MuscleMeat

Manboobs😣

Ik bedoelde trouwens niet de pauze vanwege dat ik het niet vol kan houden maar meer of mijn lichaam zich dan niet aanpast aan de lagere calorieen waardoor ik niet meer afval.
Dat zal niet gebeuren, maar mentaal ga je het onnodig zwaar maken als je tekort al behoorlijk is vanaf de start. Realiteit is dat je dan gewoon na x weken opgeeft. Slow and steady en aan het plan houden dat je wekelijks kleine stapjes vooruit gaat.

Staat genoeg op dit forum hoe je een cut succesvol kan maken.

• Topic Starter Topic Starter
Hey. Leek me toch goed een up-to-date foto te plaatsen hier. Als jullie dit zien, wat denken jullie dan? Nog steeds goed om af te vallen? En denken jullie dat ik gyno heb of gewoon vet? Vooral mijn rechterborst is groter. Omdat het buiten was en dus beetje koud, vallen m'n manboobs veel minder op dan als het warm/normaal is. Sowieso wel vooruitgang te zien he qua spiermassa vergeleken oudere foto's. Het stelt nog steeds niet veel voor natuurlijk maar had echt niks. Ik kan niet wachten om na deze cut-periode in een lean bulk te gaan.
18-3 foto 1.jpg
18-3 foto 2.jpg

Hey. Leek me toch goed een up-to-date foto te plaatsen hier. Als jullie dit zien, wat denken jullie dan? Nog steeds goed om af te vallen? En denken jullie dat ik gyno heb of gewoon vet? Vooral mijn rechterborst is groter. Omdat het buiten was en dus beetje koud, vallen m'n manboobs veel minder op dan als het warm/normaal is. Sowieso wel vooruitgang te zien he qua spiermassa vergeleken oudere foto's. Het stelt nog steeds niet veel voor natuurlijk maar had echt niks. Ik kan niet wachten om na deze cut-periode in een lean bulk te gaan.
18-3 foto 1.jpg
18-3 foto 2.jpg
En hij lijkt z'n handschoentjes aan te hebben! :roflol:

Op de tweede foto lijkt het alsof je met een holle rug, buik naar voren en/of naar voren gekanteld bekken staat. Hierdoor lijk je vetter en veelal is het niet de beste houding. Mogelijk kan je hier iets mee?

Voorlopig zou ik lekker blijven cutten tot een VP van 10-12%, zo laag als je kan zonder kracht in te leveren. Waarschijnlijk heb je ook nog wel wat beginnersgainz.

En hij lijkt z'n handschoentjes aan te hebben! :roflol:

Op de tweede foto lijkt het alsof je met een holle rug, buik naar voren en/of naar voren gekanteld bekken staat. Hierdoor lijk je vetter en veelal is het niet de beste houding. Mogelijk kan je hier iets mee?

Voorlopig zou ik lekker blijven cutten tot een VP van 10-12%, zo laag als je kan zonder kracht in te leveren. Waarschijnlijk heb je ook nog wel wat beginnersgainz.
Haha ja klopt en vaseline in m'n broekzak.

Maar ja, ik heb dus beetje een rare houding inderdaad. Mijn schouders steken naar voren en rug hol inderdaad. Zou niet weten hoe ik dit verander, probeer er al jaren op te letten. Mijn moeder heeft ook zo'n bouw dus misschien is het genetisch. Of eens langs een fysio oid.

Maar top, ga ik dat doen. Ik hoop dat ik niet al te dun eruit kom en dat er wat wat spier onder zit. Zal wel moeten denk want sinds begin tot nu toch wel enorm vooruit gegaan met m'n cijfers.

Train je thuis of in een gym?

Train je thuis of in een gym?
Thuis. Ik heb een halterrek met vrij veel gewichten, dumbbells, dib rek en optrekstang. Ik doe dus voornamelijk de barbell compounds als bench press, squat, deadlift en ohp. En dan vul ik dat aan met chinups, pullups, incline dumbbell press, dibs, dumbbell/barbell curls, lateral raises.

Waarom niet gewoon naar een gym, veel meer opties

Waarom niet gewoon naar een gym, veel meer opties
Heeft niet veel zin uit te leggen. Ik ben extreem tevreden met m'n eigen gym. Dan maar iets meer basic. Verder hoef ik ook geen grote bodybuilder te worden ofzo. Ik wil gewoon een normaal fit lichaam zonder manboobs, haha. En volgensmij kan ik met mijn materiaal heel ver komen. Ik ben wel van plan om te emigreren/leven vanuit mijn backpack in de toekomst en dan wil ik wel gewoon naar de sportschool gaan uiteraard.

Laatst bewerkt:
Ik kan je vertellen dat dit zeker geen Gyno is, ze zijn gewoon wat puffy ivm je BF. cut nog wat verder door tot je abs zichtbaar worden

Ik kan je vertellen dat dit zeker geen Gyno is, ze zijn gewoon wat puffy ivm je BF. cut nog wat verder door tot je abs zichtbaar worden
Thanks. Dat is fijn om te horen. Ik hoop het echt, kan het me bijna niet voorstellen er van af te komen, lijkt me fantastisch. Ga gewoon verder met cutten en ben benieuwd. Ik ben al zoals dit sinds m'n 11e ofzo. Was rond die leeftijd echt een michelin mannetje.

Dit ook eens lezen https://natuurlijkpresteren.nl/man-boobs-oorzaken-oplossingen/
als je eigen testosteron aan de lage kant is en oestrogeen hoog kun je dit ook krijgen. dus vanaf jongs af aan al geen ideale spiegel.
Thanks. Wat ik dus denk is dat dit o.a. komt omdat ik rond die leeftijd een gevaarlijke hoge cholesterol had (heb genetische afwijking). Dan heb je het echt over rond de 9. Dit in combinatie met dik zijn en niet bewegen, heeft ervoor gezorgd dat ik inderdaad veel te weinig testosteron had in die tijd denk ik. Ik hoop dus dat als ik nu één keer afval en weer aan zou komen, het vet niet weer bij m'n borsten komt. Nu is mijn testosteron namelijk wel in orde en mijn cholesterol is niet meer zo hoog als toen.

Thanks. Wat ik dus denk is dat dit o.a. komt omdat ik rond die leeftijd een gevaarlijke hoge cholesterol had (heb genetische afwijking). Dan heb je het echt over rond de 9. Dit in combinatie met dik zijn en niet bewegen, heeft ervoor gezorgd dat ik inderdaad veel te weinig testosteron had in die tijd denk ik. Ik hoop dus dat als ik nu één keer afval en weer aan zou komen, het vet niet weer bij m'n borsten komt. Nu is mijn testosteron namelijk wel in orde en mijn cholesterol is niet meer zo hoog als toen.
En je oestrogeen, En wat noem je in orde ?

Ga eens bij de huisarts langs en vraag een uitgebreid bloedonderzoek, zeker van de hormonen.
SHBG, Oestrogeen, Testosterone, Schildklier enz

Ik heb het 4 jaar geleden getest, oestrogeen en testosteron en dat was volgens de huisarts een normale waarde. En dit was nog toen ik vegetarier was en niet trainde en vaak alcohol dronk.

Kan je je uitslag eens posten?

Kan je je uitslag eens posten?
ik zie dat oestrogeen toen niet werd gecheckt. Testosteron was 13 n/mol. Aan de lagere kant maar niet te laag. Nu is het sowieso hoger, dat kan niet anders. Ik ben mij ook een stuk mannelijker gaan voelen, hoe gek dat ook klinkt. Ik eet ultra gezond, doe dus krachttraining, al een jaar compleet nuchter, eet veel goede dierlijke vetten etc. Wil het sowieso wel weer eens checken hoor, zeker. Aan de andere kant ga ik sowieso toch geen testosteron medicatie nemen oid. En als ik straks lagere BF% krijg en meer spiermassa, zal de testosteron ook toenemen.

Terug
Naar boven