Fitness Seller

Sticky Live News Topic

Dat de god uit de bijbel niet bestaat is een feit, dat heb ik aan je uitgelegd.
Nee, dat heb je niet. Je geeft aan wat jij redenen vindt dat god niet bestaat. Dat moet je niet verwarren met feiten.

Er bestaat geen "god uit de bijbel", omdat de bijbel daar niet eenduidig over is. Dat vind ik veel interessanter dan de vraag of god bestaat of jouw slappe herhaling van "the new atheïsts".

Religie heeft een direct inverse relatie met IQ. Hoe lager het IQ hoe groter de kans dat iemand een religie volgt.
Een kerk waar ik een enkele keer kom als ik op familiebezoek ben zit vol met hoogleraren, gepromoveerden en mensen die meerdere universitaire studies gedaan hebben. Er zitten zelfs nogal wat betas bij.

Ah yes en die daarbij werden natuurlijk heel netjes alleen die mensen aangevallen de Christenen de toegang tot hun 'heilige plaatsen' (dat concept is al debiel en een reden voor miljoenen doden, waaronder letterlijk vandaag de dag) ontzegde.

Oh en het was ook opeens uit het niks dat die toegang niet meer kon, er was totaal geen honderden jaren van religieuze oorlog een over en weer aan vooraf gegaan.

Nee het waren die lieve vredige katholieken die zomaar ineens niet meer naar hun plekje mochten, dat is wat de kruistochten waren :roflol:
Het waren niet alleen Katholieken die er niet meer heen konden.

De aanleiding voor de Kruistochten zijn Islamitische veroveringsoorlogen geweest die Christelijke gebieden innamen waaronder het huidige Syrië, Iraq, Egypte, andere delen van Noord-Afrika en Zuid-Europa.

Er was geen over en weer, de aanleiding was eenrichtingsverkeer.

Nee, dat heb je niet. Je geeft aan wat jij redenen vindt dat god niet bestaat. Dat moet je niet verwarren met feiten.

Er bestaat geen "god uit de bijbel", omdat de bijbel daar niet eenduidig over is. Dat vind ik veel interessanter dan de vraag of god bestaat of jouw slappe herhaling van "the new atheïsts".

Geen enkele van de beweringen is juist, eenduidigheid of niet, dat maakt niet uit.

Geen idee wat 'the new Athiests' is.

Feit blijft, god (in de klassieke zin zoals we dit woord gebruiken) bestaat niet.

Een kerk waar ik een enkele keer kom als ik op familiebezoek ben zit vol met hoogleraren, gepromoveerden en mensen die meerdere universitaire studies gedaan hebben. Er zitten zelfs nogal wat betas bij.

Oke, en?

Hoe hoger het IQ, hoe minder kans dat iemand een religie aanhangt.

Er was geen over en weer, de aanleiding was eenrichtingsverkeer.

spilling-spits.gif

Maar even serieus, hier laat religie wel duidelijk zien hoe sterk het effect van die indoctrinatie is, dat iemand die normaal prima kritisch kan denken nu dit soort dingen zegt, alleen maar om hun religie te verdedingen.

spilling-spits.gif

Maar even serieus, hier laat religie wel duidelijk zien hoe sterk het effect van die indoctrinatie is, dat iemand die normaal prima kritisch kan denken nu dit soort dingen zegt, alleen maar om hun religie te verdedingen.
Dat klopt en geloof maar van mij dat een klein stukje naar het oosten 9-jarigen religieus geindoctrineeerde kinderen leren hoe ze een kalasjnikov uit elkaar moeten halen en weer in elkaar zetten.

spilling-spits.gif

Ik verdedig helemaal niets.

Door hoeveel Christelijke landen moesten die Islamitische veroveraars heen alvorens ze Katholieken tegenkwamen?

Ik verdedig helemaal niets.

Door hoeveel Christelijke landen moesten die Islamitische veroveraars heen alvorens ze Katholieken tegenkwamen?

Maat je zegt met droge ogen dat de kruistochten het gevolg waren van eenzijdige veroorveringsoorlogen van Christelijke gebieden.

Eenzijdig.

Jouw woorden.

Terug
Naar boven