AndroidHealthClinic

log chrisk

Waarom moet je eerst de bevestiging hebben uit een theorieboek dat er wat mis is voor je verder kunt? Het verandert werkelijk niks aan de dagelijkse situatie.

Als ik me moet passen naar mn diagnoses dan zat ik in de bajes of gesloten psychiatrie hoor. Gewoon vermannen en doen wat je kan, op je allerbeste manier en kunnen, dan kun je sympathie krijgen. Als je je erachter gaat verschuilen neem je geen verantwoording en verdien je ook geen sympathie imo.

Daarom ook mijn reactie.
Er is iets mis, dus is er iets mis; of je nou een officiële diagnose hebt of niet.

Het kan wel helpen (zeker als je voor bepaalde therapieën een diagnose 'nodig hebt'), maar je leven is niet ineens anders door de diagnose of de afwezigheid ervan.

Imho verdient iedereen die struggled met mentale gezondheid (zonder anderen kwaad te doen) sympathie. (En ik snap dat dit voor jou niet zo is).

Ah, jij bent er zo eentje die gelooft dat oorzaak-gevolg niet hetzelfde is.

Ok.
Je bent suïcidaal en depressief? Heb je een officiële diagnose? Nee? Dan is er niks mis.

HOE kan iemand een officiële diagnose krijgen, als er niks mis is dan?
Serieus gast.
DAT ZIJN SYMPTOMEN, WAT ZIJN DE ONDERLIGGENDE OORZAKEN??? KAN DAT ZOVEEL MOGELIJK FEITELIJK WORDEN ONDERBOUWD, MIDDELS EEN OFFICIËLE DIAGNOSE???

Nee

Is het pas echt wanneer een dokter het vaststelt?

Ik zou waarschijnlijk eigenlijk naar een huisarts moeten om hulp vragen, maar ik zou niet weten hoe of wat. Alsof het neerkomt op dat ik kom zeggen dat ik niet wil werken. Dat is ook al een obstakel op zich.

Vooral bezig geweest vooruit te kijken naar nieuwe mogelijkheden voor werk, en heel veel tijdverspilling aan bestaand werk en opgelegde activiteiten die mij niet verder helpen.
Het zou je kunnen helpen? Gerichter werken aan een oplossing. Andere inzichten krijgen?

Je hebt niets te verliezen ja. Het gaat er niet om dat je een stempel krijgt maar hoe je het beste met die stempel vooruit kan komen.

Waarom moet je eerst de bevestiging hebben uit een theorieboek dat er wat mis is voor je verder kunt? Het verandert werkelijk niks aan de dagelijkse situatie.

Als ik me moet passen naar mn diagnoses dan zat ik in de bajes of gesloten psychiatrie hoor. Gewoon vermannen en doen wat je kan, op je allerbeste manier en kunnen, dan kun je sympathie krijgen. Als je je erachter gaat verschuilen neem je geen verantwoording en verdien je ook geen sympathie imo.
Dit is wmbt belangrijk. Een diagnose verandert niets aan de situatie. Ook verandert het verder niets aan de wereld zoals die is.

Het kan je wel helpen aanpassen of omgaan met jezelf. Uiteindelijk moet je het doen met de kaarten die je gedeeld zijn.

En uiteindelijk kan Chris gewoon vanalles. Maar je moet het dan ook doen. Niet perse makkelijk maar wel de waarheid.

Zelfs de meeste kinderen op speciaal onderwijs met downsyndroom gaan werken. Op hun niveau, dat wel.

Lijkt me raar hoor.. meer sympathie als je een officiële diagnose hebt. Waarom niet gewoon sympathie voor het feit dát er wat mis is?
Omdat er met mij ook van alles mis is, maar ik zonder interne motivatie wel kan inzien dat de samenleving vast loopt als iedereen die er geen zin in heeft allerlei lastige eisen gaat stellen voordat die gaat werken.

Prima als je niets wilt aantonen, maar verwacht dan ook geen bijdrage van je medemens.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.008
Het zou je kunnen helpen? Gerichter werken aan een oplossing. Andere inzichten krijgen?

Je hebt niets te verliezen ja. Het gaat er niet om dat je een stempel krijgt maar hoe je het beste met die stempel vooruit kan komen.
Ja kan, ik zeg ook niet van niet. Ik geef aan dat ik niet weet hoe ik het de dokter kan zeggen. "help ik wil niet werken" lijkt mij niet.

• #3.009
En uiteindelijk kan Chris gewoon vanalles.

Zelfs de meeste kinderen op speciaal onderwijs met downsyndroom gaan werken. Op hun niveau, dat wel.
En als ik dingen op mijn manier doe is er niks aan de hand, dus wat is dan het symptoom/probleem?

Omdat er met mij ook van alles mis is, maar ik zonder interne motivatie wel kan inzien dat de samenleving vast loopt als iedereen die er geen zin in heeft allerlei lastige eisen gaat stellen voordat die gaat werken.

Prima als je niets wilt aantonen, maar verwacht dan ook geen bijdrage van je medemens.

Er is een verschil tussen 'geen zin in' en 'kan niet'.

Er is een verschil tussen 'geen zin in' en 'kan niet'.
Ja, tegenwoordig wel, gecreëerd door een vorige generatie die aan “geen zin in” niet kon toegegeven.

“Kan niet” bestaat nog steeds, maar dan heb je een iets andere invulling van je dag dan Chris.

Ja, tegenwoordig wel, gecreëerd door een vorige generatie die aan “geen zin in” niet kon toegegeven.

“Kan niet” bestaat nog steeds, maar dan heb je een iets andere invulling van je dag dan Chris.

Bijzonder dat jij dat als buitenstaander kunt beslissen zeg.. /s

Jij bent daar ten eerste nog een gradatie erger in door te beweren dat iemand niet kan werken terwijl hij zegt prima te kunnen werken. Hij maakt het zichzelf alleen onmogelijk door bepaalde eisen.

Daarnaast ben ik geen buitenstaander, ik maak namelijk deel uit van de samenleving die hem in elk geval ooit zal moeten ondersteunen. En of je het nu leuk vind of niet de gevende partij heeft nu eenmaal ook inspraak.

Jij bent daar ten eerste nog een gradatie erger in door te beweren dat iemand niet kan werken terwijl hij zegt prima te kunnen werken. Hij maakt het zichzelf alleen onmogelijk door bepaalde eisen.

Daarnaast ben ik geen buitenstaander, ik maak namelijk deel uit van de samenleving die hem in elk geval ooit zal moeten ondersteunen. En of je het nu leuk vind of niet de gevende partij heeft nu eenmaal ook inspraak.

Nee, je hebt geen inspraak.

Jij woont verder weg als @Steks Maar bent ook erg star en onbuigzaam in je overtuigingen.

Plus dat je van je tekortkomingen ook je voordelen kan maken als je het op de goede manier aanpakt. De enigste vraag, hoeveel is iemand bereidt te geven om dat te bereiken? En DAT is wat ik mis bij @chrisk , motivatie en kop in de wind en ervoor gaan mentaliteit

Geen 1 diagnose of papiertje met tekortkomingen gaat dat veranderen, wss als hij die bevestiging heeft zal hij het gebruiken als : zie je wel, dit is waarom het niet kan.

Voorbeeld bij mezelf.

Ik ben antisociale persoonlijkheidsstoornis, best een aanwezige vorm. Ik gebruik het gebrek aan emoties en empathie om nu om goed te kunnen beleggen en traden zonder door emoties beinvloed te worden. Ik ben een erg emotieloos(behalve boos of heel blij) naar de buitenwereld toe maar ik heb dat om kunnen zetten naar een karaktertrekje wat mij helpt om verder te komen. Dat is motivatie, de rest is slachtoffergedrag en kun je het dus beter niet als wel weten in @chrisk Zn geval is mijn mening.

• #3.018

Was dit ook hetgeen waarover je zei dat wij elkaar niet begrijpen?

Maar ik heb er wel op tal manieren inhoudelijk en onderbouwd op gereageerd, zonder dat verder terug te krijgen. Is het dan dat je dit als primair gegeven ziet en alle andere redenaties niet accepteert? Is dat redelijk/logisch onderbouwd of een gevoel dat je wilt dat ik ook accepteer?

En DAT is wat ik mis bij chrisk , motivatie en kop in de wind en ervoor gaan mentaliteit

Dat is wat depressie met je doet.
Ik zeg niet dat hij er niks mee moet doen, in tegendeel!
Wat ik zeg is dat mensen hier gewoon moeten ophouden met haten en dingen zeggen als 'weakling' en dergelijke en laat hem gewoon met rust wat betreft zijn werk mogelijkheden in combinatie met mentale gezondheid.

Jij zou ook moeten weten dat niet elke psychische aandoening hetzelfde is. Iedereen heeft andere symptomen, andere diagnose (als die er is) en een andere weg.
Ik neem aan dat ook jij ooit zonder diagnose was maar wel met klachten op standje 10.

Heb ik zelf ook gehad namelijk.

Terug
Naar boven