Fitness Seller

Log Machete

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik weet niet hoe een luie wenkbrauw voelt. Maar een ligament is sowieso iets dat niet op zichzelf kan bewegen. Dus lijkt het vanuit mijn logische verstand dan toch iets van een pees (want op het kniegewricht zitten geen spieren), of iets dat bekneld zit of zo.. ik ben ook pas net bezig en ik zeg dit meer voor mezelf om te oefenen:p dus hecht er alsjeblieft nog niet teveel waarde aan ;)
In ieder geval succes!

• Topic Starter Topic Starter
Doe ook ff abbotje man, heb 40 abbo's lopen dus kan niet altijd bijhouden.

Welkom bra!

Ik weet niet hoe een luie wenkbrauw voelt. Maar een ligament is sowieso iets dat niet op zichzelf kan bewegen. Dus lijkt het vanuit mijn logische verstand dan toch iets van een pees (want op het kniegewricht zitten geen spieren), of iets dat bekneld zit of zo.. ik ben ook pas net bezig en ik zeg dit meer voor mezelf om te oefenen:p dus hecht er alsjeblieft nog niet teveel waarde aan ;)
In ieder geval succes!

Haha, nee ik hecht er wel waarde aan. Het is niet dat je iets onzinnig zegt. Ik kan wel degelijk mijn klachten relativeren aan jouw uitleg. Ik denk zelf ook aan een pees, die geïrriteerd of dan wel overbelast is. Want mijn knie knakt niet ofzo, heb ook geen pijn tijdens het lopen alleen je voelt wat trillen aan de buitenkant. Het straalt wel uit naar de rest van me been/kuit, wordt eerder vermoeid etc. Maar vandaag heb ik tijdens het lopen iets minder last van, maar als ik zit dan voel je de pees wel tikken/samentrekken/ontspannen. Maar thx man, I appreciate jullie hulp!

Woensdag 7 september - Rug en Triceps

Rug

Dus geen deadlift (LB voor deze week geschrapt) i.v.m. knie en heup.
Ik ben wel bang om massa op benen te verliezen, omdat ik aan het cutten ben.

Pullups
11xBW
9xBW
8xBW

T-bar row (ex. barbell)
12x15
10x25
10x30

Barbell row (ex. barbell - kleinere)
12x20
10x40
10x50 - beetje cheaten

Latt pull down (pronated grip, wijd)
12x50
12x55
10x60

DB Shrugs
12x22
12x24
11x26

Triceps

Dips
12xBW
11xBW+14kg
11xBW+16kg VPR (2 kg erbij en 3 reps) :D

Lying dumbbell extension
12x10
11x12
10x12

Kickbacks
12x5
10x6
8x8

Opmerkingen

Dus geen deadlift helaas, mijn lievelingsoefening. Tijdens shrugs en barbell row voelde ik me knie wel door de belasting.

Gisteren geen cardio gedaan, maar 8km gefietst in de regen op hoog tempo (4 heen en 4 terug van fysio).

Als mijn knie iets beter is morgen, ga ik hardlopen. En die dexaprine (halve tablet) voel ik niks van op nuchtere maag overmorgen ga ik daar 1 tablet van maken.

Met cutten gaat wel goed, ben wat droger geworden in de spiegel. Moet me nog keer gaan wegen. Ik heb strepen op mijn schouders, en ook aders zie je goed. Behalve mijn buik nog, ben ik tevreden. Nog 2 weken te gaan.

Laatst bewerkt:
Icm met je benen, ik zelf heb laatste maand slecht 3x benen gedaan, ook zijn ze qua size wat minder geworden maar ogen groter doordat ik meer lijnen begin te krijgen nu.
Verder sterke training man, 50kg op bb-curl is niet slecht bro!
Wat cardio betreft mss roeien, powerstairs/steps ofzo? Vond zelf hardlopen erg belastend voor m'n voeten en knieën.

Dips zijn ook nice, doe je een db's tussen je benen of hoe tel je die losse kg's?

Best goede dips heur, vooral pas naar 1 jaar. Nu op naar de 20kg, en dan gaat het vanzelf :)

Icm met je benen, ik zelf heb laatste maand slecht 3x benen gedaan, ook zijn ze qua size wat minder geworden maar ogen groter doordat ik meer lijnen begin te krijgen nu.
Verder sterke training man, 50kg op bb-curl is niet slecht bro!
Wat cardio betreft mss roeien, powerstairs/steps ofzo? Vond zelf hardlopen erg belastend voor m'n voeten en knieën.

Dips zijn ook nice, doe je een db's tussen je benen of hoe tel je die losse kg's?

Oh dat is wel nice dan ! Roeien vind ik wel een goed alternatief kijken of dat mogelijk is bij mijn gym, thx.
Bedankt man, het is wel ez-curl he :o.
Die dips doe ik op dit moment nog met dumbbell tussen mijn knieën, ben van plan volgende week of de week erop een dip belt aan te schaffen.

Best goede dips heur, vooral pas naar 1 jaar. Nu op naar de 20kg, en dan gaat het vanzelf :)

Thx man! Ik hoop dat ik straks in de bulk, lekker omhoog ga met het gewicht. Heb er wel zin in!

Laatst bewerkt:
6xbw +20kg zit er zowiezo wel in, dip belt is indd handiger voor in de toekomst ja;)
Ik zelf vind het met EZ-bar juist zwaarder, maar voelt wel fijner als bb-curls.

Pak altijd gewoon dumbbell met me voeten op, maar ga zelf ook niet verder dan 26

Lekkere pull ups man, dips gaan ook hard:D.

Even een (fysio) update voor vandaag:

Vandaag had ik weer een afspraak. In eerste instantie werd de lies dicht bij de symphysis gefrictioneerd om de doorbloeding te ondersteunen. De heupen werden wat losgemaakt. Hierna moest ik de squat doen, blijkbaar heb ik bij het deep squatten dat als ik beneden ben en omhoog ga een bolle rug creëer, doordat de buikspieren ontspannen. Waardoor ik heel lichtjes wiebel en de voorkant, bij mijn liezen, te veel druk krijgt zodat dat wordt overbelast. Als ik 90 graden squat/parallel heb ik dat blijkbaar niet, dus mag (voorlopig) niet deep squatten vanwege mijn inflexibiliteit en zwakke core.

Wat betreft mijn knie (het is trouwens de binnenkant, niet buitenkant in de fysio wereld hehe) het kan zijn irritatie door overbelasting, vandaag heb ik er al veel minder last van. Als het aankomende dinsdag nog niet genezen is gaat hij daar naar kijken.

Voor de rest vandaag 40 min cardio gedaan op de crossfiets, heel wat calorieën verbrand. Ik ben daardoor ook echt uitgeput, vermoeid en suf ook vanwege het erg laag in kcal zitten (low-carb!). Morgen refeeden o.a. met zoete aardappelen en lekkere kippenbouten nom nom.

Meals tot nu toe, voor de geïnteresseerden:

Meal 1 50gr havermout, 40gr whey
Meal 2 65gr volkorenbrood, 50gr kalkoenfilet
--- cardio ---
Meal 3 35gr volkorenbrood, 4 eieren
Meal 4 50gr bulgur, 200gr rundertartaar
Meal 5 180gr bieflappen + 1 scoop whey + wat sperziebonen.

Vanavond nog 60gr walnoten + 50gr casseine shake.

Morgen eigenlijk benen, kuiten en schouders. Wordt dus alleen kuiten en schouders..

Lekkere pull ups man, dips gaan ook hard:D.

Thx man! Ik ben er ook echt blij om vind dips net als deadlift een erg coole oefening. Ook happy dat ik in de cut nog zoveel eruit kan halen, heb vandaag ook enorme spierpijn (ondanks de kra-alkalyn haha).

Het cutten is ene kant veel chiller dan bulken, heb alleen misselijkheid bij mijn ochtendshake én voor de rest is het echt strikt eten wat lastig is. (Volgende week wel feestje van de studievereniging, dus dat wordt cheaten, maar ga wel goed maken door de zyzz dance te doen dat verbrandt al heel wat calorieën :D). Bij het bulken is gewoon lekker veel eten, maar als ecto genen moet je flink eten wat ook leidt tot misselijkheid.

Laatst bewerkt:
Was het nou de mediale of laterale zijde van je knie?

Mediaal dus. Ik had namelijk toevallig eergister een gesprek met een docent over een veel voorkomende sportblessure bij de knie, van een hele grote pees die er langs loopt. Maar dat de buitentkant van de knie;)

Mediaal dus. Ik had namelijk toevallig eergister een gesprek met een docent over een veel voorkomende sportblessure bij de knie, van een hele grote pees die er langs loopt. Maar dat de buitentkant van de knie;)

Hmm interessant. Ik dacht dat pijn minder was, maar naarmate de avond dichterbij komt heb ik er steeds meer last van. Ik merk nu dat ik het ook aan mijn linkerknie heb, snap d'r niks van. Zal de fysio dit dinsdag wel vertellen.

Jup. Het enige wat ik je kan meegeven: geef zo veel mogelijk informatie mee aan die man/vrouw. Hoe meer info, hoe sneller/beter je geholpen kan worden.

Had je nog getraind vandaag?

Laatst bewerkt:
Lekker bezig Machete! :)

Anders probeer je een keer shrugs en meer staande oefeningen zittend te doen tot je knie het aankan?

Lekker bezig Machete! :)

Anders probeer je een keer shrugs en meer staande oefeningen zittend te doen tot je knie het aankan?

Bedankt man. Zittende oefeningen zijn wel fijner idd, maar gegeven moment geef je toch dat extra waar je je benen ook gaat gebruiken.

Jup. Het enige wat ik je kan meegeven: geef zo veel mogelijk informatie mee aan die man/vrouw. Hoe meer info, hoe sneller/beter je geholpen kan worden.

Had je nog getraind vandaag?

Sorry voor late reactie. Ik ben vrijdag kort gaan trainen, maar heb training daarna onderbroken vanwege pijnlijke poppingen in mijn knie.

Wat onderzoek in het weekend blijkt dus inderdaad dat mijn vastus medialius zwak is in tegenstelling tot de laterale kant.

http://www.floota.com/vastus_medialis_and_knee_popping.html

Ik doe nog wat krachtoefeningen om het te versterken en het gaat al iets beter. Ik doe nog even BW lunges/split squats en nog wat andere dingen.

Sindsdien heb ik ook een griep, dus ik rust even uit. Dit is overigens ook de laatste week van mijn cut. Ik vind het lang genoeg (drie weken), dikke procent gezakt zal wel nu rond de 11/12% zitten. Tijdens de griep blijf ik gewoon hoog in eiwitten, kijken wat het nog gaat brengen.

Zodra ik weer beter ben ga ik cleanbulken. Trainingsschema en voedingsschema komen nog.

Later boys

Vandaag cardio gedaan, even de biertjes van gisteravond verbrand lol.

Morgen begin ik met cleanbulken in de OP staat mijn nieuwe voedings- en trainingsschema.

Ik heb er heel veel zin. Ik ben armoured with some new supps, dat wordt dus gegarandeerd succes hehe!

Even een korte update over mijn blessures:
Dinsdag was ik naar de fysio voor vervolgtherapie van mijn lies, op 90 graden heb ik geen last van, maar we zijn bezig om mijn lies te genezen dus dat wordt met verloop van tijd beter.

Met betrekking tot mijn rechterknie, het heeft niet zozeer met de vastus medialis te maken, maar heb een gekneusd (gevoel) net boven mijn kniegewrichten. Zover ik de fysio kon verstaan was het de pyhsiris oid. Hiervoor heb ik een sticker gekregen die is net onder mijn knie aan de zijkant is geplakt.

Ik mag alles doen, maar als het pijn doet moet ik stoppen. Dus ben benieuwd of deadlift vrijdag wat wordt. :)

In de bijlage 1 van mijn maaltijden voor de komende 4 dagen: 75gr jasmijn rijst, 200gr kipfilet, wat broccoli en een ananasschijf.

IMG-20110914-00220.jpg

alles mogen doen is hoopgevend kerel!

Je maaltijden zien er weer tip top uit!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven