XXL Nutrition

log whc

• Topic Starter Topic Starter
Training 13-11-09

Ik doe 6 -8 -10hh

Rug

Deadlift
140kg 4HH
125kg 7HH
110Kg 10HH

Dumbbell bent-over row
40.0kg 6HH
40.0kg 8HH PR
37.5Kg 10HH PR

Lever (plated) front lat pulldown Nieuw!
80kg 10HH
100kg 6HH
90Kg 10HH

Benen

Barbell single leg split squat
35.0kg 6HH PR
35.0kg 8HH PR
32.5Kg 10HH PR

Triceps

Weighted triceps dip (BW=86kg)
BW+40kg 3HH (35kg was niet te fabriceren)
BW+30kg 7HH PR
BW+20Kg 12HH PR

Barbell skull crusher (excl Barbell weight)
30kg 10HH PR
30kg 9HH PR
30Kg 8HH PR

Samenvatting

Training ging super! Ik ben weer beter zo te zien :D

DL gaat in verhouding tot de rest van de oefeningen een beetje traag. Ik probeer goed op mijn techniek te letten. Daarnaast had ik vandaag (in tegenstelling tot vorige week) ontzettend veel last van grip fail. Beetje vreemd ???

Dippen bouw ik wekelijks op met 5 kg. Dit ging helaas deze keer niet omdat ik maar maximaal 2 schijven aan elkaar kan knopen. Ik verwacht ook niet dat er nog veel meer als dit bij kan met mijn huidige constructie. Riem+touw+schijven. Binnenkort maar eens een dippingbelt kopen :p

Ik heb nu al zin om maandag weer te gaan :cool:

Even wat magnesium kopen en mixed grip deadliften dan zijn grip fails verleden tijd!

Even wat magnesium kopen en mixed grip deadliften dan zijn grip fails verleden tijd!

Magnesium kan ik in mijn kleine gym niet gebruiken. (Ik heb het wel bij).
Wel jammer, want het werkt echt super. Ik gebruik het bij de grote gym waar ik af en toe train wel.

Mixed grip doe ik sowieso bij hogere gewichten, anders faal ik nog eerder :p

De vrijdag voor m'n rustweek had ik geen problemen met mijn grip, daarom vind ik het een beetje vreemd.

Mooie gewichten, en brutaal hoor zo'n omgekeerde piramide ;)

Mooie gewichten, en brutaal hoor zo'n omgekeerde piramide ;)

die omgekeerde piramide kickt er af en toe wel hard in ja! Vooral met dippen is het echt even afzien op het begin :o

Het bevalt me nog steeds wel goed. Misshien over een week of 6-8 weer eens wat anders proberen.

gaat goed hier, sterke rows ook

Heb je misschien tips voor een goede vervanger voor deze oefening?

40kg is het maximale gewicht dat ik kan pakken bij ons :(

bent over barbell row? de normale. en dan heb je ook nog de yates row, en de pendlay row

bij welk ah filiaal werk jij dan?

• Like
Waarderingen: WHC
bent over barbell row? de normale. en dan heb je ook nog de yates row, en de pendlay row

bij welk ah filiaal werk jij dan?

Bent over barbell row is een goede inderdaad, maar die wil ik niet na DL doen. Ik ga die op de dinsdag toevoegen ipv machine rows.

Yates row en pendlay row ken ik niet. Zal ik eens ff naar gaan googlen ;) thanx!

Training 16-11-09

Ik doe 10/12 - 8 -6 hh

Deze week

Borst

Benchpress
85kg 8HH
90kg 5HH
95Kg 3HH
100kg 2HH

Incline Dumbbell press
30.0kg 11HH
32.0kg 8HH
32.5Kg 4HH

Dumbbell fly
18kg 12HH
22kg 9HH rep PR
24Kg 8HH PR

Benen

squat
95kg 10HH
100kg 8HH rep PR
105Kg 6HH PR
110kg 4HH PR

dumbbell Lunges
16kg 9HH rep PR
18kg 7HH rep PR
20Kg 5HH PR

Biceps

Barbell curl (EZ) (excl Barbell weight)
32kg 10HH rep PR
36kg 8HH rep PR
32Kg 8HH

Cable Curl
45kg 12HH
55kg 8HH

Dumbbell Curl
18kg 10HH

Samenvatting

Dit is mijn eerste training in de avond. Na een drukke dag en meer als 12uur op te zijn had ik niet verwacht dat de training veel zou worden.

Ook had ik een tijdslimiet van anderhalf uur, terwijl ik normaal zeker twee uur met deze training bezig ben. Vandaar dat ik de omgekeerde piramide geschrapt heb en doorga met de normale piramide. (minder opwarmen = minder tijd kwijt)

Het was druk in de sportschool, waardoor ik geen machine curl kon doen. Toen ben ik cable curl gaan doen, maar toen ik ff water was halen stond ook daar al een ecto te curlen :mad:

Ik haat trainen in de avond. Maar de benentraining maakt edat goed :D

Laatst bewerkt:
Training 17-11-09

Ik doe 10/12 - 8 -6 hh

Deze week

Rug

weighted chin-up
BW 16HH rep PR
BW+10kg 8HH
BW+15Kg 5HH
BW+20kg 5HH (small grip)

BOR
60kg 12HH
80kg 8HH
90Kg 6HH
95kg 4HH

Barbell shrug
100kg 10HH
100Kg 11HH
105kg 7HH (grip fail)

Schouders

Dumbbell Shoulder press
26kg 8HH
30kg 5HH
32.5Kg 5HH (vanaf 3e rep licht hulp gehad)
20kg 12HH

Dumbbell Seated rear lateral raise
20kg 12HH
22kg 12HH
24Kg 10HH PR

Dumbbell one hand front raise
18kg 10HH
20kg 8HH
20Kg 8HH

Samenvatting

Ik had helaas maar weer weinig tijd voor m'n training. Het ging verder wel gewoon lekker.

Grip was iets minder bij BOR en barbell shrug.

Laatst bewerkt:
Training 19-11-09

Ik doe 10/12 -8 -6 hh

Borst

Flat dumbbell press

35.0Kg 10HH rep PR
37.5kg 7HH
40.0kg 6HH (vorige week kreeg ik hem niet weg)
32.5kg 8HH

Lever (plate loaded) Incline Chest Press
50.0kg 12HH
60.0kg 10HH
70.0Kg 6HH
80.0kg 4HH (Ik kon deze niet compleet wegdrukken)

Lever pec deck fly
45kg 12HH rep PR
55kg 10HH PR
55Kg 6HH

Schouders

Standing military press
40kg 9HH
45kg 6HH
50kg 4HH rep PR
25Kg 13HH

Arnold press
18.0kg 10HH
20.0kg 7HH
22.0kg 6HH

Buik

2 oefeningen

conclusie:

M'n schouders waren nog niet hersteld van Dinsdag en mijn borst niet van Maandag. Dat voelde ik goed. Het ging verder wel gewoon lekker, maar ik snap niet waarom ik military press met zo'n laag gewicht moet doen ???
Ach, zal wel komen doordat ik vantevoren al borst gedaan heb en dinsdag ook al intensief schouders getraind heb.

Training 13-11-09

Ik doe 6 -8 -10hh

Rug

Deadlift

120kg 10HH rep PR
140kg 6HH rep PR
150kg 2HH PR
160Kg 1HH PR

Dumbbell bent-over row
40kg 10HH rep PR
40kg 10HH rep PR
40Kg 10HH rep PR

Lever (plated) front lat pulldown
100kg 10HH rep PR
110kg 6HH PR
110Kg 6HH PR

Benen

Barbell single leg split squat
35kg 10HH rep PR
40kg 8HH PR
45Kg 8HH PR

Triceps

Weighted triceps dip (BW=86kg)
BW+24kg 11HH rep PR
BW+35kg 7HH PR
BW+35Kg 7HH PR

Barbell skull crusher (excl Barbell weight)
30kg 12HH rep PR
32kg 8HH PR
32Kg 7HH

Samenvatting

Woehoe :lifter:

Beste training in weken, en het ging de laatste tijd toch al niet slecht.
Bij DL voelde ik al dat deze dag een goede zou gaan worden.
Ik was in anderhalf uur klaar, ipv tweeënhalf uur voorheen met omgekeerde piramide.

Tja, wat kan ik er over zeggen. Geweldige training. Hopelijk volgen er zo meer :D

Net een k*t training achter de rug :(

Alleen borst getraind, benen had ik echt geen kracht meer voor ???

Naja, heb ook best een zwaar weekend achter de rug.

Volgende keer beter.

Ja, daar moet ik iets aan gaan veranderen. Ik ben nog een beetje aan het vaststellen hoe het nu eigenlijk komt dat ik vaak zolang bezig ben.

Ik moet proberen m'n schema te reduceren naar 6 oefeningen met 3 setjes ipv 7/8 oefeningen met 4 setjes.

6-8-10hh kost me ook meer tijd ivm de opwarmsetjes vantevoren.

Ben ik trouwens de enige die een half uur bezig is met een lekker setje DL?

Dippen en chinnen duren tegenwoordig ook wat langer omdat ik ze weighted uitvoer. Ik heb geen speciale riem daarvoor. Gewoon een standaart ding waar ik met een touw een schijf aan kan hangen :p

Over twee weken moet ik weer wat vaker naar school. Dan ga ik weer wat meer trainen in eindhoven. Het enige nadeel is dat ik daar dus geen riem ter beschikking heb. Iemand een tip waar je die één goedkoop aan kan schaffen?

Ik doe ook 20 min DL je moet gewoon in de rust alles vlug gewicht versteken als dat nodig is en dan meteen er weer voor gaan. Wat je kan doen anders om te zien hoeveel tijd je echt nodig hebt om alles uit te voeren is je tijd onvoorwaardelijk beperken, dus bv. 1,5 uur voor sluitingstijd arriveren : )

• Like
Waarderingen: WHC
Ik doe ook 20 min DL je moet gewoon in de rust alles vlug gewicht versteken als dat nodig is en dan meteen er weer voor gaan. Wat je kan doen anders om te zien hoeveel tijd je echt nodig hebt om alles uit te voeren is je tijd onvoorwaardelijk beperken, dus bv. 1,5 uur voor sluitingstijd arriveren : )

Grappig dat je er nu over begint, maar dat laatste doe ik nu dus ook. Ik heb zeg maar een anderhalf uur de tijd en dan moet ik de bus halen. (vertrekt 1x per uur).

Ik moet zeggen dat het nu met de tijd wel goed zit sinds ik van omgekeerde piramide naar piramide gegaan ben. Eerste setje met 12hh is tevends een goed opwarmsetje :D

Even een update.

Ik hou mijn log niet meer dagelijks bij. Ik heb het momenteel druk met school/stage etc. dus ik kan die tijd beter benutten.

Ik ben door de drukte overgestapt van 2x 2split naar 3x full body.

Net M'n vetpercentage gemeten.

15,4% @ 87,3kg

Creatine ben ik zo'n maand geleden mee gestopt.

Vandaag een super training gehad :D

Benchpress

7x90kg
7x90kg
4x100kg
1x110kg
1x115kg oude PR
1x120kg PR
1x125kg PR

Ik had vantevoren wel gedacht dat ik 120kg 1x moest kunnen drukken, maar dan wel vooraan m'n training. Dat ik met 125kg zou eindigen had ik ik never nooit niet durven denken :o

Ik heb geen fail gehad, dus 130kg had ik kunnen proberen. Ik had echter bij 125kg wel het idee dat ik bijna out ging, dus ik ben maar niet verder gegaan :p

DaNg!

1x180kg Deadlift PR :hedbang:

Zo komen we steeds dichter bij de 200kg :cool:

Mensen,

M'n kracht gaat de laatste tijd best goed vooruit, maar massa en vetpercentage staan stil of gaan achteruit.

Ik heb even een tabel gemaakt van de afgelopen trainingsjaren.

2r2auk7.jpg

Toelichting: De paarse lijn moet omhoog, de blauwe naar beneden.

Zoals te zien is ga ik al een jaar achteruit in massa en m'n vetpercentage stijgt zelfs.

Ik vraag me af wat het probleem kan zijn dat ik niet vooruit ga met "body-building". Misschien iemand een idee wat het kan zijn?

Ik train 3 a 4x in de week. De manier waarop is onder andere te zien in mijn log. Ik wissel om de 6-8weken van schema.

Mijn voeding is niet slecht, maar sinds mijn laatste cut voor de zomer van 2009 kan ik nauwelijks nog zoveel eten als in de periode dat ik van 81->91kg gegaan ben.
Op goede dagen krijg ik zo'n 3500kcal binnen, maar op mindere dagen rond de 2500kcal. De mindere dagen zijn dan dagen dat ik niet naar school hoef en thuis aan het studeren ben. Ik heb dan geen zin om 8 boterhammen met kipfilet naar binnen te werken. Als ik een hele dag naar school moet blijf ik honger houden, ongeacht wat ik eet.

Binnenkort op stage, dus dan heb ik weer een ritme en kan ik makkelijker veel eten.

Rust is overigens prima. Ik probeer zo'n 6 tot 8 uur per nacht te slapen. Meer kan niet ivm werk/school.

Tips zijn welkom, want dit zie ik niet zitten zo :(

Laatst bewerkt:
Vandaag weer een doel behaald.

3x8x90kg benchpress :D

Ik heb wel een probleempje met incline db press.

8x35kg lukt me best goed, maar ik krijg hem niet weg zonder hulp :S

Wat ik doe is, ik stoot de dummbells eerst op m'n schouders, dan ga ik liggen en dan stoot ik ze omhoog. Maar op één of andere manier wil dat niet lukken met 35 :(

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven