MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.642
Als ik me goed kan herinneren zie je niet heel veel meer dan 2-3 uur. Je zelf schriftelijk goed uiten is ook een kunst, en voor iemand 100% remote wilt werken zou dat net als lezen 1 van zijn kernkwaliteiten moeten zijn.
"Heel veel meer dan 2-3 uur lukt ook niet" maak jij max 3 uur van. Hoe dan. Ging ook nog eens over constant codekloppen wat niet al het werk en dus niet alle te schrijven uren omvat.

En later aanvullen omdat ik er nog even langer dan 1 seconde over nadacht mag niet?

Ik stuur soms wel eens een mailtje met nog een toevoeging op eerdere communicatie :eek:

"Heel veel meer dan 2-3 uur lukt ook niet" maak jij max 3 uur van. Hoe dan.

En later aanvullen omdat ik er nog even langer dan 1 seconde over nadacht mag niet?

Ik stuur soms wel eens een mailtje met nog een toevoeging op eerdere communicatie :eek:
Heel veel meer dan 2 tot 3 is voor mij gemiddeld niet heel veel meer dan 2,5, dus maak ik er voor het gemak max 3 van.

• #1.647
Heel veel meer dan 2 tot 3 is voor mij gemiddeld niet heel veel meer dan 2,5, dus maak ik er voor het gemak max 3 van.
Ja zo'n werkinstelling hebben we niet allemaal he. ;) Als ik max 3 uur bedoel dan zeg ik wel max 3 uur. Niet heel veel meer betekend meer, maar niet heel veel meer. :o

Ging ook nog over constant codekloppen wat niet al het werk en dus niet alle te schrijven uren omvat.

Dan kan je toch lekker uitslapen, of bedoel je dat je fysiek aanwezig moet zijn binnen die timezone?
Uhh ik bedoel dat ze een vereiste hebben van timezones waarin je je moet bevinden. Zal wel zijn om je te micromanagen en voor overleg enzo. Daily standups :angstig:

Ja zo'n werkinstelling hebben we niet allemaal he. ;) Als ik max 3 uur bedoel dan zeg ik wel max 3 uur. Niet heel veel meer betekend meer, maar niet heel veel meer. :o
Dat heeft niets meer een werkinstelling te maken dit is een mooi voorbeeld van schriftelijke miscommunicatie. ;)

Ja precies dacht dat je zoiets bedoelde. Mja neem meestal wel een week of wat met deze feestdagen vrij, verder zou ik ook niet weten wat ik met een weekje hier of daar vakantie moet, wordt ik alleen maar opnieuw depressief als ik weer moet gaan werken, en ik moet wel heel ziek worden dat ik niet meer kan typen.

Maar ja 50 per uur is nog best prima hoor voor klus richting fulltime. Zou het best overwegen als er aan de enorme waslijst van 1 verdere eis wordt voldaan, maar in principe zou dat niet eens hoeven en bieden zulke opdrachten zelfs wat meer.

Komt daarbij ook nog kijken dat je wanneer je een eventuele partner treft je met 50k en bijv. 30k van haar al een heel stuk verder komt voor een koopwoning. Hoeveel mensen die je kent met een leuke koopwoning doen dat in hun eentje? Weinig.
Nu investeren in werk, voorlopig huren en een "normaal" leven leiden maakt je ook een stuk aantrekkelijker dan werkloos op de zolderkamer. Het leven kan soms raar lopen, in korte tijd.

Het zal mij niks verbazen als het wat dieper zit en je gewoon niet in staat bent om 30 uur per week te werken, week in week uit ongeacht het loon. Dat 50k geen reden is om wat te doen omdat het niks oplevert is wellicht eerder een uitvlucht om het niet te hoeven doen. Ik heb veel mensen in de omgeving die bepaalde dingen wel kunnen en zouden willen, maar het tussen de oren niet helemaal trekken. Gewoon ziek zijn eigenlijk.

Wat heb je gisteren gedaan?
- Gewerkt
Wat ga je vandaag doen?
- Verder werken
Welke problemen loop je tegenaan?
- Deze nutteloze daily standup

• #1.651
Je zelf schriftelijk goed uiten is ook een kunst, en voor iemand 100% remote wilt werken zou dat net als lezen 1 van zijn kernkwaliteiten moeten zijn.
Is ook zo. Ohja maar ik moet zeggen je hebt het wel echt goed gedaan vandaag Steks. Dan moet ik niet op het eind te streng gaan doen. Zeker een sticker verdient en anderen kunnen een voorbeeld aan je nemen.

• #1.652
Komt daarbij ook nog kijken dat je wanneer je een eventuele partner treft je met 50k en bijv. 30k van haar al een heel stuk verder komt voor een koopwoning. Hoeveel mensen die je kent met een leuke koopwoning doen dat in hun eentje? Weinig.
Nu investeren in werk, voorlopig huren en een "normaal" leven leiden maakt je ook een stuk aantrekkelijker dan werkloos op de zolderkamer. Het leven kan soms raar lopen, in korte tijd.
Weinig inderdaad en tuurlijk. Moet die nieuwe opdracht binnen slepen.

Het zal mij niks verbazen als het wat dieper zit en je gewoon niet in staat bent om 30 uur per week te werken, week in week uit ongeacht het loon. Dat 50k geen reden is om wat te doen omdat het niks oplevert is wellicht eerder een uitvlucht om het niet te hoeven doen. Ik heb veel mensen in de omgeving die bepaalde dingen wel kunnen en zouden willen, maar het tussen de oren niet helemaal trekken. Gewoon ziek zijn eigenlijk.
Ik heb zeker niet gezegd dat ik 50k niet aan zou nemen? Ik begon over meer omdat dat nou eenmaal gangbaar is voor wat ik zou doen. Wederom, ik heb veel veeel minder aangenomen en ben nu gratis bezig. Hoe kan 50k dan te min zijn? :o

Ik heb wel andere redenen dat ik inderdaad wel eens twijfel of ik het helemaal niet meer zou trekken. Nja goed zo leuk is mijn leven niet en dan ook nog kutwerk moeten doen... Maar op zich lukt het wel om nog dagen te maken, zelfs gratis. Voor een goed loon waarvan je weet dat je er wat mee kan voelt toch altijd nog extra beter.

En ik heb deze week ook weer gemerkt dat ik me compleet de t*fus verveel en (zonder lekker weer) ook niet weet wat ik anders zou moeten doen dan ff wat code kloppen wat ook leuk en creatief kan zijn. Laat het dan wel wat opleveren in het leven.

Is ook zo. Ohja maar ik moet zeggen je hebt het wel echt goed gedaan vandaag Steks. Dan moet ik niet op het eind te streng gaan doen. Zeker een sticker verdient en anderen kunnen een voorbeeld aan je nemen.
Prima, ik moet voor mijn werk alleen maar data genereren, interpreteren en rapporteren. Er gaan soms dagen voorbij dat ik geen enkele werkinhoudelijke communicatie voer.

• #1.656
reactie.png

Context is in dit soort situaties opzich best praktisch :o Is dit een reply van de recruiter? Ik ben wel benieuwd naar de vraagstelling m.b.t het remote werken dat je al bedankt wordt voor de reactie en ze open staan voor aanbevelingen. Hoe heb je dit gebracht? Want het oogt alsof dat op zo'n manier gebracht is dat de ontvangende partij direct weet dat dat dus einde oefening is.

(Mocht dit van de recruiter zijn, ik hoop dat ze beter in recruiten zijn dan hun Nederlandse grammatica en spelling.)

• #1.658
Context is in dit soort situaties opzich best praktisch :o Is dit een reply van de recruiter? Ik ben wel benieuwd naar de vraagstelling m.b.t het remote werken dat je al bedankt wordt voor de reactie en ze open staan voor aanbevelingen. Hoe heb je dit gebracht? Want het oogt alsof dat op zo'n manier gebracht is dat de ontvangende partij direct weet dat dat dus einde oefening is.

(Mocht dit van de recruiter zijn, ik hoop dat ze beter in recruiten zijn dan hun Nederlandse grammatica en spelling.)
Nee is van de via via (oud collega) aanvraag die ondersteuning nodig hebben. Ik had eigenlijk bij hun initiele bericht al aangenomen dat het einde oefening was. Zoals ik gister tegen Steks zei als het 2 dagen op kantoor is is het 2 dagen op kantoor hoe je je ook verkoopt toch..

reactie.png

Als je echt wat wil...
Doe een tegenvoorstel... 2 dagen van bijvoorbeeld 5-6 uur op locatie. Dat ze zorgen dat ze de vragen vast voorbereid hebben zodat je er in kortere tijd doorheen kan.

Als je echt wil,onderhandel je. Als zij je werk/jou echt geschikt vinden dan kan er best wat mogelijk zijn.

• #1.660
Een uurtje overleg om werk op te leveren en nieuwe planning te bespreken vind ik nog te doen, een sollicitatie ook prima. Maarja dat kan feitelijk ook prima over skype dus waarom zou je anders dan dat iemand vind dat het moet.

Meer dan dat gaat lastig.

Kan me niet voorstellen hoe een systeem zonder aanwezigheid onmogelijk of moeilijker te begrijpen zou zijn, of waarom het voor ondersteuning aan support medewerkers nodig zou zijn. (en andere dagen weer niet? ???) Moet je iemand die dat totaal niet zo ziet en zegt dat het niet anders kan, dat dan gaan proberen uit te leggen en ompraten? Kan dat?

Terug
Naar boven