Zie aanvulling
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zie aanvulling
Het is trouwens ook de makkelijke weg om “het kwaad” in de wereld in de schoenen ven een enkel machtig persoon te schuiven en de verantwoordelijkheid van de individuele Jan Modaal kwijt te schelden.
Een persoon die rijk wordt van het kwaad actief werkt om het kwaad in stand te houden en de daadwerkelijke macht heeft om het kwaad te beinvloeden en die macht gebruikt om het kwaad sterker te maken dan zwakker heeft een onmeetbaar grotere verantwoordelijkheid voor het kwaad dan Jan modaal, die zelf slachtoffer is van het kwaad, een groot deel van zijn geld kwijt is aan het kwaad en nagenoeg 0 invloed heeft op het kwaad.Het is trouwens ook de makkelijke weg om “het kwaad” in de wereld in de schoenen ven een enkel machtig persoon te schuiven en de verantwoordelijkheid van de individuele Jan Modaal kwijt te schelden.
Dat neigt wel naar “wir haben es nicht gewusst”.Een persoon die rijk wordt van het kwaad actief werkt om het kwaad in stand te houden en de daadwerkelijke macht heeft om het kwaad te beinvloeden en die macht gebruikt om het kwaad sterker te maken dan zwakker heeft een onmeetbaar grotere verantwoordelijkheid voor het kwaad dan Jan modaal, die zelf slachtoffer is van het kwaad, een groot deel van zijn geld kwijt is aan het kwaad en nagenoeg 0 invloed heeft op het kwaad.
Jan Modaal (Of in dit geval Johnny Medium) wil dit zorgsysteem niet, dat is overduidelijk. Alleen het systeem is machtiger dan Johnny Medium.
Je begrijpt wel dat Jonny Median in jouw vergelijking de Jood in de gaskamer is toch?
Ja en terwijl die Jood in de gaskamer staat moet die op alle mogelijke manieren aan de rest van de wereld laten weten hoe geweldig die gaskamer is. Het is de beste gaskamer van de hele wereld.Je begrijpt wel dat Jonny Median in jouw vergelijking de Jood in de gaskamer is toch?
Maar @Fallingout?
Dat is dus het hele punt, dan doen ze niet.Ja en terwijl die Jood in de gaskamer staat moet die op alle mogelijke manieren aan de rest van de wereld laten weten hoe geweldig die gaskamer is. Het is de beste gaskamer van de hele wereld.
De overgrote meerderheid vind alles van en in de VS superieur tov de rest van de wereld.Dat is dus het hele punt, dan doen ze niet.
De overgrote meerderheid in de VS vind het zorgsysteem kapot en bijna niemand lijkt echt veel medeleiden te voelen voor de neergeschoten CEO.
Wat zijn nou jouw antwoorden op deze vragen?Als jij in 1943 zou leven en een superkracht had, namelijk je kan mensen doden met een gedachte. Jouw leven wordt niet beinvloed door wie je besluit te doden of niet.
Zou je Hitler doden?
Waarom wel of niet?
Ik ervaarde zijn handelen als bedreigend toen ie mijn telefoon uit m'n hand sloeg.Wees blij dat niemand je handelen als bedreigend heeft ervaren.
Als de overgrote meerderheid van de Amerikanen voor een ander zorgstelsel was, dan was Bernie Sanders wel president geweest. Blijkbaar vindt de politiek en de kiezer andere zaken belangrijker.
@Steks heeft gelijk, het is gewoon moord en eigenrichting. Los van wat je van zo'n man, het bedrijf of het systeem vindt. Dat bedrijf volgt de Amerikaanse wet.
Dit is de vrije markt waar Amerikanen zo dol op zijn, als het je niet bevalt dan kan je toch ergens anders heen. Overigens zijn er wel degelijk verzekeringen of contracten waar je wel meer eigen keuze hebt. Een Zorg in Natura-verzekering is in Nederland ook goedkoper dan eigen keuze.
@Fallingout maakt zich er als een lid van Extinction Rebellion op vliegvakantie vanaf: ik zou wel anders willen, maar het systeem moet anders.

Ik leg de schuld niet bij de gemiddelde burger, ik wijs je erop dat een heleboel Amerikanen geloven dat zij het beste systeem hebben of het niet belangrijk genoeg vinden het te veranderen.Vooral de schuld leggen bij de gemiddelde burger die genaaid wordt en niet de miljonair met zoveel bloed aan zijn handen dat hij zijn 4de zwembed er elke week mee kan vullen.
Het bedrijf volgt de wet overigens niet, ze worden alleen lang niet voor alles vervolgt, want het is een van de machtigste bedrijven ter wereld.
Oh en de wet maken ze natuurlijk voor een deel zelf, maar nog kunnen ze die niet volgen.
Kunnen we daar nog een maandje of 2 mee wachten?Grote bedrijven hebben zeker in de Amerikaanse politiek veel macht, zullen we de top van de politiek daar dan ook maar standrechtelijk executeren?

Hoe kom je hier trouwens bij? Ik ga nogal slecht op hebberige psychopaten die dik geld verdienen ten koste van mensenlevens. Zij het zorgverzekeraars in Amerika, zij het chemische bedrijven in Bhopal.Wat interesseert jou dat nou, zolang jij en je naasten schoon drinkwater hebben vind je het wel best dat er een paar miljard mensen zijn die dat niet hebben.
Alleen de CEO, of de hele raad van bestuur, commissarissen, institutionele beleggers, waar wil je stoppen en waarom?Hoe kom je hier trouwens bij? Ik ga nogal slecht op hebberige psychopaten die dik geld verdienen ten koste van mensenlevens. Zij het zorgverzekeraars in Amerika, zij het chemische bedrijven in Bhopal.
Dit soort CEO's verdienen allemaal een nekschot.
CEO's, raad van bestuur, lobbygroepen, politici.Alleen de CEO, of de hele raad van bestuur, commissarissen, institutionele beleggers, waar wil je stoppen en waarom?
Waar zou jij beginnen en waarom?Alleen de CEO, of de hele raad van bestuur, commissarissen, institutionele beleggers, waar wil je stoppen en waarom?
Een betere wereld begint bij jezelf.