XXL Nutrition

log chrisk

Klinkt ook als een tijdzone-overspannend proces om 24 uurs continuiteit te garanderen.
Die werken ook gewoon in continu dienst. Dat was vroeger anders, toen hadden we in België, de VS en ergens in Azie mensen zitten, maar om kosten te besparen zit nu alles in India.

90% van finance van ons zit tegenwoordig in Polen. Niet dat dat werkt, want onze leveranciers worden vaak foutief of in elk geval te laat betaald, maar goedkoop is het wel.

Beiden

We hebben nog een klein clubje in de VS zitten die kritische zaken monitoren en de boel aansturen. En verder is alles zoveel mogelijk in India. In Nederland met >1200 man verdeeld over 3 fabriek en een groot kantoor hebben we maar 4 IT’ers die eigenlijk alleen maar fysiek het netwerk en de computers beheren. En verder wat “superusers” van bepaalde systemen, eindgebruikers van systemen die affiniteit met IT hebben en daarom meer rechten hebben.
Grote bedrijven hebben dit meestal ook wel aardig voor elkaar. Die weten wel een goed clubje Indiërs bij elkaar te trommelen om ook de wat meer complexere systemen in elkaar te zetten (want ze zijn er natuurlijk wel degelijk die dat kunnen). Ze verkassen dan meestal ook wel wat slimme gasten binnen het bedrijf naar die landen voor een bepaalde tijdsduur om dat in goede banen te leiden. Is dat bij jullie ook het geval geweest dat je weet? De gebruikelijke outsourcing van kleine en middelgrote bedrijven naar India loopt meestal wel spaak op kwaliteit. Die sturen geen eigen mensen fysiek heen om het op te zetten, en als je niet fysiek mensen heen stuurt om een goed clubje bij elkaar te zoeken die de kar daar moet gaan trekken loopt het meestal uit op een kwalitatief slechte drama.

Grote bedrijven hebben dit meestal ook wel aardig voor elkaar. Die weten wel een goed clubje Indiërs bij elkaar te trommelen om ook de wat meer complexere systemen in elkaar te zetten (want ze zijn er natuurlijk wel degelijk die dat kunnen). Ze verkassen dan meestal ook wel wat slimme gasten binnen het bedrijf naar die landen voor een bepaalde tijdsduur om dat in goede banen te leiden. Is dat bij jullie ook het geval geweest dat je weet? De gebruikelijke outsourcing van kleine en middelgrote bedrijven naar India loopt meestal wel spaak op kwaliteit. Die sturen geen eigen mensen fysiek heen om het op te zetten, en als je niet fysiek mensen heen stuurt om een goed clubje bij elkaar te zoeken die de kar daar moet gaan trekken loopt het meestal uit op een kwalitatief slechte drama.
Dus zelfs als je het voor elkaar krijgt om het in goede banen te leiden is het met zo'n constructie nodig om op enig moment elkaar face tot face te spreken.

Dus zelfs als je het voor elkaar krijgt om het in goede banen te leiden is het met zo'n constructie nodig om op enig moment elkaar face tot face te spreken.
:roflol:

Er is natuurlijk wel een verschil tussen een IT-afdeling opzetten en @chrisk die een webapplicatie moet programmeren.

@chrisk het zal allemaal wel dat jij je werk net zo goed zelfstandig (thuis) kunt uitvoeren en dat er (voor jou) geen enkele toegevoegde waarde is om je gezicht eens te laten zien op kantoor.

Feit is en blijft dat je op deze manier niet aan werk kan komen, omdat de opdrachtgevers niet in je verhaal mee gaan. Je kunt tot in den treure door blijven huilen over deze situatie, dat gaat je alleen nergens brengen.

• Like
Waarderingen: Pren
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.766
Wat vind jullie van de sfeer beelden zoals op deze site?

• #1.768
Ohja wat betreft noodzakelijke face to face time. Ik kwam een tijdje terug zelfs op een vacature bank voor remote werk waarbij je kon zoeken of ze middels asynchrone communicatie werkten.

Lijkt wel het jaar 2023 ofzo, techniek staat voor niks.

Allemaal leuk en aardig maar waarom parkeer jij je ego niet ff en ga je aan de bak? Een beetje op de zak van je ouders lopen teren op je 35ste omdat meneer zich te goed voelt om 4k per maand te verdienen. Nee, maar wel heel de dag met een paar randdebielen in discussie gaan op dbb, dat kan kan je dan weer wel :duh: Neem je verantwoordelijkheden man, je bent geen tiener meer.

Het is geen theorie. Ik doe dit al bijna 20 jaar professioneel en nog langer hobbiematig.
Je bent 35 en geeft aan al 20 jaar te werken... jong gestart. :o
Viel me gewoon even op....

Ik zou echt toch tijdelijk kiezen voor een minimale aanwezigheid. Je zegt zelf er zijn er velen die 100% remote werken.... maar wie zegt dat zij niet eerst een tijdje wel aanwezig moesten zijn om het vertrouwen te bouwen om die 100% remote te "verdienen"?

Ik heb mijn laatste paar klanten vooral via via gehad.

Ik had ooit een websiteje met wat dingen beschreven van wat ik kan, maar met mijn soort werk (wat niet websites bouwen is) heb je niet echt mooie dingen om op een portfolio te tonen dus zag er het nut niet van in. En een website maken geeft niet automatisch allemaal klanten. Het moet ook gevonden worden. En er zijn wel meer freelance programmeurs met websites. Hoe kom ik dan bovenaan? Hoe krijg ik dan die geschikte klanten binnen die niet iemand zoeken om voor een paar euro de website te maken maar om het systeem achter het bedrijf te bouwen/onderhouden? Nooit iets aan gehad dus die site maar weer weggehaald, geen inspiratie ook voor wat ik er op zou zetten en hoe dat te verwoorden etc etc etc.

Enkel via via klinkt ook meer als een toevalstreffer dan dat er een strategie om aan klanten te komen achter zit.
Omdat je (waarschijnlijk) flut website nergens werd gelezen heeft dit natuurlijk nooit klanten opgeleverd. Je kan ook een site laten maken door iemand die hier wel kijk op heeft.

Met google ads kan je dus wel direct bovenaan staan én helemaal specificeren zodat je alleen gevonden wordt door mensen die jou zoeken.
Bijv. een personal trainer voor enkel mannen, alleen in Rotterdam en vanaf 75 euro per uur zou je dus helemaal kunnen filteren zodat je geen kliks van vrouwen zonder portemonnee gaat krijgen buiten Rotterdam. Dit is ongetwijfeld ook in jouw branche mogelijk met natuurlijk 100% REMOTE als eerste kop...zodat iedereen die dit niet wilt je ook niet lastig gaat vallen.

Als je er geen zin in hebt is dat natuurlijk prima, maar mocht je serieuze motivatie hebben om klanten binnen te krijgen zou ik dit toch echt wel overwegen.

Allemaal leuk en aardig maar waarom parkeer jij je ego niet ff en ga je aan de bak? Een beetje op de zak van je ouders lopen teren op je 35ste omdat meneer zich te goed voelt om 4k per maand te verdienen. Nee, maar wel heel de dag met een paar randdebielen in discussie gaan op dbb, dat kan kan je dan weer wel :duh: Neem je verantwoordelijkheden man, je bent geen tiener meer.

Ik respecteer zijn eerlijkheid wel. De meesten zouden zich doodschamen dit zo open te vertellen.

Kameraad ben jij niet die manager die mijn diensten eigenlijk nodig had maar mij vanwege mijn politiek liberale wens tot autonomiteit geeneens een gesprek gunde en in een vorm van klassenstrijd liever verwerpt tot dwangarbeid of verhongering?

Misschien moet je eerst even in de spiegel kijken voordat je anderen beschuldigt. Je gedraagt je als een loser. Ik weiger te geloven dat je niet beter kan. Des te triester is je geklaag hier.

Ik heb jouw diensten absoluut niet nodig. Maar misschien kun je iets nuttigs gaan doen voor de samenleving ipv op je zolderkamer libertarisch te gaan zitten masturberen. Er zijn zat ouwetjes die geen hulp krijgen of drankjes die geserveerd moeten worden.

Succes met van je luie reet komen en eens iets te gaan doen aan je situatie. Ik gun je oprecht veel succes. Kameraad.

Gebruik je drugs?

• #1.777
Je bent 35 en geeft aan al 20 jaar te werken... jong gestart. :o
Viel me gewoon even op....

Ik zou echt toch tijdelijk kiezen voor een minimale aanwezigheid. Je zegt zelf er zijn er velen die 100% remote werken.... maar wie zegt dat zij niet eerst een tijdje wel aanwezig moesten zijn om het vertrouwen te bouwen om die 100% remote te "verdienen"?
Had nog veel jonger gekund, ik heb geleerd te programmeren toen ik 8 was. :o Bij 15-16 websiteje maken, bedrijfje helpen met hun netwerk, barcode scanners programmeren. Geen vakken gevuld in de supermarkt ofzo.

Camelus wat voor werk doe jij eigenlijk? Heb je daar een beetje vrijheid en het voor het zeggen, als ondernemer misschien? Ik vraag me dat altijd af bij echt assertieve persoonlijkheden zeg maar.

Met google ads kan je dus wel direct bovenaan staan én helemaal specificeren zodat je alleen gevonden wordt door mensen die jou zoeken.
Bijv. een personal trainer voor enkel mannen, alleen in Rotterdam en vanaf 75 euro per uur zou je dus helemaal kunnen filteren zodat je geen kliks van vrouwen zonder portemonnee gaat krijgen buiten Rotterdam. Dit is ongetwijfeld ook in jouw branche mogelijk met natuurlijk 100% REMOTE als eerste kop...zodat iedereen die dit niet wilt je ook niet lastig gaat vallen.

Als je er geen zin in hebt is dat natuurlijk prima, maar mocht je serieuze motivatie hebben om klanten binnen te krijgen zou ik dit toch echt wel overwegen.
Hmm is dat te richten op het soort klanten dat ik nodig heb? Dacht altijd consumenten, de massas. Managers of eigenaren van web agencies bijvoorbeeld? Of van grote bedrijven die wel wat freelancers kunnen gebruiken.. Ik kan me niet voorstellen dat die steeds "freelance programmeur" of iets dergelijks in google zoeken om hun bedrijf uit te te breiden. Hoe zou dat kunnen.. Waarom dan niet naar m'n linkedin ipv een site. Heeft linkedin niet ook zoiets?

• #1.778
Misschien moet je eerst even in de spiegel kijken voordat je anderen beschuldigt. Je gedraagt je als een loser. Ik weiger te geloven dat je niet beter kan. Des te triester is je geklaag hier.

Ik heb jouw diensten absoluut niet nodig. Maar misschien kun je iets nuttigs gaan doen voor de samenleving ipv op je zolderkamer libertarisch te gaan zitten masturberen. Er zijn zat ouwetjes die geen hulp krijgen of drankjes die geserveerd moeten worden.

Succes met van je luie reet komen en eens iets te gaan doen aan je situatie. Ik gun je oprecht veel succes. Kameraad.
Gaat het man? :roflol:

Tuurlijk kan ik beter, maarja de wereld is vol met narcisten zoals jij die het voor het zeggen hebben en hun kleine pikkie moeten compenseren met afgunst voor anderen. Meneer de belangrijke manager die weer butthurt is op een bodybuild forum :roflol::roflol::roflol:

Je moet echt ff een reality check krijgen, (goede) banen waarmee je snel 3k bruto pm kunt verdienen liggen eigenlijk voor het oprapen momenteel. Zoek wat vastigheid door in loondienst te gaan en probeer de kiet van je ouders te verlaten om geheel op eigen benen te staan. Je bent 35 en hebt niet het eeuwige leven en momenteel gooi je leuke levensjaren weg op zolder thuis. Dit is ook tevens de reden waarom je geen dame kunt vinden, want je hebt gewoon niet echt iets te bieden momenteel.

Had nog veel jonger gekund, ik heb geleerd te programmeren toen ik 8 was. :o Bij 15-16 websiteje maken, bedrijfje helpen met hun netwerk, barcode scanners programmeren. Geen vakken gevuld in de supermarkt ofzo.

Camelus wat voor werk doe jij eigenlijk? Heb je daar een beetje vrijheid en het voor het zeggen, als ondernemer misschien? Ik vraag me dat altijd af bij echt assertieve persoonlijkheden zeg maar.

Hmm is dat te richten op het soort klanten dat ik nodig heb? Dacht altijd consumenten, de massas. Managers of eigenaren van web agencies bijvoorbeeld? Of van grote bedrijven die wel wat freelancers kunnen gebruiken.. Ik kan me niet voorstellen dat die steeds "freelance programmeur" of iets dergelijks in google zoeken om hun bedrijf uit te te breiden. Hoe zou dat kunnen.. Waarom dan niet naar m'n linkedin ipv een site. Heeft linkedin niet ook zoiets?

Je kan lullen wat je wilt maar ik zorg dat er brood op de plank komt en een dak boven mijn hoofd heb, hoe ik dat doe doet er niet toe. Maar goed, of ik het voor het zeggen heb? Ons team stuurt zo'n 1500 productiemedewerkers aan, dus ik heb wel wat te zeggen ja. Heb ik volledige vrijheid? Nee! Zit ik er beter bij dan jou? Ja ;)

Terug
Naar boven