1. Ontzet Notitie

Liften in de stal

Discussie in 'Trainingslogs PL, SM en WL' gestart door wimmos, 18 aug 2018.

XXL Nutrition Powerlifting

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. wimmos

wimmos Huge Freak +10 jaar member Topic Starter

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    Donderdag BFRT met bloeddrukmanchette op het werk
    Box step-ups
    Leg extensions
    Leg curls

Nu eens een week deloaden en echt nul schouderbelasting om te kijken hoe het gaat.

2. neet61

neet61 Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    10.513
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    14%
    Dat is vervelend. Maar ik kan ook niet merken dat je de schouder veel rust geeft....

3. neet61

neet61 Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    10.513
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    14%
    Dat is idd zonder schouder belasting (op het gesleep met schijven na ....)

4. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    Vind je dat? Geen presses gedaan en de bfrt trainingen waren enorm beperkt in gewicht. Of heeft m'n vrouw toch gelijk en zijn die sq en dl ook belastend? Ik heb dan geen pijn alleszins.

5. neet61

neet61 Colossal Veteran

Leuk Bevonden:
    10.513
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    76kg
    Vetpercentage:
    14%
    Ik ben geenszins een expert, maar dat gewicht van de barbell ligt, cq hangt dan toch aan de schouders en drukt dus ook tegen het sleutelbeen. En als het echt geiirriteerd is, is het op- en afhangen van de schijven al belastend lijkt me.

6. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    Ja dat schijven hangen doe ik met m'n rechter arm. Wat de rest vd oefeningen betreft, ik vond dat ik streng genoeg ben maar er zijn er wel meer met mij oneens. Als ik in mijn de load week duidelijk minder last heb ga ik echt eens enkel bw lb oefeningen en trainingen doen zoals donderdag.

neet61 vindt dit leuk.
  7. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    OK heb nu een dag of 10 niet meer echt getraind en voel wel een wereld van verschil. Ligt het nu aan de rust of de PRP hé ;). Wat ik ook niet meer doe is op mijn aangetaste schouder slapen.

Het begint enorm te kriebelen om te hervatten met LB trainingen maar gezien ik het daarmee toch in stand heb gehouden de voorbije weken, doe ik nog een week een poging om volledig te rusten.
    Ik doe enkel wat BW lunges, bulgarian squats ed zonder armen te belasten met het dragen van gewicht, en ook in mijn reva zaal kan ik wel enkele oefeningen doen. Jammer dat er nog geen degelijke leg press aanwezig is.

Deurbelz vindt dit leuk.
  8. Brutushakt

Brutushakt Ripped Bodybuilder Most annoying Karmaslet

Leuk Bevonden:
    2.026
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    15%
    Dat zal psychisch niet meevallen lijkt me:-( Maar het is de beste oplossing mein freund.. Is de atrofie erg opvallend? Al voel je dat natuurlijk altijd wel zo tussen de oren

9. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    Hemden spannen wat minder dan voordien en vnl de 'tonus' ontbreekt maar verder nog best OK. Ach ik had dit beter al weken geleden gedaan; als ik in mijn log terug kijk heb ik al last sinds september.
    Hopelijk zet de tendens hem nu verder :rolleyes:

Brutushakt vindt dit leuk.
  10. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    OK goed nieuws. Op woensdag was ik nog steeds pijnvrij en mede door stress issues besloten het er toch eens op te wagen in de stal. Vlot 10kg db bench press met handpalmen naar elkaar (minder stress op AC gewricht) in ongeveer 5x20-30 reps uitgevoerd, dan lichte squats, biceps & triceps oefening bij wijze van proef: de dag nadien pijnvrij.
    Op donderdag korte LB sessie in mijn revalidatie zaal met leg extensions, curls en box step-ups (1m hoog) via BFRT.
    Gisteren lichte hex bar DL en opnieuw de 10kg db bench press en curls en triceps (iets zwaarder): nog steeds pijnloos (behalve een gek gevoel bij DL).

Vandaag eerste echte noemenswaardige training:

Back squat:
    10x40
    10x50
    10x60
    10x70
    10x80
    8x90
    5x95
    10x80
    - Goede techniek, net de goede diepte en pijnvrij.

BFRT:
    Cable rows: 30 - 15 - 15 - 15
    triceps cable pushdown +- idem
    ring curls: +- idem
    reverse/wrist curls

Walking lunges op het terras:
    2x15 BW
    3x20 +12kg wall ball

Korte termijn planning mbt schouder:
    - voorlopig enkel presses met handen naar elkaar toe; vermijden van ROM voorbij borstkas. Eerst met db's, ik twijfel nog of ik het gewicht nu reeds progressief ga verhogen
    - swiss bar aankopen voor presses op korte termijn te verbeteren
    - floor press (ev met swiss bar) om volledige ROM te mijden
    - Vermijden van flyes, dips, OH press, OH squat minimum de komende 2 maand.

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik in de tussentijd gebruik gemaakt heb van stretches om mijn squat beter op peil te krijgen, maar dat zou helaas gelogen zijn. Ik weet in ieder geval dat het volledig niet trainen een echte k*tperiode was; het bevestigt mij dat ik nog altijd hou van deze sport :)

Brutushakt vindt dit leuk.
  11. Brutushakt

Brutushakt Ripped Bodybuilder Most annoying Karmaslet

Leuk Bevonden:
    2.026
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    90kg
    Vetpercentage:
    15%
    Heb gisteren eens een floor plate press geprobeerd, helaas veel te licht met een plaat van 20 kilo maar misschien als revalidatiemiddel wel geschikt

12. wimmos

Leuk Bevonden:
    152
    Geslacht:
    Man
    Dat is inderdaad een idee maar de close grip die je hierbij nodig hebt is niet ideaal denk ik.

Training vandaag

Back squat (1ste maal op gewone sneakers):
    10x40
    10x60
    5x70
    5x80
    5x90
    5x95
    5x100
    - Raak vlot op diepte met deze schoenen maar kantel wel wat naar voor. Begin de groove terug te voelen.

Swiss bar incline bench press: (1ste keer, nieuwe aanwinst ikv schouder)
    20x16kg
    20x26kg
    2x10x36kg
    - Voorzichtig aanvoelen wat goed voelt en wat niet. Gewicht zeer vlot natuurlijk. Geen hinder aan AC gemerkt. Moet mij inhouden om niet meteen zwaarder te gaan, maar heb me dit voorgenomen.

Swiss rows:
    4 sets

Reverse cable curls:
    4 sets

Maar een halve training vandaag, zeer drukke dag gehad. Morgen vermoedelijk DL.
    Ben intussen op advies van Harpep een PL schema aan het opstellen met oog op pieken in september; ik probeer nu intussen nog een aantal dingen uit ter verdere recuperatie van mijn schouder.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie