast.
En als je op dat punt dan nog de meeste beweging moet maken zelf meer dan 60% dan ben je niet echt een effectieve oefening aan het doen aka de decline pullover waar mascotte zo lyrisch over deed.

Daarom zei ik ook in een vorige reactie stop eens boven je gezicht dan voel je waar de belasting zit.

Daar trapt vast niemand in :D:D
 
Laatst bewerkt:
Als je je schouder pijn doet bij een pulldown doe je sowieso iets fout. Of je pakt belachelijk breed OF je bent echt slechte techniek/oefeningen aan het gebruiken bij andere trainingsessies.
 
Fijn dat jij dan op gevoel het beste uit de oefening weet te halen (wrs ben je dan de eerste).
Maar als je op gelet had wist je dat mijn reactie naar mascotte was en naar zijn video en daar zie je dat hij de stang vanaf zijn voorhoofd bijna horizontaal naar zijn buik trek.
Zodoende mijn opmerking 'zwaartekracht werkt niet horizontaal'.

De oefening in het filmpje met ez is geen pullover volgens het boekje.

Het is namelijk een hybride pullover, push en excentrische triceps oefening.

Als ik pullover doe specifiek voor lats dan gebruik ik een decline bench met daarachter een lage dubbele Cable pully en slechts zeer lichte buiging in de armen.
 
De oefening in het filmpje met ez is geen pullover volgens het boekje.

Het is namelijk een hybride pullover, push en excentrische triceps oefening.

Als ik pullover doe specifiek voor lats dan gebruik ik een decline bench met daarachter een lage dubbele Cable pully en slechts zeer lichte buiging in de armen.
Mijn fout.:engel:
Ik dacht dat jij degene zoals in je video bedoelde.
 
BelowZero, als je jouw beredenatie aanhoud dan kan je oefeningen als flyes, lateral raisea, leg extensions, leg curls, biceps curls en triceps extensions ook wel skippen.

Kabel oefening moet je niet vergelijken met lossen bewegingen en bij de als vb gestelde losse oefeningen geld net als bij de pullover dat delen van de bewgingsuitslag minder belast wordt dan ander delen en dat ook hier geld dat je zelf moet bepalen waar dit is en wat je er mee doet (stoppen of toch doorgaan)
 
Enige wat ik zeg zeg mbt tot gevoel is dat de hoek ongeveer 45-50gr is als de belasting er te veel afvalt.

Ik ben trouwens wel een fan van op gevoel trainen zeker niet de eerste en zeker niet de enige. Sterker nog APRE werk als je wat langer train beter dan geplande lineire of zelfs undelated schema.

Wat je opmerking nat Mascotte betreft hij geeft aan een pully te gebruiken en dan kan de beweging wel horizontaal zijn maar door de techniek is de belasting vertikaal. Of werken pully rows ed ook niet?
Ik neem aan dat je APRE10 doet maar hoezo doe je dan op gevoel trainen?
 
APRE10 zegtme niets (zal het eens opzoeken

Wat ik bedoel is Autoregulatory Progressive Resistance Exercise, maw laat de vorm van de dag en het gevoel bij de oefening je training bepalen ipv blind een strak bepaalde lijn uit te zetten.
 
Apre is geen vast systeem maar een manier van trainen. De link verwijst naar een manier die door de opsteller ervan als werkend is gebleken (Of als werkend lijkt)

Eigenijk zegt hij wat APRE opzich betreft meer in het eerste schuingedrukte deel dan in de rest van het stuk.

"Autoregulation is a great way to plan out the program but still lift by feel based on how you are performing that day".

Maar zelf dat "plan" moet je niet te strikt nemen.
 
Mel Siff described this concept in his book Supertraining in which he took the daily adjusted progressive resistive exercise (DAPRE) system and modified it to allow for more flexibility in its application.3 This modified protocol is a zone-based approach built around strength/power, strength/hypertrophy, and hypertrophy focuses. The original protocol that Knight developed, the DAPRE system, was designed so clinicians could prescribe exercise that took the patient to a maximal effort.4 Siff took this further with a focus on zones that addressed a particular emphasis.

The basic concept of APRE as described by Siff involved selecting a rep range based on goals. The classic phases are:

  • 3 RM phase
  • 6RM phase
  • 10RM phase
The load was based on a previously determined rep max and the first three sets follow a classic approach of:

  • 50% of the rep max for the first set
  • 75% of the rep max for set 2 and
  • 100% of the rep max for set three taken to failure
 
Dat is Siff zn uitleg. Jones en consorten hadden weer iets anders en Arnie ging voor de pomp.
 
Dat is Siff zn uitleg. Jones en consorten hadden weer iets anders en Arnie ging voor de pomp.
Ik neem aan dan je nog wel een link heb want zover ik weet heeft Siff het protocol bedacht.
 
Voor zover jij weet.

En sinds wanneer moet iets gelinkt kunnen worden om waar te zijn? Ooit was er een tijd dat we van papier moesten lezen.

Denk dat je moeten zoeken naar waneer Siff er mee aan kwam. Zelf gaat mijn eerste herinnering naar het begrip autoregulating terug naar eind jaren 70.
 
Voor zover jij weet.

En sinds wanneer moet iets gelinkt kunnen worden om waar te zijn? Ooit was er een tijd dat we van papier moesten lezen.
Ok tja als je zelf iets bedenkt en dat dan een leuke naam geeft die toevallig al door Mel Siff is in genomen dan word het moeilijk :D
 
Je gaat er nu vanuit Siff de bedenker is en iemand anders het heft gepikt.

Misshien is het een methode die al langer bestond en heeft Siff het zich eigen gemaakt.
 
Sterker nog APRE werk als je wat langer train beter dan geplande lineire of zelfs undelated schema.
Maar hoe weet je dat het beter is dan?

Misschien een onnodige vraag nu blijkt dat je helemaal geen APRE doet.

Ik ben trouwens wel een fan van op gevoel trainen zeker niet de eerste en zeker niet de enige.
Jij bent in ieder geval wel de eerste en enige die APRE doet wat helemaal geen APRE is
 
Laatst bewerkt:
Voor zover jij weet.

En sinds wanneer moet iets gelinkt kunnen worden om waar te zijn? Ooit was er een tijd dat we van papier moesten lezen.

Denk dat je moeten zoeken naar waneer Siff er mee aan kwam. Zelf gaat mijn eerste herinnering naar het begrip autoregulating terug naar eind jaren 70.
Haha over blijven hangen gesproken.Vroeger reden we met paard en wagen! Die goede oude tijd toen de mannen nog van staal waren en de schepen nog van hout. Waar is die gebleven :roflol:

Je wordt oud 3XL :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven