Fitness Seller

ProudPizza's first log

Bezoekers in dit topic

Haarnestcyste (sinus pilonidalis). Zat bij mij aan het einde vd bilspleet / thv stuitje.

Iets wat vaak alleen dikke behaarde mannen krijgen, wat geregeld terugkeert (zelfs na operatie), wat ontzettend veel pijn kan geven bij zitten/liggen/toiletteren als het op een dergelijk moment actief ontsteekt. En gewoon erg irritant is. Kan wel maanden duren voordat het dicht is...

Hoe kom jij eraan dan?? Bacterie?

Straks voor de rest van je leven aan de medicijnen?

Hopelijk heb je goed herstel.
 
Hoe kom jij eraan dan?? Bacterie?

Straks voor de rest van je leven aan de medicijnen?

Hopelijk heb je goed herstel.

Oorzaak blijft vaak onbekend. Wat ze wel weten is dat het meestal een haar of haren (vandaar vaak bij behaarde mannen) is die naar binnen groeit (omdat het bij de billen vaak geen andere kant opkan) en voor ontstekingen zorgt. Het vormt daardoor een cyste (holte) en heeft een verbinding met de huid naar buiten (=fistel) en die fistels worden er steeds meer. Vaak is het rustig maar soms ontsteekt het dus actief wat op dat moment erg naar is.

Als het terugkeert weer andere behandelingen (chirurgisch) proberen. Medicatie gaat niet veel doen omdat het lichaam de restanten van de infectie moet opruimen... Kan dus erg lang duren.

Dankjewel :)
 
31-10-2016
1x10 bw squats

OHP
1x10 10 kg
1x3 15 kg
3x6 22.5 kg

Deadlift from boxes
1x4 35 kg
1x4 45 kg (snatch)
1x3 55 kg
1x3 55 kg (snatch)
3x3 65 kg
Trok wat hol met m'n onderrug omdat ik niet helemaal lekker naar achter kon "leunen", maar was niet heel veel.

Incline db rows
1x8 10 kg
2x8 12 kg

Dips
1x4 bw
2x3 bw

T-bar row
1x8 22.5 kg aan schijven
2x8 25 kg aan schijven
Stang ? kg. Zat geen olympische stang in, vandaar extra gewicht aan schijven.

V-bar pulldown
2x8 40 kg
1x7 40 kg

Bicep curls
2x8 8 kg

Geen idee hoe maar ik lijk wel wat droger in bepaalde gebieden. Terwijl activiteitsniveau afgelopen 2 weken een stuk lager lag... Misschien is er veel vocht weg door de weersverandering? Heb niet minder/meer gegeten (alleen de dag van en na operatie minder). Sinds eind september is m'n gewicht meestal: 62.3 kg (een ruime kilo lichter dan dat ik m'n cut eindigde in juli). Iemand een idee van hoe dit kan? Had mezelf fluffier verwacht door het minder vaak hebben kunnen trainen namelijk.

2-11-2016
Landmine press

1x8 20 kg
1x3 25 kg
3x8 30 kg
Vanaf knieën. Geen zin om weer te ohp'en voor schouders en dit nam meteen wat borst mee!

Chinups
3x4 bw (VPR)
biggrin.gif


Dips
3x4 bw

Leg curl
3x8 25 kg
Nice, dit ging goed en brengt niet teveel druk of beweging op de plek.

Tricep rope pushdown
1x10 10 kg
2x8 15 kg
Als ik weer lekker kan liggen ben ik blij dat ik rolling tricep extensions kan doen...

Standing calve raises
Wilde ik nog doen maar smith was lang bezet.

Vanavond vieren dat ik m'n minor gehaald heb
:meal: :popcorn:

---

Afgelopen trainingen niet gelogd omdat ik druk was met school. Volgende week ga ik gewoon Sheiko starten, zie wel hoe het gaat met het liggen op een bench etc. Zin in!
 
Geen idee hoe maar ik lijk wel wat droger in bepaalde gebieden. Terwijl activiteitsniveau afgelopen 2 weken een stuk lager lag... Misschien is er veel vocht weg door de weersverandering? Heb niet minder/meer gegeten (alleen de dag van en na operatie minder). Sinds eind september is m'n gewicht meestal: 62.3 kg (een ruime kilo lichter dan dat ik m'n cut eindigde in juli). Iemand een idee van hoe dit kan? Had mezelf fluffier verwacht door het minder vaak hebben kunnen trainen namelijk.
Ik dacht dat dat te maken had met de glycogeen voorraden in de spieren. (anderen zullen er meer vanaf weten dan ik, :o )
Glycogeen wordt opgeslagen in de spieren en glycogeen bindt water in je cellen. Mogelijk heb je wat minder (koolhydraten) gegeten en is er minder glycogeen in je spieren en dus ook minder vocht. Je zal dan lichter wegen en toch droger ogen.

Lekker dat je gewoon doortraint en niet zoveel last hebt van die plek.
Gefeliciteerd met je minor! :D lekker genieten he!
 
gefeliciteerd met je minor!
 
Ik dacht dat dat te maken had met de glycogeen voorraden in de spieren. (anderen zullen er meer vanaf weten dan ik, :o )
Glycogeen wordt opgeslagen in de spieren en glycogeen bindt water in je cellen. Mogelijk heb je wat minder (koolhydraten) gegeten en is er minder glycogeen in je spieren en dus ook minder vocht. Je zal dan lichter wegen en toch droger ogen.

Lekker dat je gewoon doortraint en niet zoveel last hebt van die plek.
Gefeliciteerd met je minor! :D lekker genieten he!

Thanks voor de info. Heb me er even heel vluchtig wat over ingelezen op internet an dat zou wel een logische verklaring zijn. Alleen... Heb zo te zien in mfp wel iets meer eiwitjes gegeten en wat minder koolhydraten sinds het minder sporten, maar alsnog ~225 kh's per week.
Ach ik vind het er allesn maar beter uit zien voor zolnag het zo blijft haha!

Ben ik ook zeker blij mee! Kan nu echt niet meer zonder trainen. Heel erg bedankt, gaat helemaal goedkomen :)

Gefeliciteerd!

gefeliciteerd met je minor!

Bedankt beiden :)
 
4-11-2016
OHP

1x10 10 kg
1x3 15 kg
3x5 25 kg
Burn in upper traps en schouders...

Pushups op kettlebells ss ab rollouts
2x8 bw -- 2x5 bw
1x6 bw -- 1x5 bw
KB van 20 kg tegen m'n schenen aangeslingerd
frown.gif


Leg curl
3x8 30 kg (VPR denk ik)

Incline db row
3x8 12 kg

Heb vanaf aankomende maandag 3 weken rust gehouden voor m'n wond en de pijn is (behalve met liggen soms) sinds woensdag ook weg. Ik ga dan ook vanaf as maandag starten met Sheiko. Ik vind het wel mooi geweest zo.

Ben van plan voor het eerst boven onderhoud te gaan eten, omdat ik denk dat dit met Sheiko (kracht) best mooi uitkomt. Van de zomer ben ik van plan er weer goed uit te zien maar ik heb echt stokjes van benen als er nog vet en water uitgaat. Hoef geen zieke massakweek hiermee in te zetten maar ben ook gewoon benieuwd naar wat het me qua kracht kan brengen en hopelijk een leuk totaal plaatje uiteindelijk.
Onderhoud is 2100, dus denk dat 2400 wel prima is? Bijstellen kan natuurlijk altijd.
 
Leuk! kwam zelf vandaag voor het eerst achter de sectie pl haha

En nog gefeliciteerd!

Haha ik ook pas enkele weken terug! Staat een beetje onderaan van alle subfora

Dankjewel :D
 
Back
Naar boven