Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Ik heb trouwens nergens beweerd dat alle moslims moeten uitgeroeid worden. De islam wel.
Helaas zal dit enkel mogelijk zijn als de zogezegd gematigde moslim de islam de rug toekeert. Zoals bij ons in grote lijnen met de kathilieke kerk gebeurd is. Dan neem je het draagvlak weg.. K zie het alleen niet direct gebeuren.
En ik hoop dat Israel bijzonder hard terugslaat op Hamas waar ze wel de kans geven aan degene die Hamas de rug willen toekeren dit dan ook toe te laten.
Ook dat zal niet simpel zijn. In Europa hebben we helaas ook al geleerd dat een brave vluchteling toch een extremist kan zijn.

Ze heeft een heel bijzondere mening die alleen kan bestaan als je een onderwerp extreem eenzijding bekijkt en behoorlijk selectief bent in wat je wat je wel en niet accepteerd als een moslim of de islam.
mwah, ik snap wel waar zij vandaan komt. ze verwoord het wellicht verkeerd, waardoor je haar niet begrijpt. of je wil haar niet begrijpen, dat kan ook :p
100 waar, maar Hell zegt dat dat dus niet zo is, want extremisten zijn volgens haar geen moslims.
het dingetje is dat wij, de 'normale, beschaafde' moslim de extremisten niet claimen als moslims. wij willen niet geassocieerd worden met die mensen, want wij zijn het niet eens met wat zij doen. in dat geval snap ik wel wat zij bedoelt, maar ik begrijp ook wel dat jij zegt dat het wel moslims zijn, omdat ze (helaas) in de naam van Allah moorden of trots zijn op het woorden. maar wat zij zegt over dat moorden niet toegestaan in de Koran, dat klopt uiteraard wel. maar goed, dat is ook wel een stukje normen en waarden dat je vanuit huis meekrijgt, of niet?
Niemand hier zegt dit, letterlijk niemand.
niet hier, wel in het topic dat gesloten is. toevallig zijn dat dezelfde mensen die hier nog steeds posten, vandaar :)
Elke mening man van mij hier uitgesproken worden. Alleen zulke extreme of idiote meningen verdienen het ook om veel kritiek te krijgen.
vrijheid van meningsuiting is uiteraard een ding, maar persoonlijk vind ik wel dat er ook een grens hoort te zijn van wat je wel of niet mag zeggen.

ik vind het gewoon lastig om te zien dat er een aantal personen zoveel haat hebben tegen de religie waar ik toevallig aanhanger van ben. vooral omdat het dus vooral over 'moslims' en 'de islam' gaat, waar ik mezelf ook bij betrek. maar goed, zulke mensen zal je altijd wel hebben, dat begrijp ik ook.

ik wilde me overigens ook helemaal niet mengen in de discussie, ik vond het alleen opvallend dat de twee personen die anti-israel waren verbannen zijn :D

Volgens haar is erg geen discussie mogelijk over de Islam, dat is hoe dan ook een vredelievende religie. Alleen sommige aanhangers schijnen daar een andere kijk op te hebben.
ik ben het wat dat betreft ook wel met haar eens. wat zij bedoelt is iig dat de Koran is wat de moslims horen en moeten volgen. wat dat betreft is de islam 'perfect'. echter, de mensen die de ideologie volgen, de moslims, zijn niet perfect. dat kan immers niet, men is geschapen om fouten te maken en te zondigen (hierbij praat ik overigens moorden niet goed!). er zijn ongelooflijk veel moslims die hier en daar hun eigen opvattingen hebben (over de islam, de Koran, wie ze volgen, etc.). de reden waarom er zoveel verschillende stromingen zijn, is omdat er na de dood van profeet Mohammed (vzmh), niet alle moslims het eens waren over wie de opvolger moest zijn. zelfs de moslims hebben zo hun eigen oorlogen gehad (gek he, moslims tegen moslims? hoe kan dat nou!), ook wel bekend als battle of Karbala. zo zijn er natuurlijk tig verhalen waarbij er onderling gevochten is tegen elkaar.

uiteindelijk is het leef en laat leven, prima als je iemand niet accepteert omdat het niet in jouw ideologie past, maar probeer diegene dan iig wel te respecteren en eventueel te discussiëren met respect. dat zie ik hier gewoonweg niet.

Overigens heb ik nog nooit bij Israel-supporters gezien dat mensen na acties waar Palestijnen het slachtoffer waren juichend over straat gingen, dat zie je nu wel weer door heel Europa bij de Pro-Palestina protesten.
persoonlijk zie ik dat als een misvatting van jou. ik denk niet dat de palestijnen aan het juichen zijn omdat er israeliers slachtoffer zijn geworden, maar het feit dat ze na een onderdrukking van decennia's lang, eindelijk eens hebben teruggevochten.
Ik heb trouwens nergens beweerd dat alle moslims moeten uitgeroeid worden. De islam wel.
maar moslims zijn toch aanhangers van de islam? hoe werkt dat dan? ik heb overigens toch wel 3 posts gezien waarin het woord uitroeien en islam/moslims in een zin stond gisteren in dat andere topic, maar goed :D
K zie het alleen niet direct gebeuren.
het zal sws niet gebeuren, de islam is het snelstgroeiende geloof dat er is anno 2023, ondanks al deze negativiteit die jullie zien. ik vind het toch wel bijzonder, dat ik hier zo'n topic tegenkom met alleen maar moslim/islamhaat en dat ik in het verdere nieuws, omgeving en social media juist heel veel bekeerlingen zie. oa ook de mensen die 'bekend' zijn die zich bekeren. vraag je je dan wel eens af waar dat vandaan komt, waarom ze dat doen? of denk je daar niet zo veel bij na verder?

maar wat zij zegt over dat moorden niet toegestaan in de Koran, dat klopt uiteraard wel.
Nee dat klopt dus helemaal niet.
Chapter 9 verse 5

9:5 But once the Sacred Months have passed, kill the polytheists ˹who violated their treaties˺ wherever you find them, capture them, besiege them, and lie in wait for them on every way. But if they repent, perform prayers, and pay alms-tax, then set them free. Indeed, Allah is All-Forgiving, Most Merciful

mwah, ik snap wel waar zij vandaan komt. ze verwoord het wellicht verkeerd, waardoor je haar niet begrijpt. of je wil haar niet begrijpen, dat kan ook :p

het dingetje is dat wij, de 'normale, beschaafde' moslim de extremisten niet claimen als moslims. wij willen niet geassocieerd worden met die mensen, want wij zijn het niet eens met wat zij doen. in dat geval snap ik wel wat zij bedoelt, maar ik begrijp ook wel dat jij zegt dat het wel moslims zijn, omdat ze (helaas) in de naam van Allah moorden of trots zijn op het woorden. maar wat zij zegt over dat moorden niet toegestaan in de Koran, dat klopt uiteraard wel. maar goed, dat is ook wel een stukje normen en waarden dat je vanuit huis meekrijgt, of niet?

niet hier, wel in het topic dat gesloten is. toevallig zijn dat dezelfde mensen die hier nog steeds posten, vandaar :)

vrijheid van meningsuiting is uiteraard een ding, maar persoonlijk vind ik wel dat er ook een grens hoort te zijn van wat je wel of niet mag zeggen.

ik vind het gewoon lastig om te zien dat er een aantal personen zoveel haat hebben tegen de religie waar ik toevallig aanhanger van ben. vooral omdat het dus vooral over 'moslims' en 'de islam' gaat, waar ik mezelf ook bij betrek. maar goed, zulke mensen zal je altijd wel hebben, dat begrijp ik ook.

ik wilde me overigens ook helemaal niet mengen in de discussie, ik vond het alleen opvallend dat de twee personen die anti-israel waren verbannen zijn :D

ik ben het wat dat betreft ook wel met haar eens. wat zij bedoelt is iig dat de Koran is wat de moslims horen en moeten volgen. wat dat betreft is de islam 'perfect'. echter, de mensen die de ideologie volgen, de moslims, zijn niet perfect. dat kan immers niet, men is geschapen om fouten te maken en te zondigen (hierbij praat ik overigens moorden niet goed!). er zijn ongelooflijk veel moslims die hier en daar hun eigen opvattingen hebben (over de islam, de Koran, wie ze volgen, etc.). de reden waarom er zoveel verschillende stromingen zijn, is omdat er na de dood van profeet Mohammed (vzmh), niet alle moslims het eens waren over wie de opvolger moest zijn. zelfs de moslims hebben zo hun eigen oorlogen gehad (gek he, moslims tegen moslims? hoe kan dat nou!), ook wel bekend als battle of Karbala. zo zijn er natuurlijk tig verhalen waarbij er onderling gevochten is tegen elkaar.

uiteindelijk is het leef en laat leven, prima als je iemand niet accepteert omdat het niet in jouw ideologie past, maar probeer diegene dan iig wel te respecteren en eventueel te discussiëren met respect. dat zie ik hier gewoonweg niet.

persoonlijk zie ik dat als een misvatting van jou. ik denk niet dat de palestijnen aan het juichen zijn omdat er israeliers slachtoffer zijn geworden, maar het feit dat ze na een onderdrukking van decennia's lang, eindelijk eens hebben teruggevochten.

maar moslims zijn toch aanhangers van de islam? hoe werkt dat dan? ik heb overigens toch wel 3 posts gezien waarin het woord uitroeien en islam/moslims in een zin stond gisteren in dat andere topic, maar goed :D

het zal sws niet gebeuren, de islam is het snelstgroeiende geloof dat er is anno 2023, ondanks al deze negativiteit die jullie zien. ik vind het toch wel bijzonder, dat ik hier zo'n topic tegenkom met alleen maar moslim/islamhaat en dat ik in het verdere nieuws, omgeving en social media juist heel veel bekeerlingen zie. oa ook de mensen die 'bekend' zijn die zich bekeren. vraag je je dan wel eens af waar dat vandaan komt, waarom ze dat doen? of denk je daar niet zo veel bij na verder?
Katholieken zijn toch aanhangers van de katholieke kerk? Ook daar hebben het merendeel van de mensen hun verstand gekregen en ingezien dat all dat goddelijke verzonnen bullshit is om een aantal hooggeplaatsten macht en geld te bezorgen. En wat stelt de katholieke kerk nu nog voor? Just, niet veel.
We kunnen alleen maar hopen dat moslim ooit ook dat verstand/inzicht krijgen.

Nee dat klopt dus helemaal niet.
Chapter 9 verse 5

9:5 But once the Sacred Months have passed, kill the polytheists ˹who violated their treaties˺ wherever you find them, capture them, besiege them, and lie in wait for them on every way. But if they repent, perform prayers, and pay alms-tax, then set them free. Indeed, Allah is All-Forgiving, Most Merciful

deze vers heb jij totaal uit context getrokken. het gaat hier om zelfverdediging. om de context te begrijpen, moeten we vers 1 van deze soera lezen. er staat dat er een vredesverdrag was tussen de moslims en de heidenen van mekka. dit verdrag werd geschonden door de heidenen. een periode van vier maanden werd gegeven aan de heidenen om het goed te maken. als ze dit dus niet doen en er oorlog uitbreekt, wordt er gezegd dat je niet bang moet zijn tijdens de strijd; waar je de vijanden ook vindt dood ze.

in dat geval, ja. maar zou jij niet vechten voor je leven als jij daartussen zat?
Katholieken zijn toch aanhangers van de katholieke kerk? Ook daar hebben het merendeel van de mensen hun verstand gekregen en ingezien dat all dat goddelijke verzonnen bullshit is om een aantal hooggeplaatsten macht en geld te bezorgen. En wat stelt de katholieke kerk nu nog voor? Just, niet veel.
We kunnen alleen maar hopen dat moslim ooit ook dat verstand/inzicht krijgen.
er zijn ook genoeg priesters die zich uiteindelijk hebben bekeerd naar de islam.
ik kan je heel veel redenen geven waarom het christendom niet 'klopt' zoals de islam, waardoor christenen vragen stelden en ze er geen goede uitleg van konden krijgen, wat heeft veroorzaakt dat het geloof wegzakte. dat heb je bij de islam niet, voor elke vraag heb je wel een antwoord.

en dat ik in het verdere nieuws, omgeving en social media juist heel veel bekeerlingen zie. oa ook de mensen die 'bekend' zijn die zich bekeren. vraag je je dan wel eens af waar dat vandaan komt, waarom ze dat doen?
Omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn? Ik kan er niet bij met mijn hoofd dan een volwassene zich plots bekeert tot een religie, laat staan 1 die haaks staat op de Westerse waardes en tradities.

Moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen in hun leven. Maar islam heeft geen enkele toevoeging aan de Westerse wereld.
Het botst op elk vlak in de Westerse maatschappij. Overal ter wereld creëert de religie en haar aanhangers frictie in de landen waar ze zich settelen. En uiteindelijk eindigt het in al deze landen in een bloedbad wanneer de politieke islam haar kans grijpt en het land overneemt.

Het past zich niet aan, want de wet van Allah staat boven de wetten van mens. De islam wilt ook helemaal niet samenleven, laat staan integreren en asimileren.

Het zal domineren en gebruikt daar overal keihard beestachtig geweld voor. Er is helemaal niks vreedzaams aan de islam. Ja pas wanneer iedereen in dat land moslim is ja. Tenzij je homo bent, dan wordt je van een gebouw gekankerd, opgehangen of in de cel gegooid.

Het is water en olie. Een Snes rom in je playstation. Compleet incompatible met elke vorm van beschaving.

Omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn?
misschien ben jij dat niet?
Ik kan er niet bij met mijn hoofd dan een volwassene zich plots bekeert tot een religie, laat staan 1 die haaks staat op de Westerse waardes en tradities.
ik ken er wel genoeg, rasechte hollanders zelfs :shrug:
oh?

anyways, zoals ik al eerder zei, ik wilde me helemaal niet mengen in de hele discussie en vroeg me vooral af waarom de anti-israel mensjes verbannen waren en ik heb mijn antwoord. ga vooral je gang om verder te gaan over het israel/palestina gebeuren. :wave:

En voor mensen gaan janken. Ik heb het over de ideologie ansich.

Ja natuurlijk is niet elke moslim zo. Een veel gehoord 'argument' dat nergens op slaat.
Niet elke nazi wilde joden dood. Maar wat was het resultaat?

Al is slechts 1% van de moslims fanatiek dan heb je alsnog 18 miljoen potentiële terroristen. Maar ook hier geldt weer dat dat niet eens uitmaakt.

Het probleem is de grote 'gematigde' meerderheid die he le maal niets doet aan de fanatiekelingen en het gewoon toe staat. En zolang dat niet verandert is islam een gigantische gevaar voor de Westerse manier van leven en denken en zal dit binnen een paar decennia uitlopen op een mega bloedbad dat de ongelovige niet zal winnen ben ik bang van.

We hebben onze poorten open gezet voor het paard van Troje. God helpe ons?

Laatst bewerkt:
Dit punt begrijp ik, ik kan niet in hoofden kijken, dus ik weet ook niet wat ze dachten. Gezien het grote aantal burgerslachtoffers vind ik het heel bijzonder.

Ik weet eigenlijk niet of al die mensen Palestijnen waren waar ik het over had.

Omdat ze niet goed bij hun hoofd zijn? Ik kan er niet bij met mijn hoofd dan een volwassene zich plots bekeert tot een religie, laat staan 1 die haaks staat op de Westerse waardes en tradities.

Moet iedereen natuurlijk zelf weten wat ze doen in hun leven. Maar islam heeft geen enkele toevoeging aan de Westerse wereld.
Het botst op elk vlak in de Westerse maatschappij. Overal ter wereld creëert de religie en haar aanhangers frictie in de landen waar ze zich settelen. En uiteindelijk eindigt het in al deze landen in een bloedbad wanneer de politieke islam haar kans grijpt en het land overneemt.

Het past zich niet aan, want de wet van Allah staat boven de wetten van mens. De islam wilt ook helemaal niet samenleven, laat staan integreren en asimileren.

Het zal domineren en gebruikt daar overal keihard beestachtig geweld voor. Er is helemaal niks vreedzaams aan de islam. Ja pas wanneer iedereen in dat land moslim is ja. Tenzij je homo bent, dan wordt je van een gebouw gekankerd, opgehangen of in de cel gegooid.

Het is water en olie. Een Snes rom in je playstation. Compleet incompatible met elke vorm van beschaving.
Dank om beter uit te leggen wat ik bedoel.

En voor mensen gaan janken. Ik heb het over de ideologie ansich.

Ja natuurlijk is niet elke moslim zo. Een veel gehoord 'argument' dat nergens op slaat.
Niet elke nazi wilde joden dood. Maar wat was het resultaat?

Al is slechts 1% van de moslims fanatiek dan heb je alsnog 18 miljoen potentiële terroristen. Maar ook hier geldt weer dat dat niet eens uitmaakt.

Het probleem is de grote 'gematigde' meerderheid die he le maal niets doet aan de fanatiekelingen en het gewoon toe staat. En zolang dat niet verandert is islam een gigantische gevaar voor de Westerse manier van leven en denken en zal dit binnen een paar decennia uitlopen op een mega bloedbad dat de ongelovige niet zal winnen ben ik bang van.

We hebben onze poorten open gezet voor het paard van Troje. God helpe ons?
Idd. Zei ik ook reeds. Perfect voorbeeld is Abdeslam. Medeverantwoorlijk voor een paar honderd doden. Kon zo lang vrij rondlopen in Molenbeek. Geen enkel van die gematigde moslims die effe de telefoon pakte en anoniem de politie belde. Geen enkele. Dus ja, de gematigde moslim is ook een deel van het probleem.

Zet deze toch op het vliegtuig naar Gaza zeg. Kunnen ze daar de held gaan uithangen

Ik denk dat ik haar begrijp, maar ik ben het niet eens met wat ze daarmee wilt zeggen.
het dingetje is dat wij, de 'normale, beschaafde' moslim de extremisten niet claimen als moslims. wij willen niet geassocieerd worden met die mensen, want wij zijn het niet eens met wat zij doen.
Dit is inderdaad wat ik er uit begrijp, al verwoord jij het inderdaad iets beter.

Alleen hier ben ik het niet mee eens, want op die manier ben je niet eerlijk naar wat de Islam echt is en wat voor gevolgen het heeft op de wereld.

Dit geldt voor alles, je kan niet alleen positieve aspecten van iets claimen en de negatieve kanten afwijzen omdat ze jouw specifieke visie niet omvatten.

Dat geldt over alle stromingen van religie, maar ook dingen als democratie, capitalisme, ect.

in dat geval snap ik wel wat zij bedoelt, maar ik begrijp ook wel dat jij zegt dat het wel moslims zijn, omdat ze (helaas) in de naam van Allah moorden of trots zijn op het woorden.
Ik begrijp haar visie ook, alleen ik vind het een intelectueel oneerlijke visie. Het is niets anders dan keihard cherrypicking in mijn ogen.
maar wat zij zegt over dat moorden niet toegestaan in de Koran, dat klopt uiteraard wel.
Dat is in dit geval jouw opvatting(en gelukkig de opvatting van de meeste moslims) maar er staat genoeg in de Koran die dit direct tegenspreekt, geweld tegen anderen verheiligd dan wel tussen de regels door aanmoedigd.
maar goed, dat is ook wel een stukje normen en waarden dat je vanuit huis meekrijgt, of niet?
Absoluut, maar dat is ook weer een reden waarom het dus weldegelijk goed zou zijn als de islam en religie in het algemeen zouden verdwijnen. De normen en waarden uit de tijd dat de monothiestishe religies ontstaan en bedacht zijn schuren nogal hard met de normen en waarden van de ontwikkelde maatschappij.

Hele nette en goed opgevoede mensen gaan de raarste dingen doen als ze te ver in de rabbit hole van religie vallen.
Oke naja dat heb ik gemist. Maar het uitroeien van volkeren is in geen enkel geval ook maar enigsinds serieus te nemen als idee. Daar hoeven we geen moment over te praten mag ik hopen.

Iedereen die ook maar een beetje helder kan denken zal moeten bevestigen dat verreweg de meeste moslims gewoon prima mensen zijn.

De grote nuance is wel dat het zeggen dat het beter zou zijn voor de wereld als de Islam(en andere levensovertuigingen op basis van een inmiddels bevestigd niet bestaande 'god' of iets vergelijkbaars) zouden verdwijnen. Daar ben ik het namelijk wel mee eens. Ik denk namelijk, en daar is dit conflict maar weer bewijsstuk 10108392020 van, dat religie meer schade aanricht dan het goed doet.

Daarmee wil ik op geen enkele manier zeggen dat ik moslims wil uitroeien.

Ik ben overtuigd dat vrijheid van geloof en artikel 1 van onze grondet essentieel zijn voor onze samenleving. Maar vrijheid van geloof is ook vrijheid van andersmans geloof. In het dagelijksleven zou jouw geloof mij niet tot last moeten zijn en andersom, dus heeft het ook 0.000 plaats in de politiek en rechtspraak, maar daar heeft voornamelijk de Islam extreem veel moeite mee.
Zie hier wederom het gevaar van religie.
Dat kan ik me goed voorstellen. Daarvan kan ik weinig ander advies geven dan negeer het. Of vraag jezelf af of je aanhanger wilt blijven van een iets dat zoveel ellende en pijn brengt in deze wereld.

Ik ben net zo min pro Israel. Israel is zelf net zo fout in dit langdurige conflict. Alleen op dit moment zien we een moslim terrorischtishe organisatie op koelbloedige wijze een land binnenvallen en burgens vermoorden, wat de aanleiding was voor deze discussie.

Maar daarmee wil ik ook echt mijn steun voor de acties van Israel niet uitspreken, want die is er niet. Ik zie alleen het zoveelste bloederige dodelijke conflict om veel te serieus genomen sprookjes.

ik ben het wat dat betreft ook wel met haar eens. wat zij bedoelt is iig dat de Koran is wat de moslims horen en moeten volgen.
Daar zijn 1000 verschillende opvattingen van, dit is puur wat jij persoonlijk vind. Stel deze vraag aan een Hamasstrijder en kijk wat die vind. En dat is het grote probleem/punt.
wat dat betreft is de islam 'perfect'. echter, de mensen die de ideologie volgen, de moslims, zijn niet perfect. dat kan immers niet, men is geschapen om fouten te maken en te zondigen (hierbij praat ik overigens moorden niet goed!). er zijn ongelooflijk veel moslims die hier en daar hun eigen opvattingen hebben (over de islam, de Koran, wie ze volgen, etc.). de reden waarom er zoveel verschillende stromingen zijn, is omdat er na de dood van profeet Mohammed (vzmh), niet alle moslims het eens waren over wie de opvolger moest zijn. zelfs de moslims hebben zo hun eigen oorlogen gehad (gek he, moslims tegen moslims? hoe kan dat nou!), ook wel bekend als battle of Karbala. zo zijn er natuurlijk tig verhalen waarbij er onderling gevochten is tegen elkaar.

Lang verhaal kort, de Islam is te breed om te zeggen wat nou precies wel en niet de 'echte Islam' is, maar er zijn iets te veel variaties die iets te graag geweld zien naar anderen.
Het hele probleem is dus dat vooral de Islam en de extreme aanhangers daarvan dit dus niet kan.
En dat is enigsinds begrijpelijk, maar vergeet niet dat die onderdrukking en dat geweld al duizenden jaren over en weer gaat. Dus net zo goed zouden de mensen in Israel met die logica mogen juigen als er door de Mossaad weer eens onschuldige slachtoffers vallen.
Dat iemand denk dat het goed zou zijn als de Islam stopt te bestaan betekent niet dat iemand moslims wilt uitroeien?

Uitroeien in deze context betekenen: Alle van deze groep doden middels geweld.

Tenzij je het hebt over het geloof een natuurlijke dood laten sterven omdat mensen zelf inzien dat het in 2023 enigsinds debiel is om 'te geloven' dan ja.

het zal sws niet gebeuren, de islam is het snelstgroeiende geloof dat er is anno 2023, ondanks al deze negativiteit die jullie zien.

Dit komt voornamelijk door de indoctrinatie van kinderen en de voorplantingscijfers van de omgevingens waar de Islam groot is.

Religie leeft puur en alleen van de ouders die hun kinderen manipuleren om daar in te geloven.
ik vind het toch wel bijzonder, dat ik hier zo'n topic tegenkom met alleen maar moslim/islamhaat en dat ik in het verdere nieuws, omgeving en social media juist heel veel bekeerlingen zie.
Omdat je jezelf hiermee omringt, maar ik neem aan dat je zelf ook snapt hoe dat werkt...

oa ook de mensen die 'bekend' zijn die zich bekeren. vraag je je dan wel eens af waar dat vandaan komt, waarom ze dat doen? of denk je daar niet zo veel bij na verder?
Vaak voor een partner die slachtoffer is van indoctrinatie.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven