Fitness Seller

log chrisk

Als je mentale of psychische problematiek hebt dan is 'hoe je ermee omgaat' in veel gevallen (depressie sowieso) niet een keuze, omdat je hersenen, je psychische gedeelte, die keuzes niet laat zien of beperkt.

Als iemand bijvoorbeeld zodanig depressief is dat diegene gewoon niet uit bed kan komen, kun je wel zeggen 'hey dat is een keuze', maar als het écht een keuze was, dan was er wel gekozen om wèl uit bed te komen.

Ja tuurlijk kun je zeggen 'alles is een keuze' maar dat kun je in de praktijk niet zo brengen, zeker niet als het gaat om iets dat de persoon zelf in de weg staat.

Voor wie zin heeft, ik heb nieuwe voorraad.
04867_Product_Page_Main.jpg

Het stomme is, misschien als ik meer van zulke dingen zou hebben die ik nodig heb, dat ik dan de energie en motivatie zou hebben om ook een moment ergens te moeten zijn.

Ik snap dat dat voor jullie verkeerd om is/lijkt natuurlijk.
Kan ik op zich wel begrijpen hoor. "iets om voor te vechten" zeg maar.
Nu ben ik down en moet ik vanuit die staat ergens met maskertjes gaan spelen, of zelfs mijzelf zijn wat best positief en sociaal kan zijn, maar niet zo makkelijk gaat als ik half dood voel en dan ook nog eens de locatie/omgeving en alles eromheen mij niet ligt. En down zijn is geen keuze, daar zijn fysieke toedrachten voor.
Je zit in een vicieuze cirkel, maar die kan je alleen zelf doorbreken. Dat betekent niet dat je het zelf moet doen, want er is/zijn altijd mensen in je omgeving die je willen steunen en helpen. Maar uiteindelijk moet je zelf ook echt, echt willen.

Ik zit nu een beetje in mijn redders-syndroom ak(a) grootheidswaan. Maar ik gooi er ook wat tegenaan:

Je houd net als ik van psychologie, filosofie, geschiedenis en psychedelica toch. Misschien projecteer ik nu van alles maar laten we dit even aannemen met je paddestoelen, JP etc.

Wat gebeurt er als je je ballen eraf tript? Ik zeg dit trouwens als persoon hè. Geen rol of professioneel advies. Alles wordt 1. Kijk een beetje om je heen en ineens zie je dat. Zoals de schimmels verbinden rijden de autootjes trouw over de Brienenoordbrug. Geen mens kan zonder ander mens.

Nu jouw houding (en hè, ik mag het zeggen want ik was en ben soms niet anders): ‘wat achterlijk allemaal’. Je stelt je er boven en verbindt niet. Wat de oorzaak is laat ik even in het midden. Als ik het bij mezelf hou louter angst en rot ervaringen. Is het leuk in die toren: nee. Is ook helemaal niet de bedoeling.

Dan kun je als afweer boosheid laten zien. Prima. Maar dan maak je of jezelf kapot of je verwerpt de anderen. De kunst is te zien dat jij een plek hebt in dit geheel. Nee niks religieus (mag) bij mij hoef je niet te geloven, trip je ballen er maar eens af of rij met 100 tegen een boom en ga dan eens revalideren.

Je zult merken dat er betekenis is op een manier die je kunt ervaren in vertrouwen en proberen met de ander. Is alles perfect? Nee. Je kunt JP erbij halen met de strijd tussen goed en kwaad (God). Maar zelfs Nietsche had door dat als je God dood laat gaan er iets anders (ver)bindends nodig is. Anders kun je met je lamp betekenis gaan zoeken tussen de dwalende. Nou komen we op je zolderkamer want zeg nou zelf momenteel is het systeem aardig versplinterd. Het is eigenlijk van de zotte en zeer verdrietig dat je tegenwoordig zo kan bestaan. Niet verbonden. Ja digitaal maar dat is weer een ander thema. Ik geloof dat wij biologisch zijn icm geest. Maargoed wie mij de oren kan wassen is welkom.

Een mooie analogie vind ik altijd de mierenhoop. Zeer complex. Lijkt op chaos. Wie beter kijkt ziet patronen. Wie de afzonderlijke mier vraagt wat hij doet komt niks te weten maar het geheel lijkt bewust.

Nou, wij zijn nog wat complexer maar reken maar dat verbintenis ons als mensen betekenis geeft. Baan, huisje, structuur, wat beweging, relatie(s). Ik heb het ook niet bedacht. Niemand is ooit gelukkig geweest daar boven of onder te hangen.

Nu kan je zeggen: ja maar ik ben zo’n loser. Cliché maar jij was de snelste zaadcel en je bent nog steeds zeer levend. Je lijdt alleen. Ik ben zelf helemaal niet optimistisch, verre van maar steeds als ik dit ervaar (en soms moet ik ff tegen een boom rammen of trippen) denk ik ow ja. Al die mensjes om mij heen. Kijk hier dit log.

Waar zijn de mensen het gelukkigst? Ergens op zo’n Japans eiland, beetje sea food, dammen en tuinieren. Ik zou daar na 2 weken gek worden. Saaaaaaai. Maar elke keer als ik in structuur zit, mensen om mij heen vind die eerlijk en wederkerig zijn (dus niet alleen je lul achterna), wat beweeg en mijzelf open stel ben ik gelukkiger dan in die rukbunker met m’n whisky, sigaren en wat al dan meer.

Nou. Groet 🖖🏼 Ik ben ook maar een clown. Maar wie weet raakt dit je.

Het is ook allemaal mega overkill hoor! Maar mijn vrouw is nou eenmaal van de pracht en praal en in een relatie is het geven of nemen
Je kan het ook zo lezen dat als het eventueel mis gaat tussen jullie ze alvast wel haar vermogen heeft geregeld op deze manier. Je zal de eerste niet zijn waarbij het zo loopt. Als dit is wat de onderwerpen zijn kwa geven en nemen in een relatie zou ik mn hart vasthouden als man🫡

No offence uiteraard, het is je uiteraard van harte gegund en ik hoop uiteraard niet dat het mis gaat he!

Je kan het ook zo lezen dat als het eventueel mis gaat tussen jullie ze alvast wel haar vermogen heeft geregeld op deze manier. Je zal de eerste niet zijn waarbij het zo loopt. Als dit is wat de onderwerpen zijn kwa geven en nemen in een relatie zou ik mn hart vasthouden als man🫡

No offence uiteraard, het is je uiteraard van harte gegund en ik hoop uiteraard niet dat het mis gaat he!
Haar vermogen zo heeft geregeld? Ze verdient drie keer zoveel als ik en ik zit op 2,5x modaal! :roflol: Daarnaast flink vermogen in crypto wat je niet wilt weten.

Voorbeeld van geven en nemen in mijn situatie: mijn vrouw wilde per se een zwembad en jacuzzi in de tuin en de tuin zelf beetje design achtig. Ik heb daar helemaal niets mee, ben in de basis simpel en bescheiden. Ik zeg tegen haar "doe maar joh". Zij heeft dit vervolgens geheel uit eigen zak betaald: €200K in totaal.

Voorbeeld van geven en nemen in mijn situatie: mijn vrouw wilde per se een zwembad en jacuzzi in de tuin en de tuin zelf beetje design achtig. Ik heb daar helemaal niets mee, ben in de basis simpel en bescheiden. Ik zeg tegen haar "doe maar joh". Zij heeft dit vervolgens geheel uit eigen zak betaald: €200K in totaal.
Dus ze geeft en neemt tegelijk en jij bent er voor de bevestiging van haar keuzes èn je mag er ook gebruik van maken/genieten. Prima geregeld bro🫡✌️

Dus ze geeft en neemt tegelijk en jij bent er voor de bevestiging van haar keuzes èn je mag er ook gebruik van maken/genieten. Prima geregeld bro🫡✌️
Wij kijken niet zo "transactie-achtig" naar onze relatie. Grote en belangrijke dingen bespreken we en maken daar samen een keuze in / beslissing in. Dan gaan we achteraf niet simpelweg turven en alle plussen en minnen tegen elkaar afwegen en dat dan eventueel tegen elkaar gebruiken o.i.d. Zo zitten wij niet met elkaar in onze relatie. We doen het samen en pakken de uitdagingen in het leven als team op, waarbij we op elkaars sterktes leunen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.972
'krantenwijk' (ie ochtendje per week) niet. Postbezorging wel ja.
Met alle respect, mijn moeder van half 60 is postbezorger. Gewoon op het fietsje door weer en wind en ik hoor haar echt nooit klagen!
Dat het soms pittig is met hagel in je b**kes ja, maar fysiek is het echt geen zwaar werk.

Als ik (nu kantoorbaan) met hetzelfde salaris postbezorger zou kunnen worden zou ik het zo doen!
Die stress van een kantoorbaan en deadlines doet ook wat met je hé (onderdeel van amerikaans bedrijf), ik zie mijzelf op mijn 70e niet nog dit werk doen tbh...

Laatst bewerkt:
Met alle respect, mijn moeder van half 60 is postbezorger. Gewoon op het fietsje door weer en wind en ik hoor haar echt nooit klagen!
Dat het soms pittig is met hagel in je b**kes ja, maar fysiek is het echt geen zwaar werk.

Als ik (nu kantoorbaan) met hetzelfde salaris postbezorger zou kunnen worden zou ik het zo doen!
Die stress van een kantoorbaan en deadlines doet ook wat met je hé (onderdeel van amerikaans bedrijf), ik zie mijzelf op mijn 70e niet nog dit werk doen tbh...

Oké. Ik zeg nergens dat er geen zwaarder werk is of dat ander werk niet zwaar kan zijn.

Ik vind postbezorgen zwaar werk. Anderen vinden dat niet. Prima toch?

• Like
Waarderingen: K82
Oké. Ik zeg nergens dat er geen zwaarder werk is of dat ander werk niet zwaar kan zijn.

Ik vind postbezorgen zwaar werk. Anderen vinden dat niet. Prima toch?
Achterover slaan met 80kg post in je fietstassen, sorteren met de vingervlugheid van een kampioen kaartspeler, gezeik moeten aanhoren van bekakte winkeliers...

Het stomme is, misschien als ik meer van zulke dingen zou hebben die ik nodig heb, dat ik dan de energie en motivatie zou hebben om ook een moment ergens te moeten zijn.

Ik snap dat dat voor jullie verkeerd om is/lijkt natuurlijk.

Nu ben ik down en moet ik vanuit die staat ergens met maskertjes gaan spelen, of zelfs mijzelf zijn wat best positief en sociaal kan zijn, maar niet zo makkelijk gaat als ik half dood voel en dan ook nog eens de locatie/omgeving en alles eromheen mij niet ligt. En down zijn is geen keuze, daar zijn fysieke toedrachten voor.
Motivatie komt niet zomaar aanwaaien en al helemaal niet op het juiste moment. Motivatie ontstaat door te gaan doen en een bepaald ritme te creëren.

Wanneer je een tijd niet hebt getraint, kan het zijn dat je tegen de training aan gaat hikken en er tegenop ziet. Wanneer je net start met trainen heb je flinke spierpijn. Wanneer ritme hebt en wat langer traint, wordt het makkelijker qua volhouden en spierpijn. Het gaat dan evengoed niet vanzelf, maar het gaat soepeler. Het is gewoon onderdeel van je routine.

Nou, dat mentale aspect kan je verplaatsen naar veel dingen in je normale leven. Mentaliteit en motivatie kan je wel degelijk trainen.

In alle eerlijkheid Chris, je bent een slimme jongen en ik geloof in jouw kunnen. Ik kan mij niet voorstellen dat jij op dit moment op je gelukkigst bent, en juist daarom vind ik het zo ontzettend zonde dat jij je eigen potentie niet benut.

Goed. Blijkbaar denk je daar zelf anders over, dus ik laat het hier verder ook bij

Motivatie komt niet zomaar aanwaaien en al helemaal niet op het juiste moment. Motivatie ontstaat door te gaan doen en een bepaald ritme te creëren.

Wanneer je een tijd niet hebt getraint, kan het zijn dat je tegen de training aan gaat hikken en er tegenop ziet. Wanneer je net start met trainen heb je flinke spierpijn. Wanneer ritme hebt en wat langer traint, wordt het makkelijker qua volhouden en spierpijn. Het gaat dan evengoed niet vanzelf, maar het gaat soepeler. Het is gewoon onderdeel van je routine.

Nou, dat mentale aspect kan je verplaatsen naar veel dingen in je normale leven. Mentaliteit en motivatie kan je wel degelijk trainen.

In alle eerlijkheid Chris, je bent een slimme jongen en ik geloof in jouw kunnen. Ik kan mij niet voorstellen dat jij op dit moment op je gelukkigst bent, en juist daarom vind ik het zo ontzettend zonde dat jij je eigen potentie niet benut.

Goed. Blijkbaar denk je daar zelf anders over, dus ik laat het hier verder ook bij
Echt een mooie reactie van jou.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.980

Wat ik daar zei impliceerde ook niet dat motivatie moet komen aanwaaien, of niet "getraind" danwel opgebouwd kan worden.

Maar er komen nog wel andere factoren bij kijken dan maar aan iets beginnen en het dan zogenaamd vanzelf wel leuk gaan vinden wat sowieso niet voor alles maar op gaat. Misschien als je verder helemaal ok bent, niet als je met een gebroken poot voor de start lijn ligt. Misschien moeten er eerst aan basale behoeftes voldaan worden. Misschien mist er een capaciteit door een aandoening zoals adhd (of m.i. persoonlijkheidseigenschappen) of omstandigheden. Misschien is er steun nodig in plaats van afkraken beledigen en opdwingen.

Ook zal er aansluiting nodig zijn in wat bij iemand past, niet alle taken zijn voor te motiveren of niet iedereen kan voor en door dezelfde dingen gemotiveerd worden.

En dan nog zijn er dingen waarvoor ik prima gemotiveerd ben, en dingen die ik poog te doen, maar toch niet lukken. Die realiteit is er ook nog.

Niet dat ik daar iets over zei, ik gaf alleen aan dat ik zonder de gebroken poot (of een beetje opgelapt, met een kruk) misschien wat beter een uurtje ergens kan staan zoals men wil dat ik doe. Misschien.

Ohja en toen ik wel jarenlang op locatie werkte lukte het niet om het uit te houden, ik kon er niet blijven, en schoolaanwezigheid ging om dezelfde redenen niet goed, dus het komt niet door het een tijd niet gedaan te hebben.

Ik wil dit ook niet eindeloos blijven herhalen en er in blijven hangen, maar ik mis erkenning van al die punten in deze motivatie post. Ik denk dat degenen die mijn post liketen het wat completer in z'n context zien.

En nee dit reageren geeft niet aan dat ik toch niks doe en zal doen etc.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven