mwah, ik snap wel waar zij vandaan komt. ze verwoord het wellicht verkeerd, waardoor je haar niet begrijpt. of je wil haar niet begrijpen, dat kan ook
het dingetje is dat wij, de 'normale, beschaafde' moslim de extremisten niet claimen als moslims. wij willen niet geassocieerd worden met die mensen, want wij zijn het niet eens met wat zij doen. in dat geval snap ik wel wat zij bedoelt, maar ik begrijp ook wel dat jij zegt dat het wel moslims zijn, omdat ze (helaas) in de naam van Allah moorden of trots zijn op het woorden. maar wat zij zegt over dat moorden niet toegestaan in de Koran, dat klopt uiteraard wel. maar goed, dat is ook wel een stukje normen en waarden dat je vanuit huis meekrijgt, of niet?
niet hier, wel in het topic dat gesloten is. toevallig zijn dat dezelfde mensen die hier nog steeds posten, vandaar
vrijheid van meningsuiting is uiteraard een ding, maar persoonlijk vind ik wel dat er ook een grens hoort te zijn van wat je wel of niet mag zeggen.
ik vind het gewoon lastig om te zien dat er een aantal personen zoveel haat hebben tegen de religie waar ik toevallig aanhanger van ben. vooral omdat het dus vooral over 'moslims' en 'de islam' gaat, waar ik mezelf ook bij betrek. maar goed, zulke mensen zal je altijd wel hebben, dat begrijp ik ook.
ik wilde me overigens ook helemaal niet mengen in de discussie, ik vond het alleen opvallend dat de twee personen die anti-israel waren verbannen zijn
ik ben het wat dat betreft ook wel met haar eens. wat zij bedoelt is iig dat de Koran is wat de moslims horen en moeten volgen. wat dat betreft is de islam 'perfect'. echter, de mensen die de ideologie volgen, de moslims, zijn niet perfect. dat kan immers niet, men is geschapen om fouten te maken en te zondigen (
hierbij praat ik overigens moorden niet goed!). er zijn ongelooflijk veel moslims die hier en daar hun eigen opvattingen hebben (over de islam, de Koran, wie ze volgen, etc.). de reden waarom er zoveel verschillende stromingen zijn, is omdat er na de dood van profeet Mohammed (vzmh), niet alle moslims het eens waren over wie de opvolger moest zijn. zelfs de moslims hebben zo hun eigen oorlogen gehad (gek he, moslims tegen moslims? hoe kan dat nou!), ook wel bekend als battle of Karbala. zo zijn er natuurlijk tig verhalen waarbij er onderling gevochten is tegen elkaar.
uiteindelijk is het leef en laat leven, prima als je iemand niet accepteert omdat het niet in jouw ideologie past, maar probeer diegene dan iig wel te respecteren en eventueel te discussiëren met respect. dat zie ik hier gewoonweg niet.
persoonlijk zie ik dat als een misvatting van jou. ik denk niet dat de palestijnen aan het juichen zijn omdat er israeliers slachtoffer zijn geworden, maar het feit dat ze na een onderdrukking van decennia's lang, eindelijk eens hebben teruggevochten.
maar moslims zijn toch aanhangers van de islam? hoe werkt dat dan? ik heb overigens toch wel 3 posts gezien waarin het woord uitroeien en islam/moslims in een zin stond gisteren in dat andere topic, maar goed
het zal sws niet gebeuren, de islam is het snelstgroeiende geloof dat er is anno 2023, ondanks al deze negativiteit die jullie zien. ik vind het toch wel bijzonder, dat ik hier zo'n topic tegenkom met alleen maar moslim/islamhaat en dat ik in het verdere nieuws, omgeving en social media juist heel veel bekeerlingen zie. oa ook de mensen die 'bekend' zijn die zich bekeren. vraag je je dan wel eens af waar dat vandaan komt, waarom ze dat doen? of denk je daar niet zo veel bij na verder?