AndroidHealthClinic

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Stuiterbal75

Freaky Bodybuilder
Waardering
377
Lengte
1m85
Massa
77kg
Vetpercentage
28%
Nou we gaan beginnen. Morgen ga ik met de blaadjes in de sportschool kijken wat het allemaal inhoud en hoe het gaat werken. Ik ga rustig aan beginnen. De Dumbbells en ik zullen grote vrienden worden. Ik zal proberen om in drie maanden een stabiele training te ontwikkelen, daarna steeds meer uitbreiden. Mijn voedselschema en Trainingschema zitten in de bijlage.

Doelen:
  1. Als de op- en aanmerkingen verwerkt zijn. Dan een paar maanden volhouden of langzamerhand naar 4X uitbreiden.
  2. Strakker in mijn vel hangen.
  3. Gewicht hetzelfde. 1.85 72 kilo( een paar kilo minder is niet erg, maar niet noodzakelijk).
  4. een goed voedingspatroon erop na houden.
  5. betere conditie.
Dames en Heren: schiet erop los.:shoot:

Mijn nieuwe doelen vanaf 8-8-2011zijn( nu over een jaar):

1. triceps, goed zichtbaar
  2. abs zichtbaar
  3. Rondere billen en minder vetophoping onder de billen
  4. 10 kilometer in 54 minuten
  5. Gewichten hoger in aantal
  6. Afgelopen doelen behouden
Schema tot 9 okt
Nieuw schema 8-8-2011
Maandag -> Upperbody

-Incline bb press
-Fly
-Optrekken
-DBbor
-incline DB curl
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-lunges
-Leg curl
-Leg extension
-Crunche

Donderdag –Upperbody
-DB press
-Front raises
-front pull down
-cable row
-skuls
-Amraps x bench Dips

Zaterdag -Lowerbody
-Romanian Deadlift
-Sumo squat
-Smithmachine voeten naar voren en doorzakken (voor de bovenbeenfront)
-Leg curl
-Calf raise
-Crunche

Week 1= 12x ongeveer 80%

Week 2= 6x ongeveer 95%

Week 3= 10x deloaden, meer concentratie op supersetjes, maar lage intensiteit.
Een week meer rust en lichaam laten bijkomen.
Niet hoger dan 70%

Schema vanaf 10 okt
Week-1 (3x8)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x65%
8x75%

Week-2 (3x6)
warming up:
8x40%
8x50%
werksets:
6x60%
6x70%
6x80%

Week-3 (8/6/4)
warming up:
8x40%
8x50%
8x60%
werksets:
8x70%
6x75%
4x85%

Week-4
DELOAD (bijvoorbeeld)
8x40%
8x50%
werksets:
8x55%
8x60%
8x65%

Weekinhoud
Maandag
-Bench press 5/3/1
-Incline db press
-Fly
-Front raise/ side raise
-Dips

Dinsdag

-squat5/3/1
-Romanian Deadlift
-leg extension
-Seated calve raise
-buikoefeningen

Donderdag

-Militairy press5/3/1
-seated cable row
-Standing bb row
-Bb curle
-Chin ups

Zaterdag

-Deadlift5/3/1
-Lunges
-Leg extension
-leg curle
-Buikoefeningen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Nou we gaan beginnen. Morgen ga ik met de blaadjes in de sportschool kijken wat het allemaal inhoud en hoe het gaat werken. Ik ga rustig aan beginnen. De Dumbbells en ik zullen grote vrienden worden. Ik zal proberen om in drie maanden een stabiele training te ontwikkelen, daarna steeds meer uitbreiden. Mijn voedselschema en Trainingschema zitten in de bijlage.

Doelen:
  1. Als de op- en aanmerkingen verwerkt zijn. Dan een paar maanden volhouden of langzamerhand naar 4X uitbreiden.
  2. Strakker in mijn vel hangen.
  3. Gewicht hetzelfde. 1.85 72 kilo( een paar kilo minder is niet erg, maar niet noodzakelijk).
  4. een goed voedingspatroon erop na houden.
  5. betere conditie.
Dames en Heren: schiet erop los.:shoot:

Laatst bewerkt:
55min hardlopen als opwarming ??? ALTIJD cardio NA KT.

55min hardlopen als opwarming ALTIJD cardio NA KT.

Nee fout begrepen. Mijn doel is om 10 km in 55 minuten te lopen. Dat doe ik dan alleen op een cardio dag. Opwarmen is wel een ondersteuning om meer conditie te krijgen met de duurloop.
Dus dat is mijn opwarming en niet fietsen of iets anders;).

---------- Toegevoegd om 11:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:53 ----------

Nou daar gaan we dan. Ik met mijn papiertje onder mijn arm "het mannenteritorium" binnengetreden. De een vindt het leuk, de ander kijkt wat doe je hier. Ik durfde ook niemand te vragen wat het verschil is tussen de squat en de deadlift ( de volgende keer):(.

Ik ben rustig begonnen en kijken hoe de belans is met de lossen gewichten. 6 kilo bij squat kan zwaarder, maar 5 kilo met dumbbell curl was zwaar. een ding is zeker ik heb morgen spierlijn in mijn borstkas( trilde de pan uit):p.

•6 kilo Benen en billen-Squat 3x12
•51 kilo Dijen- Abducter : 3x12 45.5 kilo
•6 kilo Borst - Bankdrukken: 3x12
•6 kilo Bovenrug- pul down front : 3x12
•64 kilo benen- leg press
•5 kilo Biceps - Dumbbell curl: 3x12.
•6 kilo Triceps - Kickback: 3x12
•10 min Buik – crunch, side crunch, leg lift

Onderrug, hamstrings – deadlift:3x12= snap ik niet met de dumbbells lijkt op Squat!!!

Mijn goede daad gedaan voor vandaan, als het morgen meevalt met de pijntjes, dat naan we gewoon nog een keer.

Laatst bewerkt:
Lekker getraind!
10 km in 55 minuten hardlopen is een lekker tempo.
Doe je mee aan hardloop wedstrijden?
Ik heb 2 keer de City Pier City loop gelopen. (ene keer 5 en de andere keer 10 km)

Ik ga met de Rotterdamse marathon de 10 km lopen, vandaar de opbouw. Ik zit nu op 59 minuten, nog 9.5 weken en dan gaat de marathon beginnen.

voorbeeld squat

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

voorbeeld deadlift

suc6

Succes! Leuk om te zien dat je zo enthousiast bent en alle tips aanneemt!

Thanx

Ik lijk er als twee druppels water op de leuke dame:tomato:
.

Als dat zo is, dan zal je na een keertje foto's posten ineens een hoop mannelijke fans hebben :)
Ik zie er trouwens ook uit als een mix van Brad Pit en Silvester Stallone

Van de een heb ik de baard en van de ander de voeten :D

Je traint geen biceps en wel 3 keer per week buik? Zou dat minstens 1 keer andersom doen.
Verder ziet het er wel volledig uit, probeer het gewoon eens een tijdje, dan kan je alsnog aanpassen. Abductor is volgensmij wel een isolatieoefening, die kan je beter later doen en bijvoorbeeld deadlift eerder.

Zijn er alleen dumbbells beschikbaar? Anders zou ik eens wat meer proberen met barbells of olympische stangen, dat is makkelijk als je eenmaal goed leert.

Denk dat deze dame meer de nadruk op haar benen wil leggen.
Dat zie je vaak bij dames (staat mooi onder een rokje :) ) en mannen doen weer liever armen (staat mooi in een T-shirt)
Zie inderdaad ook maar 1x biceps en 1x triceps in de week

Je doet nu een soort van full body training (elke training je hele lichaam aanpakken) dat zou je ook kunnen opdelen in een training voor Onderlichaam en schouders -benen, kuiten, schouders en traps (buik) en een training voor Bovenlichaam - rug, borst, biceps en triceps.
Als je die trainingen afwisseld dan doe je de ene week 2x onderlichaam en 1x bovenlichaam en de week daarna andersom (snap je het nog?)
Op deze manier krijgt je lichaam iets meer hersteltijd en je kan behoorlijk zwaar trainen.
Tja er zijn genoeg mogelijkheden/schema's om je lichaam te trainen.
Maar misschien moeten we het niet te moeilijk maken en je gewoon eerst even aan de oefeningen laten wennen en daarna de training meer aanpassen aan jou zwakke punten en hersteltijd

Laatst bewerkt:
Fullbody is anders prima om mee te beginnen hoor. Als je dan problemen met herstel hebt, merk je dat vanzelf en kan je alsnog vanalles veranderen.

Ik ben trots:fu:. Jeetje wat heb ik een spierpijn:D. Dat is lang geleden. Ik denk dat sommige spieren voor het eerst wakker zijn geworden in die 35 jaar. Ik wist niet dat die squat zo zwaar was. ik maar "denken" dat ik het rustig aan heb gedaan gisteren. Dit schema ga ik erin houden. Geeft mijn lichaam het gevoel dat het wat doet. ik moet DwarvenWarrior echt gelijk geven. Die apparaten zijn niks.

Vandaag naar de sportschool geweest cardio 8 km harlopen:loopband: en een conditiesprintje eruit geperst.
Even nog een paar buikoefeningen en de deadlift uitgeprobeerd.
nu zit ik lekker op de bank een ananas weg te werken en weekend te houden.

Morgen ga ik kijken op ik schema 2 kan doen.

En hoe ging de deadlift??

Terug
Naar boven