@ThaWasteland werkt met vooruitbetaling, hij en vele anderen laten zien dat dat prima gaat, dus kom maar over over de brug met zijn geld.Ok ik zal die eis voor me laten.
factureer het wel mee
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
@ThaWasteland werkt met vooruitbetaling, hij en vele anderen laten zien dat dat prima gaat, dus kom maar over over de brug met zijn geld.Ok ik zal die eis voor me laten.
factureer het wel mee
Goede vraag, velen zitten in het buitenland dat is sowieso geen optie want dan moet je daar gemachtigd citizen zijn en/of in dezelfde timezone leven. Was ik maar als US citizen geborenDan is er toch geen vraag naar hetgeen jij aanbiedt, maar hoe zit het dan met de velen die bewijzen dat het kan dan? Voor welke opdrachtgevers werken zij en waarom kom je daar niet tussen?

en bij mijn meest recente poging met een recruiter was de reactie dat iemand anders al aangenomen was dus dat was pech te laat te zijn.Goede vraag, velen zitten in het buitenland dat is sowieso geen optie want dan moet je daar gemachtigd citizen zijn en/of in dezelfde timezone leven. Was ik maar als US citizen geboren![]()
Dan is het probleem dus vooral dat ik niet de juiste connecties heb om direct met klanten die het toestaan in contact te komen? Een oproep op linkedin in mijn netwerk met slechts enkele contacten heeft ook niks opgeleverd. Maar zoiets zou je dan moeten hebben denk ik.
Even buiten wat wenselijk is vanuit opdrachtgevers zelf ongeacht de opdracht, je moet toch wel onderkennen dat dat wel iets meer dan 'voor het gemak' is. Opdrachtgevers zeggen A maar bedoelen B, aan jou de taak om B te onttrekken. Bij complexe projecten is daar vaak aardig wat dialoog bij nodig, iets wat zich niet altijd even goed voor e-mails heen-en-weer leent. Je kunt maar tot een bepaald punt dingen gedetailleerd genoeg in een requirements document vangen, en ook tijdens het schrijven ervan is een hoop communicatie onontbeerlijk. Afhankelijk van de opdracht is het in mijn ogen ook wel een vereiste om met je voeten op de werkvloer te staan naast degene die de software gaat gebruiken om te observeren. Soms moet je gewoon een bedrijfsproces meemaken van dichtbij, je ziet dan gelijk welke omwegen werknemers maken vanwege de beperkingen van de huidige software en hoe zaken eigenlijk zouden moeten. Uit dialoog, en zeker uit alleen e-mailverkeer, komt dat niet altijd naar boven drijven. Nu is dat natuurlijk zeker niet altijd nodig, maar is meer om aan te dragen dat fysiek ergens zijn echt wel noodzaak is in sommige gevallen. (Maar sporadisch dus, dat wekelijks opgetrommeld worden op locatie zie ik zo snel geen enkele case voor die dat rechtvaardigt.)Doordat ik programmeur ben en geen taxichauffeur. Ik lees opdrachtomschrijvingen en typ code, daar is nooit fysieke aanwezigheid voor nodig. Even bellen is al voor het gemak.
Goede vraag, velen zitten in het buitenland dat is sowieso geen optie want dan moet je daar gemachtigd citizen zijn en/of in dezelfde timezone leven. Was ik maar als US citizen geboren
Verder, Galen wou zijn recruiter niet delenen bij mijn meest recente poging met een recruiter was de reactie dat iemand anders al aangenomen was dus dat was pech te laat te zijn.
Sowieso is het via recruiters haast niet te doen, die gatekeepen het juist en accepteren volledig remote bijna nooit. Die van laatst waren ook allebei net nieuw begonnen dus misschien hadden die de memo nog niet gehad.
Dan is het probleem dus denk ik vooral dat ik niet de juiste connecties heb om direct met klanten die het toestaan in contact te komen? Een oproep op linkedin in mijn netwerk met slechts enkele contacten heeft ook niks opgeleverd. Maar zoiets zou je dan moeten hebben denk ik.
Kan best zijn dat het allemaal makkelijk te krijgen is als je maar die juiste connectie hebt.
Een belangrijke vraag. Hoe koppig zal jij blijven vasthouden aan je wens om >95% remote te werken als je die nieuwe opdracht niet binnensleept, en daarna ook geen andere?Even buiten wat wenselijk is vanuit opdrachtgevers zelf ongeacht de opdracht, je moet toch wel onderkennen dat dat wel iets meer dan 'voor het gemak' is. Opdrachtgevers zeggen A maar bedoelen B, aan jou de taak om B te onttrekken. Bij complexe projecten is daar vaak aardig wat dialoog bij nodig, iets wat zich niet altijd even goed voor e-mails heen-en-weer leent. Je kunt maar tot een bepaald punt dingen gedetailleerd genoeg in een requirements document vangen, en ook tijdens het schrijven ervan is een hoop communicatie onontbeerlijk. Afhankelijk van de opdracht is het in mijn ogen ook wel een vereiste om met je voeten op de werkvloer te staan naast degene die de software gaat gebruiken om te observeren. Soms moet je gewoon een bedrijfsproces meemaken van dichtbij, je ziet dan gelijk welke omwegen werknemers maken vanwege de beperkingen van de huidige software en hoe zaken eigenlijk zouden moeten. Uit dialoog, en zeker uit alleen e-mailverkeer, komt dat niet altijd naar boven drijven. Nu is dat natuurlijk zeker niet altijd nodig, maar is meer om aan te dragen dat fysiek ergens zijn echt wel noodzaak is in sommige gevallen. (Maar sporadisch dus, dat wekelijks opgetrommeld worden op locatie zie ik zo snel geen enkele case voor die dat rechtvaardigt.)
Ik houd zelf contact altijd tot een minimum, want dat maakt de communicatie die er is efficiënt en ik heb een hekel aan over koetjes en kalfjes praten, maar ook ik heb bij m'n opdrachten baat bij bellen/Teams-meetings met enige regelmaat om de voortgang te bespreken en wat vragen te stellen. (Lees: 1 à 2x per week een half uur oid.) Met louter e-mailverkeer zou het wat problematischer worden.
Ik ben voor het laatst een half jaar geleden oid. op kantoor geweest, maar binnenkort wel weer voor een nieuwe opdracht. En dat is handig, want het is een redelijk complex project en zo'n dag alles doornemen op locatie gaat me waarschijnlijk een hoofdpijn besparen. Kern van het verhaal: af en toe naar kantoor is handig en gaat niemand dood aan, overweeg toch "98% remote".
Programmeren.
Als freelancer mogen ze je niet met dezelfde machtsverhouding behandelen als een werknemer dat is tegen de wet wegens het misbruiken van freelance contracten om werknemersplichten en belastingen te ontlopen.
En wanneer ze voor freelancers kiezen mag dat niet in eenzelfde verhouding als werknemers, dat is voor beide partijen tegen de wet. Desondanks wordt er inderdaad toch zo gekozen, daarmee worden de freelancers gedwongen tot schijnzelfstandigheid want ja ze moeten toch eten en van de zolderkamer af.
Ja nouja ik bedoel daar in de meest stricte zin van wat nodig is om het werk te kunnen doen. In principe hoef je daarvoor niet eens alles gedetailleerd uitgewerkt te hebben wat het gaat worden, en ik heb na school nooit meer met formele requirements documenten gewerkt. Een paar punten in een user story die al met hun best practises kort en bondig gestructureerd zijn, hoogstens, of zijn zelfs al een luxe gebleken.Even buiten wat wenselijk is vanuit opdrachtgevers zelf ongeacht de opdracht, je moet toch wel onderkennen dat dat wel iets meer dan 'voor het gemak' is. Opdrachtgevers zeggen A maar bedoelen B, aan jou de taak om B te onttrekken. Bij complexe projecten is daar vaak aardig wat dialoog bij nodig, iets wat zich niet altijd even goed voor e-mails heen-en-weer leent. Je kunt maar tot een bepaald punt dingen gedetailleerd genoeg in een requirements document vangen, en ook tijdens het schrijven ervan is een hoop communicatie onontbeerlijk.
Ja voor sommige dingen kan ik me zeker voorstellen dat je praktijk gebruik wilt zien om het zo goed mogelijk op te lossen.Afhankelijk van de opdracht is het in mijn ogen ook wel een vereiste om met je voeten op de werkvloer te staan naast degene die de software gaat gebruiken om te observeren. Soms moet je gewoon een bedrijfsproces meemaken van dichtbij, je ziet dan gelijk welke omwegen werknemers maken vanwege de beperkingen van de huidige software en hoe zaken eigenlijk zouden moeten. Uit dialoog, en zeker uit alleen e-mailverkeer, komt dat niet altijd naar boven drijven. Nu is dat natuurlijk zeker niet altijd nodig, maar is meer om aan te dragen dat fysiek ergens zijn echt wel noodzaak is in sommige gevallen. (Maar sporadisch dus, dat wekelijks opgetrommeld worden op locatie zie ik zo snel geen enkele case voor die dat rechtvaardigt.)

Ja ik precies ook zo hoor. Had het echt alleen over een stricte interpretatie van wat absoluut nodig zou zijn om het te kunnen doen. 'Voor het gemak' vind ik ook prima om te doen. Ik wil ook geen 36 keer heen en weer moeten mailen omdat iemand iets niet weet.Ik houd zelf contact altijd tot een minimum, want dat maakt de communicatie die er is efficiënt en ik heb een hekel aan over koetjes en kalfjes praten, maar ook ik heb bij m'n opdrachten baat bij bellen/Teams-meetings met enige regelmaat om de voortgang te bespreken en wat vragen te stellen. (Lees: 1 à 2x per week een half uur oid.) Met louter e-mailverkeer zou het wat problematischer worden.
Ik heb mijn laatste paar klanten vooral via via gehad.Hoe kom je aan klanten, sta je ergens vermeld?
Als je een eigen site zou hebben en koppelen aan google ads zou je heel specifiek enkel gewenste opdrachten kunnen krijgen.
Ik heb iemand die mijn sites beheerd, maar ik zou echt niet willen dat er geen afspraak met hem mogelijk is om 1 op 1 op kantoor mee te sparren. Als klant vind ik dat contact erg belangrijk, weten wie er met mijn bedrijf bezig is. Zo ook een nieuwe boekhouder. Alles kan 100% online, maar niet mijn ding.
Ik sta ook op LinkedIn, zelf denk ik dat ik 1 van de besten op mijn vakgebied evolutiebiologie was/ben, maar geen respons daar.Ik heb mijn laatste paar klanten vooral via via gehad.
Ik had ooit een websiteje met wat dingen beschreven van wat ik kan, maar met mijn soort werk (wat niet websites bouwen is) heb je niet echt mooie dingen om op een portfolio te tonen dus zag er het nut niet van in. En een website maken geeft niet automatisch allemaal klanten. Het moet ook gevonden worden. En er zijn wel meer freelance programmeurs met websites. Hoe kom ik dan bovenaan? Hoe krijg ik dan die geschikte klanten binnen die niet iemand zoeken om voor een paar euro de website te maken maar om het systeem achter het bedrijf te bouwen/onderhouden? Nooit iets aan gehad dus die site maar weer weggehaald, geen inspiratie ook voor wat ik er op zou zetten en hoe dat te verwoorden etc etc etc.
Ik sta op linkedin. Dat lijkt me eigenlijk een heel geschikte plek voor zoiets. Kunt er netjes al je ervaring opsommen. Connecties erbij. Met een druk op de knop contact leggen. Prima. Heb eind vorig jaar voor het eerst via linkedin een bericht van een potentiele lead die zelf klant was (dus geen recruiter spam) gehad, maar helaas werken ze met een verouderde taal die ik niet ken. Ik moet daar nog eens iets op verzinnen om na te vragen of ze nog iemand hebben gevonden of dat ik nog iets kan betekenen met een herbouw aanpak waarnaar ze toch hintte. Daar ben ik ook niet goed in.
upwork en fiver enzo ook, maar dat levert ook niks op.
Ik zoek op vacature/freelance sites zoals freelance.nl maar daar komt dit soort opdracht met volledig remote zelden voorbij.
Als hij weet hoe outsourcing werkt dan weet hij dat hij met die Indier een paar IT managers nodig heeft om ze fulltime hun handje vast te houden en in de gaten te houden om te zorgen dat ze doen wat ze moeten doen, duurt het alsnog 3-6 maanden per ticket om daadwerkelijk wat opgelevert te krijgen, werkt het vervolgens voor geen meter, en is het zo'n onmogelijke brij van code dat het niet meer te onderhouden of te redden valt. Dan zou hij vervolgens naar een middenoplossing in Oekranie of Turkije gaan die claimen het wat minder goedkoop maar vooral veel beter te doen, om dan een mediocere oplossing gebouwd te krijgen die op zich wel ongeveer werkt maar eigenlijk alweer bijna omvalt. Om uiteindelijk in benelux/de te komen bij een duur bureau met consultants die het allemaal moeten gaan oplossen/herbouwen.@chrisk, waarom zou een opdrachtgever jou verkiezen boven een veel goedkopere Indiër?
Inderdaad, die Indiërs komen wel op locatie werken@chrisk, waarom zou een opdrachtgever jou verkiezen boven een veel goedkopere Indiër?

Wij werken wereldwijd al flink wat jaren heel veel Indiër binnen onze IT afdeling, ik zeg niet dat dat vlekkeloos verloopt, maar als een miljarden bedrijf daarvoor kiest zal het ook zo zijn voordelen hebben.Als hij weet hoe outsourcing werkt dan weet hij dat hij met die Indier een paar IT managers nodig heeft om ze fulltime hun handje vast te houden en in de gaten te houden om te zorgen dat ze doen wat ze moeten doen, duurt het alsnog 3-6 maanden per ticket om daadwerkelijk wat opgelevert te krijgen, werkt het vervolgens voor geen meter, en is het zo'n onmogelijke brij van code dat het niet meer te onderhouden of te redden valt. Dan zou hij vervolgens naar een middenoplossing in Oekranie of Turkije gaan die claimen het wat minder goedkoop maar vooral veel beter te doen, om dan een mediocere oplossing gebouwd te krijgen die op zich wel ongeveer werkt maar eigenlijk alweer bijna omvalt. Om uiteindelijk in benelux/de te komen bij een duur bureau met consultants die het allemaal moeten gaan oplossen/herbouwen.
Als hij dan die kosten uitrekent zal hij zien dat ik voor 75 per uur vele malen goedkoper ben en het met slechts een uurtje overleg per paar weken gewoon goed doe. Hoeft hij zelfs geen kantoorruimte voor me te huren, inrichten, onderhouden.
Denk dat steks bedoelt waarom duur hier in Nederland iemand hebben die niet op kantoor komt als je voor de helft een Indier hebt die niet op kantoor komt
Een communist vermomd als Libertariër.Maar ik snap nog steeds niet waarom het een ander zijn schuld is dat jij geen opdrachten kan vinden omdat om autoritaire redenen jouw wensen/ eisen worden afgeslagen.
Als iemand jouw diensten niet wil, zelfs ondanks dat de reden totaal niks te maken heeft met het al dan niet thuis kunnen werken, puur omdat ze machtsgeil zijn en het jou willen verbieden, dan moet jij je toch ten alle tijden alsnog aanpassen gezien jij degene bent die werk & geld nodig heeft?
Ik merk bij jou wel echt een gebrek aan aanpassing. Heeft niks te maken met of je nou wel of niet in je recht staat. De hele wereld kan jou gelijk geven met je standpunten maar als je maar geen opdrachten binnenhaalt heb je niet veel aan je gelijk..
Ik denk ook dat jij persoonlijk contact erg onderschat. Ik werk op een verkoop afdeling bij een timmerfabriek en wij verkopen zo goed als niks telefonisch/ schriftelijk per mail. Zelfs niet met jarenlange vaste klanten. Mensen hechten denk ik, misschien zelfs onbewust, wel waarde aan persoonlijk contact bij het kopen van producten of diensten, zeker als het gaat om redelijke bedragen.
Maar welk deel van de IT nemen ze voor hun rekening? De programmatuur van complexe software, of "Hello, best wishes for the day! What is your username sir so I can generate a new password for you"?Wij werken wereldwijd al flink wat jaren heel veel Indiër binnen onze IT afdeling, ik zeg niet dat dat vlekkeloos verloopt, maar als een miljarden bedrijf daarvoor kiest zal het ook zo zijn voordelen hebben.
Kameraad ben jij niet die manager die mijn diensten eigenlijk nodig had maar mij vanwege mijn politiek liberale wens tot autonomiteit geeneens een gesprek gunde en in een vorm van klassenstrijd liever verwerpt tot dwangarbeid of verhongering?
BeidenMaar welk deel van de IT nemen ze voor hun rekening? De programmatuur van complexe software, of "Hello, best wishes for the day! What is your username sir so I can generate a new password for you"?
Klinkt ook als een tijdzone-overspannend proces om 24 uurs continuiteit te garanderen.Beiden
We hebben nog een klein clubje in de VS zitten die kritische zaken monitoren en de boel aansturen. En verder is alles zoveel mogelijk in India. In Nederland met >1200 man verdeeld over 3 fabriek en een groot kantoor hebben we maar 4 IT’ers die eigenlijk alleen maar fysiek het netwerk en de computers beheren. En verder wat “superusers” van bepaalde systemen, eindgebruikers van systemen die affiniteit met IT hebben en daarom meer rechten hebben.