AndroidHealthClinic

Loo's bekentenis, een nieuw tijdperk is aangebroken

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik zou maar met een goed onderbouwd verhaal komen want je moet van goede huize komen wil je mijn gezag ondermijnen.;)
Ik weet zeker dat ik met een paar minuten zo een paar onderzoeken tevoorschijn kan toveren die mijn verhaal onderbouwen...
Succes bro, ben benieuwd.

Zijn hier op het forum ook verschillende discussies over geweest, uiteindelijk maakte het niet zoveel uit of je nu meteen snelle suikers nam, of een "normale" maaltijd met havermout en whey, ik ga op die laatste ook beter aangezien ik zelf wel snel vet gain.

Zal eens kijken of ik er nog wat over kan vinden.

Nee die t-bar pakt iedereen licht bij ons in de gym, zit misschien een vloek op dat apparaat. Iedereen pakt maar de helft van wat ie met BOR's doet.
Ik vind hem ook zwaar verrot ik ben blij als ik m'n nieuwe schema weer ga doen.
Misschien het scharnier eens smeren?

klopt ik heb een bron moment ik zoek..

Het belang van koolhydraten na de training Willen jullie een geheim horen? Een belangrijk geheim, waarmee je wedstrijden kunt winnen en je spieropbouw met factor twee kunt versnellen?

Sportwetenschappers noemen het 'koolhydraatsuppletie'. Eigenlijk komt het gewoon neer op het eten van koolhydraten vlak na je training. Fruit, vruchtensap of frisdrank, desnoods pasta of rijst. Hoe simpel het ook klinkt, fysiologen beschouwen het als het krachtigste legale hulpmiddel om spiermassa en kracht op te bouwen.

Het principe achter koolhydraatsuppletie is simpel. Als je lichamelijk actief bent, maak je je spiercellen gevoeliger voor insuline, een hormoon dat suikers de cellen van je lichaam in loodst. Na een beetje inspanning hebben je spiercellen zo weinig insuline nodig, dat alle suikers in je bloedbaan moeiteloos de spiercellen instromen. Zo kunnen je spiercellen sneller hun energievoorraad aanvullen. Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.(1)
Een ander effect van koolhydraten na de training is dat het immuunsysteem zo op peil blijft. Zware trainingen zorgen ervoor dat het lichaam moeilijker ziektekiemen doodt. Sommige sporters worden daardoor ziek als ze een tijd achter elkaar hard trainen. De belangrijkste oorzaak is de gestegen concentratie van het stresshormoon cortisol dat energie onttrekt aan het immuunsysteem. Koolhydraten na de training steken echter een stokje voor de stijging van cortisol.(2) Ook dat hormonale effect versnelt je spiergroei.
Krachtsporters die pal na de training hun leeggetrokken energievoorraden aanvullen maximaliseren dus hun groei, voorkomen ziekte en verminderen hun spierafbraak. Door die drie effecten is koolhydraatsuppletie nog effectiever dan creatine. Toch is er bitter weinig onderzoek naar gedaan.(3) Er zijn geen sponsors voor.
Logisch. Er is geen farmaceut of supplementenfabrikant die wil investeren in onderzoek waaruit blijkt dat fruit of frisdrank na de training de spiergroei bevordert. Want wat wordt zo'n bedrijf daar beter van? Er is voor zover ik weet maar één uitzondering op die regel: het Amerikaanse National Honey Board heeft de Universiteit van Memphis laten onderzoeken of je honing kunt gebruiken voor koolhydraatsuppletie.(4)
De Honey Board is een organisatie die de belangen van de Amerikaanse honingfabrikanten behartigt. De organisatie wilde onderzoeken of honing voor sporters hetzelfde kon betekenen als al die dure 'geavanceerde' isotone sportdrankjes, die zich in talloze advertenties opdringen aan de sportieve consument. Volgens de makers van die sportdrankjes komen de suikers in die producten sneller in je bloed, en kun je ze daarom gebruiken om na je training sneller te herstellen. ('Als jij hebt gewonnen, heeft je lichaam veel verloren!')
Uit het onderzoek dat het National Honey Board liet verrichten bleek echter dat de primitieve honing de energievoorraad in de spieren net zo snel aanvulde als dure sportdrankjes.
Het honingonderzoek betekent niet dat honing zo'n superieure bron van koolhydraten is. Waarschijnlijk waren dezelfde resultaten gevonden bij alle voedingsmiddelen die praktisch volledig uit snelle koolhydraten bestaan. Of je frisdrank neemt of fruit, dat maakt niet uit. Als je maar geen vetten of eiwitten bij je koolhydraten neemt. Eiwitten en vetten hebben meer tijd nodig hebben om te verteren, waardoor de suikers pas in je bloed komen als je spiercellen niet meer open staan.
Pasta, aardappels of rijst zitten echter op het randje. Veel suikers in die voedingsmiddelen zijn aan elkaar vastgeknoopt tot zetmeel. De spijsvertering heeft veel tijd nodig om die zetmeelketens los te peuteren.
Met de sportdrankjes is trouwens niets mis, behalve dan dat ze duur zijn en niet al die interessante phytochemicaliën bevatten die je in fruit vindt. Maar zeker als je behoefte aan koolhydraten vrij hoog is en je er gevoelig voor bent, dan leveren die geraffineerde suikers soms problemen op. Zeker glucosepolymeren en fructose trekken water aan en kunnen bij mensen met een zwakke maag diaree veroorzaken. In dat geval is fruit beter. Aardbeien en grapefruits uitgesloten. Die bevatten stoffen die de opname van suikers vertragen.
Tekst: Willem Koert, Ergogenics

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Conclusie: Het maat niet uit wat je na je training neemt voor de KH, het gaat erom dat je het doet!

Willem Koert..:roflol: Laat het big T niet horen....

Omdat spiercellen pas nieuwe eiwitten aanmaken als ze over voldoende suikers beschikken, bevorderen je zo met simpele suikers je spiergroei.(1)
Een ander effect van koolhydraten na de training is dat het immuunsysteem zo op peil blijft. Zware trainingen zorgen ervoor dat het lichaam moeilijker ziektekiemen doodt. Sommige sporters worden daardoor ziek als ze een tijd achter elkaar hard trainen. De belangrijkste oorzaak is de gestegen concentratie van het stresshormoon cortisol dat energie onttrekt aan het immuunsysteem. Koolhydraten na de training steken echter een stokje voor de stijging van cortisol.(2) Ook dat hormonale effect versnelt je spiergroei.
Deze tekst is al best oud maar het heeft voor mij wonderen verricht. Had vroeger moeite spiermassa te winnen vanwege het feit dat ik ecto van origine ben. Daarnaast werd ik bijna altijd ziek na een korte periode training omdat mijn weerstand na de training daalde. Dit geprobeerd en kwam ineens kilo's aan VVM. Zelf neem ik na de training nog een hoge dosis l-glutamine omdat deze amino zuren de cortisol waardes omlaag brengen. Naast dextrose vul ik mijn whey shakes aan met complexe carbs uit een mass gainer.

Dit heeft mij meer opgeleverd dan creatine.

'Window of Opportunity':
Spierweefsel zal groeien als er aan een aantal voorwaarden wordt voldaan, waaronder oefening, de aanwezigheid van hormonen (groeihormoon, insuline, testosteron en schildklierhormoon) en voedingsstoffen.
De sleutel is de 'window of opportunity' ofwel het stukje tijd waarin de lichaam het meest vatbaar is voor de aanvoer van voedingsstoffen. Dit is direct na de training: het lichaam is dan extra gevoelig voor voedingsstoffen, en de bloedstroming naar de getrainde spieren blijft hoog.

Na het trainen worden in je spiercellen de GLUT4-tranportlichaampjes actiever (GLUT4-activiteit betekent dat 'het venster' opengaat).
In de celwanden ligt een eiwit dat de naam Glut-4 heeft.
Glut-4, een transporteiwit, laat de glucose in de cel naar binnen.
Door contractie ontstaat er een insuline onafhankelijk opregulatie van GLUT4 eiwitten naar het cel-oppervlak, waardoor er makkelijk glucose opgenomen kan worden.
Die blijven daar trouwens totdat spierglycogeen volledig is aangevuld.

Door herhaaldelijke contractie ontstaat schade aan de spier door de excentrische stretch. Hierbij wordt arachidonisch zuur gelost uit het intramusculair vet. Dit zuur wordt omgezet in prostaglandinen.
Testosteron zet de lever aan om meer creatine te produceren en in circulatie te brengen.
Testosteron converteert naar Estradiol en Estradiol verhoogt de output van groeihormoon.

Testosteron verhoogt de gevoeligheid van de spier aan groeihormoon.
Groeihormoon stimuleert de spier om IGF-1 aan te maken.
Creatine zet de sattelietcellen aan tot mitotische activiteit (vermenigvuldiging door celdeling)
IGF-1 stimuleert receptoren op de cel en dwingt ze om de sattelietcellen op te nemen. Hierdoor verhoogt het aantal kernen per spiervezel.
Dat leid tot meer Androgene receptoren per spiervezel en dus een grotere groeicapaciteit.

Testosteron bind op de Androgene receptoren en begint de transcriptie van DNA naar mRNA.
Indien voldoende aminozuren in de circulatie aanwezig zijn begint hypertrofie: de mRNA zet tRNA aan om eiwitten te synthetiseren die de spier herstellen en groter maken om de lading de volgende keer wel aan te kunnen.
Prostaglandinen versterken de binding van testosteron met de Androgene receptor.

Wat kunnen we hieruit afleiden:

• mRNA heeft een halfleven van max 4 uur, dat wil zeggen dat er het best gezorgd kan worden dat men een hoge aminozuurspiegel heeft voor de training en die ook snel weer aanvult na de training

• GLUT4 blijft aanwezig tot glycogeen is aangevuld, de timing van koolhydraten na de training is dus niet belangrijk

• Opslag van creatine en arachidonisch zuur zijn erg belangrijk. Beiden zijn overigens bijvoorbeeld aanwezig in een goeie steak met veel vet er aan

Er zijn overigens twee kanaaltjes waardoor spiercellen glucose naar binnen kunnen halen: het ene kanaaltje gaat openstaan omdat de insuline dat aangeeft; het andere kanaaltje omdat de spieren gaan bewegen.

Bovendien wordt de werking van insuline versterkt door inspanning.
Dat betekent dat tijdens beweging de spieren ontzettend goed glucose kunnen opnemen en hierdoor kan de bloedglucosespiegel dalen.
Bij gezonde mensen wordt dit voorkomen doordat de alvleesklier dan wat minder insuline maakt waardoor de insulinespiegel daalt.
Verder kan je voor de training het best voeding nemen met lage GI waarde, na de training hoge GI waarde..

Thanks die biergist ga ik morgen ff kopen. Met bovenstaande informatie ben ik het niet eens. I`ll be back with a post onderbouwd met bronnen.Nogmaals goed pasen.

Ik zou maar met een goed onderbouwd verhaal komen want je moet van goede huize komen wil je mijn gezag ondermijnen.;).

Die biergist is klinklare onzin broeder weet je de nadelen hiervan? Zou daar maar lekker mee stoppen. Koop maar gewoon een goede mulivitamine!
Je gezag ondermijnen mbt dextrose ga ik niet doen:D my bad.
In ieder geval weer een mooie discussie losgeweekt.:cool:
Mooie tekst imp!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.770
Die biergist is klinklare onzin broeder weet je de nadelen hiervan? Zou daar maar lekker mee stoppen. Koop maar gewoon een goede mulivitamine!
Je gezag ondermijnen mbt dextrose ga ik niet doen:D my bad.
In ieder geval weer een mooie discussie losgeweekt.:cool:
Mooie tekst imp!

wat is er mis met biergisttabeletten dan?

Niks heb ik je laten schrikken?:D
Ik heb ze ook gisteren gekocht.
Goed pasen bro...

• #3.772
WEEEKENDVERSLAG

Ik was al weken niet uitgeweest en had m'n zaterdagavonden gevuld met dvd'tjes kijken onder het genot van een bakkie zure magere kwark, Zure zaterdagavonden dus. Maar uit de buurt van alcohol dus altijd goed.
Gister moest ik wel de deur uit want ik had een feestje, bovenste gedeelte van de kroeg afgehuurd. Ik hoor het mezelf nog zo zeggen "pfff ik ga niks drinken man, ik hoop dat ze daar schaaltjes met pinda's hebben dan kan ik m'n anabolic level hoog houden".
WRONG!!!!!
De ene na de andere baco klapte naar binnen.
Anyway, er stond een mooie vrouw van + 40 jaar de hele avond een beetje alleen, en wij stonden ons af te vragen wie dat was.
Ik was al in een baldadige toestand dus een plan aan het bedenken om met haar in contact te komen.
Toen, ineens...vanuit het niets besloot een maatje van me een zeer brutale actie te doen en die chick voor m'n neus weg te gappen. Hij liep gewoon naar haar toe en trok haar de dansvloer op. En ze deed nog mee ook.
Ik werd van m'n troon gestoten en deze man kreeg niks anders dan lof, en respect want het was een brutale actie die goed uitpakte.
Later die nacht hadden we de nooduitgang open gebroken en stonden we op het dak te roken/zuipen en zagen we beneden twee BrEeZaH's onder een afdakje schuilen voor de regen. Je moet de kansen herkennen en pakken, dus ik zei; gasten, pak snel nog een baco'tje en leer. Ik sprintte per direct naar buiten en ging ook onder dat zelfde afdakje schuilen, tussen die twee in.
Het IQ van deze 19-jarigen was laag dus kat in het bakkie.
Die ene chick was bang voor het onweer (yeahhh right :rolleyes:) en ging mij helemaal omhelzen. Geen probleem, Loo beschermt je wel, en ik deed m'n best om m'n pecs extra hard aan te spannen terwijl ze met haar t**ten tegen mijn t**ten leunde.
Ze waren op een taxi aan het wachten en ik had geen vervoer (ohhh really? :orly:) dus ik mocht met ze meerijden naar hun huis.
Ik wist dat m'n matties boven aan het kijken waren, dus ik bedankte de lieve heer alvast omdat hij alles volgens plan liet verlopen. WRONG!!!!!!!!!!!!!
Want daar kwam ineens een ex-vriendinnetje naar buiten lopen, om een dikke stoeptegel te gooien in het vijvertje waar ik in aan het vissen was.
Ze heeft alles verdoet, ruzie maken met die breezah's, vertellen dat ik alleen maar wijs deed voor m'n matties, vertellen dat ik wel vervoer had, vertellen dat ik vast weer gladde praatjes had. Etc. En die gasten vanaf het dak vet lachen en schreeuwen. En die meiden hadden natuurlijk door dat er iets niet klopte, dus no ride for Loo.
Vrouwen zijn duivels.
Maar wel gelachen.

40+ vrouwen kan je topavonden mee hebben.
Op dat moment is de avond misgegaan. Je hebt de kaas van je brood laten eten. Mooi verhaal weer kan in het boekje!

:roflol: Meesterlijk, maar je zult je zeker niet verveeld hebben. ;)

Wat een story weer Loo :roflol:
Drukken met de pecs , hahaha hoe verzin je het :roflol:

Momenteel bekijken: 21 (20 leden en 1 gasten) gebruikers dit onderwerp:D:D

Voor de verandering ben je eens goed gepowned Loo. Dat hoort er jammer genoeg ook bij. Maar die gozer verdient natuurlijk alle lof, je ex daarintegen natuurlijk niet. Next time better... Het zijn sowieso katabole dagen, slecht eten en feesten. Vanavond staat lentekriebels Ben je ook aanwezig vanavond?

• #3.780
Voor de verandering ben je eens goed gepowned Loo. Dat hoort er jammer genoeg ook bij. Maar die gozer verdient natuurlijk alle lof, je ex daarintegen natuurlijk niet. Next time better... Het zijn sowieso katabole dagen, slecht eten en feesten. Vanavond staat lentekriebels Ben je ook aanwezig vanavond?

Respect voor die gast ik zou het niet eens durven.:bow:
Hij ziet er niet eens echt goed uit, maar hij kwam er wel mee weg.
Als ik al wegga vanavond dan ga ik naar Sneakers in bloemendaal, ik heb gratis kaarten. Maar ik denk dat ik thuis blijf, ik heb ****ing spierpijn van vrijdag nog en morgenochtend ga ik trainen.
Maar veel plezier in ieder geval, Lentekriebels is een dik feestje, line up zag er goed uit.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven