Fitness Seller

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

Haha leuk hé dat Hanenhok?? Nou dan loop jij er toch gewoon als 'kippetje"bij..ze willen wel plaats voor je maken hoor..als je t maar lief vraagt:)'
Maar je cardio gaat ook goed hé..en dat wiebelen heeft iedereen gehad in t begin..dan ben je nog zo bezig om je te concentreren op je evenwicht..maar dat gaat vanzelf beter..keep working those irons!

Denk dat Lance zo zwaar trainde voor kracht in de benen voor de berg etapes.
Weet niet of je dat nodig hebt voor 10km rennen.
Sprinters trainen ook weer meer voor explosieve kracht - voor de start
Maar voor hardlopen binnen een bepaalde tijd kan je gewoon het beste regelmatig looptrainingen doen.
Maar goed..... die 10 km lopen is toch niet het enige doel wat je nastreefd maar toch meer een onderdeel van hoe kom ik in een goede shape??
Krachttraining in combi met cardio is daarom gewoon goed
Zou wel beginnen met krachttraining en daarna de cardio (beter voor het verbranden van vet)

• Topic Starter Topic Starter
bijvoorbeeld (5x5 of 10x3). Daarmee ontwikkel je ook een hoop explosiviteit wat je goed kan gebruiken tijdens het hartlopen. Grote beenspieren echter gaan je niet zoveel helpen..Ik had dezelfde gedachten, 3x12 squatten is natuurlijk prima, maar als hartlopen je ultime doel is zijn er 'betere' manieren om te trainen. De grote zware compounds (voornamelijk deadlifts en squats) erg krachtgericht trainen

Zit zeker wat in, jullie moeten niet vergeten dat ik een week geleden nog aan de apparaten zat en 20x2 uitvoerden.Ik ben nog aan het uitvogelen wat het beste bij mij past. ik ben nog groeiende:D

FB is de afkorting voor: Full Body.
Daarmee word dus een trainingsroutine aangeduid waarbij je elke training je hele lichaam traint.

Maar voor hardlopen binnen een bepaalde tijd kan je gewoon het beste regelmatig looptrainingen doen.
Maar goed..... die 10 km lopen is toch niet het enige doel wat je nastreefd maar toch meer een onderdeel van hoe kom ik in een goede shape??
Zou wel beginnen met krachttraining en daarna de cardio (beter voor het verbranden van vet)

Als dat haar doel is. In m'n vorige post stelde ik die vraag en wacht nog op antwoord. :o

Zit zeker wat in, jullie moeten niet vergeten dat ik een week geleden nog aan de apparaten zat en 20x2 uitvoerden.Ik ben nog aan het uitvogelen wat het beste bij mij past. ik ben nog groeiende:D

Ja dat is natuurlijk ook weer waar. Elke manier van krachttraining is ook heel persoonsgebonden, en dat geldt ook voor voeding. Kwestie van trial and error.

Je hebt gelijk er staat nergens wat haar doel is

Je hebt gelijk er staat nergens wat haar doel is

haar doel is 10 km lopen rond de 55 en nu is het de vraag of ze de juiste oefeningen heeft gekozen om dit te verwezenlijken

fb is idd fullbody - jij traint 3xpweek je hele lichaam=fullbody dus :)

Hallo allemaal, mijn doelen zijn niet heel groot. stap voor stap. Ik snap het niet???. ik heb toch in mijn begintopic mijn doelen geschreven:rolleyes:.

Algemene doelen

1. Als de op- en aanmerkingen verwerkt zijn. Dan een paar maanden
volhouden of langzamerhand naar 4X uitbreiden.
2. Strakker in mijn vel hangen.
3. Gewicht hetzelfde. 1.85 72 kilo( een paar kilo minder is niet erg, maar niet noodzakelijk).
4. een goed voedingspatroon erop na houden.
5. betere conditie.

hardloopdoel
Opwarming= hardlopen, ga de 10 km lopen in de Rotterdamse marathon. Benen iets meer trainen. De klappen van mijn knieën op te vangen.
Doel: 10 km in 55 minuten

want

Er staat nergens of je op dit moment boven je verbruik eet om spiermassa op te bouwen, of eronder om vet te verbranden. Je weet toch dat voeding 80% van je resultaat is? ;) Ook zie ik nergens voedingswaarde en berekeningen van je dagelijkse energieverbruik, heb je die wel?

sorry dit stuk heb ik even gemist. Ik was laatst in een hardloopwinkel voor nieuwe hardloopschoenen. het advies was om mijn bovenbenen sterk te maken omdat die 3x de klappen van het lichaam noet opvangen. Ik denk dat het sterker maken zowiezo niet zo erg is.

