MuscleMeat

Log van Kladblok!

• Topic Starter Topic Starter
Matige training vandaag.

DB Press
10x 24kg
10x 32kg
0x 32kg (kreeg gewichten niet omhoog, erg zuur. Is pas een keer mislukt en sindsdien gaat het omhoog kicken niet meer zo lekker, dus dit doe ik liever met een trainingsmaatje erbij)

Benchpress
10x 70kg
3x 75kg (hier kreeg ik wat last van m'n schouder, dus maar gestopt)

Op dit punt had ik er helemaal geen zin meer in, dus toen maar wat 'leuke' oefeningen gedaan.
Pullups
10x

Chin ups
10x

DB curls
10x 16kg

Triceps pulldown
10x 60kg
10x 60kg

Hierna was ik er helemaal klaar mee. Ben zo druk met andere dingen dat ik geen goede focus heb tijdens de training. Vanaf volgende week zou dat minder moeten zijn dus daar kijk ik naar uit.

Al een week niet getraind en matig gegeten door extreme drukte.

Net maar even een geimproviseerde bar workout.
chinup
20x (snel)
10x (erg langzaam)

pullup
10x

Horizontale chinup (voeten op de ene stang, omhoog trekken aan de andere), is een soort Bent Over Row.
20x
20x

Horizontale chinup (smalle grip)
20x

bar dips
20x
20x

Fantastische pomp na deze training. Zeker achterkant schouder gaat goed. Dit moet ik vaker doen als ik weinig tijd heb!

Laatst bewerkt:
Jaren geleden, maar ik maak weer een start. Doel is om 4x per week te trainen. Heb een mooie sportschool gevonden, en wat gewichten thuis. Op dit blog ga ik alle voortgang posten!

Succes, ondanks de gevoelige schouders gaat het best goed zo te zien. Misschien iets kortere ROM doen bij de presses en niet super ver doorzakken bij dips (heb ik zelf een jaar gedaan en nu kan ik weer een grotere ROM met bv. bankdrukken)?

Succes, ondanks de gevoelige schouders gaat het best goed zo te zien. Misschien iets kortere ROM doen bij de presses en niet super ver doorzakken bij dips (heb ik zelf een jaar gedaan en nu kan ik weer een grotere ROM met bv. bankdrukken)?

Thanks voor de tip, ik ga inderdaad opletten met mn schouders dit keer!

Vandaag weer getraind. Heel uitgebreid biceps. Het was heerlijk weer dus deel van de training buiten op calisthenics rek tegenover mijn huis kunnen doen.
  • chinups: 10x, 5x, 3x, 1x. Viel me wat tegen, maar wel mooie volle range of motion gepakt.

Vervolgens naar binnen:

• barbell bicep curls met 25kg: 4 sets van 10x.
  • dumbbell bicep curls met 7kg: 4 sets van 10x.
  • 3 sets van 15x met ab wheel.

Fijne sessie en zin om morgen meteen weer te trainen, dan zijn schouders aan de beurt!

Triceps getraind, helft aan rek helft binnen:

Dips: 12, 10, 8, 6
Skull crushers 2x10kg: 10, 10, 10
Narrow grip dumbell raise 2x10kg: 20, 20, 20

Korte training maar triceps wel goed geraakt, tevreden gevoel.

Schouders zijn doorgeschoven naar donderdag, morgen dagje cardio!

Terug
Naar boven