MuscleMeat

Log Machete

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Sterke leg press, suckt wel van je blessure man :(
 
Je hebt ook niet veel geluk met je LB, idd hopen dat je na het weekend je knie wat hersteld.

Stronglifts kan ik wel aanbevelen (simpel en korte trainingen) voor krachtgains, je werkt in principe maar met vijf oefeningen (SQ/DL/OP/BP/BOR) maar je kan altijd nog wat assistance toevoegen omdat het na een tijdje behoorlijk eentonig kan worden.
 
Je hebt ook niet veel geluk met je LB, idd hopen dat je na het weekend je knie wat hersteld.

Stronglifts kan ik wel aanbevelen (simpel en korte trainingen) voor krachtgains, je werkt in principe maar met vijf oefeningen (SQ/DL/OP/BP/BOR) maar je kan altijd nog wat assistance toevoegen omdat het na een tijdje behoorlijk eentonig kan worden.

Ja, wel wat zuurverdiende massa kwijt op benen sinds blessure.

Dat wou ik je nog vragen, jij hebt ook wendler gedaan toch? Hoe beviel je dat?

Wat ik graag wil doen is:
- 3x per week squatten, voor techniek.
- minimaal 1x week deadliften
- gewoon wat presses
- assistance als dips en chins erin hebben

Gewoon mijn favoriete oefeningen dus, maar bill star 5x5 kan ook goed getuned worden las ik.

FB.jpg


Heb ik van www.victormooren.com, alleen inverted row voor db/barbell row. Wel is het zo dat mijn chins, dips, deads wel zo goed als gevorderd niveau zijn enkel squat misschien dat ik dat 3x in de week SS manier doe. Bench deed ik bijna nooit vaak.

Ik snap ook niet hoe ik op dit schema moet progressen, moet ik elke oefening gewicht verhogen bij oefeningen en dicht tegen failure aanzitten (HIT) of elke week proberen te verhogen., maar goed dat zie ik nog wel allemaal na de cut.
 
Wendler is top, want je kan eindeloos combineren qua schema (van simpel tot uitgebreid)
Je werkt met een cycle van vier weken met verschillende repranges en je kan alles laten uitrekenen door een online calculator hoe je setjes opgebouwd moeten worden. (lekker makkelijk)

Het schema wat je nu aangeeft is eigenlijk wat ik bedoelde in m'n vorige post, maar dan een wat aangepaste versie.

Met stronglifts is het de bedoeling dat je iedere training je gewicht verhoogd (main lifts) maar met de pure stronglifts begin je met 5x5 tot dat niet meer gaat en dan stap je over op 3x5 en als laatste naar 3x3
Het is ook de bedoeling dat je redelijk ver onder je max. gaat zitten om zo lang mogelijk progressie te boeken en je techniek zo goed mogelijk te ontwikkelen.
En omdat je in het begin moet wennen aan drie keer squatten in de week.

Ik zit zelf nog te twijfelen waar ik in september mee ga beginnen, waarschijnlijk ook een soort schema zoals jij hierboven hebt gezet.
 
Bedankt, voor je post. Karma is on the way.

SS is voor beginners ideaal, omdat zij snel recuperen van trainingen ook al is de intensiteit heel hoog.

Kwa deadliften (en benchen) ben ik geen beginner meer, vandaar misschien trainen met high, medium, low intensity dagen. Het is allemaal nieuw voor me, maar wel een uitdaging. Ik heb nooit met een fullbody getraind, meningen zijn veel verdeeld over deze trainingsstijl. Het zou meer krachtgericht zijn i.p.v. het aanzetten van spiermassa gezien lage volume per workout. Alleen ik ben van mening dat kracht wel grotendeels gepaard gaat met massa.
 
Is kracht toevallig een belangrijk doel van jou?
Als je 3x pw wil squatten zou ik sowieso 1x licht pakken.

Misschien als kracht je doel is werkt een soortgelijk schema wat lijkt op mijn huidige schema.

Ma: SQ+DL
Di: BP+assistance
Wo: kuiten
Do: SQ+DL
Vr: BP+assistance

En dan 1x per week de DL slechts op laag volume pakken en/of iets verder onder falen. Voor de rest veel sets en typisch een lage reprange (behalve voor de assistance).

Dit schema werkt ook lekker als je rustig begint en naar een piek toewerkt, dan gaat het als volgt:

Week 1 -> 6
Aan het begin van de cyclus meer sets en hoge herhalingen pakken ver ONDER spierfalen. Naarmate je naar week 6 aanloopt sets en rep omlaag, gewichten flink omhoog. Dichter tot spierfalen. De laatste week 1RM's testen. Vervolgens weer naar week 1, of eventueel een deload ertussendoor (maar omdat je toch vaak onder falen blijft is dit niet zo hard nodig).
 
Dat is mooi klote dat je de blessure terug hebt... Wel een nette training kerel.
 
Is kracht toevallig een belangrijk doel van jou?
Als je 3x pw wil squatten zou ik sowieso 1x licht pakken.

Misschien als kracht je doel is werkt een soortgelijk schema wat lijkt op mijn huidige schema.

Ma: SQ+DL
Di: BP+assistance
Wo: kuiten
Do: SQ+DL
Vr: BP+assistance

En dan 1x per week de DL slechts op laag volume pakken en/of iets verder onder falen. Voor de rest veel sets en typisch een lage reprange (behalve voor de assistance).

Dit schema werkt ook lekker als je rustig begint en naar een piek toewerkt, dan gaat het als volgt:

Week 1 -> 6
Aan het begin van de cyclus meer sets en hoge herhalingen pakken ver ONDER spierfalen. Naarmate je naar week 6 aanloopt sets en rep omlaag, gewichten flink omhoog. Dichter tot spierfalen. De laatste week 1RM's testen. Vervolgens weer naar week 1, of eventueel een deload ertussendoor (maar omdat je toch vaak onder falen blijft is dit niet zo hard nodig).

Bedankt voor je post!
Hmm, weet niet. Gemengde gevoelens, wil graag sterk zijn, maar spiermassa aanzetten blijft altijd het belangrijkst. Hoe graag ik ook z.s.m. naar de 200kg dl en 120+ bench/squat heen wil.
Het zal dus een mengelmoes-schema moeten zijn. Wil het liefst ook tot 3x in de week trainen houden.
Ik heb nog gisteren gekeken naar hoe je nou precies traint. Ik zie alleen maar compounds met vrij veel sets en hoge intensiteit, verder liegt je fysiek ook niet om.

Dat is mooi klote dat je de blessure terug hebt... Wel een nette training kerel.

Yeah, feelsbadman..
 
Damn brah k*t van je knie weer :( Hoop dat spoedig hersteld!
 
Thanks Sky. Gaat al iets beter gelukkig, als het morgen goed aanvoelt ga ik fasted cardio eens proberen i.c.m. bcaa en dexaprine 1/2 tab.

Geplande voeding voor vandaag:
- 500gr magere franse kwark, 100gr huttenkase, blik tonijn, 4 eieren
- 50gr bulgur + 300gr kipfilet, 30gr casseine shake, halve meloen yumyum

Zit wel groenten bij uiteraard en 3 omega3 caps, optimen multivit en vitd3 5000iu.

Edit: toch geen cardio, klote knie.
 
Laatst bewerkt:
Deadlift day

deadlift
--straps--
3x160
4x150

weighted chin ups
5x17kg
6x10kg
8xBW

yates row
12x50
2x12x60

seated calf press
3x12x160

Comment
Deadlift triple is heel zwaar, kijk er steeds tegenop, volgende keer aimen rond 5 reps.
Ik heb 1 set pendlay row gedaan, maar techniek was niet goed dus even een andere vorm van row gedaan wat toch ongeveer dezelfde spiergroepen pakt.
Naar aanleiding van wat posts en dingen die ik gelezen heb, ga ik deze hele week onder onderhoud zitten.
Vandaag trainingsdag (normaal refeed), maar nu ook iets van 300-500kcal eronder.
 
Lekkere training man die chin's zijn echt goed:)
 
Nice chins, deads ook
doe je nooit een keer DL met 6-8reps ofzo met wat lichter gewicht voor lower back enz?
 
Lekkere training man die chin's zijn echt goed:)

Nice chins, deads ook
doe je nooit een keer DL met 6-8reps ofzo met wat lichter gewicht voor lower back enz?

Thanks.

Heb ik ook wel gedaan. Alleen is het conditioneel echt zwaar om 8 zware reps te maken, tijdens cut ook beter hogere intensiteit en volume wat lager.
 
Flinke dead idd, streven na 5 reps met dat gewicht:) lekkah
 
In de bulk pas, nu even wat lichter gewicht 5 reps denk ik.

Bench day
2x80
6x70
8x60

weighted dips
8xBW+20kg
6xBW+20kg

incline dumbbell press
6x28
8x22

db side raises
12x12
12x14
10x16

db hammer curl
12x18
15x16

Comment
Door omstandigheden fasted gaan trainen met bcaa. Opzich wel te doen, alleen kracht is wel wat minder helaas (zie eerste 2 oefeningen).
Hoop dat het aan het fasted trainen lag.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven