Fitness Seller

Log Chantal & Hannah

Dat filmpje met daarop de pushpress/quartersquat ziet er in mijn ogen behoorlijk ongecontroleerd uit. Ook bij dat soort supersets iets beheersder de oefening uitvoeren.

Succes iig met de voorbereiding.

• Topic Starter Topic Starter
Ub

BP
15x20
8x30
8x35
8x37,5
8x35

Alles superset
3 sets Pulldown en dumbell press

4 sets cable fly en lat pull down

3 sets machine press en row met touwtje

20 min barbell complexes

Dat filmpje met daarop de pushpress/quartersquat ziet er in mijn ogen behoorlijk ongecontroleerd uit. Ook bij dat soort supersets iets beheersder de oefening uitvoeren.

true

iets meer beheersing in plaats van overhaast je reps willen afhaspelen
shoulder press is bijna puur op momentum aangezien je praktisch van de grond gaat bij elke press, squats zagen er ook wat vaag uit

zon "circuit" achtige training is sowieso niet optimaal.

true

iets meer beheersing in plaats van overhaast je reps willen afhaspelen
shoulder press is bijna puur op momentum aangezien je praktisch van de grond gaat bij elke press, squats zagen er ook wat vaag uit

Ze reageren niet eens op mijn commentaar, denk niet dat ze wat met feedback doen.

Heren, niet zo zuur als je niet meteen reactie krijgt, dat komt zo kinderachtig over.

Chantal heeft het druk gehad de laatste tijd en ik ben op vakantie geweest, dus vandaar dat het langer duurt voordat we reageren.

Wat betreft jullie commentaar op de barbell complexes:

Bedenk goed dat dit niet is hoe haar hele UB training eruit ziet, voordat ze hieraan begint heeft ze een hele UB training achter de rug, waarbij ze netjes en beheerst haar oefeningen uitvoert.

Die barbell complexes zijn bedoeld om extra calorieen te verbranden. Het gaat erom dat je in 20 minuten zoveel mogelijk 'setjes' haalt. Je begrijpt dat naarmate je langer bezig bent, je vorm slechter wordt. Ik wil jullie wel eens 20 minuten achter elkaar zoiets zien doen ;).

O, en die shoulder press is relatief zwaar, dus als Chantal die niet haalt mag ze er een push press van maken. Zodra ze sterker wordt zal het meer richting een military press gaan dan een push press. Ikzelf heb wat sterkere schouders dus ik kan het zonder momentum te creeren met mijn benen.

Dus, fijn dat jullie bezorgd zijn om onze vorm, maar we got dis ;).

Oefeningen met slechte vorm uitvoeren om calorieën te verbranden, klinkt logisch.

al die haat!

ga gewoon cardio doen dan om calorien te verbranden. Niet slim om door vermoeing veel slechte form te hebben.

wat zijn dan de voordelen van zon barbell complex?

merci voor update suc6!

Cardio is saai. Anyway, ik ga hier verder niet over discussiëren.

Progress gaat goed in ieder geval. Mijn taille omtrek Is de afgelopen maanden van 73,5 naar 69,5 cm gegaan. Nog niet mijn all-time low, maar het gaat de goede kant op.

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------

Voordeel van Barbell complexes over cardio is dat je meer richting het anaerobe spectrum blijft, dat je meer kcal verbrandt in kortere tijd en dat je je spieren meer stimuleert.

O en zoals ik al zei, cardio is saai.

Hm, jammer dat er zo gereageerd wordt op mensen die iets hebben aan te merken op uitvoering oid.

Maakt het een stuk minder aantrekkelijk om te volgen.

Barbell complexes deed ik vaak aan het begin van m'n train. Lekker voorvermoeien. Nu ik alleen nog supersets doe, doe ik ook saaie cardio.. ik heb er een hekel aan. Maar na al die supersets kan ik niet meer wat zinnigs anders doen. Liever saai dan blessures.

Even though succes. Ik volg op instagram, dus ik zal de progress wel voorbij zien komen ;)

je kan toch ook anaerobe cardio doen? Bv korte afstanden roeien op een roei machine?

Het is niet dat we niets doen met commentaar op onze vorm, maar dit gaat om oefeningen met een lege stang...

Toen ik begon met trainen (losse gewichten) en ging deadliften kwamen de trainers van die sportschool al aanrennen dat je als meisje geen 50 kg op kunt tillen, dat is VEEL te zwaar! Nee, ik moest eerst 3 maanden met een STOK gaan oefenen en dan kon ik misschien beginnen met alleen de stang.

Juist ja.

Lijkt me duidelijk dat ik daar niet naar luister, goed bedoeld of niet.

volgende keer gewoon met 100 doen. :)

high rep barbell complexes als cardio zijn nodeloos blessuregevoelig

Gisteren even benen gedaan met Chantal samen.

DL
3x60
1x80
1x90
1x100
0x110
1x105

Chantal tot 1x100 (PR). O EN ONZE VORM WAS SUPER GOED.

Box squat
8x20
8x40
8x50
8x60
repout op 40

Glute ham raises

Bulgarian split-squats

Chesticles

Incline DB press
tot 8x20