Fitness Seller

log chrisk

Imo is het bovenstaande bericht vrij gesloten qua vraagstelling en als opdrachtgever zou ik ook niet de indruk krijgen dat er enigsinds interesse is om mee te denken daarin. "Ik las dat jullie de opdracht 50/50 remote en op kantoor hebben uitgezet. Momenteel werk ik volledig remote en dit komt mijn productiviteit ten goede. Ik zou graag kijken naar een constructie op langere termijn, zodat we dit wellicht alsnog werkbaar kunnen maken." komt al een stuk sympathieker over en geeft ook weer dat je bereid bent mee te denken - dat lees ik uit de bovenstaande conversatie niet echt terug.

Ompraten is niet het juiste woord, er zijn voor beide kanten voor- en tegenargumenten te geven. Het is belangrijk dat je dan tot elkaar komt en elkaars punten begrijpt. Voor mij heeft thuis werken buiten het hele reistijd verhaal ook een groot positief effect op mijn productiviteit en focus. Als er een hoge workload is, komt dat dus in het voordeel van de opdrachtgever. Daarnaast is kwaliteit een aspect waar ik binnen mijn werk en opdrachtgevers veel voor word teruggevraagd: Dit kan ik mede door een hoge productiviteit bieden op het niveau waar ik zelf achter sta. Voor mij zijn dat redelijk sterke argumenten en tot dusver heb ik ook nog nooit een afwijzing daarop gehad. Het ligt er volledig aan hoe je het communiceert.

Moet je iemand die dat totaal niet zo ziet en zegt dat het niet anders kan, dat dan gaan proberen uit te leggen en ompraten? Kan dat?
Ja dat kan.
Face to face irl krijg je vaak toch meer voor elkaar en zijn mensen beter te overtuigen.
Klinkt misschien stom.... maar toch is het vaak wel zo.

@chrisk waarom laat je jezelf niet testen bij een psycholoog, kan me voorstellen dat je slaapproblemen en mogelijke sociale aversie tegen kantoor gewoon gediagnosticeerd kunnen worden. Met een officieel briefje kan je dan een part time kantoor baan nemen maar aangeven dat je op medische gronden thuis moet werken

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.666
Imo is het bovenstaande bericht vrij gesloten qua vraagstelling en als opdrachtgever zou ik ook niet de indruk krijgen dat er enigsinds interesse is om mee te denken daarin. "Ik las dat jullie de opdracht 50/50 remote en op kantoor hebben uitgezet. Momenteel werk ik volledig remote en dit komt mijn productiviteit ten goede. Ik zou graag kijken naar een constructie op langere termijn, zodat we dit wellicht alsnog werkbaar kunnen maken." komt al een stuk sympathieker over en geeft ook weer dat je bereid bent mee te denken - dat lees ik uit de bovenstaande conversatie niet echt terug.

Ompraten is niet het juiste woord, er zijn voor beide kanten voor- en tegenargumenten te geven. Het is belangrijk dat je dan tot elkaar komt en elkaars punten begrijpt. Voor mij heeft thuis werken buiten het hele reistijd verhaal ook een groot positief effect op mijn productiviteit en focus. Als er een hoge workload is, komt dat dus in het voordeel van de opdrachtgever. Daarnaast is kwaliteit een aspect waar ik binnen mijn werk en opdrachtgevers veel voor word teruggevraagd: Dit kan ik mede door een hoge productiviteit bieden op het niveau waar ik zelf achter sta. Voor mij zijn dat redelijk sterke argumenten en tot dusver heb ik ook nog nooit een afwijzing daarop gehad. Het ligt er volledig aan hoe je het communiceert.
Ja dat kan.
Face to face irl krijg je vaak toch meer voor elkaar en zijn mensen beter te overtuigen.
Klinkt misschien stom.... maar toch is het vaak wel zo.
Dat heb ik nooit zo ervaren of ook maar enige indicatie van gemerkt dat dat mogelijk zou zijn.

Zeker weten dat het geen vrouwenprivilege is? Even de bambi ogen opzetten en je mag thuiswerken... [/kiddingmaybenotkidding]

Maar als het om meedenken gaat en tot een compromis komen dan zie ik daar voor mijzelf geen mogelijkheid toe. Een dag op kantoor werken is geen remote job.

Dan is 1-2 dagen eigenlijk ook al hun compromis om mensen te trekken die thuis willen werken, en dat laat eigenlijk ook al geen ruimte over voor verdere onderhandeling.

Of bedoel je toch om met de juiste overtuigingskracht het volledig thuiswerken voor elkaar te krijgen?

Laatst bewerkt:
  • #1.667
@chrisk waarom laat je jezelf niet testen bij een psycholoog, kan me voorstellen dat je slaapproblemen en mogelijke sociale aversie tegen kantoor gewoon gediagnosticeerd kunnen worden. Met een officieel briefje kan je dan een part time kantoor baan nemen maar aangeven dat je op medische gronden thuis moet werken
Zou dat kunnen? Met een diagnose kantoorPTSD/existentiele crisis ofzo?

Hoeft trouwens niet parttime te zijn, beter fulltime gezien de financiele realiteit. Overigens is het nu wettelijk geregeld dat je na 6 maanden thuiswerken mag aanvragen en een werkgever dat alleen om bedrijfskritische redenen mag afkeuren. Wat dat betekend voor deels vs volledig thuiswerken of wat precies als bedrijfskritische redenen mag tellen weet ik niet. Just saying.

Als je echt wat wil...
Doe een tegenvoorstel... 2 dagen van bijvoorbeeld 5-6 uur op locatie. Dat ze zorgen dat ze de vragen vast voorbereid hebben zodat je er in kortere tijd doorheen kan.

Als je echt wil,onderhandel je. Als zij je werk/jou echt geschikt vinden dan kan er best wat mogelijk zijn.
Ja en daarna laten zien dat volledig thuis werken op prima lukt.

Als hij thuis onderzocht kan worden is het een optie.

Maar waarom zou je iemand aannemen met zo’n “aandoening”.

Zou dat kunnen? Met een diagnose kantoorPTSD/existentiele crisis ofzo?

Hoeft trouwens niet parttime te zijn, beter fulltime gezien de financiele realiteit. Overigens is het nu wettelijk geregeld dat je na 6 maanden thuiswerken mag aanvragen en een werkgever dat alleen om bedrijfskritische redenen mag afkeuren. Wat dat betekend voor deels vs volledig thuiswerken of wat precies als bedrijfskritische redenen mag tellen weet ik niet. Just saying.
Ja vast wel toch, gewoon even iets van PTSD, ADD, depressie of andere stoornis. Kan toch niet moeilijk zijn, gewoon zeggen dat je mentaal instort als je naar kantoor moet

Klopt, is bij mijn vrouw ook zi, daar is ook een maximum van 2 thuiswerk dagen omdat tijdens Corona “aantoonbaar” de productiviteit is terug gelopen. Ze heeft alleen geen enkele directe collega op haar werklocatie zitten, maar toch mag ze niet meer dan 2 dagen thuiswerken. Die beslissing kan je bij een rechter aanvechten, maar dat lijkt met geen slim idee.

Zeker weten dat het geen vrouwenprivilege is? Even de bambi ogen opzetten en je mag thuiswerken... [/kiddingmaybenotkidding]
Het feit dat je dit argument opgooit in een conversatie waar dit op geen enkele manier relevant is zegt genoeg over jouw denkwijze en zogenaamd 'open denken'. Mijn werkveld is primair gedomineerd door mannen en alles wat ik voor elkaar heb gekregen is door professionaliteit, transparant communiceren en expertise. Heb ik daar ook wel eens compromis in moeten sluiten? Zeker. Maar ik ben dan ook bewust van de realiteit en dat weerspiegelt zich in de projecten waar ik aan gewerkt heb. Daar heeft mijn geslacht niks mee te maken. Succes met alles, gaat vast goed komen :o

Dat neerkijken vind ik trouwens best wel kutopmerkingen want ik vind het juist een belangrijk onderdeel van mijn karakter dat ik echt niet neerkijk op mensen met ongeschoold werk of die weinig verdienen weinig hebben of zelfs niks verdienen en bijstandsmoeder zijn. Ik kijk ook niet neer op daklozen etc etc.

Of misschien ook een leuke: ik kijk ook niet neer op mensen die om wat voor reden dan ook in de knoop zitten met hun werk of werk vinden en daardoor niet van hun leven weten te maken wat maatschappelijk wenselijk is. Dat zouden jullie ook eens mogen proberen.
Totdat je een vrouw bent met een valide argument :roflol: Zo voorspelbaar.

• #1.673
Oef meteen op de teentjes.

• #1.674
Ik wil een publiek statement maken dat ik juist van vrouwen houd en alle respect voor ze heb in iedere capaciteit waarin ze zich uiten.

Maar ik vind ook dat een gedachte amuseren niet de gehele totaliteit van een persoon hoeft te definieren.

Ja vast wel toch, gewoon even iets van PTSD, ADD, depressie of andere stoornis. Kan toch niet moeilijk zijn, gewoon zeggen dat je mentaal instort als je naar kantoor moet
Wat een onzin. En dan heb je die diagnose. Denk je dat een bedrijf, dat specifiek eist dat je 2 dagen op kantoor komt, je dan wel aanneemt? Nee, die gaan gewoon door naar de volgende die wel aan de eisen voldoet.

Wat een onzin. En dan heb je die diagnose. Denk je dat een bedrijf, dat specifiek eist dat je 2 dagen op kantoor komt, je dan wel aanneemt? Nee, die gaan gewoon door naar de volgende die wel aan de eisen voldoet.
Daarom ook eerst solliciteren, proeftijd doorkomen en dan je testen doen😜

Ik hoop oprecht dat het je lukt om jouw leven op de rit te gaan krijgen in 2023. Aan je gelogde trainingen te zien heb je naturel een sterk fysiek weten te krijgen. Je hebt dat zonder shortcuts bereikt, maar door daar hard voor te werken. Probeer daar motivatie uit te halen door in de wereld buiten de gym ook hard te gaan werken. Zeker in het begin van jouw carrière kun je niet allerlei eisen stellen en verwachten dat bedrijven zich aan jou aanpassen in plaats van andersom. Ga eerst is hard werken en creëer op termijn een positie voor jezelf waarin je eisen kunt stellen en veel kunt thuiswerken. Excuses blijven zoeken en zelfmedelijden gaan je zoals de laatste jaren niets brengen. Alvast 't beste gewenst voor 2023!

• #1.679
Contact met de recruiter gehad, waren natuurlijk even dicht met de feestdagen. Gaat om een vrij open project dat nog alle kanten op kan en de eisen zijn niet zo strict voor welke paketten je ervaring mee moet hebben. De devs die ze gaan aannemen moeten maar bedenken wat ze willen gebruiken, geinig. Wel sowieso gewoon volledig remote, aangeboden tarief tot 90 per uur. Zal iets minder vragen omdat ik geen ervaring heb met het beoogde pakket.

Hij wil inderdaad wel referenties :shake: Gezegd dat dat misschien lastig ligt, ik moet maar kijken wat ik ervan kan maken.

• #1.680
Die recruiter een paar dagen geleden om een update gevraagd maar geen reactie gekregen.

Straks bellen met een andere van hetzelfde recruitmentbedrijf voor vrijwel eenzelfde soort opdracht.

Terug
Naar boven