XXL Nutrition

Manboobs😣

• Topic Starter Topic Starter
Hallootjes,

Lekker bezig hoor. Ik ben een jaar of 3 geleden ook 30 kg afgevallen. Het vet zat vooral in mijn buik, maar ook ik had flinke manboobs. Gelukkig kan je je borstspieren aardig trainen waardoor het overtollige vel weer wat strakker komt te zitten. Ik heb los vel in mijn buikzone. Eerst stoorde mij dit behoorlijk, maar inmiddels heb ik er 100% vrede mee. Het word trouwens wel over de jaren iets minder, dus heeft wat tijd nodig ook. Bij mij zie je het overtollige vel bij mijn boobs in ontspannen toestand helemaal niet meer. Alleen als ik mijn borstpieren aanspan blijven de tepels wat lager zitten ipv dat ze mee naar boven bewegen. Anyway, lekker bezig. Blijf doelen stellen en je zult je steeds beter gaan voelen over je lichaam!!

Michael
Hey, lees dit nu pas. Thanks! 30 kg, zo hee. Ik heb zelf ook nul moeite met mijn buikvet, ik wil gewoon dat mijn borst strak is. Maar yes, ik hoop dat het weg zal gaan. Blijf de laatste tijd beetje hangen rond de 81,50/82 kilo maar sinds gister weer begonnen met hardlopen dus dat zal nu wel weer wat verder naar beneden gaan hopelijk. Verder zit ik inmiddels al op 1rm bench press van 71 kilo en 5x pull ups zonder elastiek etc. Ik blijf echt stijgende lijn houden qua hoeveel ik til, had ik niet verwacht tijdens deficit.

Update: ik merk dat ik blijf hangen rond de 82 kilo. Ik snap dit niet want ik eet maar rond de 1600-1800 kcal per dag. Sinds 1,5 week hardloop ik weer zo'n 5-7km, ongeveer om de dag voor het ontbijt. Verder nog steeds gewoon m'n 4 keer per week 531 First set last workout en daarin maak ik nog steeds veel progressie. Mijn manboobs vind ik ook nog niet bepaald verminderd. Ik merk wel dat alles wat strakker is en meer spierdefinitie maar betreft vet bij borst niet veel verschil.

Bijlagen

• Screenshot_20240521_115732_KeyLifts.jpg
    Screenshot_20240521_115732_KeyLifts.jpg
    65,3 KB · Weergaven: 30
  • Screenshot_20240521_115857_Silvergear Fit.jpg
    Screenshot_20240521_115857_Silvergear Fit.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Misschien ook werken aan een stukje zelfacceptatie? Het gros van de mensen ziet het verschil tussen wat vet of spier toch amper of boeit het niet. Het is dus vooral een probleem dat in je hoofd afspeelt.

Ik heb er zelf ook “last” van, met name op een hoger vetpercentage in iets strakkere shirtjes. Flink cutten of juist zo buff mogelijk zijn waardoor het minder opvalt helpt wel, maar verdwijnen zal het niet.

Update: ik merk dat ik blijf hangen rond de 82 kilo. Ik snap dit niet want ik eet maar rond de 1600-1800 kcal per dag. Sinds 1,5 week hardloop ik weer zo'n 5-7km, ongeveer om de dag voor het ontbijt. Verder nog steeds gewoon m'n 4 keer per week 531 First set last workout en daarin maak ik nog steeds veel progressie. Mijn manboobs vind ik ook nog niet bepaald verminderd. Ik merk wel dat alles wat strakker is en meer spierdefinitie maar betreft vet bij borst niet veel verschil.
Dat je dat gewicht kunt en wilt handhaven vind ik al knap bij jouw lengte.

Mogelijk gaat het vet daar als laatste weg?

Neemt je buikomtrek ook niet af ?
Wat je drinkt ook tellen als kcals

@Jaap ja @Mentat @Bullshark Bedankt voor jullie reacties. Ik reageer anders wel tegelijk op jullie allemaal. Ik plaats er ook gelijk een foto bij van hoe het er nu uit ziet. Ik ben best wel radeloos eigenlijk. Het blijft zo slappe hap allemaal. Ik ben sowieso wel gespierder geworden hoor en dat is vooral zichtbaar in de schouders, armen en rug. En deze foto's zijn niet heel goed vanwege dat het maar vanuit één standpunt is maar dan heb je wel een idee. Zoals je ziet is mijn rechter borst best wel groot etc. Heb ook wel beetje een buikje nog. Ik heb zojuist ook mijn vetpercentage opgemeten en dat is nu: 17%. De buikomvang is hetzelfde gebleven sinds mijn laatste meting van 2 maanden geleden. Maand daarvoor was het 92, dus toen wel 4 mm minder. Blijkbaar had ik de vorige keer mijn borst 27 mm en nu 18mm maar ik kan dat haast niet geloven en denk eerder dat ik het toen verkeerd heb opgemeten, maar wie weet. Qua 1rm maxes heb ik nu bench press 72,5 kilo, deadlift 116 kilo, shoulder press 46 kilo, squat 75 kilo.
Misschien ook werken aan een stukje zelfacceptatie? Het gros van de mensen ziet het verschil tussen wat vet of spier toch amper of boeit het niet. Het is dus vooral een probleem dat in je hoofd afspeelt.

Ik heb er zelf ook “last” van, met name op een hoger vetpercentage in iets strakkere shirtjes. Flink cutten of juist zo buff mogelijk zijn waardoor het minder opvalt helpt wel, maar verdwijnen zal het niet.
Dit probeer ik al sinds mijn 12e maar ik vind het gewoon lelijk. Poep ga je ook nooit mooi vinden. Ik voel me wel al veel zelfverzekerder omdat ik meer body heb al en ik vind het nu niet meer een probleem in mijn hemd rond te lopen oid, dat ziet er nu gewoon prima uit. Maar ik ben die slappe tietjes zo extreem zat. Ik wil zeker iets van plastische chirurgie overwegen hoor als dit niet weg kan worden getraind maar wil het eerst op natuurlijke manier proberen en echt ff goed de kans geven zoals nu. Ik denk dat ik nog aardig hoge vetpercentage heb. Kan nog steeds mijn borsten helemaal vullen met mijn handen bijvoorbeeld. Ook betreft buik. Handen vol met vet. Zal eerdaags weer mijn vet percentage opmeten.

Dat je dat gewicht kunt en wilt handhaven vind ik al knap bij jouw lengte.

Mogelijk gaat het vet daar als laatste weg?
Ja, daar hoop ik inderdaad op.
Neemt je buikomtrek ook niet af ?
Wat je drinkt ook tellen als kcals
Die is dus hetzelfde gebleven sinds 2 maanden. Maand daarvoor was het 92, nu 88.

Bijlagen

• 21-5-2024.jpg
    21-5-2024.jpg
    109,7 KB · Weergaven: 61
  • 20240521_213317.jpg
    20240521_213317.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 53
  • 20240521_213257.jpg
    20240521_213257.jpg
    133,5 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je die 17% haalt, maar dit is een pak hoger dan 17%.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet weer je die 17% haalt, maar dit is een pak hoger dan 17%.
Jackson/Pollock 7 calliper method. Maar geloof best dat het meer is maar waarom blijf ik op 82 steken dan? Aan begin van de cut was ik 88 en nu al lang 82 terwijl ik echt weinig eet.
Screenshot_20240522_075933_OneNote.jpg

Jackson/Pollock 7 calliper method. Maar geloof best dat het meer is maar waarom blijf ik op 82 steken dan? Aan begin van de cut was ik 88 en nu al lang 82 terwijl ik echt weinig eet.
Of je eet meer dan je denkt, of je verbrandt (en beweegt) er weinig.

Hoe oud ben je trouwens?

Of je eet meer dan je denkt, of je verbrandt (en beweegt) er weinig.

Hoe oud ben je trouwens?
Ik hou het echt goed bij hoor. In ergste geval zou ik dan bv. 300 kcal ipv 500 kcal onder onderhoud zitten maar betwijfel dat sterk. Ik ben 29 en 1m96.

Ga eens 3 tot 4 weken op je theoretisch onderhoud eten, dus iedere dag wegen en iedere week je omtrekken meten. tot je gewicht en omtrekken constant blijven. Je kan niet eeuwig in een cutfase blijven.
Trek dan 10% van je dagelijke behoefte af om terug een cut te starten.

Je kan ook een coach nemen die je om de 2 a 3 weken kan opvolgen en bij sturen

Ik hou het echt goed bij hoor. In ergste geval zou ik dan bv. 300 kcal ipv 500 kcal onder onderhoud zitten maar betwijfel dat sterk. Ik ben 29 en 1m96.
Je logt ook je drinken denk ik? Weet je hoe je macro's zijn? Drink je voldoende water?

Het metabolisme van sommige mensen ligt gewoon erg laag, of kan zich erg aanpassen en laag komen te liggen tijdens een tekort/cut.

Misschien lullig om te zeggen, maar train je überhaupt wel ?
Ik denk dat het daar ook aan schort, en je niet eerlijk je Kcals trackt. met 1600Kcals en 1.97m moet je echt wel afvallen. Je kunt kijken in het foto log van @RLS (ja, daar komt ie weer) wat hij eet met zijn lengte en wel afvalt

Misschien lullig om te zeggen, maar train je überhaupt wel ?
Ik denk dat het daar ook aan schort, en je niet eerlijk je Kcals trackt. met 1600Kcals en 1.97m moet je echt wel afvallen. Je kunt kijken in het foto log van @RLS (ja, daar komt ie weer) wat hij eet met zijn lengte en wel afvalt
Het is niet lullig maar wel een beetje raar want ik had toch al gedeeld dat ik nog steeds stijg met hoeveel ik til? Hier, check deze foto hieronder. Kon eerst mezelf bijv. ook niet optrekken en nu 4/5x. Ik heb op de foto's m'n spieren ook niet echt goed laten zien. Dat kan een andere keer wel. Ging mij meer om de vet. Maar het is een stuk meer gedefinieerd als voorheen, merk daar zeker wel vooruitgang in. Verder eet ik meer rond de 1800 de afgelopen 2 maanden. Sinds kort probeer ik het iets scherper. Maar ik denk dat ik een vergissing heb ontdekt in mijn telling en dat is dat ik boter niet meerekende. En ik gebruik soms best veel boter met bakken. Ik bak best vaak en bv. proteine rijke pannenkoeken bijv. Dus ik ga dat voortaan ook bijhouden.

Screenshot_20240522_111932_KeyLifts.jpg
1716369834996.png

Je logt ook je drinken denk ik? Weet je hoe je macro's zijn? Drink je voldoende water?

Het metabolisme van sommige mensen ligt gewoon erg laag, of kan zich erg aanpassen en laag komen te liggen tijdens een tekort/cut.
Ik drink enkel water en s'ochtends 2 koppen caffeine vrije koffie dus dat noteer ik niet. Maar ik realiseer me net dat ik dus geen boter erbij rekende dus dat ga ik voortaan doen. Qua macro's zit ik goed. 135-160 gram eiwit per dag, elke dag en daarnaast probeer ik zoveel mogelijk carbs mee te krijgen en vet krijg ik automatisch wel genoeg van mee.

Laatst bewerkt:
Ik drink enkel water en s'ochtends 2 koppen caffeine vrije koffie dus dat noteer ik niet. Maar ik realiseer me net dat ik dus geen boter erbij rekende dus dat ga ik voortaan doen. Qua macro's zit ik goed. 135-160 gram eiwit per dag, elke dag en daarnaast probeer ik zoveel mogelijk carbs mee te krijgen en vet krijg ik automatisch wel genoeg van mee.
Qua calorieën zit het v.w.b. drinken wel goed dan ja.
Drink je wel genoeg water?

Boter, en olijfolie bijvoorbeeld ook, kan aardig aantikken.
Vet laat zich ook vrij gemakkelijk opslaan als lichaamsvet.
Dit geldt in mindere mate voor carbs, en nog minder voor eiwitten (praktisch niet).

Haha, verder doe ik het wel echt braaf hoor. Weet zeker dat jullie trots zouden zijn als ik een body cam droeg. Maar dit is beetje dom geweest ja. Ik dacht, het zal wel meevallen. Maar goed, sinds 1,5 week hardloop ik ook bijna elke dag dus dat zal ook weer een extra push zijn.

Qua calorieën zit het v.w.b. drinken wel goed dan ja.
Drink je wel genoeg water?

Boter, en olijfolie bijvoorbeeld ook, kan aardig aantikken.
Vet laat zich ook vrij gemakkelijk opslaan als lichaamsvet.
Dit geldt in mindere mate voor carbs, en nog minder voor eiwitten (praktisch niet).
Ja, ik denk niet echt na over water eigenlijk. Ik drink gewoon impulsief wanneer ik dorst heb. Lijkt me geen probleem. Tijdens trainen vaak best veel en ook bij opstaan vaak twee glazen oid. Maar betreft boter... tja, ik lette daar niet op maar denk dat ik daar wel echt te ver in ben gegaan. Want als ik pannekoeken eet, eet ik er vaak twee dus dat is 2x boter. Dit zouden best weleens 100-150 kcal kunnen zijn. Vanaf nu eerst op de weegschaal voordat het de pan in gaat.

Enig idee waarom ik het vraag?
Ik neem aan vanwege metabolisme? Ik heb er niet echt in verdiept, ik dacht dat ik gewoon genoeg water dronk/drink. Hoeveel raad je aan? Heb altijd een pak barleduc naast me staan. Heb ook geen uitdrogingsverschijnselen ofzo.

Terug
Naar boven