MuscleMeat

Leg Press vs Squat?

KleineSpanjaard

Cool Novice
Waardering
41
Lengte
1m72
Massa
80kg
Ik ben 17 jaar, 169cm en op dit moment 68kg, ik doe al enkele maanden leg press oefeningen maar wil nu ook wel beginnen met squaten, het probleem is dat ik geen idee heb met hoeveel gewicht ik dit zou moeten doen en dus was mijn vraag: Is het gewicht wat je drukt bij Leg Press te vergelijken met hoeveel je kan squaten? (Ik druk op dit moment 170kg met leg press)

Bvd

Je kunt het gewoon proberen, begin met 40 kilo en doe er elke keer iets bij, weet je gelijk waar je max met de squat ligt.

Ik denk dat je die 170 niet gaat halen trouwens ;)

Ik denk zelfs dat je de helft nog niet gaat halen met een goede uitvoering

• Topic Starter Topic Starter
Ik had ook niet verwacht om evenveel te kunnen squaten als LP, denk dat niemand dat kan haha maar dacht dat het enigszins wel vergeleken kon worden aangezien het een vergelijkbare beweging is.

Ik zou het niet proberen. Ik zit op legpress op 360 kg en squat blijf ik momenteel hangen op 110 kg. Even als voorbeeld. Ieder persoon is natuurlijk anders. Gr

Legpresses verschillen nogal in of je omhoog/naar voren moet duwen, dus alleen dat kan al veel schelen.

Maar sowieso niet te vergelijken met de squat. En als je voor het eerst met squat begint: lege stang (of een beetje gewicht als je dat voor de stabiliteit fijner vindt) en techniek aanleren!

zou squad met stang aleen zo dat je de techniek goed onder de knie krijgt en dan beginen met op te bouwen begin met 5kg iedere kant.
maar zorg dat de techniek zuiver is;)

Doordat de squat technisch veel moeilijker is en er veel meer (stabiliserende) spieren worden aangesproken zul je hier veel minder gewicht mee verzetten.

M gewoon 140 op die bar hangen en proberen te squatten.

j/k

OT: begin zeer licht, leer de vorm, en squatten is iets volledig anders dan leg pressen hoor

Zou eerst rustig aan beginnen en de goede techniek onder de knie krijgen. Daarna steeds wat het gewicht omhoog gooien.

Had je dit zelf niet kunnen bedenken?

Let iig heel goed op je techniek, het is wel even wat anders als lp.

Terug
Naar boven