MuscleMeat

Log: Road naar being a Beeer!

Bezoekers in dit topic

Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Hij volgt het schema dat Candito heeft geschreven, hij heeft het niet zelf gemaakt dus logisch dat hij het zo volgt.
Heb zelf altijd zelfmoordneigingen als ik high rep moet doen van candito maar maakt me deadlift toch sterker.

Zooha, wat voor deadlift variatie doe je trouwens?
Dat klopt helemaal! [emoji41] doe zelf twee DL soorten. De normale en sumo, ik doe ze allebei met mixed grip. De techniek waarbij je je duim locked werkt niet voor mij.


 
Dat klopt helemaal! [emoji41] doe zelf twee DL soorten. De normale en sumo, ik doe ze allebei met mixed grip. De techniek waarbij je je duim locked werkt niet voor mij.

Als ik jou was zou ik het nu alleen bij conventional (normale) deadlift houden. Heb even gekeken in de PDF van het schema en daar staat ook het volgende:

For the deadlift variation, I recommend either stiff legged deadlifts, deficit deadlifts, or snatch grip deadlifts

Zou dan ook een van deze doen ipv sumo
 
M'n doel is het streven naar massa/ esthetiek, niet naar powerlifting doeleinde daarom lijkt me dit juist wel een geschrikt schema. Buiten het feit dat high rep wel wat minder is op de grote compounds..
Daar gaat het ook niet om, je verpest je rug sneller lijkt me met highrep.
 
Als ik jou was zou ik het nu alleen bij conventional (normale) deadlift houden. Heb even gekeken in de PDF van het schema en daar staat ook het volgende:



Zou dan ook een van deze doen ipv sumo
Want?

Update: Zat best in een dip de laatste weken, hartstikke druk met school veel toesten en weinig tijd om te trainen. Echter heb ik gelukkig de draad weer volledig opgepakt:cool: Na wat berekeningen van m'n voeding bleek eigenlijk dat ik niet aan mijn dagelijkse hoeveelheid cals kom, dus dat wordt nogmeer eten. Weeg nu: 80kg voor het eerst, alleen lijkt het wel alsof m'n armen niet meer groeien of zelfs minder zijn geworden??? Hoop dat ik 83kg nog red in 2,5 maanden. Want ik ben van plan om in Juni een maandje te gaan cutten, om vervolgens weer het hele jaar door te bulken. Mijn trainingsgewichten blijven maar op hetzelfde hangen en komen totaal niet vooruit (behalve squat dan) ik daarom dat het nietzo zinvol is om dit nog in m'n log te posten. Powerliften doeleinden zijn overigens niet mij doel. Ik denk dat ik gewoon elke maand een update neerzet, met mijn plannen, de vooruitgang, hoe mijn trainingen en voeding verlopen met misschien nogwel een foto;)

Gegroet
 
Want?

Update: Zat best in een dip de laatste weken, hartstikke druk met school veel toesten en weinig tijd om te trainen. Echter heb ik gelukkig de draad weer volledig opgepakt:cool: Na wat berekeningen van m'n voeding bleek eigenlijk dat ik niet aan mijn dagelijkse hoeveelheid cals kom, dus dat wordt nogmeer eten. Weeg nu: 80kg voor het eerst, alleen lijkt het wel alsof m'n armen niet meer groeien of zelfs minder zijn geworden??? Hoop dat ik 83kg nog red in 2,5 maanden. Want ik ben van plan om in Juni een maandje te gaan cutten, om vervolgens weer het hele jaar door te bulken. Mijn trainingsgewichten blijven maar op hetzelfde hangen en komen totaal niet vooruit (behalve squat dan) ik daarom dat het nietzo zinvol is om dit nog in m'n log te posten. Powerliften doeleinden zijn overigens niet mij doel. Ik denk dat ik gewoon elke maand een update neerzet, met mijn plannen, de vooruitgang, hoe mijn trainingen en voeding verlopen met misschien nogwel een foto;)

Gegroet

Dit is een geval voor maar 1 oplossing..
Forcefeeden! May the gains be with you!
 
Dit is een geval voor maar 1 oplossing..
Forcefeeden! May the gains be with you!
Forcefeeden? Je bedoelt zeker gewoon eeuwig bulken[emoji848]

Wil wel een beetje abs zien van de zomer, niet dat ik met een dadbod zit :roflol:


 
Forcefeeden? Je bedoelt zeker gewoon eeuwig bulken[emoji848]

Wil wel een beetje abs zien van de zomer, niet dat ik met een dadbod zit :roflol:
Dadbod?? Heb je zo weinig gains dan? Gewoon doorvreten zelfs als je geen honger hebt dat is forceerden. Fack abs dat komt later wel.
 
Dadbod?? Heb je zo weinig gains dan? Gewoon doorvreten zelfs als je geen honger hebt dat is forceerden. Fack abs dat komt later wel.
Dat heeft niks met weinig gains te maken[emoji23] als je onderuit gezakt zit met een gemiddeld laagje over je buik en een beetje dikke buikspieren ziet t er niet echt geweldig uit natuurlijk.


 
Trainingen van deze week, opeens 3 PR's

Monday Heavy Lower Day

Squat 3 sets x 6 reps

Opwarmen
1x6x80kg PR
1x6x80kg PR
1x6x85kg PR met spot

Stiff legged Deadlift 2 sets x 6 reps

Licht setjes

Leg Press 3 sets x 8-12 reps
Weer met de nieuwe machine, slome negatieven.

Standing Hamstring curl 3 sets x 8-12 reps
3x10x25 a 30kg
 
Tuesday Heavy Upper Day

Bench Press 3 sets x 6 reps

14kg warmup
2x6x20kg ph
1x6x22kg ph PR met spot en heelveel moeite
20kg was fail, dus terug op 18kg

Barbell row 3 sets x 6 reps
3x6x70kg

Seated Dumbbell Press 1 set x 6
Opwarmen
1x6x16kg ph PR

Lat Pulldown #2 1 set x 6
beetje licht de contractie voelen

Bi en Tri werk
 
Bench press = dumbell press?
 
Waarom een spot bij squats, is er geen squatrek?



Als hij de db aanraakt is het geen spot maar een hulp, en beter doe je dat niet
Nee dat kan je niet beschouwen als 'hulp' die kleine druk van z'n handen op mijn ellebogen maakt geen donderstraal uit.;) had wel aardig veel moeite dat moet ik toegeven
 
Hoeveel keer is het je nou uitgelegd dat als je 3x6 doet dat je t gewicht op al die 3 sets t zelfde houd :roflol:
 
Nee dat kan je niet beschouwen als 'hulp' die kleine druk van z'n handen op mijn ellebogen maakt geen donderstraal uit.;) had wel aardig veel moeite dat moet ik toegeven

Bij dumbell press heb je geen 'spot' nodig. Je kan namelijk de dumbells gewoon laten vallen. Als je zonder je zogename 'niet uitmakende hulp' iets niet kan en dus je 'spot ' nodig hebt, maakt het dus wel een verschil. Spot is voor veiligheid niet voor je ego. Gebruik dus geen spot bij dit
 
Bij dumbell press heb je geen 'spot' nodig. Je kan namelijk de dumbells gewoon laten vallen. Als je zonder je zogename 'niet uitmakende hulp' iets niet kan en dus je 'spot ' nodig hebt, maakt het dus wel een verschil. Spot is voor veiligheid niet voor je ego. Gebruik dus geen spot bij dit
Je kan beter stoppen met proberen, hij is veel te eigenwijs om te luisteren :roflol:.
 
Hoeveel keer is het je nou uitgelegd dat als je 3x6 doet dat je t gewicht op al die 3 sets t zelfde houd :roflol:
haha ja ik voelde gewoon dat ik een pr'etje kon zetten, alle sets op 85kg lukken me niet (eensgelijks met 22kg db bp) dus dan kan ik toch beter hard gaan, dan me inhouden omdat ik me dan aan m'n schemaatje houd?

Overigens probeer ik dit principe wel zoveel mogelijk vast te houden, du het is nietzo dat ik er niks mee doe!;) nogmaals bedankt voor de tip

Je kan beter stoppen met proberen, hij is veel te eigenwijs om te luisteren :roflol:.
wheheehehehe:roflol::roflol: Nee, ditsoort berichten die eigenlijk eerder afkrakend zijn dan berichten die behulpzaam zijn en positief. Daar ben ik niet zo van nee:rolleyes:
 
Een lange tijd weggeweest, maar hier ben ik weer trouwe lezers en volgers! heb in die periode andere apps om m’n vooruitgangen te checken enz. geprobeerd, maar dit forum werkt toch het handigste en het beste. Ben gewoon door gegaan met goed trainen en heb m’n voeding redelijk in de gaten gehouden. Omdat het al bijna zomer is en ik nu toch wel aan de vettere kant aan het raken ben met bulken kies ik er toch voor om nu de hele andere kant op te gaan. Weeg momenteel 82kg bij 184cm en vet% ? (aan de hoge kant).

Mijn plan is om deze week nog goed te bulken, zodat ik steady op de 82kg blijf zitten. Hierna ga ik steady twee weken op maintenance eten om zo m’n kracht/spierverlies te minimaliseren. Waarna ik ga cutten met 250 cal defecit.


M’n ‘krachtstats’ gaan de goede kant op, hoewel er nogwel een hoop werk aan de winkel is, vooral bij BP. Stat zijn momenteel het volgende:
3x6x 90kg Squat
3x6x 20kg Dumbell Benchpress per hand
4x8x 100kg Deadlift (kan stukke hoger)
4x8x 32kg Dumbell Row

Wat mijn fysiek betreft gaan m’n rug, borst en vooral m’n quads lekker. (Daar volgt nog een foto van).

Fysiek (niet na een training)
f35eux.jpg

whelqv.jpg



Groetjes
 
Status
Gesloten. Neem contact op via privé conversatie.
Back
Naar boven