Fitness Seller

Manboobs😣

• Topic Starter Topic Starter
Een update... ik ben inmiddels 85 kilo, lol. Ik was een tijdje wezen aanklooien weer. Tijdje dacht ik weer dat ik eigenlijk toch moest bulken en vaak trainde amper vanwege andere redenen. Sinds eind december ben ik in ieder geval aan een consequente streak bezig van 4x per week trainen met geen enkele keer overgeslagen. Meest consequente tot nu toe. Verder eet ik sinds 2.5 week 500 calorieen onder onderhoud en ben dus 1 kilo afgevallen. Ik hoop dat dit de juiste manier is, ik denk het wel. Verder zijn mijn stats nu qua 1rm's: deadlift 105, bench press 62.5, seated press 40. Daarnaast hardloop ik vooraf het ontbijt 5km 2/3x per week. Dus ik hoop dat als ik hiermee doorga, dat ik mijn doelen wel ga behalen. Ergens vind ik het wel zonde dat ik niet meer eet zodat ik meer progressie ga boeken qua gewicht maar ik vind afvallen nu belangrijker. Mijn vet bij mijn borsten is nog steeds meer dan mijn buik, ben er echt klaar mee. Daarna is denk ik het plan om op onderhoud te eten en steady te groeien. Maar ik denk beter eerst afvallen tot 80 kilo ofzo. Oh en ik doe Jim Wendler's First Set Last. Bevalt me goed. Eerst deed ik Boring But Big van Jim Wendler toen ik wilde bulken (van eind dec tot dus 2.5 weken geleden). Dit werkte heel goed maar dit wil ik pas weer doen als ik ben afgevallen. Vorig jaar deed ik GSLP maar ik vond dit te zwaar, Jim Wendler is een veel betere verspreiding vind ik. Qua kcal zit ik dus rond de 1800-1900 per dag met wel genoeg eiwit.

Edit: heb net m'n vetpercentage weer eens opgemeten en nog steeds rond de 20-22%.

Laatst bewerkt:
Een update... ik ben inmiddels 85 kilo, lol. Ik was een tijdje wezen aanklooien weer. Tijdje dacht ik weer dat ik eigenlijk toch moest bulken en vaak trainde amper vanwege andere redenen. Sinds eind december ben ik in ieder geval aan een consequente streak bezig van 4x per week trainen met geen enkele keer overgeslagen. Meest consequente tot nu toe. Verder eet ik sinds 2.5 week 500 calorieen onder onderhoud en ben dus 1 kilo afgevallen. Ik hoop dat dit de juiste manier is, ik denk het wel. Verder zijn mijn stats nu qua 1rm's: deadlift 105, bench press 62.5, seated press 40. Daarnaast hardloop ik vooraf het ontbijt 5km 2/3x per week. Dus ik hoop dat als ik hiermee doorga, dat ik mijn doelen wel ga behalen. Ergens vind ik het wel zonde dat ik niet meer eet zodat ik meer progressie ga boeken qua gewicht maar ik vind afvallen nu belangrijker. Mijn vet bij mijn borsten is nog steeds meer dan mijn buik, ben er echt klaar mee. Daarna is denk ik het plan om op onderhoud te eten en steady te groeien. Maar ik denk beter eerst afvallen tot 80 kilo ofzo. Oh en ik doe Jim Wendler's First Set Last. Bevalt me goed. Eerst deed ik Boring But Big van Jim Wendler toen ik wilde bulken (van eind dec tot dus 2.5 weken geleden). Dit werkte heel goed maar dit wil ik pas weer doen als ik ben afgevallen. Vorig jaar deed ik GSLP maar ik vond dit te zwaar, Jim Wendler is een veel betere verspreiding vind ik. Qua kcal zit ik dus rond de 1800-1900 per dag met wel genoeg eiwit.

Edit: heb net m'n vetpercentage weer eens opgemeten en nog steeds rond de 20-22%.
Als je vet% zo hoog is dan reken maar op -15kg

Draag je nog handschoentjes?

Juni 2023 woog je 87kg, sindsdien gaan “bulken” en weeg je nu 85kg idem dito vet%

Iets is er mis gegaan.

In be4 iedereen weer komt met het magische trainingsschema zou ik eerst leren hoe een bulk/cut werkt met kcal. Dit gaat je veel meer resultaat brengen dan jezelf afvragen of je 3 sets moet curlen of 2.

Juni 2023 woog je 87kg, sindsdien gaan “bulken” en weeg je nu 85kg idem dito vet%

Iets is er mis gegaan.

In be4 iedereen weer komt met het magische trainingsschema zou ik eerst leren hoe een bulk/cut werkt met kcal. Dit gaat je veel meer resultaat brengen dan jezelf afvragen of je 3 sets moet curlen of 2.
Ja, is heel chaotisch gegaan allemaal. Ben in ieder geval wel vooruit gegaan qua hoeveel gewicht ik til, dus dat is top. Het is ook wel te zien in de spiegel, ben wel wat gespierder geworden. Ik weet hoe een cut werkt, ik doe het nu goed. Ik eet 500 kcal onder onderhoud. Ik ben gaan experimenteren van 2000 naar 1900 en nu 1800. Ik hoop in ieder geval dat ik ook een beetje spiermassa erbij krijg in de komende cut periode. Ik ben nu eindelijk consequent since eind dec, dat is voor het eerst dat het zo goed gaat dus denk dat ik op de goede weg ben. En ja, ik draag nog die handschoenen. Draag jij nog je ak of gebruik je je vuisten?

1.97m 85kg en 1800kcals. Daar blijft niks meer van over.

1.97m 85kg en 1800kcals. Daar blijft niks meer van over.
Maar ik moet wel... ik merk dat ik anders echt niet afval. Ik kom wel snel aan merk ik maar val echt niet snel af. Ik werk thuis he en vanwege omstandigheden is mijn enige beweging een rondje door het park of klein stukje fietsen. Vandaar dat ik nu ook 5km hardlopen heb toegevoegd. Als ik 2000 eet, merk ik dat ik niet afval. Ik zit al heel lang vast op dit gewicht. Vandaar dat ik nu sinds 2.5 week het wat resoluter probeer. Als ik merk dat mijn cijfers met mn oefeningen te erg zakken, dan ga ik sowieso meer eten weer.

Tips:
1. Niet te snel afvallen, ook niet te weinig houd een goed gemiddelde;
2. Dagelijkse beweging omhoog, denk aan 10k stappen, indien mogelijk gezien o.standigheden;
3. Afvallen tot een VP iets boven de 10 os een goede strategie.

Maar ik moet wel... ik merk dat ik anders echt niet afval. Ik kom wel snel aan merk ik maar val echt niet snel af. Ik werk thuis he en vanwege omstandigheden is mijn enige beweging een rondje door het park of klein stukje fietsen. Vandaar dat ik nu ook 5km hardlopen heb toegevoegd. Als ik 2000 eet, merk ik dat ik niet afval. Ik zit al heel lang vast op dit gewicht. Vandaar dat ik nu sinds 2.5 week het wat resoluter probeer. Als ik merk dat mijn cijfers met mn oefeningen te erg zakken, dan ga ik sowieso meer eten weer.
1800kcals is nu al onder BMR. Je kunt het beste 1kg per maand afvallen, dus iets meer eten. Je bent ook geen 20 meer

0,5-1 kg per week afvallen kan prima als je kracht blijft toenemen

Thanks voor de tips beiden. Als ik de TDEE calculator doe, komt het ook uit op 1800 he. Dus vandaar ook. Want ik denk dat ik alsnog een sedentary lifestyle heb met 4x per week krachttraining en 2-3x per week 5km hardlopen. Dus daarom deed ik 1800. Maar ik zal zeker overwegen toch naar 1900 of 2000 te gaan.

Thanks voor de tips beiden. Als ik de TDEE calculator doe, komt het ook uit op 1800 he. Dus vandaar ook. Want ik denk dat ik alsnog een sedentary lifestyle heb met 4x per week krachttraining en 2-3x per week 5km hardlopen. Dus daarom deed ik 1800. Maar ik zal zeker overwegen toch naar 1900 of 2000 te gaan.
Hoeveel stappen zet je per dag?

0,5-1 kg per week afvallen kan prima als je kracht blijft toenemen
Het is ook mogelijk om in spiermassa en in gewicht dat ik til vooruit te gaan tijdens een cut toch? Ik merk namelijk dat ik dus nog steeds vooruit ga elke training weer. Soms blijft iets hangen maar uiteindelijk toch wel vooruit. Vooral chinups/pullups merk ik wel dat het blijft hangen.

Hoeveel stappen zet je per dag?
Weinig. Ik zit gewoon thuis de hele dag. Dus enkel door huis lopen en soms dus 3-5km lopen. Thats it. Ik werkte voorheen in de horeca en liep vaak wel 10km op een dag denk ik. Andere koek. Maar zelfs toen viel ik niet af. Ik draag dit vet echt al heel lang met me mee. Ik zit eraan te denken om bijna elke dag voor het ontbijt 5 km te gaan hardlopen, ook mentaal goed.

Je moet niet alleen naar gewicht kijken, ook in de spiegel en je buikomtrek bijhouden

Je moet niet alleen naar gewicht kijken, ook in de spiegel en je buikomtrek bijhouden
Ja, in de spiegel ben ik sowieso wel wat gespierder geworden. Dat zien anderen ook. Mensen zeggen dat m'n armen wel 2x zo breed zijn als eerst etc. En vollere schouders etc. Buikomtrek hield ik ook steeds bij, toevallig net vergeten te meten, maar goeie indd. Maar ik checkte net dus wel m'n buikvet en borstvet met calipers en heb meer borstvet dan buikvet.

Hoi,

Ik zit met een probleem. Ik wil heel graag een beter lichaam hebben en ben dus ook druk bezig met fitness. Ik ben vroeger erg dik geweest en dat vet zit er nu nog steeds. Ik ben daarentegen al jarenlang op hetzelfde gewicht. Alleen vraag ik me af of ik nou moet gaan cutten vanwege dat alles slap hangt, of moet bulken en het vet wegtrainen? Qua voeding neem ik aan dat ik op het gemiddelde zit, aangezien ik al jaren op hetzelfde gewicht zit.

Ik heb ook nog een foto toegevoegd om te laten zien waar ik mee kamp. Mijn tepels/borsten zijn vooral erg slap en dat is ook mijn voornaamste reden om te gaan trainen. Ik weet niet of dit komt vanwege misschien de hormoniaale kwaal gyncomastia (weet niet of ik dat heb of niet) of gewoon vet.

Dus hopelijk weten jullie wat ik nu het beste kan gaan doen. Ik kan twee keer per week maximaal naar de sportschool maar daarnaast ben ik wel bereid dingen buiten de sportschool ervoor te doen.
Als ik dit zo lees is dat niet overblijfsel van dat je erg dik was. Dus meer vel ?

Ja, in de spiegel ben ik sowieso wel wat gespierder geworden. Dat zien anderen ook. Mensen zeggen dat m'n armen wel 2x zo breed zijn als eerst etc. En vollere schouders etc. Buikomtrek hield ik ook steeds bij, toevallig net vergeten te meten, maar goeie indd. Maar ik checkte net dus wel m'n buikvet en borstvet met calipers en heb meer borstvet dan buikvet.
Kan me bijna niet voorstellen als iemand al 10j aan krachttraining doet, dat er geen spiermassa is

Als ik dit zo lees is dat niet overblijfsel van dat je erg dik was. Dus meer vel ?
Ik was dik voor m'n groeispurt die ik rond m'n 14e kreeg ofzo. Veel rollen vet etc. Echt een babylichaam/michelin. Nu vind ik dat ik dat nog steeds heb maar dan uitgerekt met mijn nieuwe lengte. Nog steeds zo papperig. Maar ik neem aan dat het gewoon vet is, vel ziet er heel anders uit volgensmij.

Kan me bijna niet voorstellen als iemand al 10j aan krachttraining doet, dat er geen spiermassa is
Ik doe geen 10 jaar krachttraining, ik heb dit profiel gewoon al een lange tijd haha omdat ik 10 jaar geleden ook al hier om advies vroeg betreft m'n manboobs.

Terug
Naar boven