AndroidHealthClinic

Log:Het grote avontuur van stuiterbal

• Topic Starter Topic Starter
Als dat zo is, dan zal je na een keertje foto's posten ineens een hoop mannelijke fans hebben
Ik zie er trouwens ook uit als een mix van Brad Pit en Silvester Stallone

Van de een heb ik de baard en van de ander de voeten

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Jij knapt ook overal van op:p:lol::haha:

Zijn er alleen dumbbells beschikbaar? Anders zou ik eens wat meer proberen met barbells of olympische stangen, dat is makkelijk als je eenmaal goed leert.

foutje van mijn kant, het waren barbells waar ik mee bezig was. Die stangen sla ik nog even over. dat zijn toekomstplannen.

Maar misschien moeten we het niet te moeilijk maken en je gewoon eerst even aan de oefeningen laten wennen en daarna de training meer aanpassen aan jou zwakke punten en hersteltijd

Ik ben het hier mee eens. Ik ga dit schema even volhouden, als ik naar de vier in de week keer ga dan ga ik het verdelen. Eerst maar zorgen dat ik het mij eigen ga maken.

Als laatste bij mij is het mijn buik, ik zou het wel mooi vinden een strakke buik:D.

Nog een vraagje: Wat zijn die karma's en hoe kom ik daar.

Laatst bewerkt:
Dat gaat zeker spierpijn geven!! Lekker..(ik ben toch maar niet gaan trainen..morgen weer beginnen..)

Mooi, spierpijn betekend dat je goed getraind hebt
Ja lekker he die squat, goed voor je benen maar ook voor je billen.
Als je het goed gedaan hebt dan zal je de eerste dagen nog pijn in je hammetjes hebben

Dat gaat zeker spierpijn geven!! Lekker..(ik ben toch maar niet gaan trainen..morgen weer beginnen..)

Hoe gaat het met je? Beter dat je morgen begint;):p.

Mooi, spierpijn betekend dat je goed getraind hebt
Ja lekker he die squat, goed voor je benen maar ook voor je billen.
Als je het goed gedaan hebt dan zal je de eerste dagen nog pijn in je hammetjes hebben

De hammetjes gaan goed, wist niet dat ze zo groot waren. Ik heb nu al het gevoel dat die billen van mij hoger staan.:grinny::grinny:

Dat klopt, bij mij in de sportschool zie ik ook zelden iemand een squat of deadlift doen.

En hier zweert iedereen erbij. Waar is het verschil:D.

Ik zat even in mijn schema te kijken voor morgen. Ik ga nu al een verandering aanbrengen. ik ben morgen nog niet over de sguat heen. Ik stel het een paar dagen uit. ik ga alleen opwarmen en kt. doen. Het wordt vervolgd

Als je erge spierpijn hebt, kun je beter een cardiodag inlassen. En hoewel ik zelf niet zo gek ben op Deadlift ( maar wel doe omdat het erg goed is voor je rug) ben ik wel gek op de squat:). Geen echte fijne oefening maar je zult zien dat je benen en vooral je kont echt mooier wordt:)

of je lichaam opdelen, en een upperbody en lowerbody schema doen
Weet niet wat je trainingsdagen zijn maar dan heb je meer hersteltijd

Zo hé, hé. Mijn goede daden weer gedaan voor vandaag. Ik had nog een heel klein beetje spierpijn, maar veel minder dan ik had verwacht. Ik ben toch een kt-je wezen doen i.v.m met het hardlopen van gisteren.

12 min conditietraining

10 min buikloefeningen ( moet wat veranderen voel niks)

• Benen- leg press: 3x12. 64 kilo
• Dijen- Abducter : 3x12. 50 kilo
• Borst - Fly: 3x12 6 kilo
• Rug - Liggend roeien: 3x12. 6 kilo
• Schouders - Lateral raise: 3x12 6 kilo
• Benen en billen-Squat 3x12 10 kilo :Dging goed
• Borst - Bankdrukken: 3x12 8 kilo

Ik moet wel toegeven dat ik nog behoorlijk zit te wiebelen (konijntje doe maar wiebelen, is toch een nummer:):)) met de barbells.

Morgen rustdag, ik wil te graag, maar moet wel mijn lichaam laten bijtanken. Groentjes moeten even wennen;);).

---------- Toegevoegd om 17:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:59 ----------

Als je erge spierpijn hebt, kun je beter een cardiodag inlassen. En hoewel ik zelf niet zo gek ben op Deadlift ( maar wel doe omdat het erg goed is voor je rug) ben ik wel gek op de squat. Geen echte fijne oefening maar je zult zien dat je benen en vooral je kont echt mooier wordt

Je voelt ook dat de squat veel spieren activeerd:laugh:. Kom maar op met die strakke billen, dat kan ik god gebruiken:D.De spierlijn viel vandaag mee.

of je lichaam opdelen, en een upperbody en lowerbody schema doen
Weet niet wat je trainingsdagen zijn maar dan heb je meer hersteltijd

Hai grosje, ik moet dat allemaal nog gaan uitvogelen en kijken wat het beste bij mijn lichaam gaat passen en waar mijn lichaam het beste op reageerd. ik ga met dit schema verder en we gaan zien waar het schip gaat stranden:eyes:.

Voor betere stabiliteit moet je ook andere spieren aanspannen. Zoals bij het squaten en bankdrukken moet je ook gebruik maken van je buikspieren, op die manier ga je wat minder wiebelen.

10 min buikspieroefening is ook lang.. Misschien is het voor je lekkerder om gewoon te gaan crunchen met een schijf in je hand. En als dat soepel gaat, dan verhoog het gewicht van de schijf.

Hoe lang ga je die schema volgen?

Voor betere stabiliteit moet je ook andere spieren aanspannen. Zoals bij het squaten en bankdrukken moet je ook gebruik maken van je buikspieren, op die manier ga je wat minder wiebelen.

Ik zal het de volgende uitproberen, ik had mijn buikspieren niet aangespand.

10 min buikspieroefening is ook lang.. Misschien is het voor je lekkerder om gewoon te gaan crunchen met een schijf in je hand. En als dat soepel gaat, dan verhoog het gewicht van de schijf.

Ben ik mee bezig. misschien toch mijn gewichten verhogen:o.

Hoe lang ga je die schema volgen?

Geen idee, ik ga eerst kijken of mijn lichaam het kan handelen en dan opvoeren. Ik moet ook kijken welke gewichten bij welk onderdeel goed past. sommige kunnen hoger squat en andere heb ik aan 5 kilo genoeg.

Het is belangrijk om de oefening goed uit te voeren, voordat je verder gaat meer gewicht.

helemaal mee eens!!!!!!!!!!!

je bent lekker bezig en daar gaat het nu om
eerst wennen aan de arbeid en later bijwerken

Nice!
Karma is een (privé)berichtje dat je kunt sturen (of ontvangen) als je bij een goede post op het weegschaaltje klikt links van een post. Wat je ontvangen hebt kun je zien op je 'gebruiker cp'.

Ben benieuwd naar je volgende training!

Het was te mooi weer om vandaag gelijk uit het werk op de bank te gaan hangen. Dus toch even langs de sportschool. Lekker rustig aangedaan.
Het was gigantisch druk en alle hanen ( sorry jongens) stonden elkaar weg te drukken bij de spiegel. Werd er kriechelig van en ben weggegaan:(:grumble:.

Ik snap niet dat de oefening "Fly"(3x12 6 kilo) heet. Mijn armen hangen er als een dood vogeltje aan mijn borstkas:D. Jeetje wat zijn die oefeningen goed
Mijn borst schouders en armen maar even met rust gelaten.

20 min hardlopen, cardio
15 zijganten buikspieren
3x 12 leg extention 22.5 kilo
3x12 Abducter 50 kilo
3x12 leg press: 64 kilo

Morgen ga ik volle bak en weer alles uit de kast halen.

---------- Toegevoegd om 19:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:31 ----------

je bent lekker bezig en daar gaat het nu om
eerst wennen aan de arbeid en later bijwerken

Geduld is een schone zaak. Maar ik moet zeggen dat mijn lichaam er beter op reageert dan dat ik verwacht had. misschien toch de eiwitten (de kwarkjes) ik ben minder vermoeid.

Nice!
Karma is een (privé)berichtje dat je kunt sturen (of ontvangen) als je bij een goede post op het weegschaaltje klikt links van een post. Wat je ontvangen hebt kun je zien op je 'gebruiker cp'.

Ben benieuwd naar je volgende training!

Leuk dat je er weer bent. ik hoop dat je het naar je zin gehad hebt?

Bedankt voor de karma, ik maar zoeken waar. Ik heb het gelijk even bij iemand uitgeprobeerd.
De training van vandaag is niks. morgen aan de bak en de spieren laten shaken:D:p

Hee, leuk dat je ook een logboek aangemaakt hebt!
Zo kun je een hoop leren, en ervaring uitwisselen met andere 'bodybuilders.'
Alleen mis ik een concreet doel wat betreft je shape. Ga je er nu voor om wat vet te verbranden en daarmee wat strakker in je vel te komen zitten, of ga je eerst proberen wat spiermassa op te bouwen?
'Teveel' spiermassa levert natuurlijk wel extra gewicht op, wat niet echt functioneel is bij het hartlopen..

Trainingsschema is best oké om mee te beginnen, echter zou ik full body niet voor een hele lange periode volhouden. Je belast daarmee 3x per week je spieren, terwijl veel spieren langer rust nodig hebben om volledig te herstellen (uiteraard ook afhankelijk van het volume en de intensiteit van je training).

Maar er is een goed begin, alleen vraag ik me af wat de ontbijtkoek in je voedingsschema doet. Ook wat veel fruit of zie ik dat fout?

je doel is bijv 10 km hardlopen ik 55 min
hoe ben je tot dit schema gekomen en waarom denk je dat deze vorm van fb
je hiermee zal helpen

om je doel te bereiken zou je bijv ook 3x per week kunnen gaan hardlopen

je hiermee zal helpen

Ik had dezelfde gedachten, 3x12 squatten is natuurlijk prima, maar als hartlopen je ultime doel is zijn er 'betere' manieren om te trainen. De grote zware compounds (voornamelijk deadlifts en squats) erg krachtgericht trainen bijvoorbeeld (5x5 of 10x3). Daarmee ontwikkel je ook een hoop explosiviteit wat je goed kan gebruiken tijdens het hartlopen. Grote beenspieren echter gaan je niet zoveel helpen..

Lance Armstrong bijvoorbeeld doet ook aan zware low rep krachttraining ter ondersteuning van zijn sport. Hij focust ook veel op benen, met zware (side)walking lunges (grote verre stappen), diepe squats, step ups etc etc.

Hier een filmpje van een krachttraining van Lance, misschien heb je daar wat aan!

je hiermee zal helpen

Ik loop minimaal twee keer in de week op de loopband en één keer in de week buiten. ik doe een keer in de week een duurloop van ongeveer 10 km. en de andere keren een conditietraining om mijn longinhoud groter te maken.

Wat is FB?????

Terug
Naar boven