Fitness Seller

Liften in de stal

Bezoekers in dit topic

Donderdag BFRT met bloeddrukmanchette op het werk
Box step-ups
Leg extensions
Leg curls

Nu eens een week deloaden en echt nul schouderbelasting om te kijken hoe het gaat.
 
Net op echo gekeken maar mijn ac gewricht staat nog even ontstoken als voor de behandeling. Bah.
Dat is vervelend. Maar ik kan ook niet merken dat je de schouder veel rust geeft....
 
Donderdag BFRT met bloeddrukmanchette op het werk
Box step-ups
Leg extensions
Leg curls

Nu eens een week deloaden en echt nul schouderbelasting om te kijken hoe het gaat.
Dat is idd zonder schouder belasting (op het gesleep met schijven na ....)
 
Dat is vervelend. Maar ik kan ook niet merken dat je de schouder veel rust geeft....

Vind je dat? Geen presses gedaan en de bfrt trainingen waren enorm beperkt in gewicht. Of heeft m'n vrouw toch gelijk en zijn die sq en dl ook belastend? Ik heb dan geen pijn alleszins.
 
Vind je dat? Geen presses gedaan en de bfrt trainingen waren enorm beperkt in gewicht. Of heeft m'n vrouw toch gelijk en zijn die sq en dl ook belastend? Ik heb dan geen pijn alleszins.
Ik ben geenszins een expert, maar dat gewicht van de barbell ligt, cq hangt dan toch aan de schouders en drukt dus ook tegen het sleutelbeen. En als het echt geiirriteerd is, is het op- en afhangen van de schijven al belastend lijkt me.
 
Ja dat schijven hangen doe ik met m'n rechter arm. Wat de rest vd oefeningen betreft, ik vond dat ik streng genoeg ben maar er zijn er wel meer met mij oneens. Als ik in mijn de load week duidelijk minder last heb ga ik echt eens enkel bw lb oefeningen en trainingen doen zoals donderdag.
 
OK heb nu een dag of 10 niet meer echt getraind en voel wel een wereld van verschil. Ligt het nu aan de rust of de PRP hé ;). Wat ik ook niet meer doe is op mijn aangetaste schouder slapen.

Het begint enorm te kriebelen om te hervatten met LB trainingen maar gezien ik het daarmee toch in stand heb gehouden de voorbije weken, doe ik nog een week een poging om volledig te rusten.
Ik doe enkel wat BW lunges, bulgarian squats ed zonder armen te belasten met het dragen van gewicht, en ook in mijn reva zaal kan ik wel enkele oefeningen doen. Jammer dat er nog geen degelijke leg press aanwezig is.
 
Dat zal psychisch niet meevallen lijkt me:-( Maar het is de beste oplossing mein freund.. Is de atrofie erg opvallend? Al voel je dat natuurlijk altijd wel zo tussen de oren
 
Dat zal psychisch niet meevallen lijkt me:-( Maar het is de beste oplossing mein freund.. Is de atrofie erg opvallend? Al voel je dat natuurlijk altijd wel zo tussen de oren
Hemden spannen wat minder dan voordien en vnl de 'tonus' ontbreekt maar verder nog best OK. Ach ik had dit beter al weken geleden gedaan; als ik in mijn log terug kijk heb ik al last sinds september.
Hopelijk zet de tendens hem nu verder :rolleyes:
 
OK goed nieuws. Op woensdag was ik nog steeds pijnvrij en mede door stress issues besloten het er toch eens op te wagen in de stal. Vlot 10kg db bench press met handpalmen naar elkaar (minder stress op AC gewricht) in ongeveer 5x20-30 reps uitgevoerd, dan lichte squats, biceps & triceps oefening bij wijze van proef: de dag nadien pijnvrij.
Op donderdag korte LB sessie in mijn revalidatie zaal met leg extensions, curls en box step-ups (1m hoog) via BFRT.
Gisteren lichte hex bar DL en opnieuw de 10kg db bench press en curls en triceps (iets zwaarder): nog steeds pijnloos (behalve een gek gevoel bij DL).

Vandaag eerste echte noemenswaardige training:

Back squat:
10x40
10x50
10x60
10x70
10x80
8x90
5x95
10x80
- Goede techniek, net de goede diepte en pijnvrij.

BFRT:
Cable rows: 30 - 15 - 15 - 15
triceps cable pushdown +- idem
ring curls: +- idem
reverse/wrist curls

Walking lunges op het terras:
2x15 BW
3x20 +12kg wall ball

Korte termijn planning mbt schouder:
- voorlopig enkel presses met handen naar elkaar toe; vermijden van ROM voorbij borstkas. Eerst met db's, ik twijfel nog of ik het gewicht nu reeds progressief ga verhogen
- swiss bar aankopen voor presses op korte termijn te verbeteren
- floor press (ev met swiss bar) om volledige ROM te mijden
- Vermijden van flyes, dips, OH press, OH squat minimum de komende 2 maand.

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik in de tussentijd gebruik gemaakt heb van stretches om mijn squat beter op peil te krijgen, maar dat zou helaas gelogen zijn. Ik weet in ieder geval dat het volledig niet trainen een echte k*tperiode was; het bevestigt mij dat ik nog altijd hou van deze sport :)
 
OK goed nieuws. Op woensdag was ik nog steeds pijnvrij en mede door stress issues besloten het er toch eens op te wagen in de stal. Vlot 10kg db bench press met handpalmen naar elkaar (minder stress op AC gewricht) in ongeveer 5x20-30 reps uitgevoerd, dan lichte squats, biceps & triceps oefening bij wijze van proef: de dag nadien pijnvrij.
Op donderdag korte LB sessie in mijn revalidatie zaal met leg extensions, curls en box step-ups (1m hoog) via BFRT.
Gisteren lichte hex bar DL en opnieuw de 10kg db bench press en curls en triceps (iets zwaarder): nog steeds pijnloos (behalve een gek gevoel bij DL).

Vandaag eerste echte noemenswaardige training:

Back squat:
10x40
10x50
10x60
10x70
10x80
8x90
5x95
10x80
- Goede techniek, net de goede diepte en pijnvrij.

BFRT:
Cable rows: 30 - 15 - 15 - 15
triceps cable pushdown +- idem
ring curls: +- idem
reverse/wrist curls

Walking lunges op het terras:
2x15 BW
3x20 +12kg wall ball

Korte termijn planning mbt schouder:
- voorlopig enkel presses met handen naar elkaar toe; vermijden van ROM voorbij borstkas. Eerst met db's, ik twijfel nog of ik het gewicht nu reeds progressief ga verhogen
- swiss bar aankopen voor presses op korte termijn te verbeteren
- floor press (ev met swiss bar) om volledige ROM te mijden
- Vermijden van flyes, dips, OH press, OH squat minimum de komende 2 maand.

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik in de tussentijd gebruik gemaakt heb van stretches om mijn squat beter op peil te krijgen, maar dat zou helaas gelogen zijn. Ik weet in ieder geval dat het volledig niet trainen een echte k*tperiode was; het bevestigt mij dat ik nog altijd hou van deze sport :)
Heb gisteren eens een floor plate press geprobeerd, helaas veel te licht met een plaat van 20 kilo maar misschien als revalidatiemiddel wel geschikt
 
Dat is inderdaad een idee maar de close grip die je hierbij nodig hebt is niet ideaal denk ik.

Training vandaag

Back squat (1ste maal op gewone sneakers):
10x40
10x60
5x70
5x80
5x90
5x95
5x100
- Raak vlot op diepte met deze schoenen maar kantel wel wat naar voor. Begin de groove terug te voelen.

Swiss bar incline bench press: (1ste keer, nieuwe aanwinst ikv schouder)
20x16kg
20x26kg
2x10x36kg
- Voorzichtig aanvoelen wat goed voelt en wat niet. Gewicht zeer vlot natuurlijk. Geen hinder aan AC gemerkt. Moet mij inhouden om niet meteen zwaarder te gaan, maar heb me dit voorgenomen.

Swiss rows:
4 sets

Reverse cable curls:
4 sets

Maar een halve training vandaag, zeer drukke dag gehad. Morgen vermoedelijk DL.
Ben intussen op advies van Harpep een PL schema aan het opstellen met oog op pieken in september; ik probeer nu intussen nog een aantal dingen uit ter verdere recuperatie van mijn schouder.
 
Donderdag is altijd drukke dag (11 a 12 uur werken).
Over de middag half uur pauze voor cardio
's Avonds om 21u nog wat swiss bench press, lat pulldown, biceps,...



Vandaag

normale (straight bar) dl (2j geleden!):
10x20
5x40
5x60
5x80
5x100
5x110
5x120
2x5x130
Niet onaardig aan mijn BW voor eerste keer, nog wel wat marge en techniek foutloos.

set-up voor reverse bands geoefend: op pin 14 a 15 de safeties en daaraan de medium band in één knoop, ofwel dubbel knopen maar die spanning is vermoedelijk te onnatuurlijk. Alleen heeft één van mijn bands in de koude gelegen en de andere is een nieuwe, komt uit de warmte; enorm verschil in tensie.
Bands opwarmen en hopelijk volgende keer beter dus

6 Pin back squats: (1ste maal):
8x40
5x60
5x70
3x5x80
Ideale oefening voor mij om op diepte te komen. Op termijn best nog 1 pin lager.

Pull-ups:
4x10-15

Triceps cable pushdown:
3 sets x 15, redelijk intensief, schouder houdt het :)

Eerste redelijke training sinds 'comeback'. Vergat bij momenten zelfs dat ik last heb gehad van mijn schouder, zo vlot ging het.
Nog enkele dagen wat zaken testen en vanaf 01/03 start ik officieel met nieuw scema, zij het onder voorbehoud van rustige presses.
 
Lekker hoor. Hopelijk mag je nu voor lange tijd blessurevrij blijven.
 
Ja ik ga er pas gerust in zijn als ik weer 100+ bench zonder enige gêne, maar voorlopig kan ik niet klagen.

Training vandaag

Back squat:
10x20
10x40
5x70
3x90
1x100
1x110
1x120
1x130
1x135
Er zit nog wel een vijftal kilogram marge in

Tussendoor wat zitten klooien op zoek naar een goede set-up voor een reverse back squat in mijn kooi te doen met de huidige bands, op spanning...

Swiss bar bench press:
10x16
10x36
4x10x46

Rest van de training doe ik morgen.
 
Wat is je BW nu?
 
Wat is je BW nu?
Morgen eens nuchter wegen; niet meer gemeten sinds december. Zal 65-68kg zijn.

Vandaag rest van de training gedaan.

Bench press (normale bar)
10x20
10x40
10x60
Moest toch eens voelen in hoeverre dit mijn gewrichten en pezen belast. Geen last ervaren alleszins :)

Inverted rows:
2x15
3x15 +5

Cable rows:
3x15-20 reps

bb curls:
2x15x30
2x12x40
Toch wat ongemak aan de schouder, denk eerder de pees maar toch niet overdrijven met cheaten hier, beter superstrikt houden.

Cable pushdown:
3x15

---

Nog enkele dagen plezier en dan begin ik er aan :)
 
Mij vergeten nuchter wegen :p
Gisteren toch licht schouder ongemak meteen na de training dus vandaag zekerheidshalve niet nóg een press er in gestoken.

Vandaag

DL:
10x20
10x60
5x90
5x110
3x130
3x140
3x140
Nadien eens nagemeten want voelde veel zwaarder dan vorige training. Mijn zwarte 20kg plate is maar 37cm hoog; bij wedstrijd plates blijkbaar 45cm. Ik ga er in de toekomst wat matjes ondersteken dus.

reverse band dl (roze band - pin 16):
3x140
3x150
1x160
1x170

Cable rows (handle):
4x15

db hammer curls:
4x20x10kg

1 plate front raises:
20x5kg
10x10kg
Toch voorzichtig de schouder getest. Eigenlijk onnodig risico nemen..
 
OK vanaf vandaag opnieuw een schema; samengesteld via een aantal principes van Harpep, met als doel om in september & oktober nog eens een PL meet te doen.
De grote 'maar' is of de schouder het zal houden. We zullen zien..

Voorbeeld schema:

W1 5 reps W2 4 W3 3 etc...

Training 1
Back SQ ramp 5->1 rep
DL ramp 5->1 kort met ch/reverse bands
Incline bench press 3x8-12
Inverted rows 3x 12-15 reps
Biceps 3x-8-12

Training 2
Bench press ramp 5->1
Pin SQ 3x8 reps
Pullups 4x 5-10 reps met gewicht
Trap raises 3x 15

Training 3
DL ramp 5->1
Back SQ ramp 5->1 kort met ch/reverse bands
Floor press swiss bar 4x 8-12
Lat pulldown myo

Training 4
Bench press ramp 5->1 maar grotere stappen tss sets en minder sets
Rows swiss bar 5x 5-8
Lunges 3x 12-15
Biceps/triceps
 
Back
Naar boven