MuscleMeat

Log Machete

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Vandaag ga ik begin met cutten, denk niet al te lang een week of 4-6 max. Eerste weekjes eet ik 2 van de trainingsdagen boven onderhoud en op benchday onder onderhoud. Verder in deze weken een groot calorietekort op rustdagen van +/- 700kcal. Later eet ik alle trainingsdagen boven onderhoud en op rustdagen een tekort van 300-500kcal. Ik verwacht dat het cutten me nu sneller afgaat, maar kijk wel waar het me brengt.

Dus als ik het goed begrijp begin je met een groot calorietekort wat je later in je cut kleiner maakt? Andersom lijkt me logischer?

Dus als ik het goed begrijp begin je met een groot calorietekort wat je later in je cut kleiner maakt? Andersom lijkt me logischer?

naja, met een te groot tekort beginnen kan wel. als je je dan helemaal futloos voelt doe je er net iets bij en kijk je of je dan niet meer futloos bent. zo kom je wel er goed achter hoeveel Kcal te kort je maximaal kan hebben in de cut.

Hoe lager je komt, hoe groter de kans op spierverlies. In het begin kan je daarvan profiteren door juist wel een groter kcal tekort te hanteren.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.844
Wat Fierce zegt inderdaad. Bovendien zal ik dit maximaal een week of 2 hanteren, ook heb ik niet elke dag zo'n tekort. Op 2 van de trainingsdagen eet ik boven onderhoud. Na deze 2 weken houd ik 3 refeeds en kcal tekort dicht ik naar 300-500kcal.

Voeding rustdag
- cheesecake, +/- 800 kcal.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
- 2 eieren + blik tonijn 130gr + 250gr magere franse kwark
- 200gr pangasiusfilet + 100gr bulgur + 30gr casseine shake

Zal wel rond de 2000kcal zijn, in ieder geval veel meer dan 500kcal onder onderhoud.

Is dat lekker?

hmmm dat ziet er uit als het product wat ik in de pot leg na een epic junkdag....

• #1.848

Ik kan het me haast niet voorstellen (wat is het ?)
Dat bord herken ik dan wel weer, want die hebben ze ook op m'n werk :)

hmmm dat ziet er uit als het product wat ik in de pot leg na een epic junkdag....

Lekker, vult ook goed! Het ziet er plat uit en niet echt ''opgeblazen'' als een echte cake, maar dat ligt beetje aan me oven. Vind het wel fijner om zo te eten.

Heb het recept van Victor Mooren, hier link:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f253/recomposition-log-288774/index10.html#post6511579

Nice. maar volgens mij hoort een cheesecake er anders uit te zien :roflol:

---------- Post toegevoegd Tue 22 May 2012 om 18:18 ----------

Leangains+Cheesecake+Eve+2011+Glorious+Cheesecake.jpg

zoals Berkhan ze maakt, hnnnggg

• #1.850
Haha boeie, gaat om de voedingswaarden, tis dat het lekker is

• #1.851
Zie nu die pic van je, maar je weet dat Martin zijn recept nog steeds geheim houdt hé :(

Vind je hem echt lekker? Heb zelf ook met hetzelfde recept gemaakt maar vond het niet te vreten.

• #1.853
Vind je hem echt lekker? Heb zelf ook met hetzelfde recept gemaakt maar vond het niet te vreten.

Ja lekker, alleen eerst keer was te zoet heb daarna minder zoetstof gebruikt. Ik gebruik wel zoetstof Vanille, Chocolate Milkshake Casein B&F, Whey Isolaat Berry blast B&F en de slagroom haal ik vers in vloeibare vorm, klop het dus zelf niet. Misschien maken dit het verschil?

bench day

benchpress
5x84 (-3 spotted)
6x74
8x68

weighted dips
6xBW+27kg
8xBW+17kg
12xBW+10kg

incline benchpress
10x50
12x40

db side raises
12x12
12x14
6x16

db hammer curl
2x15x16

Comment
Vandaag toch maar iets boven onderhoud eten, draai denk ik nog onnodig hoog volume.

Volume valt wel mee toch
Nice bench
Wanneer heb je die side raises gedaan dan ? :D

volume valt idd wel mee, moet makkelijk gaan :)

Indd niet klagen over volume brah, hoog ik kcals? met je IF theorie?
Ik zelf doe gewoon high/med/low carbs fuaark

still strong

• #1.859
  • #1.860
squat day

squat
8x84
10x74

rdl
12x84
12x90
8x94

leg press (plate loaded)
10x260
10x270 -- knak deed knie, voelde spier trekken bij mijn rechterknie. Blessure weer terug..
15x240

hier even gerust, kon niet meer goed lopen door mijn rechterknie

standing calf raise
3x5x120

comment
RPT voor benen sucks. Hoop dat mijn knie snel hersteld, maar dit was/voelde niet goed. Voldoende intensiteit voor het cutten, had ook geen zin meer verder in leg curl etc, het was zwaar benauwd binnen.

Ik denk dat 1x in de week squatten geen zoden aan de dijk zet qua techniek en krachtvooruitgang, na het cutten (met dit schema kan ik ideaal spier behouden) ga ik wat fullbody kijken met 3x in de week squatten. Moet kijken wat past bij mij: madcow 5x5, stronglifts/starting strength, the texas method. Qua squatten zit ik op beginner niveau.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven