XXL Nutrition

Maartje's log

imaartje

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
67kg
Vetpercentage
24%
Uhm nou ok dan. Nogal newbe hier, maar moet toch ergens beginnen :D Ik zoek op verschillende manieren de stokken voor achter mijn deur en dit kan er wel eens een zijn.

Vroeger... (ja echt al lang geleden) trainde ik heel intensief en strikt dieet en dat had een mooi effect. Buiten dat ik van mezelf al een modellenfiguurtje had.. Tegenwoordig.... Tsja niets meer van over :'(

2 zwangerschappen verder, lichamelijk en geestelijk ingestort, letterlijk de dood in de ogen gezien en met spoed op de OK gelegen nadat ik al 3L bloed kwijt was. Sindsdien (afgelopen 3-4 jaar) een hel geweest met name ook lichamelijk.
Nu sinds begin dit jaar rust en stabiliteit gekregen en stukken minder lichamelijke klachten. Wel nog op onderhoud B12 injecties maandelijks. Eerder al pogingen tot beter eten en sporten gedaan, maar ik deed eigenlijk maar wat. Nu is het tijd om het serieus aan te pakken!

Ik kom van bijna 80kg af, na de zwangerschap met een vetpercentage van 33%. Maatje 42, terwijl ik vroeger altijd xs maatje 34-36 had! Inmiddels door veel stress (scheiding) en heel slecht eten zit ik nu op een 67kg, 24% vet en maatje 38. Joehoe!

Mijn doel is mijn vetpercentage stuk omlaag krijgen zodat al die zwabberende kwabjes bij mijn buik en benen (incl. putten) al minder zal worden en hopelijk dus ook strakker. En ik wil graag mooiere vormen gaan krijgen. Hoe het eerst al een ramp was om aan 1000 tot 1200 kcal te komen aan voeding (ja zo slecht at ik dus!!) zit ik inmiddels al op 1400kcal.

Nu doe ik 3x per week KT (1x LB 1x UB 1x FB en eventueel nog een keer thuis wat yoga als ik er zin in heb) en wil er begin volgend jaar cardio aan toe gaan voegen want... ik wil de cavemanrun kunnen doen in juni 2016!!

Vandaag was LB:

Squats
3x12x20
Hip trust
3x12x20
Legpress
3x15x32
Legcurl
4x15x23
Legextension
3x15x20
Lunges
Vergeten te doen! (lol)

Tips en/of aanvullingen zijn heel welkom! En corrigeer mij gerust als ik benamingen niet goed heb, moet nog veel leren!

In!

Klinkt heftig allemaal!

Lukt het niet om meer te eten of durf je niet meer te eten dan 1400 kcal?

• Topic Starter Topic Starter
Lukt niet, ik heb altijd al eigenlijk veel maaltijden overgeslagen dus weet niet beter om het zo maar te noemen. Ik kan makkelijk een dag zonder eten, avondeten is wel een must. Maar daardoor snoep ik dus ook veel sneller ipv goed te eten. Probeer er nu een gewoonte van te maken om beter en gezonder te eten. Alhoewel ik dan nu wel een beetje bang ben dat ik wel bij ga komen als ik opeens 'zo veel' ga eten omdat mijn lichaam dat niet gewend is. Maar we zullen zien. Ik merk dat ik me wel stuk beter voel als ik met regelmaat en gezonder eet.

Vandaag UB aan de beurt... Jeetje wat is dit algemeen een ernstig zwak punt voor mij :s daarom vind ik het denk ik ook niet zo leuk om te doen. Zit er aan te denken om de setjes aan te gaan passen, graag jullie advies :)

Deadlift
3x12x30
Latpull
2x15x28
Chestpress
2x15x11
Militairy press
2x15x10
Seated row
2x12x21
Tricep dips assist
2x15x-45
Bicep curls barbell
2x15x15
Side raises dumbell
2x11x3

Side raises vind ik dus echt verschrikkelijk en krijg ik niet voor elkaar, heb er ook nog een rare tik bij als ik omhoog ga dan trekt mijn lip links ook omhoog ???
Was aan het denken om die eventueel op een machine te doen omdat dit me dus echt niet goed af gaat. En ik denk dus dat ik misschien beter 3x10 bijvoorbeeld kan doen? Want 15 herhalingen trek ik niet helemaal. Hoor graag jullie meningen.

Ahh niemand meer die tips en meningen wilt delen?? :(

Slechte week achter de rug en niet meer getraind. Ook erg moe. Vandaag weer LB gedaan. Voel me opeens nogal chubby en ook bijna 2,5kg erbij :'( what's happening???!!!!

Squat
3x12x20
Hiptrust
3x15x20
Legpress
3x12x34
Legcurl
3x12x25
Legextension
3x12x25
Lunges
30x

Vond het niet lekker gaan vandaag :( Squat laten filmen en ziet er slecht uit en baal nog steeds dat ik niet eens de 90 graden red....
Maar goed morgen UB, zie er eerlijk gezegd tegenop....

Die squat komt vanzelf wel. Vaak gewoon de lenigheid en zou dan ook nog geen gewicht toevoegen tot je hem goed doet

Wat gaat er mis bij de side raises dan?
Iedereen heeft wel trekjes bij bepaalde oefeningen. Niks aan te doen.

Die squat komt vanzelf wel. Vaak gewoon de lenigheid en zou dan ook nog geen gewicht toevoegen tot je hem goed doet

Wat gaat er mis bij de side raises dan?
Iedereen heeft wel trekjes bij bepaalde oefeningen. Niks aan te doen.

Ja heb er ook al een topic over hier op het forum, staat filmpje van vandaag. Nogal slecht ;)

Nou gewoon ik vind side raises een kutoefening. Kan er nauwelijk met gewicht iets omhoog krijgen en houd het bijna niet eens vol. Haltertje vana 3kg is al niet te doen en dat accepteer ik van mezelf niet ;)

Ja ik zag het net;)

Side raises kan niemand heel erg zwaar wil je hem nog juist blijven uitvoeren.
Niks mis met het gewicht wat je gebruikt

Ik ben echt totaal motivatieloos. Sinds vorige week heb ik echt een dip dat ik niet van mijn plek kom en echt ook nergens zin in heb. Dus ook niks meer gedaan...
Gisteren al uitgesteld naar vandaag. Mezelf een schop onder de kont gegeven en gewoon gegaan. Voelt dan stiekem toch wel weer een beetje goed :) Alleen op het laatste werd ik een beetje licht in het hoofd en kreeg ik het wat benauwd, beetje getintel alsof je out gaat. Wat is daar de meest logische verklaring voor? Ik had gegeten, water bij me en het is niet superwarm ofzo in de gym.

Squat
3x10 zonder gewicht, voor de techniek (zie mijn squat topic) ATG
1x10x10 en dat werd toch wel even zwaar ATG
Hiptrust
3x12x20
Ik wil wel hoger gaan maar dan krijg ik de barbell niet meer fatsoenlijk op en af en bij ons is niet iets van een bankje met zijsteunen waarop de halter kan rusten, wat is een betere oplossing?
Legpress
3x12x37
Legcurl
2x12x27
1x10x27
Legextension
3x12x27,3

Maakt de volgorde van de oefeningen eigenlijk nog uit?

UB vandaag, maar sjeez heb daar echt geen plezier in... Vooral met losse gewichten vind ik het ook niet leuk en gaat al snel de uitvoering niet goed. Dus vandaag lekker alles op de apparaten gedaan. Beter dan niets doen toch.

RDL
3x15x30
Latpull
3x10x28
Chestpress
3x10x14
Shoulderpress
2x10x13
1x10x10
Seated row
3x10x21
Tricep dip assist
3x10 -45
Arm curls
3x10x18
Lateral raises
2x10x9
1x8x9

Plezier in t trainen krijg je pas als je vooruitgang boekt en technisch steeds beter wordt. Voor nu gewoon volhouden!! Motivatie of niet, gewoon heen gaan. Op een gegeven moment zit het zo in je systeem dat je niet beter weet:D

Die benauwdheid / duizeligheid zou een te lage bloeddruk kunnen zijn.

Jaa ik moet me momenteel echt naar de sportschool slepen en een 3e keer gebeurt gewoon vaak niet.. Slecht slecht. Had gehoopt inmiddels wel iets van progressie te hebben sinds oktober, maar zal niet goed genoeg mijn best doen. Had het vandaag weer, alleen bij de legpress... Heel raar!

Squat
2x12 zonder gewicht wederom
1x15x10
Hiptrust
3x15x20
Legpress
3x12x39
Legcurl
3x12x27
Legextension
3x12x30
Lunges
2x20
En buik nog wat gedaan.

Ging niet helemaal super, sommige niet in gewicht omhoog.

LB/UB op deze manier is dit wel een goed schema om aan te houden? (raak nogal snel uitgekeken op dingen)

UB vandaag.

RDL
3x10x40
Latpull
3x11x29
Chestpress
3x12x15,5
Shoulderpress
3x12x10
Seated row
3x12x23
Tricep dips assist
3x10x-41
Bicep curls
2x12x20
1x6x20
Lateral raises
3x12x9

Ojeeee niemand die reageert :p

Vandaag nog veel spierpijn van deze week dus ook niet veel zin om iets te doen.
Legpress, Legcurl, Calf en buik gedaan en 15 min crosstrainer... Heb dus echt geen conditie... Dat word nog flink trainen in het voorjaar
als ik een caveman wil gaan doen..

Volgende week ga ik eens een functional training proberen, soort crossfit.

Als je LB UB gaat doen is 2 dagen in de week misschien wat weinig. Dan zou ik eerder kijken om 2 keer in de week full body te trainen. Ik bedoel als je op deze manier een training mist kan het zo maar zijn dat je bijna 2 weken een bepaalde spiergroep niet traint. Daar ga je dan ook niet al te snel of al te veel op vooruit en dat is erg jammer. Bij full body is dat risico iets kleiner. Naar mijn idee zul je dan ook sneller vorderingen zien en dus ook eerder gemotiveerder raken.

Ik zelf ben wel echt fan van de losse gewichten en doe over het algemeen ook staand plassen dus durf nu niet meteen wat te roepen over trainingsschema's of programma's voor dames. Dus misschien kunnen de dames hier een beetje in bijspringen.

Als je LB UB gaat doen is 2 dagen in de week misschien wat weinig. Dan zou ik eerder kijken om 2 keer in de week full body te trainen. Ik bedoel als je op deze manier een training mist kan het zo maar zijn dat je bijna 2 weken een bepaalde spiergroep niet traint. Daar ga je dan ook niet al te snel of al te veel op vooruit en dat is erg jammer. Bij full body is dat risico iets kleiner. Naar mijn idee zul je dan ook sneller vorderingen zien en dus ook eerder gemotiveerder raken.

Ik zelf ben wel echt fan van de losse gewichten en doe over het algemeen ook staand plassen dus durf nu niet meteen wat te roepen over trainingsschema's of programma's voor dames. Dus misschien kunnen de dames hier een beetje in bijspringen.

Klopt inderdaad wel, bedoeling was 2x LB 1x UB te doen en die 2ex LB skipt wel eens de laatste tijd omdat ik gewoon echt motivatieloos en nogal zonder discipline zit. Ik kan over het algemeen alleen ma,di,wo,do trainen dus dan zou ik ook maar 2x FB kunnen doen.

Ben nog een beetje zoekende, maar daarom ook de functional proberen. Eens wat afwisseling en toch FB bezig, ook wel handig voor een opbouw richting caveman :)

Damn, vandaag eens voor de grap op de weegschaal gaan staan... 2kg erbij...(op 1 a 2 weken tijd) mmmm nja en nu dan... weet niet zo goed hoe ik die precies moet plaatsen...Hopelijk vocht en wat spiermassa?? Ben flink met mijn voeding bezig en zit inmiddels op 1600 en gaat steeds beter om meer te kunnen eten.. (kom van 1200kcal waar ik al jaren op leefde)... Merk iig niet aan mijn broeken ofzo dat alles strakker is gaan zitten, dat is goed toch! Wel dikkere tet*en...
Heb nu geen optie tot vetpercentage meten, doen ze niet aan in de goedkoopste sportscholen..
Ben echt zoekende wat nu de beste strategie is, misschien is het niet eens zo slecht om een mini bulkmodus te doen en dan proberen dat vetlaagje weg te krijgen ipv nu dat proberen te bereiken terwijl ik nog te weinig eet... Dilemma's..

• Like
Waarderingen: Wiro
2kg zal meeste toch vocht en vet zijn helemaal als je niet regelmatig traint etc.
Misschien klein beetje massa met wat mazzel.

Gaat nu dan beter met fb schema?

Zoo ok ik moet echt even nodig een restart hebben. Ben weer enorm verslaafd aan chocolade....... Liefste pralinevulling....Badbadbad....

Ben flink ziek geweest een 3 weken en hier en daar wat ontstekingen dus aan de antibiotica gezeten en nu beetje energieloos dus er is helemaal niks meer gebeurd, behalve dan dat het vetrandje op mijn buik meer is geworden....Baal....

Ga eens even neuzen voor een goed FB schema en wil eigenlijk dit deze week weer gaan oppakken en ook weer strenger in mijn voeding worden....

Goed fb schema?

Stronglifts 5x5

Voeding gewoon weer oppakken na de feestdagen.

Terug
Naar boven