Fitness Seller

Lekkere oefeningen voor massa?

larsvdsande

Novice
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
95kg
Wat zijn voor jullie nou lekkere oefeningen waar je nu en in het verleden de meeste massa hebt gepakt voor de diverse spiergroepen?

Ben benieuwd,
Lars

Squat
Deadlift
Benchpress
Overhead Press

• Topic Starter Topic Starter
Vrij standaard inderdaad , en dan de kleinere spiergroepen, Bi en tri's bijvoorbeeld ? En ben je meer voor isolatie of voor compound als het gaat om massa training?

Vrij standaard inderdaad , en dan de kleinere spiergroepen, Bi en tri's bijvoorbeeld ? En ben je meer voor isolatie of voor compound als het gaat om massa training?

Imo zijn de standaard oefeningen het best ;)

Voor Bi's gewoon BB Curls.
Voor tri's Close grip bench, Dips en Skullcrushers(als je geen last van tendinitis krijgt :()

Voor algehele massa is imo het beste om een goede verhouding tussen iso en compoundoefeningen te maken. Beide hebben hun plek in een BB-schema.

Laatst bewerkt:
squat voor hamstrings/billen
deadlift voor onderrug/lower traps
ondiepe hacksquat quads(vooral druppel)
skullcrushers(triceps)
side raises
barbell shrugs(hoge traps)
chin-ups(lats wijdte)
dumbbell flyes(hoog-buitenkant borst...ja weet het, kan je niet apart trainen)
dit zijn de oefeningen waarvan ik weet dat ik erop reageer

Ik heb hamstrings sinds ik glute ham raises doe :)

Zie nu twee keer skullcrushers voorbij komen, hoe voeren jullie die uit?

optie 1: Super strict, weinig gewicht, ellebogen recht vooruit.
optie 2: minder strict, meer gewicht, ellebogen naar buiten wijzend.

Persoonlijk ga ik voor optie 2.

sinds ik bor doe maak ik de gains van mijn leven

Cleans hebben mijn traps goed gedaan:)

Borst: Incline dbp
Delts: Alle presses
Rug: BOR, chins
Benen: squat + dl + calf raise
Armen: wat isolatie, na je compounds.

borst, small benchpress, decline press en incline dumbbellpress/flye
rug, chinning en small reverse grip op de latpull
Benen, squats
biceps, barbell curls en isolated curls op een bank-rugleuning
triceps, pushdown reverse grip en nog steeds kickback's
schouders, frontpress, cable side raises en bent-over raises.
hamstrings, legcurl
onderrug, goodmornings
kuiten, standing calfraises.

squat voor hamstrings/billen
dumbbell flyes(hoog-buitenkant borst...ja weet het, kan je niet apart trainen)

incline dumbbell flye-press voor bovenkant-buitenkant borst. boven en onder zijn niet hetzelfde, dus je hebt/doet het gewoon goed.
Kan je wel apart accentueren of benadrukken. Er is niet voor niet verschil in progressie bij decline of incline presses.

Maar die squats doe je die niet toevallig voor de quadriceps ???

Laatst bewerkt:
incline dumbbell flye-press voor bovenkant-buitenkant borst. boven en onder zijn niet hetzelfde, dus je hebt/doet het gewoon goed.
Kan je wel apart accentueren of benadrukken. Er is niet voor niet verschil in progressie bij decline of incline presses.

Maar die squats doe je die niet toevallig voor de quadriceps ???

ik squat diep, net weer gedaan, groeien mijn quads niet van en heb ook nooit spierpijn in quads, wel in billen en hamstrings altijd, en die groeien ook...dus voor mij is het billen+hams, om mijn quads te benadrukken doe ik hacksquats(machine) en dan erg ondiep een cm of 20/30 zakken zodat de quads het werk doen, en ook nog leg extensions maar die doe ik al jaren en daar groeien ze ook niet van.

Met die dumbbell flyes, ik bedoel dat de borst bij mijn oksel daar aardig dik van is geworden, en daar zitten lower/middle/upper pec allemaal bij elkaar aangehecht. Waarom dat zo bij mij werkt weet ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
Zijn er mensen die goede resultaten hebben geboekt met de Arnold press ? En biceps is vrij lastig aan jullie reacties te merken omdat er niet echt een lekkere massagainer tussen zit toch , behalve biceps barbell curl?

Prefereren jullie de BOR boven de dumbbell row, of maakt dat elkaar niet zoveel ?

De beste oefening voor massa is bikken.

Optie 2 hier ook, als ik mn armen naar voren laat wijzen voelt het heel instabiel aan, ga dan ook altijd trillen als een malle.:D

Optie 3
zoveel mogelijk gewicht om strikt te kunnen uitvoeren met de ellebogen zo strak mogelijk bij elkaar

Optie 2, zoveel mogenlijk gewicht op een manier die natuurlijk aanvoelt voor m'n schouders/ellebogen

Wat optie 1 aangaat, superstrikt volgens wie? en waarom zou je je ellebogen recht naar voren moeten laten wijzen?

@TS
Deadlift, squat, barbell rows, pull down (chins geeft bij mij elleboog problemen), benchpress, overhead press, barbell curl, dips, upright rows, decline extensions, incline curls, ................................................

Eigenlijk wil ik zeggen dat er veel oefeningen zijn die in het verleden massa hebben hebben opgeleverd. Zowel compound als isolatie oefeningen

Laatst bewerkt:
Ik zit in mijn 3e week rust en pak meer massa dan ooit :D

Terug
Naar boven