Fitness Seller

Sticky Log leukemie

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Klote, hoop dat het vanaf nu mee zal zitten voor je!

bah, nou mag er wel eens een eind aan komen...

kom op T!

Hoe gaat het nu? Al verbetering te zien?

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag 25 juli 2015 - Ben sinds vorige zaterdag weer thuis, de laatste dagen had ik vooral last van slechte eetlust, misselijkheid en braken. Ook hersenoperatie gehad voor biopsie waarvan we het resultaat nog niet kennen. Dit om na te gaan of de antibioticakuur goed aanslaat. In elk geval al blij dat ik weer thuis ben en kan doen en laten wat ik wil. Eten gaat toch wat beter dan eerder, gisteren nog kilootje mosselen achter de kiezen gewerkt. Vorige week ook uitstap gedaan naar grensdorpje Hulst en aan de snackkraam gefrituurde mosseltjes met sausje gegeten. Ik moet meer aankomen om mijn doel te halen dus af en toe horen daar ook chips ed bij. Dat is het weer, volgende week meer...

Bedankt voor de update T! Benieuwd naar de uitslag van de biopsie; in ieder geval goed dat het eten wat beter gaat.

Fijn dat je weer thuis bent :)

Goed te horen dat je in ieder geval weer thuis bent.
Hoop dat de mosselen je goed smaken. Favo van hier ook.
Ik duim mee voor een goede uitslag van de biopsie.

Mooi dat je weer dingen kan eten man.

Hoop dat biopsie positief is!

Gewoon eten wat je lekker vindt, paar Shakes erbij en klaar!
En nou de goede kant op!

Mooi dat je thuis bent.

Op naar vooruitgang en goed en lekker blijven eten, beterschap! :flex:

Woensdag 29 juli 2015 - op controle geweest. Bloedwaarden OK. Biopsie van hersenen toonde nog overgebleven toxoplasmose, die bestreden wordt met 6 weken een sterke antibiotica in siroopje (:barf:) en daarna nog antibioticapillen 2x per week voor levenslang.

Eetlust zwak maar al iets beter, misselijkheid is direct gevolg van de waslijst aan medicijnen. Ben nu toch wat meer opgelucht en heb weer wat vertrouwen in mijn lichaam en gezondheid.

Klinkt al wat beter, goed om te horen!

Rotuitslag van die biopsie. Weet niet wat je verder allemaal slikt maar misselijkheid t.g.v. antibiotica neemt vaak na een aantal dagen/week weer af als je maagflora zich weer wat herstelt en/of je maag de antibiotica minder als schadelijke stof gaat beschouwen.
Enige positieve is dat siroopje ;) via infuus is vervelender moet je telkens maar denken.
Sterkte T

Levenslang?

Kan die bacterie nooit helemaal uitgeschakeld worden?

Sterkte met alles!

Levenslang?

Kan die bacterie nooit helemaal uitgeschakeld worden?

Is een parasiet (ook wel eens kattenziekte genoemd in de volksmond omdat het zich in katten voortplant) die 40% van de bevolking krijgt, na besmetting ben je met een gezond immuunsysteem immuun ervoor (het lichaam maakt meteen antistoffen aan), en blijft het dus alleen passief in je lijf zitten zoals bijv. herpes. Bij mensen met een verzwakt immuunsysteem kan het toxoplasma echter weer actief worden en de ziekte toxoplasmose veroorzaken. Dit is vrij gevaarlijk want de parasiet kan zich dan overal gaan nestelen en voor problemen zorgen. De levenslange antibiotica is dus preventief. Helemaal krijg je het idd niet weg (en zo zijn er nog wel meer beestjes die je, zelfs als gezond persoon, levenslang in je lijf houdt zoals dus het herpesvirus, het cytomegalovirus, en natuurlijk de miljarden (goede) bacteriën in je darmen.

Thanks voor de reacties. Kan nu weer wat gaan werken om de vele ziekenhuisfacturen te betalen. :eyes:

Is een parasiet (ook wel eens kattenziekte genoemd in de volksmond omdat het zich in katten voortplant) die 40% van de bevolking krijgt, na besmetting ben je met een gezond immuunsysteem immuun ervoor (het lichaam maakt meteen antistoffen aan), en blijft het dus alleen passief in je lijf zitten zoals bijv. herpes. Bij mensen met een verzwakt immuunsysteem kan het toxoplasma echter weer actief worden en de ziekte toxoplasmose veroorzaken. Dit is vrij gevaarlijk want de parasiet kan zich dan overal gaan nestelen en voor problemen zorgen. De levenslange antibiotica is dus preventief. Helemaal krijg je het idd niet weg (en zo zijn er nog wel meer beestjes die je, zelfs als gezond persoon, levenslang in je lijf houdt zoals dus het herpesvirus, het cytomegalovirus, en natuurlijk de miljarden (goede) bacteriën in je darmen.

Thanks voor de reacties. Kan nu weer wat gaan werken om de vele ziekenhuisfacturen te betalen. :eyes:

Wordt dat niet vergoed vanuit de zorgverzekering?

Wat mij zo heeft verbaasd (nou ja je hoort het weleens..) is dat je het, ondanks een enorme gezonde levensstijl, niet voor het zeggen hebt. Nog 'geluk' dat je regelmatig tests deed, wie weet in welke stadium je anders aan de bel had getrokken. Of kan je het ook omdraaien? Dat je dankzij jouw gezonde manier van leven nu nog strijdbaar bent? Sowieso sterk en knap hoe je ermee lijkt om te gaan. Keep it up!

Je klinkt gelukkig wat hoopvoller. Al is levenslang aan de pillen ook gewoon K :(
Hoop toch voor je dat het op een sof andere manier in ene een keer veel beter zal gaan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven