AndroidHealthClinic

Log: Road naar being a Beeer!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
De macro's omdat ik hem niet bij m'n andere bericht kon krijgen:p
20h39k5.png
 
Waarom eet je in bulk meer vetten dan in cut?
Zou in bulk juist vetten iets omlaag doen.
 
Waarom eet je in bulk meer vetten dan in cut?
Zou in bulk juist vetten iets omlaag doen.
Bij m'n cut heb ik relatief gezien weinig calorieën, daarom eet ik meer carbs (voor meer vulling en meer energie) en m'n vetten lager. Ik zal dit in m'n cut doen via myfitnesspal omdat het per dag zal verschillen. Hoezo zou je dat doen?
 
In cut juist minder carbs en meer vetten voor betere vetverbranding.
 
Vind persoonlijk een 250 kcal defecit echt enorm weinig. Als je een goed trainingschema hebt en vooral als je nog een beginner bent zal je imo geen spiermassa verliezen met bijv een 750 kcal defecit. 250 kcal defecit ga je ook amper vetverlies van merken.
 
Vind persoonlijk een 250 kcal defecit echt enorm weinig. Als je een goed trainingschema hebt en vooral als je nog een beginner bent zal je imo geen spiermassa verliezen met bijv een 750 kcal defecit. 250 kcal defecit ga je ook amper vetverlies van merken.
Thanks man voor de reactie. Ja ik moet gewoon even kijken hoe het verloopt en hoe snel ik iets kwijtraak. M'n plan was namelijk -0,5kg per week.
 
Thanks man voor de reactie. Ja ik moet gewoon even kijken hoe het verloopt en hoe snel ik iets kwijtraak. M'n plan was namelijk -0,5kg per week.

Met 250 kcal defecit verlies je dat niet. Hoewel het niet precies is gebruik ik als vuistregel aantal kcal defecit per dag = aantal gram gewicht verlies per week. Net begonnen met ongeveer 1500 kcal defecit en verwacht weer dat ik 1,5-1,8 kilo per week verlies
 
Met 250 kcal defecit verlies je dat niet. Hoewel het niet precies is gebruik ik als vuistregel aantal kcal defecit per dag = aantal gram gewicht verlies per week. Net begonnen met ongeveer 1500 kcal defecit en verwacht weer dat ik 1,5-1,8 kilo per week verlies
Een kilo vet is ~9000kcal

500kcal *7dagen = 3500kcal

Ervan uitgaande dat je ook een minimale hoeveelheid spier zal verliezen, kan je met een 500kcal deficit ervan uitgaan dat je -0.5kg per week zal verliezen. Kan zijn dat ik hier de plank missla, dit is iig wat ik als vuistregel hanteerde.

-750kcal vind ik persoonlijk wat aan de straffe kant, op die manier heb ik voor m'n gevoel zo'n 7 maanden aan bulk weggeflikkerd in 2 maanden zomercut in 2014 :o
 
Een kilo vet is ~9000kcal

500kcal *7dagen = 3500kcal

Ervan uitgaande dat je ook een minimale hoeveelheid spier zal verliezen, kan je met een 500kcal deficit ervan uitgaan dat je -0.5kg per week zal verliezen. Kan zijn dat ik hier de plank missla, dit is iig wat ik als vuistregel hanteerde.

-750kcal vind ik persoonlijk wat aan de straffe kant, op die manier heb ik voor m'n gevoel zo'n 7 maanden aan bulk weggeflikkerd in 2 maanden zomercut in 2014 :o

Dat je met een 500 kcal defecit 0,5 kg per week verliest is dan wel logisch als je er van uit gaat dat je ook wat watergewicht verliest etc.

Misschien is het alleen bij, maar ik verwacht niet te veel (spiermassa/kracht) te verliezen op 1500 kcal defecit
 
Dat je met een 500 kcal defecit 0,5 kg per week verliest is dan wel logisch als je er van uit gaat dat je ook wat watergewicht verliest etc.

Misschien is het alleen bij, maar ik verwacht niet te veel (spiermassa/kracht) te verliezen op 1500 kcal defecit

Hmm dan moet je je eiwitten wel extreem hoog houden om weinig te verliezen dan. Maar ik kijk gewoon even hoe het loopt, als ik m'n pt gewoon goed red en weinig spier verlies (in hoeverre je dat kan zien) kan ik wel iets lager gaan.
 
Succes met natty cutten op een 1500 kcal deficit.
 
Succes met natty cutten op een 1500 kcal deficit.

Dankjewel, vorig jaar was het een groot succes. Van +- 90 naar 76 in 10 weken en met kleine krachttoename.
 
Dankjewel, vorig jaar was het een groot succes. Van +- 90 naar 76 in 10 weken en met kleine krachttoename.

en welk vetpercentage? Is ook van belang..
 
Dat je met een 500 kcal defecit 0,5 kg per week verliest is dan wel logisch als je er van uit gaat dat je ook wat watergewicht verliest etc.

Misschien is het alleen bij, maar ik verwacht niet te veel (spiermassa/kracht) te verliezen op 1500 kcal defecit
Die -0.5kg bedoelde ik eigenlijk netto ;)

Op 1500kcal deficit? Dan ga je dus op pakweg 1800-2300 kcals zitten? Chapeau dat je daar nog goed op kan liften, meen ik serieus :o

Zou chill zijn als je er niet teveel kracht op gaat verliezen, ik heb m'n hoop op je ingezet om de sub-junioren weer great te maken
 
Die -0.5kg bedoelde ik eigenlijk netto ;)

Op 1500kcal deficit? Dan ga je dus op pakweg 1800-2300 kcals zitten? Chapeau dat je daar nog goed op kan liften, meen ik serieus :o

Zou chill zijn als je er niet teveel kracht op gaat verliezen, ik heb m'n hoop op je ingezet om de sub-junioren weer great te maken

Heb erg actief leven dus mijn onderhoud zit rond de 4500-5000 kcal. Zit nu op 3000 en is dus wel makkelijk te doen.

Haha komt goed, heb nu voor mijn cut zelf een programma geschreven en hoop daarmee zelfs in mn cut sterker te worden
 
Het op onderhoud eten gaat goed! wel een paar dagen gehad dat ik het minder goed kon tracken, maar hou het nu wel weer precies goed bij. Volgende week gaat de cut beginnen! eiwitten weet ik tot nu toe ook nog wel hoog te houden (ronde de 165 a 170gr) zonder shakes, dus daar ben ik ook blij mee. Training van vandaag:

Monday Heavy Lower Day

Squat 3 sets x 6 reps

Opwarmen
3x6x90kg


Rack Pulls 3 sets x 6 reps
3x6x110kg PR

Leg Press 3 sets x 8-12 reps
170kg, beetje licht high intensity

Standing Hamstring curl 3 sets x 8-12 reps
3x10x25 a 30kg
 
Update: Inmiddels een week aan het cutten, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ben op de weegschaal gaan staan, weeg nu 80kg. Kracht is ongeveer hetzelfde gebleven en op sommige lifts zelfs toegenomen.

Alleen nu komt het: bij m'n buik zie ik er wel wat droger uit, maar m'n borst is opeens haast helemaal plat! Ook zijn m'n armen gekrompen lijkt het wel! Echt raar, en ik weet eigenlijk niet wat ik ermee aan moet.

Hoop dat jullie nog hulpzame tips hebben.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven