Fitness Seller

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.041
En dit komt uiteindelijk ook weer neer op mindset en keuzes maken, Chrisk. Dat is door heel veel mensen al op allerlei manieren aangegeven in dit topic.

Je kan prima je dokter hierover bellen, want het gaat er toch om dat er uitgezocht wordt wat/of er iets mankeert?? Sterker nog, ik spreek uit ervaring. Jaren geleden voelde ik me niet happy en kon het aan mijn dokter alleen maar omschrijven als "ik voel een onbalans in mijzelf". Na beetje doorvragen, verwees hij mij door naar een psycholoog.

Op alles, maar dan ook alles, wat hier wordt geopperd en dat zijn vaak ook heel laagdrempelige dingen die je makkelijk op kan pakken, heb je een uitgebreide dissertatie waarom dat toch niet gaat werken of niet kan.
Het is toch geen kwestie van mindset als je niet weet hoe iets kunt aanpakken. Nu weet ik dat dit anders kan, dan is de drempel lager.

• #3.043
Hebben jullie niet dat je eerst moet weten wat je gaat zeggen voordat je het zegt?

En nog wat. Ik zie werk totaal niet als een moet of afzien. Ik heb veel meer potentie en toch blijf ik dit doen. Dit is vanaf dat ik kon lopen al mijn passie en ik geniet van elke km die ik maak. Dus als je werk als een moet ziet, doe je iets goed fout.

Zou ik nog wel een vriendelijkere verwoording voor willen zoeken maar ok
Dit maakt voor jou arts of psycholoog niks uit overigens, die kijkt niet zomaar raar op van hoe iemand met wellicht mentale problemen iets verwoord. Hun hebben enkel oog voor jou hulp bieden en zijn wel wat gewend.

Je belt gewoon je huisarts op en geeft aan dat je een doorverwijzing wil voor een psycholoog. Liggend aan je huisarts moet je even langskomen voor een kort gesprek en daar hoef je echt niet meteen je gehele problematiek op tafel te leggen. Het is zo simpel als dan aangeven bij je huisarts: hey ik zit al een lange tijd ( noem eens x aantal maanden/jaren maar net hoelang je er last van hebt) niet lekker in mijn vel/ last van veel sombere gedachtes etc. Dagelijks en het lukt me niet zelf om uit de put te komen. Dan krijg jij van je huisarts een doorverwijzing voor een psycholoog en kun je daar je verhaal doen. Of je gaat op eigen beweging opzoek naar een psycholoog dmv internet ofzo.
Dit!

Is ook al vaker aan OP gesuggereerd.

Hij hoopt en rijke cougar te treffen waar ie bij in kan trekken
Hij verwijst naar mijn situatie, dat ik iemand ben tegengekomen die vrij ver was in het proces van het aanschaffen van een appartement en vrij snel bij haar ben ingetrokken. Wat hij dan wel over het hoofd ziet is dat ik vanaf dag één 50% van de financiële lasten droeg.

• #3.054
Hij verwijst naar mijn situatie, dat ik iemand ben tegengekomen die vrij ver was in het proces van het aanschaffen van een appartement en vrij snel bij haar ben ingetrokken. Wat hij dan wel over het hoofd ziet is dat ik vanaf dag één 50% van de financiële lasten droeg.
Hoeveel euro fl was dat?

Is dat echt relevant? De helft van de hypotheek van €175k, daarnaast de kosten van de VVE, gas licht en water, opstalverzekering enz. Alleen de hypotheek was al bijna €700 per maand dus mijn bijdrage zal tegen de €500 zijn geweest in 2004. Geïndexeerd kom je dan uit op €750 naar huidige maatstaven

Hoeveel kostgeld betaal jij?

@chrisk verwacht ook niet direct passende hulp. Ik ben al sinds eind september bezig om een doorverwijzing te krijgen naar de juiste zorginstelling. De eerste, afwijzing was ivm onvoldoende, de daarna ingevulde vragenlijst is niet aangekomen, de vragenlijst is opnieuw ingediend, ik ben gebeld voor aanvullende vragen, ben terug gebeld dat zij niet de juiste instantie waren maar me wel opnieuw konden doorverwijzen, de andere instantie heeft weer een vragenlijst in opgestuurd, die is inmiddels ingevuld en nu sta ik al een maand op een wachtlijst.

• #3.059
Daar kom je nu niet ver mee helaas. Maar ja als ik een chick tegenkom die mij zo goedkoop laat inwonen dan laat ik het weten. Zit ook op badoo, dus zeg niet dat ik er niks aan doe.

Maar dat stoer doen met andermans huis is dus niet zo indrukwekkend. Neem ontslag en geef alles weg, hoe zou het lukken om nu vanaf een uitkering op jezelf te gaan wonen. Dan wil ik best toegeven inferieur te zijn.

@chrisk verwacht ook niet direct passende hulp. Ik ben al sinds eind september bezig om een doorverwijzing te krijgen naar de juiste zorginstelling. De eerste, afwijzing was ivm onvoldoende, de daarna ingevulde vragenlijst is niet aangekomen, de vragenlijst is opnieuw ingediend, ik ben gebeld voor aanvullende vragen, ben terug gebeld dat zij niet de juiste instantie waren maar me wel opnieuw konden doorverwijzen, de andere instantie heeft weer een vragenlijst in opgestuurd, die is inmiddels ingevuld en nu sta ik al een maand op een wachtlijst.
Ohja is ook zo ik zag laatst minstens iets van 6 maanden wachtrij voor psych.

Wordt depressie of geen zin hebben om te werken trouwens vergoed? Hoewel, eigen risico wordt ook al lastig.

Daar kom je nu niet ver mee helaas. Maar ja als ik een chick tegenkom die mij zo goedkoop laat inwonen dan laat ik het weten. Zit ook op badoo, dus zeg niet dat ik er niks aan doe.

Maar dat stoer doen met andermans huis is dus niet zo indrukwekkend. Neem ontslag en geef alles weg, hoe zou het lukken om nu vanaf een uitkering op jezelf te gaan wonen. Dan wil ik best toegeven inferieur te zijn.
Wie probeert er nou constant stoer (en betweterig) te doen als het te heet onder zijn voeten wordt, maar is te angstig om de realiteit onder ogen te zien of de huisarts te bellen?

Terug
Naar boven