XXL Nutrition

legday spierpijn op de verkeerde plek?

Bezoekers in dit topic

biertje92

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
870
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
mijn routine:

frontsquat,
RDL,
lunges walk
standing calfraise
seated calfraise
leg extension
leg curl
(buik)

Na deze dag heb ik altijd 3/4 dagen spierpijn in mijn reet, en vergeleken met mijn quads en hams zijn mijn gluten aardig ontwikkeld. Zelden heb ik spierpijn in mijn quads en/of hams.

Kan dit liggen aan oefeningen/uitvoering ervan of moet ik maar uitgaan van het principe dat spieren ook zonder spierpijn groeien?

na me oefeningen voel ik wel een soort pomp en verzuring in mijn quads, hams en vooral kuiten btw.
 
Spieren groeien zonder spierpijn ook. Spierpijn is geen teken dat je spier wel of niet groeit namelijk.
 
Spieren groeien zonder spierpijn ook. Spierpijn is geen teken dat je spier wel of niet groeit namelijk.

dat snap ik, maar waarom heb ik altijd bizarre spierpijn in me reet is de vraag hahaha
 
Ik heb eigenlijk geen flauw idee, wellicht spreek je toch veelal je glutes aan met die oefeningen. Ik weet niet goed of het iets uitmaakt of iets ver ontwikkeld is of niet.
Misschien heeft iemand anders een idee hierover.
 
Ik kan me zo voorstellen dat doordat je glutes verder ontwikkeld zijn dat ze het grootste deel van de oefening op zich nemen. Misschien minder oefeningen maar meer volume op die oefeningen doen zodat wanneer je glutes ''uitgeput'' zijn je overige spieren het werk op zich gaan nemen.

Ik bedenk hier ook maar zo wat dus pin me er niet op vast.
 
Back
Naar boven