Fitness Seller

Lekkere oefeningen voor massa?

Zijn er mensen die goede resultaten hebben geboekt met de Arnold press ? En biceps is vrij lastig aan jullie reacties te merken omdat er niet echt een lekkere massagainer tussen zit toch , behalve biceps barbell curl?

Arnold press -> Onzin oefening en blessuregevoelig, zeker als je zwaar gaat.

Optie 2, zoveel mogenlijk gewicht op een manier die natuurlijk aanvoelt voor m'n schouders/ellebogen

Wat optie 1 aangaat, superstrikt volgens wie? en waarom zou je je ellebogen recht naar voren moeten laten wijzen?

De instructeurs uit mijn oude gym :D, die kwamen op me afgestormd als ik mijn ellebogen ook maar iets naar buiten liet wijzen.

Bedankt voor je antwoord :).

De instructeurs uit mijn oude gym :D, die kwamen op me afgestormd als ik mijn ellebogen ook maar iets naar buiten liet wijzen.

Bedankt voor je antwoord :).

Waar het om gaat is dat de beweging een extensie blijft en geen verkapte press wordt.

Niet dat dit geen massa/kracht zou bouwen, maar je doet dan een andere oefening.

Deadlift
Squat
Roemeense DL
BOR
Pull/chin up
MP
Bench/Incline bench
Barbell curl
CBG, Skull crusher en dippen

1. Squat
2. Deadlift
3. Pull-up
4. Bench
5. BOR of andere varianten
6. Shoulder press
7. Dippen

Dit + goed en veel eten, en ge zult voorzeker groeien

(natuurlijk kunnen er nog wel wat kleinere oefeningen bij, maar dan verdwijnt het idee van "de beste oefeningen" een beetje, als je 20 oefeningen neerzet)

Laatst bewerkt:
benen: Hack squat machine, Leg Press, leg curls
Rug: BB BOR, High row machine. cable row
Schouders. alle presses en side raises
Triceps.. pushdowns
bicep: EZ curl bar

en wat shrugs voor je traps

wat is belangrijker bij massa veranderen in set en reps of met oefening varieren?

wat is belangrijker bij massa veranderen in set en reps of met oefening varieren?

- bepaalde oefeningen laat ik er altijd in staan, andere wissel ik af
- sets/reps omgooien heb ik meer aan
- verder kun je ook wisselen met verschillende splitvarianten of fullbody

skullcrushers doen wonderen voor de triceps ;)

Met die dumbbell flyes, ik bedoel dat de borst bij mijn oksel daar aardig dik van is geworden, en daar zitten lower/middle/upper pec allemaal bij elkaar aangehecht. Waarom dat zo bij mij werkt weet ik niet.

Ik denk dat dat bij iedereen zo werkt. Het wordt in die regio ook makkelijker dikker, de pec minor loopt er ook nog eens onderdoor. (is geen lower pec overigens he)
En de upperpec zou claviculair portion/tri-angle zijn.
Maar alles de hele pec-major borstplaat komt daar gebundeld bij elkaar dus dat daar sneller een verdikking komt....Yep.!

Over die cgbp, het ellebogen smal houden verhaal is totaal geen onzin. Ik deed ook altijd optie 2 totdat er een goede instructeur naar me toe kwam(tevens bodybuilder) die zei dat ik maar eens de helft van het gewicht eraf moest halen en de ellebogen in 1 lijn met de schouders moest laten lopen, spierpijn verzekerd! man wat voel je het dan stukken beter in je triceps!

Logisch, hoe dichter je bij presses de armen bij de romp houd hoe minder de borst mee doet. (oud nieuws dacht ik?)

Maar dat gaat niet op voor skull crushers wat een extensie oefening is.

Logisch, hoe dichter je bij presses de armen bij de romp houd hoe minder de borst mee doet. (oud nieuws dacht ik?)

Maar dat gaat niet op voor skull crushers wat een extensie oefening is.
sorry ik vergiste me ik bedoelde de skull crusher

Feit dat je het gewicht moest halveren zegt eigenlik dat je meer een press aan het doen was dan een extensie en dat je door die gewichtsvermindering momenteel meer een extensie maakt.

Heeft dus te maken met verkeerde uitvoering (gedeeltelijk press ipv zuiver extensie) en niet met de stand van je ovenarmen op zich.

Verders zeg ik niet dat je je armen meer opzij moet houden, maar zeg ik dat je je armen niet gedwongen naar voren moet laten wijzen als dit niet natuurlijk aanvoelt. Gedwongen posities zijn de oorzaak van veel blessures

Terug
Naar boven