XXL Nutrition

Luuc's log.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
1
M'n hardeschijf staat voor het grootste deel vol met goede muziek, de mogelijkheden om te trainen zijn onbeperkt, de hersenen staan op nul en m'n spieren willen werken; hard werken... Héél hard werken!

Ik ga dus een log bijhouden.

M'n stats zuigen, maar dat ga ik met dit log veranderen!
Ik zal ze deze week posten na een goede training.

Ik heb de afgelopen tijd vaak van schema gewisseld, fullbody is erg leuk, maar kost veel tijd die ik vaak niet heb, split kan best saai zijn.
Maandag : UB

Dinsdag : rust

Woensdag : LB

Donderdag : rust

Vrijdag : UB

Zaterdag : LB

Zondag : Rust

Grote spiergroepen ga ik 8*8 of 10*10 trainen (ligt aan stemming/tijd/etc.)
Kleinere spiergroepen hoofdzakelijk 3*8 of 3*10

De enige factor die mijn training in de weg staat zijn m'n ouders; Ik train namelijk thuis.
Ze willen dat ik de 'grote stellages' (bench en squat rek) uit m'n kamer hebben omdat ze bang zijn dat de gewichten eraf vallen oid......
Die factor probeer ik zo klein als mogelijk te houden en me er niet teveel van aan te trekken.

Ik heb absoluut geen aanleg; niet voor massa of kracht, toch vind ik het heerlijk om zo bezig te zijn.
Ik ga hier op massa én kracht trainen, waarschijnlijk zal het meer kracht zijn, maar dat zien we later wel.

Tot zover mijn eerste post in m'n log; ik zal en ga dit volhouden totdat ik helemaal tevreden ben...

Maar dat zal nog wel even duren ben ik bang.:cool:

Laatst bewerkt:
Hoe weet je dat je geen aanleg daarvoor hebt? Ik meen dat je eens foto's had gepost waar je een aardig fysiek op had, plus dat je nog jong en in de groei bent.

Waarom verdeel je je training op in spiergroepen als je een trainingsmethoden volgt die gebasseerd is op bewegingen (push/pull)?

Succes verder met je log, mss een optie om je spullen buiten te zetten? Ik zou toch later voor een goed squatrek gaan, overtuig je ouders dat je squatten als bij oefening doet voor een sport, bv rugby om sterker te worden, dat zullen ze sneller goed vinden dan "bodybuilden", zorg gewoon dat je dat woord niet noemt want daar reageren ouders vrij extreem op.

• Topic Starter Topic Starter
Dank je; buiten zetten is een optie; maar het weer zit wel eens tegen:p

Push en pull kun je toch best opdelen in spiergroepen... Nouja, ik heb er niet echt verstand van, maar dat wordt dus mijn schema.:)

Het idee achter push en pull is juist dat je 't schema in bewegingen opstelt en niet een standaard split schema maakt, maar je moet maar een beetje experimenteren wat je het beste afgaat, maar vergeet je vooral niet te richten op de zware compounds, dus veel pressen, rowen, squaten en deadliften en je trainingen afsluiten met bij oefeningen.

Afdakje timmeren voor buiten, als ik zie hoe jij je squatrek hebt gemaakt moet 't toch wel mogelijk zijn, of zet 't in een stal ergens in boerenland:p

in ieder geval succes ondanks tegenwerkende ouders( ik weet het ). En je aanleg valt toch best mee, je zag er aardig uit vond ik.. je kunt er niks aan doen dat je ecto ben maakt ook nie uit.. gewoon eten!& lekker trainen dan komt alles goed :thumbup:

Laatst bewerkt:
veel suxxess :thumb:

go for it kereltje

Ecto zijn is geen excuus, gewoon vreten! :P
En die tips van AlexT zijn denk ik erg bruikbaar voor je. Zeker niet zeggen dat je aan bodybuilding doet idd! :thumb:

Oké, ik heb m'n schema wat veranderd; nu 2 keer per week waarvan zaterdag een zware dag wordt!

Vanavond oa. rowen en chinnen!

row ze en chinn ze

veel succes met je log! :thumbs:

Dank iedereen, net lekker gebunkerd :meal:, straks (19:15) trainen.:)

Begin een nieuw schema trouwens; vooral op explosiviteit en kracht; 5*6 en 8*4, moet even kijken waar het wel/niet werkt.:)

Veel succes met je log!
Heb je in de garage of kelder nergens de mogelijkheid om je spullen te zetten.
Veel succes met je training nu!:wl:

suc6 ;)

training 1

chinnen:
12, 8, 7, 6 (BW)

Barbell row:
5*6 (55)
2*10 (45)

One hand dumbbell row:
1*12 (16) peanuts!
1*10 (18) nog steeds te makkelijk!
1*10 (21) past dus niet meer op de dumb...

Dan maar weer barbell rowen:
1*3 (57)
Lukt niet echt meer om een goede row te maken; ff naar buiten chinnen.
chinnen:
7,6,3,1,1 (op!)

shrugs:
1*12 (57) peanuts!
2*12 (69) ik heb met ijzerdraad meer schijven aan de bar moeten hangen...

barbell curls:
3*5 (30)

hamer curls:
2*7 (11 per hand)

Training afmaken:
rowen:
2*20 (25)

Tussen haakjes is het gebruikte gewicht óf eigen gewicht.
Dit is trouwens zonder het gewicht van de stang; moet dat erbij of niet?

Training 1 gehad; lage reps zijn leuk; maar gaat (bij mij) behoorlijk ten koste van m'n techniek; dat is ook de reden dat ik ben gaan chinnen ipv rowen.
Techniek is imo belangrijk, dus ga de komende tijd iets hoger in reps, lager in gewicht en techniek onder de knie proberen te krijgen.

Laatst bewerkt:
Opwarmen vermeld ik niet.

BramV zei:
Heb je in de garage of kelder nergens de mogelijkheid om je spullen te zetten.
Nee; gewoon m'n slaapkamer.
Ik ga straks met m'n pa vragen of ik een deel van de loods die volgend jaar wordt gebouwd mag gebruiken voor het trainen.:)

Ik neem gewicht van de stang er steeds bij, gewicht is gewicht.
Tevens vrij goede chins
Hoeveel schijven aan gewicht heb jij thuis liggen?

Not bad:thumbs: (gewicht van de stang doe ik er niet bij, want dat moet niet volgens mij).

Ik neem gewicht van de stang er steeds bij, gewicht is gewicht.
Tevens vrij goede chins
Hoeveel schijven aan gewicht heb jij thuis liggen?

Oké dan, zal dan m'n training ff bijwerken.

Heb hier zo'n 110 kg liggen, nu nog genoeg...:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven