AndroidHealthClinic

Little F's Log

FreFF

Competitive Bodybuilder
Waardering
111
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
13%
Hallo iedereen,

tijd voor mijn eerste log. Het lijkt me zeer leuk/leerrijk om een log bij te houden daarom zal ik hier nu ook mee beginnen. Ik wil deels mijn eigen progressie bijhouden en serieuzer trainen. Anderzijds hoop ik veel tips te krijgen en veel bij te leren van jullie want veel ervaring heb ik niet.
Ik meet 1m73, weeg 67 kg.

http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=273664

Hier vind je mijn "transformatie" die ik gemaakt heb. Zoals je ziet ben ik vroeger echt dik geweest. Door hard op mijn voeding te letten heb ik bereikt waar ik nu sta. Dit heeft ook het probleem gebracht dat ik heel bang ben om terug vetter te worden. Daarom is bulken voor mij niet vanzelfsprekend. Ik ben nu van plan om nu tot aan/na de zomer niet te bulken. Errachter zal ik dit wel doen om massa te bouwen.

Na 6 maanden gewoon op mezelf te trainen ben ik op dit forum terecht gekomen. Het heeft mijn ogen geopend en mijn levensstijl aangepast.
In die eerste 6 maanden heb ik niet op de goede manier getraind, maar het heeft me wel gewend gemaakt aan de gewichten en het trainen en het heeft me ook verslaafd gemaakt aan het trainen.

Ik begin mijn log vandaag omdat ik vandaag ben begonnen met een 4daagse split. Mijn eerste split ooit, en ik sta er ook een beetje sceptisch tegenover. Ik heb nog nooit een spiergroep maar 1 keer per week getraind en het lijkt me gewoon weinig. Ik denk wel dat het een volgende stap is en ik probeer het gewoon.

Trainingsschema:
Dag 1:
Borst
Buik

Dag 2:
Bovenbenen
Biceps

Dag 3:
Schouders
Triceps

Dag 4:
Rug
Kuiten

Een voedingsschema volg ik niet. Ik vind het op mijn leeftijd nu nog niet haalbaar met school/thuis.
Dit wil niet zeggen dat mijn eetgewoontes niet drastisch veranderd zijn.
Ik eet compleet anders nu, heb heel wat voedingsschema's overlopen en ik weet ongeveer wat ik wanneer moet en niet mag eten. Dit probeer ik ook zo strikt mogelijk te doen.

Ik denk dat ik zowat alles gezegd heb. Zal waarschijnlijk wel iets vergeten zijn! ;)

Ik hoop dat er een aantal mensen mij zullen volgen en raad geven!

F

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dag 1 dus van mijn 4daagse split.

Ik ben wat gezakt in gewicht omdat ik mijn oefeningen veel strikter uitvoer dan ik normaal deed en veel meer accent leg op de spier die moet getraind worden. Klinkt vanzelfsprekend maar ik durfde nogal wat "cheaten". Dit omdat ik dan gewoon meer gewicht kon pakken, maar uit ondervinding ga je hier niet mee vooruit.

Borst & buik:

Bench Press:
10 x 52,5
10 x 55
10 x 55
8 x 57,5
7 x 60

Pec Deck:
8 x 50
10 x 45
10 x 45
8 x 45
8 x 45

Incline DB Press:
10 x 16
9 x 16 borst begon al wat vermoeiend aan te voelen!
9 x 18
7 x 18
8 x 16

Cable Crossovers/Cable Upper Chest:
10 x 20/ 10 x 15
10 x 20/ 10 x 15 uitvoering van cable crossovers was niet helemaal goed meer dus ben ik wat gezakt in gewicht
15 x 15/10 x 15
12 x 17/10 x 20

Cable upper chest is deze oef:
http://www.youtube.com/watch?v=_IPxU-5HtF8&feature=player_embedded

Dumbbell Flyes:
10 x 10
10 x 10
10 x 10 zakken in gewicht want begon pijn aan m'n schouder te voelen
10 x 9
10 x 9

Killer Ab workout:
http://www.youtube.com/watch?v=zYQdLtam6xA

Deze werkt echt goed voor mij.

Seated Crunch:
Niet de juiste benaming maar weet het niet van het toestel.
Je draait je bovenlichaam horizontaal, is voor de zijkanten van je buikspieren.
10 x 60
10 x 65
10 x 70
10 x 70
15 x 65

Cardio 15 min. lopen.

Zo was een redelijk zware training maar was goed te doen.

Heerlijke spierpijn vandaag aan de borst, heerlijk.

Vandaag bovenbenen en biceps.
Na 3 maanden nog altijd niet hersteld aan de knie :( kan nog altijd geen leg curls en extensions, benentraining is dus enorm onvolledig, en de rest van de training was ook maar k*t.

Benen:

Squats:
10 x 50
10 x 60
5 x 65
8 x 60
10 x 50

Leg Press:
8 x 100
8 x 100
10 x 100
8 x 100
7 x 110
Biceps:

Incline DB Curl:
8 x 12
8 x 12
8 x 12
8 x 12
10 x 10

BB Curl:
10 x 26
10 x 28
10 x 29
9 x 29
10 x 29

EZ-Curl Bar GC Curl:
10 x 27
10 x 27
9 x 27
10 x 27
8 x 27

20 Min. HIIT Fiets

Eerste keer dat ik hiit doe, viel erg goed mee, 20 min zo intensief is veel leuker als 30-60 min. gewone cardio. Voor herhaling vatbaar.
Biceps waren helemaal leeg.

Biceps waren echt helemaal leeg.

Laatst bewerkt:
succes met loggen ik ga je proberen te volgen

Allemaal nieuwe oef vandaag, was dus echt een training waar ik niet wist wat te verwachten.
Weet trouwens niet hoe iedereen zo'n zware MP's doet, heb al moeite met 29 kg, haha.

Schouders & Triceps:
Military Press:
10 x 26
10 x 28
10 x 28
8 x 29
8 x 29

Seated Frontraise:
heel strikt
10 x 6
10 x 6
8 x 7 houding begon wat te verzwakken dus ben maar verlaagd
13 x 6
10 x 6

Shrugs (DB):
10 x 16
10 x 18
10 x 18
10 x 20
10 x 20

Face-pull:
10 x 30
10 x 35
10 x 37
8 x 37
9 x 37

Dips:
tussen twee stangen, kan dit nog niet zo goed dus probeer het wat op te bouwen
5 x BW
6 x BW
5 x BW

voelde dit eerder aan de borst dan triceps...

GCBP:
8 x 40
8 x 40
8 x 42.5
7 x 42.5
8 x 42.5 laatste met lichte spot

Triceps Rope Extensions:
10 x 25
15 x 25
15 x 25
15 x 25
15 x 27

Skullcrushers:
15 x 24
10 x 26
10 x 26
10 x 27
10 x 27

Geeindingd met een dropset met rope extensions:
10 x 30
5 x 25
8 x 20
10 x 15
10 x 10

10 min. HIIT Cardio Fiets

Wou 20 min doen maar door de benentraining van gisteren kon ik echt niet meer verder sprinten, het brandde gewoon te hard.
Al bij al een redelijke training.

succes mooie progressie man aan de foto's te zien

voor iemand van 16j ben de eigenlijk wel goed bezig
tja kwestie van trainingsgewichten mag je zker niet panikeren, die gaan wel omhoog hoor als je blijft trainen, gewoon op het gevoel ze verhogen
iedereen is met lichte trainingsgewichten begonnen
btw, war train je ergens in west-vlaanderen, ben ook west-vlaming, ik train in houthulst, alfa-fitnes

Leuk dat je bezig bent, ik ga je volgen:)
foto's zijn heel goed:)

