XXL Nutrition

Manboobs😣

Ik voelde sowieso al meer moe maar daar kon ik gewoon mee dealen hoor. Maar laatste 2 dagen was echt belachelijk moe dat ik echt dacht, dit hoort niet. Heeft niks met doorzettingsvermogen te maken. Ik dacht simpelweg dat ik te scherp cut en dat iets minder scherp cutten beter is. Stel het was 700-600 kcal deficit, beter naar 500 toch? Die juiste grens opzoeken kost gewoon beetje experimenteren.
Probleem zit het hem in het afstappen van een plan. Nogmaals ik weet je data niet, ben je vorige week gemiddelde 1.5kg bw verloren dan no worries. Zit je afgelopen 3/4 weekgemiddelds continue op 0.3/0.4kg dan zou ik zelf die +100 kcal niet doen.

Ik kan alleen iets zeggen nav data, maar de manier waarop je het brengt is vaak men vooraf al inziet dit gaat hem niet worden.

• Topic Starter Topic Starter
Probleem zit het hem in het afstappen van een plan. Nogmaals ik weet je data niet, ben je vorige week gemiddelde 1.5kg bw verloren dan no worries. Zit je afgelopen 3/4 weekgemiddelds continue op 0.3/0.4kg dan zou ik zelf die +100 kcal niet doen.

Ik kan alleen iets zeggen nav data, maar de manier waarop je het brengt is vaak men vooraf al inziet dit gaat hem niet worden.
Ik ga weer door met 1900 kcal, zit in die tweede categorie inderdaad. Ik dacht gewoon dat dit een teken zou zijn dat de cut te scherp was. Merk nooit zulke moeheid. Ik denk dus dat ik de koolhydraten wat beter moet verspreiden en ik denk dat ik iets te hard heb getrained, ook nieuwe PR met squat enzo en hardlopen op dezelfde dag. Ga ermee experimenteren. Maar ik heb echt wel de discipline, daar ligt het probleem niet. Kan echt wel afzien. Het was puur een rationele gedachte dat de cut gewoon te scherp was.

Ik ga weer door met 1900 kcal, zit in die tweede categorie inderdaad. Ik dacht gewoon dat dit een teken zou zijn dat de cut te scherp was. Merk nooit zulke moeheid. Ik denk dus dat ik de koolhydraten wat beter moet verspreiden en ik denk dat ik iets te hard heb getrained, ook nieuwe PR met squat enzo. Ga ermee experimenteren. Maar ik heb echt wel de discipline, daar ligt het probleem niet. Kan echt wel afzien. Het was puur een rationele gedachte dat de cut gewoon te scherp was.
Te hard trainen kan niet, elke sessie moet all in zijn.

Check je data, log je weekgemiddeldes icm kcal die je die week elke dag at en stuur daarop. Eventueel navelomtrek wekelijks NUCHTER meten als backup wanneer je twijfelt kcal lager of niet. Houd cardio min stabiel wekelijks en ga niet elke week schommelen, sterker nog ik zou wekelijks weinig cardio doen max 30/60min pw en wel 10k stappen pd. Cardio uppen doe je in de 2de helft van je cut.

Te hard trainen kan niet, elke sessie moet all in zijn.

Check je data, log je weekgemiddeldes icm kcal die je die week elke dag at en stuur daarop. Eventueel navelomtrek wekelijks NUCHTER meten als backup wanneer je twijfelt kcal lager of niet. Houd cardio min stabiel wekelijks en ga niet elke week schommelen, sterker nog ik zou wekelijks weinig cardio doen max 30/60min pw en wel 10k stappen pd. Cardio uppen doe je in de 2de helft van je cut.
Met te hard trainen bedoel ik dat ik qua hoeveelheid oefeningen en volume meer deed als normaal. Dus dat mijn lichaam dat niet gewend is wellicht. Doe sinds vorige week dus 2x pw squat bv, dat deed ik eerst 1x pw. En ik doe nu supersets erbij dus meer oefeningen. Merk ook meer spierpijn erna dan eerst.

Thanks voor de tips. Moet eigenlijk ff een digitale weegschaal hebben, stuk beter die kleine verschillen af te lezen. In ieder geval deze ochtend voor het eerst nuchter net iets onder de 85 dus het zet mooi door.

Met te hard trainen bedoel ik dat ik qua hoeveelheid oefeningen en volume meer deed als normaal. Dus dat mijn lichaam dat niet gewend is wellicht. Doe sinds vorige week dus 2x pw squat bv, dat deed ik eerst 1x pw. En ik doe nu supersets erbij dus meer oefeningen. Merk ook meer spierpijn erna dan eerst.

Thanks voor de tips. Moet eigenlijk ff een digitale weegschaal hebben, stuk beter die kleine verschillen af te lezen. In ieder geval deze ochtend voor het eerst nuchter net iets onder de 85 dus het zet mooi door.
Blijf consistent en meer is niet beter. Volhouden aan een plan brengt je resultaten en helaas boek je geen resultaten na 3 dagen en gaat men snel twijfelen aan een aanpak en dan begint de verwarring/ ellende.

Track de data die ik opnoemde dit is eigenlijk het allerbelangrijkste zodat je weet welke kant op te sturen ipv blindelings op gevoel wat doen.

Mogelijk moet je lichaam ook gewoon in een deficit leren functioneren. Ik was echt een vaatdoek aan het begin van m'n eerste cut. Later in m'n cut kon ik in de middag lekker trainen op het aantal calorieën wat ik normaal gesproken als ontbijt at.

Hoe weet je dat het zoveel kcal tekort is?
Omdat ik met TDEE met weinig beweging op 2300 onderhoud zit en met één trede eronder op 2600. En eerst deed ik geen cardio en sinds kort wel dus ik dacht, zit nu misschien in de volgende trede, en dan is met 1900 min 700 onderhoud. Maar ik denk dat ik toch goed zit met 1900, nog ff mee door, want zoveel beweeg ik ook weer niet.

Omdat ik met TDEE met weinig beweging op 2300 onderhoud zit en met één trede eronder op 2600. En eerst deed ik geen cardio en sinds kort wel dus ik dacht, zit nu misschien in de volgende trede, en dan is met 1900 min 700 onderhoud. Maar ik denk dat ik toch goed zit met 1900, nog ff mee door, want zoveel beweeg ik ook weer niet.
Leuk al die berekeningen maar dat is slechts een richtlijn.

Alleen maar op bed willen liggen en makkelijk in slaap vallen overdag. Wel hardgelopen en 1.5 uur getraind gister maar verder dan dat heletijd moe.
Mijn idee hierbij is; kappen met hardlopen, ga eventueel wandelen en ga vooral niet op bed liggen, maar blijf actief. Anders compenseer je de winst van je cardio volledig.

Edit: en drink voldoende water

Drop je weekgemiddelde en wekelijkse kcal daarbij hier van afgelopen 4/5 weken. Dan is het mee duidelijk hoe je trend is.

Drop je weekgemiddelde en wekelijkse kcal daarbij hier van afgelopen 4/5 weken. Dan is het mee duidelijk hoe je trend is.
Ja, ik heb zojuist een digitaal weegschaal gekocht omdat mijn mechanische niet goed na de decimaal aangeeft, zodat ik beter een weekgemiddelde kan berekenen. Ik ben in ieder geval wel omlaag gegaan maar ik ga vanaf nu het precies bijhouden inderdaad.

Weeg je dagelijks onder dezelfde omstandigheid( naakt bij opstaan, na wc-bezoek)
Meet je buikomtrek elke 3-5 dagen op ruimste plek. En je weet het gem. van afgelopen week. Val je niet af en neemt je buikomtrek niet af, verlaag je kcals met 250kcals. Meer is er niet ! Gewoon doorzetten

Ja klopt maar wat moet ik dan? Ik gebruik het toch ook als richtlijn?
Het is prima om dat eerst als richtlijn te gebruiken. Als je niet in een deficit zat dan was je niet zo gaar geweest. Houd dit eerst mooi even aan zou ik zeggen en probeer normaal te gaan functioneren. Volg ondertussen wat je eet en wat je vorderingen zijn en stel daarna bij.

De meeste mensen zijn hier nogal hardcore en denken soms "de waarheid" in pacht te hebben, die ze de ander maar wat graag opdringen. Probeer het je niet aan te trekken.

Volgens mij ben je gewoon op zoek naar hoe je het aan moet pakken en moet je lekker je eigen weg volgen. Het belangrijkste is dat je eerlijk naar jezelf toe bent. Dat je vermoeid bent hoeft niet erg te zijn.

Een kameraad van me doet het trouwens heel erg goed op om z'n gewoontes wat te veranderen, en z'n buikomtrek is zo al 11cm afgenomen in de afgelopen paar maanden.

Ja, ik heb zojuist een digitaal weegschaal gekocht omdat mijn mechanische niet goed na de decimaal aangeeft, zodat ik beter een weekgemiddelde kan berekenen. Ik ben in ieder geval wel omlaag gegaan maar ik ga vanaf nu het precies bijhouden inderdaad.
Maw je hield vooraf dus niks bij en stuurt blind of niet nauwkeurig.

Dit is echt de basic en slordig waardoor je gegarandeerd geen succes zult halen. Weet ook niet hoe je vooraf heb gestuurd mbt tot de kcal, meten = weten

Als je niet in een deficit zat dan was je niet zo gaar geweest.
Want in een bulk heb je natuurlijk energie zat en ben je nooit moe?
Een kameraad van me doet het trouwens heel erg goed op om z'n gewoontes wat te veranderen, en z'n buikomtrek is zo al 11cm afgenomen in de afgelopen paar maanden.
Als je moddervet bent en elke dag al 1 worstenbroodje minder eet val je ook af, dit betekend niet dat je slim bezig bent. Meestal zijn dit ook de mensen die van moddervet zo naar half penske kunnen cutten en stagneren op 15/20% bf om vervolgens te denken anabolics is de oplossing

@Appelstroop als ik jou was zou ik advies aannemen van mensen die spiermassa hebben aangezien dit niet vanzelf komt aanwaaien. 90% hier weet het gelijk, maar vraag anders even hoe hun eigen shape eruit ziet.

Als je in de zomer nog steeds die titties hebt dan ben je gewoon dom bezig geweest en moet je maar gaan badmintonnen.

Terug
Naar boven