Fitness Seller

Lipo 6 samen met?

1. Kijk, studies zijn er om iets bewezen te worden. En er zijn studies die bestaan over CLA & L-Carnitine (wat ik daarnet toonde) dat ze degelijk werken. Verder hoef ik hier niet op te antwoorden denk ik zelf :). Zoals ik daarnet al zei ; zonder die studies heb ik er helemaal geen antwoord op of uit eigen ervaringen.

Je haalt een enkele studie aan waarbij er een minimaal verschil is tussen de CLA groep. De andere twee studies tonen geen positief effect van CLA supplementatie. Waarom negeer je die?!
Het zou zo kunnen zijn dat deze studie beter is uitgevoerd en dat hij vandaar niet consistent is met de andere twee studies. (ondanks een minimaal verschil in die ene studie).

Maar nogmaals, leg mij in eigen woorden dan uit waarom deze ene studie bewijst dat CLA supplementatie positieve effecten heeft tegenover de andere twee studies die geen enkel positief effect tonen?

Daarnaast wacht ik nog relevante op studies m.b.t. l-carnitine. En maak je geen zorgen, die kun je zo vinden als je een beetje moeite doet;)

Zie je zelf niet in dat je nu bezig bent met 'cherry-picking', om je eigen gelijk te bevestigen?
Zie je nu ook dat je dierstudies of studies op obesitas patienten niet zomaar kunt extrapoleren op krachtsporters?

Laatst bewerkt:
Je haalt een enkele studie aan waarbij er een minimaal verschil is tussen de CLA groep. De andere twee studies tonen geen positief effect van CLA supplementatie. Waarom negeer je die?!
Het zou zo kunnen zijn dat deze studie beter is uitgevoerd en dat hij vandaar niet consistent is met de andere twee studies. (ondanks een minimaal verschil in die ene studie).

Maar nogmaals, leg mij in eigen woorden dan uit waarom deze ene studie bewijst dat CLA supplementatie positieve effecten heeft tegenover de andere twee studies die geen enkel positief effect tonen?

Daarnaast wacht ik nog relevante op studies m.b.t. l-carnitine. En maak je geen zorgen, die kun je zo vinden als je een beetje moeite doet;)

Zie je zelf niet in dat je nu bezig bent met 'cherry-picking', om je eigen gelijk te bevestigen?
Zie je nu ook dat je dierstudies of studies op obesitas patienten niet zomaar kunt extrapoleren op krachtsporters?
Persoonsgebonden.

Als het bij de TS werkt, waarom niet ?
Dat Als is nou net de vraag.

Op de eerste plaats speelt het placebo-effect een grote rol. Daarnaast zijn er tig ongecontroleerde factoren die meespelen.
Vandaar dat je ook nooit op meningen moet uitgaan voordat je supplementen aanschaft, maar op zoek moet gaan naar goed opgezette wetenschappelijke trials waarbij confounders zoveel mogelijk geelimineerd worden.

Dat Als is nou net de vraag.

Op de eerste plaats speelt het placebo-effect een grote rol. Daarnaast zijn er tig ongecontroleerde factoren die meespelen.
Vandaar dat je ook nooit op meningen moet uitgaan voordat je supplementen aanschaft, maar op zoek moet gaan naar goed opgezette wetenschappelijke trials waarbij confounders zoveel mogelijk geelimineerd worden.

Volgens jou uitleg kun je dan beter geen sups kopen buiten Dextrose, amino's en whey :).

Is dit het beste antwoord dat je kunt geven?
Als je met zo'n onzinnige antwoorden gaat komen waarbij je mijn goedboelde vragen volledig negeert hoeft deze discussie voor mij niet meer. Dat jij je mening al in steen hebt gebeiteld staat nu wel vast.

Hopelijk steken anderen wel iets van dit topic op.

Is dit het beste antwoord dat je kunt geven?
Als je met zo'n onzinnige antwoorden gaat komen waarbij je mijn goedboelde vragen volledig negeert hoeft deze discussie voor mij niet meer. Dat jij je mening al in steen hebt gebeiteld staat nu wel vast.

Hopelijk steken anderen wel iets van dit topic op.

Ja, dit is het beste antwoord dat ik kan geven :).

Volgens jou uitleg kun je dan beter geen sups kopen buiten Dextrose, amino's en whey :).

Buiten

- eiwitten/ amino's
- creatine
- beta-alanine
- visolie
- bepaalde vitamines (sterk persoonsafhankelijk)
- een aantal andere supps die veelal (nog) niet in NL verkrijgbaar zijn

Is vrijwel alles weggegooid geld ja.

Nogmaals, bewijs het of hou erover op!

:roflol:

Heeft CLA je iets misdaan of zo?

CLA is inderdaad wel persoonsgebonden en ik heb je daarnet een studie een gegeven, wat wil je nog meer als bewijs ?

Edit : Als ik zeg dat creatine aangeraden wordt in de bulk, wil je dan ook een bewijs ? Wat kan ik je geven ? Toch ook maar een studie ...

Laatst bewerkt:
:roflol:

Heeft CLA je iets misdaan of zo?

CLA is inderdaad wel persoonsgebonden en ik heb je daarnet een studie een gegeven, wat wil je nog meer als bewijs ?

Edit : Als ik zeg dat creatine aangeraden wordt in de bulk, wil je dan ook een bewijs ? Wat kan ik je geven ? Toch ook maar een studie ...

CLA heeft me niets misdaan.
Als je de discrepanties tussen de studies afdoet als 'persoonsgebonden' (BS), leg mij dan eens uit waarom het bij de ene studie 'persoonsgebonden' en bij de andere twee niet?
Doe maar niet eigenlijk, heb de laatste twee dagen al genoeg onzin gezien met carnaval:)
En ja, als jij een uitspraak doet als creatine wordt aangeraden in de bulk moet je daar bronnen voor kunnen leveren, of bij gebrek aan bronnen iig een plausibele theorie.
Of raad je mensen aan om lavendel te roken voor het trainen omdat het 'zomaar' zou kunnen werken? Is het niet bij jou dan is het wel bij mij, alles is immers 'persoonsgebonden'...

Dit was mijn laatste post in dit topic, het gaat toch nergens meer naartoe.

Terug
Naar boven