Aha ook een logje succes f

heb je trainingen es gelezen, ja voor iemand van 16 zijn die gewichten niet slecht, en vooral een goed intensiteit in je schema, doe zo voort!

voor iemand van 16j ben de eigenlijk wel goed bezig
tja kwestie van trainingsgewichten mag je zker niet panikeren, die gaan wel omhoog hoor als je blijft trainen, gewoon op het gevoel ze verhogen
iedereen is met lichte trainingsgewichten begonnen
btw, war train je ergens in west-vlaanderen, ben ook west-vlaming, ik train in houthulst, alfa-fitnes

Bedankt! ;)
Train in ikon in ieper, niet echt top, helemaal niet eig, denk eraan om mss te veranderen. Ik wil zo graag deadliften maar kan dit niet daar. Voor de rest is het ook echt klein :(

Leuk dat je bezig bent, ik ga je volgen:)
foto's zijn heel goed:)

Heel erg bedankt! ;)

Ja, leek me ook wel goed om eens te maken, dan hou ik beter bij hoe ik bezig ben!
Bedankt

nu ja, mijne maat kent aantal gasten die in ikon trainen, zij klagen er nochtans neit van, maar ja, als je er neit kan deadliften en zo, begijp ik je wel, ja het schijnt wel echt het minimum te zijn voor krachttraining, dat wel
is nog andere gym in ieper, w8 stuur je effe pm

nu ja, mijne maat kent aantal gasten die in ikon trainen, zij klagen er nochtans neit van, maar ja, als je er neit kan deadliften en zo, begijp ik je wel, ja het schijnt wel echt het minimum te zijn voor krachttraining, dat wel
is nog andere gym in ieper, w8 stuur je effe pm

Ja weet ik day's workout, schijnt groter enz. te zijn. Ik ga daar misschien wel eens een kijkje nemen. Ik ken daar wel iemand dus zou er wel graag eerst eens gaan trainen.

zat nog ff na je foto s te kijken goeie progressie heb je gamaakt man

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

mar hoezo kun je niet deadliften in de sportschool dan je kunt toch de Barbel van de bench pakken, of is er geen ruimte

zat nog ff na je foto s te kijken goeie progressie heb je gamaakt man

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:06 ----------

mar hoezo kun je niet deadliften in de sportschool dan je kunt toch de Barbel van de bench pakken, of is er geen ruimte

Nee er is geen ruimte voor een olympische stang daar ;) de vloer is trouwens ook niet echt gemaakt om zware gewichten op te laten vallen, is op een verdiep, houten vloer, db's van 20 kg laten vallen van een hoogte van 10 cm maakt al vreselijk veel lawaai en wordt daar niet echt geapprecieerd ;)

bale man is wel chille oefening deadlift

Vandaag stond er niets op het programma, morgen laatste dag van de week, maar had vandaag zo veel zin om te gaan trainen dus ben toch maar geweest. :)

Buikspieren gedaan omdat ik die eigenlijk niet zo zwaar aanpak dus die konden nog wel eens en onderarmen heb ik ook gedaan. Deze doe ik bijna nooit, af en toe eens onderhouden zodat ze niet achterlopen.
Maar wat een lekkere pomp heb je toch altijd in de onderarmen. :)
Deze training is het niet echt waard om te loggen was eerder voor plezier en wat extra.
Wel nieuwe pr bij onderarmen.
Barbell Wrist Curl: 10 x 50 kg. Voelde deze lekker branden.

Daarna nog 15 min HIIT Cardio op fiets gedaan.

Mooie transformatie heb je al gemaakt man. Vieze tietjes had je :P goed dat die weg zijn!
En goeie gewichten al!

Trouwens, als je bang bent om dik te worden pas dan gewoon wat op met koolhdyraten. Beste tijden om deze te eten zijn sochtends en rond trainingen. In de avond kan je ze het beste vermijden en wat meer vetten nemen (tenzij je getraind hebt, dan is het minder erg uiteraard)

Terug
Naar boven