"Je avatar weghalen" was natuurlijk niet letterlijk bedoeld. Ik zeg alleen dat je uit moet kijken met zulk soort middeltjes. Je zal nog verbaasd staan te kijken wat er niet allemaal op die dopinglijst staat. Dan kijk je je andere supplementen ook nog wel eens na als je verstandig bent. Als je voor de NPB wedstrijden wilt gaan doen, en je wordt positief gecontroleerd, dan maakt het geen drol uit of het nou een steroide is of niet. Verboden is verboden, en je wordt gewoon geschorst. Hooguit in de zwaarte van de sanctie dat het wat verschil kan maken. Maar een jaar schorsing (en een boete) is toch altijd jammer...
Over je schema: op de mainlifts (squat, bench, deadlift, evt ook MP en BOR) is dat schema van 5x5, 4x4, 3x3, etc best goed. Maar het is echt onzinnig om op assistentie oefeningen als, ik noem maar wat, leg extensions, ook dit ritme aan te houden. Dit soort oefeningen gewoon op een gewicht pakken waarmee je 8 tot 12 herhalingen kan maken. Ik vraag me eigenlijk een beetje af waar je trainer dit allemaal vandaan haalt. Trainen jullie ook echt samen of stuurt hij je gewoon je schema's op?