MuscleMeat

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.681
Die recruiter een paar dagen geleden om een update gevraagd maar geen reactie gekregen.
Niks. Had volgens de collega m'n cv ook niet in het systeem geupdate.

Straks bellen met een andere van hetzelfde recruitmentbedrijf voor vrijwel eenzelfde soort opdracht.
Klonk wel goed maar net update gekregen dat ze al iemand gevonden hebben.

Dit dan x10 jaar.... bestonden er maar geen recruiters.

Laatst bewerkt:
  • #1.682
Wat denken jullie van als freelance reageren op vacatures voor vaste banen?

Ik denk dat ze daar totaal niet op zitten te wachten, maar ik kan het mis hebben. Zie of hoor soms toch wel eens van partijen die er een paar freelancers bij hebben zitten.

Ik denk dat ze daar totaal niet op zitten te wachten, maar ik kan het mis hebben. Zie of hoor soms toch wel eens van partijen die er een paar freelancers bij hebben zitten.
Heeft geen zin.

Heeft alleen zin bij heel specifieke functies op hoger niveau. Denk aan productiedirecteur ofzo, die willen zich nog wel eens zzp laten inhuren. Anders wordt het vrij lastig.

Wat je wel kan doen is natuurlijk een 'open sollicitatie' doen en aangeven dat je als ZZP-er open staat voor opdrachten of tijdelijk werk. Tijdelijk wordt vanzelf semi-permanent als je goed bent. Wij hebben wel een paar mensen op die manier rondlopen. Een marketeer bijvoorbeeld. En wat recruiters.

• #1.685

• #1.686
“Among neurotics, there are not a few who do not require any reminders of their social duties and obligations, but are born and destined rather to be bearers of new cultural ideals. They are neurotic as long as they bow down before authority and refuse the freedom to which they are destined.”
Carl Jung, Some Crucial Points in Psychoanalysis

Zit je nou nog steeds zonder baan? Het werk ligt voor het oprapen?

• #1.691
Ik heb het niet allemaal gelezen hoor, maar solliciteer je dan niet gewoon op vacatures die te hoog gegrepen zijn? Ik bedoel, er is toch zat te krijgen voor 25 eu/uur en daar kan je toch prima van leven...verder kijken kan altijd nog.
Nee niet te hoog gegrepen, maar ik ben te autistisch om ergens op kantoor te gaan zitten of om sollicitatiegesprekken door te komen met normale mensen die allemaal onnodige verwachtingen hebben. Als freelancer hoor ik volgens de wet zelf te kunnen bepalen waar ik werk, ik doe werk waarmee dat prima kan en heb daar ook vele jaren ervaring mee, maar dat willen ze niet toestaan. Verder weet ik geen mogelijkheden om te bereiken wat ik wil en kan.

Ik heb het niet allemaal gelezen hoor, maar solliciteer je dan niet gewoon op vacatures die te hoog gegrepen zijn? Ik bedoel, er is toch zat te krijgen voor 25 eu/uur en daar kan je toch prima van leven...verder kijken kan altijd nog.
Voor je eigen mentale gestel, doe 't niet bro. Gewoon abo op 't topic opheffen en niet meer naar omkijken.

Nee niet te hoog gegrepen, maar ik ben te autistisch om ergens op kantoor te gaan zitten of om sollicitatiegesprekken door te komen met normale mensen die allemaal onnodige verwachtingen hebben. Als freelancer hoor ik volgens de wet zelf te kunnen bepalen waar ik werk, ik doe werk waarmee dat prima kan en heb daar ook vele jaren ervaring mee, maar dat willen ze niet toestaan. Verder weet ik geen mogelijkheden om te bereiken wat ik wil en kan.

Wat wil en kan je precies bereiken?
skillset?

Toestaan? Als freelancer moeten bedrijven je graag willen inhuren, anders heb je pech. Tenzij je natuurlijk zelf iets verkoopt waar iedereen op zit te wachten.

Toestaan? Als freelancer moeten bedrijven je graag willen inhuren, anders heb je pech. Tenzij je natuurlijk zelf iets verkoopt waar iedereen op zit te wachten.
Ja ik denk ook dat hij nu niet degene is die eisen kan/moet/willen stellen.

Want tot nu toe heeft het hem op de zolder van z’n moeder gebracht dus ja. Misschien ff jaartje of twee buffelen en op die manier weer iets creëren waar hij zich beter bij voelt.

Als freelancer hoor ik volgens de wet zelf te kunnen bepalen waar ik werk, ik doe werk waarmee dat prima kan en heb daar ook vele jaren ervaring mee, maar dat willen ze niet toestaan
Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar een opdrachtgever heeft nog steeds de keuze aan wie hij het werk toebedeeld.

• #1.697
Wat wil en kan je precies bereiken?
skillset?
Programmeren.

Als freelancer mogen ze je niet met dezelfde machtsverhouding behandelen als een werknemer dat is tegen de wet wegens het misbruiken van freelance contracten om werknemersplichten en belastingen te ontlopen.

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk, maar een opdrachtgever heeft nog steeds de keuze aan wie hij het werk toebedeeld.
En wanneer ze voor freelancers kiezen mag dat niet in eenzelfde verhouding als werknemers, dat is voor beide partijen tegen de wet. Desondanks wordt er inderdaad toch zo gekozen, daarmee worden de freelancers gedwongen tot schijnzelfstandigheid want ja ze moeten toch eten en van de zolderkamer af.

Terug
Naar boven