- Waardering
- 704
- Lengte
- 1m97
- Massa
- 87kg
Dat weet ik ook hoor. Was grapje. Ben super dankbaar voor jullie hulp.In alle eerlijkheid, @Bullshark, evenals vele anderen hier, bedoelt het wel goed.
magookgezegdworden
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat weet ik ook hoor. Was grapje. Ben super dankbaar voor jullie hulp.In alle eerlijkheid, @Bullshark, evenals vele anderen hier, bedoelt het wel goed.
magookgezegdworden
Groenten?Voor de geïnteresseerden even laten zien wat ik vandaag heb gegeten. Mijn doel is 2100 calorieen.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja geen zin groente op te schrijven. Zit amper calorieen in. Mn pa kookt dus gooit van alles in het prutje. Ahja thanks voor tip. Ik neem het niet vaak hoor, dacht doe es gek.Groenten?
Vergelijk die Philedelfia eens hiermee:
AH Zuivelspread light bestellen | Albert Heijn
Op zoek naar AH Zuivelspread light? Dit product vind je in het grote assortiment van Albert Heijn. Bestel direct online!www.ah.nl
Niks moet. Wekelijkse update kan ook, als je dat ziet zitten. Ik vind een beetje extra motivatie in het loggen, soms kan het ook handig zijn om terug te zoeken wat wel of niet werkte en waarom. Of om bepaalde trends te ontdekken (bv bij vermoeidheid). Gewoon als naslagwerkje.Hmm. Misschien wel leuk ja. Maar moet ik dan elke training opschrijven? Kan ook dit topic gebruiken om te laten weten dat ik weer detransitioned ben naar man. 😆
Mijn TDEE onderhoud/maintenance is zo'n 2600/2700, dus vandaar. 500 calorieen eraf.
Ahja, misschien doe ik dat wel. Ik log het sowieso wel voor mezelf al, maar misschien leuk. Kan ook zo nu en dan hier berichtje plaatsen, kijk nog wel ff.Niks moet. Wekelijkse update kan ook, als je dat ziet zitten. Ik vind een beetje extra motivatie in het loggen, soms kan het ook handig zijn om terug te zoeken wat wel of niet werkte en waarom. Of om bepaalde trends te ontdekken (bv bij vermoeidheid). Gewoon als naslagwerkje.
Je moet starten met wat je nu eet, en dat verlaag je eerst met ~300kcals voor dag of 10-12 en kijkt wat er gebeurt. Elke ochtend naakt wegen als je net naar wc bent geweest en wekelijks buikomtrek bijhouden.Mijn TDEE onderhoud/maintenance is zo'n 2600/2700, dus vandaar. 500 calorieen eraf.
Ahja, misschien doe ik dat wel. Ik log het sowieso wel voor mezelf al, maar misschien leuk. Kan ook zo nu en dan hier berichtje plaatsen, kijk nog wel ff.
Ik kak pas om 12uElke ochtend naakt wegen als je net naar wc bent geweest

Ga je dan voor het eerst naar de wc ?
Dacht dat je nummer twee bedoelde, my bad

Gewenning, komt goed. Het zijn subsets, dus geen overtraining. Schaam je niet om met een repje minder te beginnen.Overtrain ik niet vanwege elke dag huiswerk? Merk wel spierpijn/stijfheid.
Is goed. Ja, doe ik. Maar ik las op mensen dat ze dus barbell row doen etc, dus vandaar. En ik dacht.. waarom geen pull ups als afwisseling, die pakt meer de lats volgensmij. Maar thanks, ik hou me idd aan t schema. Zit nu nog met een 45 kilo steun elastiek bij de chin up haha dus nog lange weg te gaan.Gewenning, komt goed. Het zijn subsets, dus geen overtraining. Schaam je niet om met een repje minder te beginnen.
Werk een beetje aan mobiliteit en flexibiliteit. Gewoon wat yoga oefeningen of i.d. kan al veel helpen. En natuurlijk goed (niet lang) opwarmen en cooling down.
Chin ups in het schema moeten (uiteindelijk) weighted. Als huiswerk doe je ze lekker full rom en max 50% van de reps die je in een set kunt.
Houd je aan het schema!
Goed bezig. Misschien hier een LOG van laten maken door @Sanca SaxonIs goed. Ja, doe ik. Maar ik las op mensen dat ze dus barbell row doen etc, dus vandaar. En ik dacht.. waarom geen pull ups als afwisseling, die pakt meer de lats volgensmij. Maar thanks, ik hou me idd aan t schema. Zit nu nog met een 45 kilo steun elastiek bij de chin up haha dus nog lange weg te gaan.
Je enthousiasme en motivatie is leuk!Hey. Het gaat goed. Ik heb nu 3x de ochtend routine gedaan met subsets van push ups en chin ups, 5 min burpees en 20 min wandelen (met podcast/audioboek, heel chill). Doet me mentaal ook goed. Goede manier de dag te beginnen, lekker in de tuin op het gras. Verder doe ik geen plugins nog, ik dacht beter eerst beginnen met de basis. Heb echter wel een paar vragen:
Overtrain ik niet vanwege elke dag huiswerk? Merk wel spierpijn/stijfheid.
Kan ik tijdens de echte workout (dus niet ochtend routine) op sommige dagen de chin ups niet beter wisselen met pull ups of bent over barbell row? Heb nu enkel chin ups op de chin up dagen.
Joee
Jezelf filmen en terugkijken.Heb wel moeite met deadlift als ik omlaag ga. Moet echt oppassen dat ik mijn knieen niet te snel buig, anders raakt de stang mijn knieen. Enkele tips daarvoor? Ben bang dat ik daardoor verkeerde houding doe/blessure krijg. Heb idee als ik weer te lang wacht met buigen, dat ik teveel mijn rug gebruik ipv benen.
Oke top, ja, ik denk dat het komt door de burpees dan. Ik deed bv 17 burpees vandaag in 5 min, was helemaal kapot. Incl volledige pushup. Dan ga ik dat wel in 3 sets verdelen dan. Betreft sub optimale sets doe ik stel ik kan max 10 pushups, doe ik 5 push ups en dat 5 sets. Dag erna 6 sets. Tm 10 sets. De dag daarna begin ik weer bij 5 sets maar dan 6 reps ipv 5. Zo moet het toch?Je enthousiasme en motivatie is leuk!
Je wilt mogelijk te snel en teveel in te weinig tijd.
Het huiswerk hoort geen echte moeite te kosten en de spierpijn mag niet aanhouden. Het zijn sub-maximale sets, ze moeten met gemak, controle en goede uitvoering gaan.
De oefeningen die je van het huiswerk bij elkaar doet zou je ook als "ladder" kunnen doen. Je doet dan steeds 1 herhaling meer en tussen de stappen op de ladder rust je zolang iemand anders over die trap zou doen. De ladders breid je uit door een ladder toe te voegen en dan een ladder eraf, maar iedere ladder een stap erbij, of zoiets.
Bij de burpees moet je dat rustig opbouwen, je doet een aantal sets van burpees en dit breidt je uit. Er zitten nooit meer burpees in een set dan burpees dieje in 3 seconden kan. Volgens mij gebruikt GS de burpee waar geen volledige push up inzit.
Mogelijk doe je teveel in één keer, doe dan liever eerst het huiswerk en voeg als je daaraan gewend bent langzaam de burpees toe. Bijvoorbeeld eerst om de dag.
Zorg ook dat er minstens één dag is dat je helemaal niet traint of huiswerk doet.
Jezelf filmen en terugkijken.
Waarschijnlijk buig je je knieën te veel en te snel.
De weg terug is omgekeerd van de weg omhoog. Het is een hinge-beweging, de stang recht naar beneden, rug recht en stabiel, kont iets naar achteren.
Alan Thrall 5-step DL op YT. ("Do not move the barbell")
En deze: