AndroidHealthClinic

log chrisk

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.721
Dat zou wel moeten, maar als de praktijk iets anders laat zien klopt het je stelling dat het allemaal prima vanuit huis kan waarschijnlijk niet.
Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik en velen met mij bewijzen juist in de praktijk dat het kan.

Dit is allemaal een hele mooie theorie vanachter een scherm, maar op basis van de voorgaande posts en discussie(s) komt er redelijk duidelijk naar voren dat dat dus ook bij een theorie blijft.
Nee dat is geen theorie, ik en velen met mij doen dit gewoon. Ik ben letterlijk nu op dit moment met een opdracht bezig. Ik typ en er verschijnt code ik druk op de knop en het werkt. Thuis. Het kan. Het is geen theorie. Ik doe dit al bijna 20 jaar professioneel en nog langer hobbiematig. Thuis. Echt waar. En tig anderen doen dit ook. Thuis. Het is gewoon typen en lezen net zoals wat je nu doet om hier op dit forum te reageren waarvoor je ook niet op een kantoor aanwezig hoeft te zijn.

Face it: De huidige aanpak werkt niet en als je daar geen variabelen in gaat veranderen, zal er barweinig aan de uitkomst veranderen.
Waarom denk je dat ik dat niet "face"? Jullie zijn steeds allerlei waarheden aan het ontkennen, ik omschrijf tot in de meest treurige details gewoon hoe de werkelijkheid nou eenmaal is.

Ik zal de eerste zijn om te zeggen dat 40 uur op kantoor ook niet meer mijn ideaalbeeld is, maar ik ga daar een (passende) opdracht écht niet op afschieten vanaf het eerste gesprek.
En hoe reageren potentiele opdrachtgevers er op als jij hier eerlijk over bent? Of verberg je dat zodat je niet zoals mij eindigt? Ik schiet trouwens niks af, zij schieten mij af zodra ik eerlijk zeg wat ik wil, wat ik als freelance hoor te doen, en hoe het werk prima kan.

Heb je wel gelezen wat ik zei? Ik en velen met mij bewijzen juist in de praktijk dat het kan.
Heb je gelezen wat ik zei? Dan moet je dat soort opdrachten toch makkelijk kunnen vinden?

Nee dat is geen theorie, ik en velen met mij doen dit gewoon. Ik ben letterlijk nu op dit moment met een opdracht bezig. Ik typ en er verschijnt code ik druk op de knop en het werkt. Thuis. Het kan. Het is geen theorie. Ik doe dit al bijna 20 jaar professioneel en nog langer hobbiematig. Thuis. Echt waar. En tig anderen doen dit ook. Thuis. Het is gewoon typen en lezen net zoals wat je nu doet om hier op dit forum te reageren waarvoor je ook niet op een kantoor aanwezig hoeft te zijn.
Wat is "het probleem" dan?

En hoe reageren potentiele opdrachtgevers er op als jij hier eerlijk over bent? Of verberg je dat zodat je niet zoals mij eindigt? Ik schiet trouwens niks af, zij schieten mij af zodra ik eerlijk zeg wat ik wil, wat ik als freelance hoor te doen, en hoe het werk prima kan.
Als al die opdrachtgevers jou dan afschieten, voor wie werken die velen die bewijzen dat het kan dan?

Thanks voor het mansplainen van coderen :o Ik heb tot dusver nog weinig opdrachten moeten afzeggen (of zijn afgezegd door) vanwege het feit dat ik de voorkeur heb voor hybride werk. Dus ik 'verberg' niks, ik ga het gesprek aan en communiceer mijn beweegredenen.

• #1.724
Heb je gelezen wat ik zei? Dan moet je dat soort opdrachten toch makkelijk kunnen vinden?
Wat voor soort opdrachten? Freelance programmeer opdrachten ja. Die thuis mogen nee. Dat heeft niks te maken met jouw stelling over noodzaak tot aanwezigheid. Ik weet ook niet waarom je daar oppeens over begon want daar werd nergens toeleiding tot gegeven.

Dat ik nieuwe eerlijk leefbaar betalende opdracht moet hebben maar ze het niet toestaan om thuis te werken. Waar ik mee begon.

• #1.725
Thanks voor het mansplainen van coderen :o Ik heb tot dusver nog weinig opdrachten moeten afzeggen (of zijn afgezegd door) vanwege het feit dat ik de voorkeur heb voor hybride werk. Dus ik 'verberg' niks, ik ga het gesprek aan en communiceer mijn beweegredenen.
Tsja sorry maar als je letterlijk tegen mij gaat zeggen dat iets niet mogelijk is wat ik al mijn hele leven doe dan moet je niet verwachten dat je heel serieus genomen kunt worden. Alsof je zegt dat de aarde plat is.

Maar ja als jij hybride fijn vind dan hoef je niks te verbergen. Ik heb het niet over hybride.

Tsja sorry maar als je letterlijk tegen mij gaat zeggen dat iets niet mogelijk is wat ik al mijn hele leven doe dan moet je niet verwachten dat je heel serieus genomen kunt worden. Alsof je zegt dat de aarde plat is.

Maar ja als jij hybride fijn vind dan hoef je niks te verbergen. Ik heb het niet over hybride.
En hoe en waar leef jij nu?

Misschien toch wat dingen aanpassen ✍️
Succes

• #1.727
Ik kan de opmerking over mijn geslacht trouwens wel hebben, maar ben nog niet vergeten wat er gebeurde toen ik een grap daarover maakte.

Wat voor soort opdrachten? Freelance programmeer opdrachten ja. Die thuis mogen nee.
Dan is er toch geen vraag naar hetgeen jij aanbiedt, maar hoe zit het dan met de velen die bewijzen dat het kan dan? Voor welke opdrachtgevers werken zij en waarom kom je daar niet tussen?

Begrijpend lezen is een vak, ik zei nergens dat freelance werken vanuit huis niet mogelijk is. Wat niet lijkt te lukken (however), is een opdracht vinden die binnen jouw eisenpakket valt. Aangezien je al een tijd onsuccesvol op zoek bent, is er een reden dat er dus geen succesvolle match is gevonden.

Hybride is ook vanuit huis, ik weet niet welke definitie jij hebt gevonden in de Dicke van Dale - as we speak ben ik ook gewoon vanuit huis aan het werk voor een van mijn opdrachten. Maar hey, elke keer als (meerdere) mensen je advies proberen te geven kom je aan met argumenten die of niet relevant zijn of uiteindelijk neer komen op jouw beginnende uitgaanspunt: Ik vind niks wánt opdrachtgevers ..... (vul hier reden in). Het is erg makkelijk om de schuld bij anderen te leggen, maar aan het eind van de dag betaald dat geen enkele rekening, geeft dat geen percentage meer ervaring of goede referenties aan een potentiële opdrachtgever.

En aangezien ik toch al niet serieus word genomen, doe hiermee wat je wilt: Met alle uitspraken tot dusver in dit topic kan ik mij goed voorstellen dat de gesprekken met potentiële klanten niet heel erg vruchtbaar zijn. Ik zou deze negatieve energie ook écht niet in mijn team willen hebben. Enfin: Ik ga weer verder, heb nog wat deadlines ;)

Ik kan de opmerking over mijn geslacht trouwens wel hebben, maar ben nog niet vergeten wat er gebeurde toen ik een grap daarover maakte.
Een grap? Je impliceerde letterlijk dat ik dingen voor elkaar krijg om de simpele reden dat ik een vrouw ben zonder ook maar enig idee te hebben van mijn (educatieve) achtergrond en werkervaring. Dat is geen grap, dat is gewoon kortzichtig en onvolwassen.

Maar ik snap nog steeds niet waarom het een ander zijn schuld is dat jij geen opdrachten kan vinden omdat om autoritaire redenen jouw wensen/ eisen worden afgeslagen.

Als iemand jouw diensten niet wil, zelfs ondanks dat de reden totaal niks te maken heeft met het al dan niet thuis kunnen werken, puur omdat ze machtsgeil zijn en het jou willen verbieden, dan moet jij je toch ten alle tijden alsnog aanpassen gezien jij degene bent die werk & geld nodig heeft?

Ik merk bij jou wel echt een gebrek aan aanpassing. Heeft niks te maken met of je nou wel of niet in je recht staat. De hele wereld kan jou gelijk geven met je standpunten maar als je maar geen opdrachten binnenhaalt heb je niet veel aan je gelijk..

Ik denk ook dat jij persoonlijk contact erg onderschat. Ik werk op een verkoop afdeling bij een timmerfabriek en wij verkopen zo goed als niks telefonisch/ schriftelijk per mail. Zelfs niet met jarenlange vaste klanten. Mensen hechten denk ik, misschien zelfs onbewust, wel waarde aan persoonlijk contact bij het kopen van producten of diensten, zeker als het gaat om redelijke bedragen.

• #1.731
En hoe en waar leef jij nu?

Misschien toch wat dingen aanpassen ✍️
Succes
Heb je na al het gal spuwen misschien een suggestie wat ik zou kunnen aanpassen om met mijn leven vooruit te komen? Iets wat in mijn praktisch kunnen ligt, niet wat enkel theoretisch mogelijk is voor mensen los van hun individuele capaciteiten.

Heb je na al het gal spuwen misschien een suggestie wat ik zou kunnen aanpassen om met mijn leven vooruit te komen? Iets wat in mijn praktisch kunnen ligt, niet wat enkel theoretisch mogelijk is voor mensen los van hun individuele capaciteiten.
Ik werk in de ploegen maar als je daar niet tegen kan moet je niet in de ploegen gaan werken.
Wat jij nu al geruime tijd wil dat zit er momenteel niet in. Beetje water bij de wijn doen of ander werk zoeken of iig werk dat jij thuis kan doen.

Ik kan erover heen gelezen hebben maar ik lees nergens terug wat jij wil en kan veranderen om toch dit werk te kunnen doen. Opdrachtgevers moeten naar jouw pijpen dansen en op jouw voorwaarden bladiebladiebla.

Stel je gaat wel solliciteren en je komt tot een compromis 1/2 dagen van de 5 moet je op kantoor komen. Misschien kan je nog wel afspreken dat meneer om 1100 mag beginnen ivm zijn slaapproblemen?
En zo zijn er nog tig andere dingen wat je zou kunnen proberen om toch die opdrachtgever te vinden die jij zo graag wil.

En stel jij begint ergens en na 3 weken ziet de baas dat jij thuis veel productiever bent dan wanneer jij op een kantoor zit komt hij misschien wel tot de conclusie dat Chris beter thuis kan werken ipv op het werk.

Ik wil je wel verder helpen maar dan stuur ik wel een factuur :P :trollfacex:

• #1.733
Begrijpend lezen is een vak, ik zei nergens dat freelance werken vanuit huis niet mogelijk is.
Je reageerde op mijn uitleg dat programmeren vanuit huis kan met dat dat theorie was en in de praktijk niet bleek te kunnen. Het is niet mijn schuld als je het verkeerde citeert of niet specificeert dat je ergens anders op reageert.

Wat niet lijkt te lukken (however), is een opdracht vinden die binnen jouw eisenpakket valt. Aangezien je al een tijd onsuccesvol op zoek bent, is er een reden dat er dus geen succesvolle match is gevonden.
Klopt en dat benoem ik zelf ook.

Hybride is ook vanuit huis, ik weet niet welke definitie jij hebt gevonden in de Dicke van Dale - as we speak ben ik ook gewoon vanuit huis aan het werk voor een van mijn opdrachten.
Ik heb geen definitie van hybride genoemd. Ik zeg dat ik het niet over hybride werk zoeken heb want ik heb het over volledig remote. Dat is niet hybride. Van wat ik tegenkom blijkt hybride in de praktijk altijd de eis te hebben om een paar dagen per week op kantoor te komen. Staat de definitie ook volledig remote toe? Of vind jij dat het dat ook kan?

Maar hey, elke keer als (meerdere) mensen je advies proberen te geven
Ik denk dat ik heb gemist wat het advies was. Ik zie vragen over wat ik kan, denigrerende opmerkingen van wasteland, en steks die weer buiten logica van de realiteit om dingen verdraait om een soort gelijk te proberen te halen ofzo.

kom je aan met argumenten die of niet relevant zijn of uiteindelijk neer komen op jouw beginnende uitgaanspunt: Ik vind niks wánt opdrachtgevers ..... (vul hier reden in). Het is erg makkelijk om de schuld bij anderen te leggen, maar aan het eind van de dag betaald dat geen enkele rekening, geeft dat geen percentage meer ervaring of goede referenties aan een potentiële opdrachtgever.
Schuldvraag is voor mij niet eens zo relevant. Er worden mij vragen gesteld en ik antwoord daarop hoe het zit. Het zou wel heel anders zijn als.. maar als lost niks op inderdaad.

En aangezien ik toch al niet serieus word genomen, doe hiermee wat je wilt: Met alle uitspraken tot dusver in dit topic kan ik mij goed voorstellen dat de gesprekken met potentiële klanten niet heel erg vruchtbaar zijn. Ik zou deze negatieve energie ook écht niet in mijn team willen hebben. Enfin: Ik ga weer verder, heb nog wat deadlines ;)
Het is geheel wederzijds, ik wil ook niet met narcistische psychopathen werken die andermans autonomie niet kunnen respecteren. Mensen die mij willen dwingen op kantoor te komen zijn niet mijn vriend. En ik heb ook al gauw niks met mensen die het niet erg vinden om delen van hun leven verplicht op kantoor te zitten, of die het zelfs leuk vinden daar te zijn.

Een grap? Je impliceerde letterlijk dat ik dingen voor elkaar krijg om de simpele reden dat ik een vrouw ben zonder ook maar enig idee te hebben van mijn (educatieve) achtergrond en werkervaring. Dat is geen grap, dat is gewoon kortzichtig en onvolwassen.
Bedankt voor het femsplaining van mijn eigen opmerking waar ik letterlijk nog bij had gezet dat het just kidding was (maar misschien ook niet want het is toch iets dat misschien kan bijdragen). Overigens reduceer ik jouw resultaat niet tot slechts die ene factor, maar ik hou er wel rekening mee dat het een mogelijk bijdrage heeft. Het viel toen op dat precies 2 vrouwen zeiden dat zij er met een IRL overleg toevallig nooit moeite hadden om te krijgen wat ze willen. Overigens wil ik superieure social skills en charmes ook als kracht aan het andere geslacht toewijden, dat is niet eens denigrerend.

• #1.734
Maar ik snap nog steeds niet waarom het een ander zijn schuld is dat jij geen opdrachten kan vinden omdat om autoritaire redenen jouw wensen/ eisen worden afgeslagen.

Als iemand jouw diensten niet wil, zelfs ondanks dat de reden totaal niks te maken heeft met het al dan niet thuis kunnen werken, puur omdat ze machtsgeil zijn en het jou willen verbieden, dan moet jij je toch ten alle tijden alsnog aanpassen gezien jij degene bent die werk & geld nodig heeft?

Ik merk bij jou wel echt een gebrek aan aanpassing. Heeft niks te maken met of je nou wel of niet in je recht staat. De hele wereld kan jou gelijk geven met je standpunten maar als je maar geen opdrachten binnenhaalt heb je niet veel aan je gelijk..
Klopt.

Ik denk ook dat jij persoonlijk contact erg onderschat. Ik werk op een verkoop afdeling bij een timmerfabriek en wij verkopen zo goed als niks telefonisch/ schriftelijk per mail. Zelfs niet met jarenlange vaste klanten. Mensen hechten denk ik, misschien zelfs onbewust, wel waarde aan persoonlijk contact bij het kopen van producten of diensten, zeker als het gaat om redelijke bedragen.
Ik heb er geen probleem mee om voor het interview/verkopen van mijn dienst even ergens af te spreken om het erover te hebben. Kan ook bij het opleveren van zoveel weken/maanden werk een uurtje ofzo komen zitten om te bespreken. Ik dacht dat dat was hoe freelancen hoort te gaan. Niet dat dat nodig is voor het werk maar goed. Maar ze willen hele dagen per week op kantoor het werk uitgevoerd zien worden, dat is wat anders.

• #1.736
Ik werk in de ploegen maar als je daar niet tegen kan moet je niet in de ploegen gaan werken.
Wat jij nu al geruime tijd wil dat zit er momenteel niet in. Beetje water bij de wijn doen of ander werk zoeken of iig werk dat jij thuis kan doen.

Ik kan erover heen gelezen hebben maar ik lees nergens terug wat jij wil en kan veranderen om toch dit werk te kunnen doen. Opdrachtgevers moeten naar jouw pijpen dansen en op jouw voorwaarden bladiebladiebla.

Stel je gaat wel solliciteren en je komt tot een compromis 1/2 dagen van de 5 moet je op kantoor komen. Misschien kan je nog wel afspreken dat meneer om 1100 mag beginnen ivm zijn slaapproblemen?
En zo zijn er nog tig andere dingen wat je zou kunnen proberen om toch die opdrachtgever te vinden die jij zo graag wil.

En stel jij begint ergens en na 3 weken ziet de baas dat jij thuis veel productiever bent dan wanneer jij op een kantoor zit komt hij misschien wel tot de conclusie dat Chris beter thuis kan werken ipv op het werk.

Ik wil je wel verder helpen maar dan stuur ik wel een factuur :P :trollfacex:
Ik zal eens een recruiter voorstellen dat ik ergens best 1/2 dagen vanaf 11 uur (met de ochtend doorbetaald immers heb ik reistijd en had ik thuis gewoon kunnen werken) wil beginnen om dan als ik na 3 weken thuis productiever blijk te zijn daar volledig te mogen blijven werken. Als dat akkoord gaat krijg jij commissie. :heart:

Ik zal eens een recruiter voorstellen dat ik ergens best 1/2 dagen vanaf 11 uur (met de ochtend doorbetaald immers heb ik reistijd en had ik thuis gewoon kunnen werken) wil beginnen om dan als ik na 3 weken thuis productiever blijk te zijn daar volledig te mogen blijven werken. Als dat akkoord gaat krijg jij commissie. :heart:
Ik hoop dat dit sarcasme is.

Als je bij mij kwam solliciteren en je komt met deze eisen zou ik zeggen.

opt*fen GAUW!
Huisbaas Bob stem

• #1.739
Terug
Naar boven