10 april ga ik met andere 10 km in de Rotterdamse marathon lopen. dus vandaar dat het even in mijn schema zit.

---------- Toegevoegd om 20:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:53 ----------

Er staat nergens of je op dit moment boven je verbruik eet om spiermassa op te bouwen, of eronder om vet te verbranden. Je weet toch dat voeding 80% van je resultaat is? Ook zie ik nergens voedingswaarde en berekeningen van je dagelijkse energieverbruik, heb je die wel?

Help, Jullie gaan snel. Ik kan het niet bijbenen. Ik zit niet boven mij verbruik. Ik zit er nog iets eronder. Ook hier is weer de vraag. ga naar het begin van mijn topic. en ga :shoot: op mijn schema's die ik erbij heb gevoegd:rolleyes:.

krachttraining is nooit verkeerd ;)

Wat bij mij ontzettend heeft geholpen (zie ook startpost van mijn log - rest van log is veel te veel om te lezen) is eten OP onderhoud, 3x per week krachttraining (en dat bouw je nu prima op hoor! meteen explosief en korte reps is waarschijnlijk te veel voor je als beginner), gecombineerd met cardio. Justbart (ook een dbb'er) heeft laten zien dat cardio voor de krachttraining prima kan, al is het natuurlijk effectiever er NA (ivm motivatie deed hij het er voor), dus bij deze het advies om na de marathon cardio na je krachttraining te gaan doen en alleen op te warmen met 5 tot 10 minuten cardio.

eigenlijk ben je een duursporter met daarnaast gerichte kracht-training
dan is tussen de 10 en 15 herh wel goed voor je qua oefeningen
voor de deads en squats zou ik idd laag in de reps blijven

je kt oefeningen zou ik na een bepaalde tijd nog eens bekijken

succes ermee D

eigenlijk ben je een duursporter met daarnaast gerichte kracht-training
dan is tussen de 10 en 15 herh wel goed voor je qua oefeningen
voor de deads en squats zou ik idd laag in de reps blijven

je kt oefeningen zou ik na een bepaalde tijd nog eens bekijken

Ik probeer het samen te koppelen. Ik hou het zeker even op 12x3. ik moet toch nog even kijken hoever mijn lichaam kan gaan. 10 april is de marathon en daarna ben ik sterk genoeg om verder te gaan.

Wat bij mij ontzettend heeft geholpen (zie ook startpost van mijn log - rest van log is veel te veel om te lezen) is eten OP onderhoud, 3x per week krachttraining

Ik moet bekennen dat ik niet red om op onderhoud te eten. Ik merk wel dat het per een paar dagen steeds beter gaat, maar ik een ongeveer 1800-1900 cal. Ik ben aan het proberen om iets omhoog te gaan met eten:mad:
We kijken graag met je mee ;)
(ik iig wel)

Het is fijn om te horen dat je aanhangers hebt. En advies is prettig.

Want als ik het goed las, in 1x van de schema's op de site die ik bijgevoeg had, dan moet je voor een goede tijd toch zeker 4x per week rennen
Dan blijft er weinig tijd voor krachttraining over.
Dat bedoelde ik ;)

Er staat een basisschema van drie x een schema voor een week. En als opwarm de cardio:rolleyes:.

Gewoon gezond eten en langzaam opbouwen (met gezonde producten) - gaat vanzelf beter ;)

Het was druk en ik heb mij erin gestort tussen de haantjes. En ze waren allemaal aardig en ik kreeg zomaar lachjes naar mij toe. zij moeten waarschijnlijk ook even wennen. Zolang ik hier train heb ik nog nooit een dame bij de dumbbells en barbells gezien.

Het ging best oké. Opwarmen cardio, jeetje mijn longen:fire:

• Benen en billen:Squat: 3x12 2x14 kilo Goed gevoel
• Dijen- Abducter : 3x12. 45.5 kilo
• Rug - Liggend roeien: 3x12. 7 kilo
• Onderrug, hamstrings – deadlift:3x12 2x10 kilo
• Schouders - Schouderdrukken: 3x12. 7 kilo lekker trillen
• Triceps - Kickback: 3x12. 7 kilo
• Buik – crunch, side crunch, leg lift 15 min Hij ging super goed!!!
• Biceps ?????? 3x12 6 kilo

Het leuke van vandaag is: dat ik iemand heb gevonden om een keer samen de benchpress uit te voeren:D.

Terug
Naar boven