XXL Nutrition

Log Roderick

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ah oke, soort arnold press.

Ik zou persoonlijk gewoon zo iets doen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit vind ik 1 van de betere oefeningen voor schouders, en de gene die jij doet staat er nog al om bekend om wat blessures te veroorzaken.

Zie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-vs-dumbbell-press-267284/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-162082/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-88745/

Oefening waarbij je de kans loopt je schouders de soep in te draaien.

Ik heb ook nooit begrepen waar die rotatie van je onderarm goed voor is.

Schouder verzieker.

De rotatie van je bovenarm levert geen meerwaarde op voor je schouderspieren.

Oftewel die eruit gooien en vervangen voor seated shoulder press. Zo zou ik het iig doen.

• Topic Starter Topic Starter
Ah oke, soort arnold press.

Ik zou persoonlijk gewoon zo iets doen:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit vind ik 1 van de betere oefeningen voor schouders, en de gene die jij doet staat er nog al om bekend om wat blessures te veroorzaken.

Zie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-vs-dumbbell-press-267284/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-162082/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/arnold-press-88745/

Oftewel die eruit gooien en vervangen voor seated shoulder press. Zo zou ik het iig doen.

Dank je wel dennis! voor het opzoeken! Nice job!

Nu vlot slapen. Morgen is Papendal! BAM! heb er zin in!

Papendal was SUPER leerzaam! Was echt gaaf om met de zware jongens PL te oefenen.

Ik moet van Pjotr naar de beginner wedstrijd komen. ik heb geen keus:P dus over 2weken wedstrijd!!
Mag nu niet meer maxen maar gewoon setjes draaien.

eerste keer deadlift en 160 is wel netjes man

Oke me eerste echte training blijkt maar weer!
Gisteren naar Papendal geweest. Heb er leren squaten onder parallel, geleerd te deadliften, en benchen volgens de regels van het NPB(Nederlandse Powerlift Bond) Pjotr heeft gekeken dus het is officieel goed!

Squat( voor het eerst zonder smith, en ONDER parallel)( we hebben geen squat rack dus kon niet zwaar gaan want ik moest die stang op me schouders zien te krijgen vanaf de grond. Ik heb gezegdt squatrack of ik ben weg. Ik wil nu serieus knallen voor het NPB.

Squat:

5x50
5x60
5x70
3x80
3x85 Zwaarder kon ik niet vanaf de grond op me schouders leggen zonder gekke dingen te hoeven doen.

Front Squat(ook Onder Parallel)

8x30
8x40
8x40
8x40
8x40

Leg Curl
12x60(max apparaat)
12x64(dumbbells erop gegooid:D)
9x68
10x68(Hardstyle for life)

Core:

Leg Raises

20x
20x
20x
13x

Sit Up

45xbw+20kg
45xbw+20kg
45xbw+20kg
45xbw+20kg

Calve Raises

10x60
10x60
10x60
10x60

Ik vond het wel lekker gaan!

Lekker bezig goos!

Wat zei de gym eigenaar betreft squat rack?

Lekker bezig goos!

Wat zei de gym eigenaar betreft squat rack?

Inderdaad, wel goede mentaliteit :D

Hij ging er aan werken zei hij want hij wilde me niet kwijt want ik behoor toch tot de serieuze trainende staal trekkers. En ik was super reclame tijdens de wedstrijd voor hem.

Morgen ben ik bij me vriendin dus train ik in groningen heb een tip gekregen van een maat http://www.harimau.nl/ schijnen ook profs onder wedstrijd begeleiding te trainen dus ik ga een kijkje nemen!

Staar je niet dood op namen voor begeleiding....je kan perfect zelf aan de slag en filmpjes maken etc....je komt vrij neurotisch over mbt begeleiding etc....

Staar je niet dood op namen voor begeleiding....je kan perfect zelf aan de slag en filmpjes maken etc....je komt vrij neurotisch over mbt begeleiding etc....

uhm naja ik vind het vrij lastig allemaal met begeleiding. dacht eerst een trainer te hebben die me zou helpen maar ik was verder de put ingezakt. Nu weet ik wel zeker dat het goed zit. en Pjotr weet de regels van de bond en voor NPB moet ik liften dus dan zit het toch helemaal goed?

uhm naja ik vind het vrij lastig allemaal met begeleiding. dacht eerst een trainer te hebben die me zou helpen maar ik was verder de put ingezakt. Nu weet ik wel zeker dat het goed zit. en Pjotr weet de regels van de bond en voor NPB moet ik liften dus dan zit het toch helemaal goed?

Jawel, dat zit prima. Maar je moet je er niet zo druk om maken. Het is zeker top dat je, je techniek even laat controleren.

Enkel heb je geen trainer nodig om groot te worden, volgens mij is het in de strongman wereld niet echt noodzakelijk dat je een trainer nodig hebt. De top van dit forum traint allemaal zonder trainer, correct me if i'm wrong (Uiteraard met de nodige insteek van bepaalde leden zoals pjotr)

Maar die zijn er niet elke training bij, doe wat je fijn vind. Jij weet hoe je lichaam werkt, niet iemand anders. Jij weet hoe je het beste zal groeien, wat je lichaam nodig heeft en wat je het fijnst vind trainen. Gebruik dat, in plaats van blind te staren op trainers en namen.

Jawel, dat zit prima. Maar je moet je er niet zo druk om maken. Het is zeker top dat je, je techniek even laat controleren.

Enkel heb je geen trainer nodig om groot te worden, volgens mij is het in de strongman wereld niet echt noodzakelijk dat je een trainer nodig hebt. De top van dit forum traint allemaal zonder trainer, correct me if i'm wrong (Uiteraard met de nodige insteek van bepaalde leden zoals pjotr)

Maar die zijn er niet elke training bij, doe wat je fijn vind. Jij weet hoe je lichaam werkt, niet iemand anders. Jij weet hoe je het beste zal groeien, wat je lichaam nodig heeft en wat je het fijnst vind trainen. Gebruik dat, in plaats van blind te staren op trainers en namen.

Ja oke daar heb je een punt. Maar ik was gewoon bang dat ik het fout deed. En door Pjotr voel ik me zelf verzekerder en heb ik het idee dat ik goed op weg ben nu

^^

Idd niks mis om zo nu en dan naar papendal af te reizen voor tips en mocht je strongmen doen naar een locatie daarvoor. MAar je gym trainingen kunnen perfect gewoon zelfstandig. ALs je perse tips wilt filmen en postne imo.
Een trainingsmaat met hetzelfde doel/ trainingsideeen is wel relax!

Ga filmpjes kijken, topics lezen, artikels lezen. Over hoe je het beste kan squattten.

Echt niet iedereen die op dit forum zit heeft Pjotr nodig gehad om te leren squatten, niet dat iedereen perfect squat. Maar een solide basis moet je vanaf youtube toch wel kunnen opbouwen.

Gewoon jezelf een beetje inlezen. Des te meer weet je en zal je, je daardoor zelfverzekerder voelen betreft techniek.

^^

Idd niks mis om zo nu en dan naar papendal af te reizen voor tips en mocht je strongmen doen naar een locatie daarvoor. MAar je gym trainingen kunnen perfect gewoon zelfstandig. ALs je perse tips wilt filmen en postne imo.

Er is niemand zo gek als mij hier in het boeren dorp om dat te doen. dus ik train alleen al 1.5 jaar zonder iemand denk ik. ik vind het prima oordoppen in en gaan!

Ik ga graag naar papendal mede omdat ik voor de bond ga liften dus het is wel zo gewenst er heen te gaan elke training die er is

---------- Post toegevoegd Tue 13 Sep 2011 om 00:08 ----------

Ga filmpjes kijken, topics lezen, artikels lezen. Over hoe je het beste kan squattten.

Echt niet iedereen die op dit forum zit heeft Pjotr nodig gehad om te leren squatten, niet dat iedereen perfect squat. Maar een solide basis moet je vanaf youtube toch wel kunnen opbouwen.

Gewoon jezelf een beetje inlezen. Des te meer weet je en zal je, je daardoor zelfverzekerder voelen betreft techniek.

ja dat is mischien wel zo. maar ja ik heb platvoeten enzo het is allemaal wat lastig en nu gaat het gewoon zeker weten goed! maar ik snap je punt!

^^

+1

Goede begeleiding is fijn (ik kan t weten:p) en goede trainingsmaten nog fijner. Maar je moet t uiteindelijk wel zelf kunnen doen.

Er is niemand zo gek als mij hier in het boeren dorp om dat te doen. dus ik train alleen al 1.5 jaar zonder iemand denk ik. ik vind het prima oordoppen in en gaan!

Haha, ja wie denk je dat je bij gaat houden met dat ****ing gewicht en volume van je? Ik niet hoor, pff, beest. Kan uiteraard wel spotten, filmen, of wat dan ook! Net als de hulp met je dips, no problem.

Over het squatrek, mooi! Zal eens tijd worden voor een losse squat, alhoewel er teringweinig ruimte is! Ik zeg smith eruit, gewoon rek erin ;) Hier in de omgeving is nergens een normale sportschool met een losse squat, echt ****ed up.

Sla edwin gewoon en zeg dat hij een squatrek moet kopen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven