MuscleMeat

Manboobs😣

De weg terug is omgekeerd van de weg omhoog. Het is een hinge-beweging, de stang recht naar beneden, rug recht en stabiel, kont iets naar achteren.
En zwaartekracht helpt je:eyebrow:

Ik deed bv 17 burpees vandaag in 5 min, was helemaal kapot.
Netjes hoor, denk dat je voor mij dan 112 mag bellen.
Mbt deadlifts, ben aub voorzichtig, ook tijdens de neerwaartse beweging. Altijd 100% in controle zijn over elke cm van de gehele lift. Liever wat kg's van de bar af en je techniek optimaliseren.
Rackpull is eventueel een goede, tijdelijke, vervanger voor deadlift. Hiermee leer je het heup hingen goed en kun je wat makkelijker zwaarder gaan. Zie het als opstapje naar een goede deadlift.

Oke top, ja, ik denk dat het komt door de burpees dan. Ik deed bv 17 burpees vandaag in 5 min, was helemaal kapot. Incl volledige pushup. Dan ga ik dat wel in 3 sets verdelen dan. Betreft sub optimale sets doe ik stel ik kan max 10 pushups, doe ik 5 push ups en dat 5 sets. Dag erna 6 sets. Tm 10 sets. De dag daarna begin ik weer bij 5 sets maar dan 6 reps ipv 5. Zo moet het toch?
Je verhoogt de push ups en chin ups per week:
10 max, dan
W1: 5 x 5 (s x r)
W2: 6 x 5
....
W6: 10 x 5
W7: 8 x 6

Burpees, uit de link die ik al postte: LEES DAT...
An overweight and or out of shape individual could begin by doing 3 or 4 sets of 5, with the goal being to accomplish the sets in less than 15 seconds per. Once they can do that, they would add a few reps, trying for sets of 7 or 10. Each time the time goals are made across the board, they would add repetitions per set.

• Topic Starter Topic Starter
Je verhoogt de push ups en chin ups per week:
10 max, dan
W1: 5 x 5 (s x r)
W2: 6 x 5
....
W6: 10 x 5
W7: 8 x 6

Burpees, uit de link die ik al postte: LEES DAT...
Hey, beetje late reactie maar thanks. Nu een weekje verder heb ik wel wat vragen. Want wat is nu precies het nut van die frequency bodyweight method, sub sets 6x per week? Want die doe ik ook braaf, en het voelt goed om het te doen, maar wat is nu precies het effect? Burpees doe ik nu 3x sets van 5 en dan zo snel mogelijk zonder pauze tussen de reps en dan ga ik uiteindelijk in de toekomst naar reps 6, 7 etc. Want ik deed het eerst in 15 seconden zoveel mogelijk maar dat is wel echt heel weinig tijd, dat lukte maar tot 4 of 5.

Hey, beetje late reactie maar thanks. Nu een weekje verder heb ik wel wat vragen. Want wat is nu precies het nut van die frequency bodyweight method, sub sets 6x per week? Want die doe ik ook braaf, en het voelt goed om het te doen, maar wat is nu precies het effect?
Het idee is dat de push ups en chin ups extra volume toevoegen aan het deel van het programma met gewichten, maar zonder dat dit je herstel in gevaar brengt. Het is ook een vaardigheid.

Als je bepaalde getallen haalt in een challenge, per week of in een max test is het de bedoeling dat je de oefeningen vervangt door een moeilijkere variant.
Burpees doe ik nu 3x sets van 5 en dan zo snel mogelijk zonder pauze tussen de reps en dan ga ik uiteindelijk in de toekomst naar reps 6, 7 etc. Want ik deed het eerst in 15 seconden zoveel mogelijk maar dat is wel echt heel weinig tijd, dat lukte maar tot 4 of 5.
Het idee is dat je een aantal sets doet en als je die 3x5 in 15 seconden per set kan dan voeg je wat reps toe en doe je die tot je die in 3 seconden per rep kan. Dan voeg je weer een paar herhalingen toe. Als je setjes van 10 kan dan kan je of door naaar setjes van 20 of meer setjes van 10 doen. Het uiteindelijke doel is 100 burpees in 5 minuten.

Het idee is dat de push ups en chin ups extra volume toevoegen aan het deel van het programma met gewichten, maar zonder dat dit je herstel in gevaar brengt. Het is ook een vaardigheid.

Als je bepaalde getallen haalt in een challenge, per week of in een max test is het de bedoeling dat je de oefeningen vervangt door een moeilijkere variant.

Het idee is dat je een aantal sets doet en als je die 3x5 in 15 seconden per set kan dan voeg je wat reps toe en doe je die tot je die in 3 seconden per rep kan. Dan voeg je weer een paar herhalingen toe. Als je setjes van 10 kan dan kan je of door naaar setjes van 20 of meer setjes van 10 doen. Het uiteindelijke doel is 100 burpees in 5 minuten.
Maar wat heb je aan meer volume dan? Beinvloed dat de spiergroei?

In dit geval helpt het vooral je weighted chins op trainingsdagen.
Vermoedelijk zit hij op de dagen met gewicht nog aan de Lat Pull Down met V-handvat, aangezien een bodyweight chin een paar pagina's terug nog niet lukte.

Bij het huiswerk zal het wel met een elastiek zijn, reverse rows of under the table rows.
Toen ik dit schema met huiswerk volgde had ik het idee dat het ook wel enigzins een gunstige invloed had op hypertrophy.
Het idee is dat het dit ook heeft omdat je het steeds opbouwt. Ook bereidt het je voor op een vervolg waarin je meer oefeningen toevoegt.

Ik heb dit ook gehad in mijn pudertijd. Ik ben toen zo'n 15kg afgevallen (80 naar 65) en ik heb nu nergens meer last van. Wel is het zo dat als mijn vet% hoger gaat worden, je het eerst rond mijn tepels/borst gaat zien, maar dat genetisch, kan je niks aan doen. Ik verwacht dat als jij wat afvalt, je hetzelfde ervaart

Ik heb dit ook gehad in mijn pudertijd. Ik ben toen zo'n 15kg afgevallen (80 naar 65) en ik heb nu nergens meer last van. Wel is het zo dat als mijn vet% hoger gaat worden, je het eerst rond mijn tepels/borst gaat zien, maar dat genetisch, kan je niks aan doen. Ik verwacht dat als jij wat afvalt, je hetzelfde ervaart
Poeh, dat hoop ik echt! Naja, opzich niks mis mee om altijd lage bodyfat% te houden. Ik hoop dus dat het zich dan minder snel rondom mijn borst gaat opslaan omdat ik nu dus andere hormoonverhouding heb dan toen ik in pubertijd zat.

Vermoedelijk zit hij op de dagen met gewicht nog aan de Lat Pull Down met V-handvat, aangezien een bodyweight chin een paar pagina's terug nog niet lukte.

Bij het huiswerk zal het wel met een elastiek zijn, reverse rows of under the table rows.

Het idee is dat het dit ook heeft omdat je het steeds opbouwt. Ook bereidt het je voor op een vervolg waarin je meer oefeningen toevoegt.
Bodyweight chin kan ik nu 3x. Maar ik gebruik nog steeds elastiek en die lukt nu 10x.

Poeh, dat hoop ik echt! Naja, opzich niks mis mee om altijd lage bodyfat% te houden. Ik hoop dus dat het zich dan minder snel rondom mijn borst gaat opslaan omdat ik nu dus andere hormoonverhouding heb dan toen ik in pubertijd zat.

Word je zwaarder, dan worden de vetcellen die je bij je geboorte meekreeg eerst voller. Zijn ze allemaal gevuld, dan delen de vetcellen zich. Val je weer af, dan neemt de inhoud van de vetcellen af, máár de vetcellen die erbij zijn gekomen blijven bestaan. En al die vetcellen hebben een geheugen, ook wel bekend als het ‘set point.’ Ze herinneren zich hoe lekker gevuld ze ooit waren. Ze blijven jarenlang signalen naar je honger- en verzadigingscentrum in je hersenen uitzenden met als boodschap ‘hier kan nog meer bij’. Volgens sommige wetenschappers duurt het ruim zeven jaar voor die vetcellen beseffen dat je niet van plan bent ze weer te vullen. Dat verklaart waarom het zo moeilijk is om na het afvallen je lagere lichaamsgewicht in stand te houden. En dat verklaart wellicht ook dat het aantal mensen met een BMI van 25 tot 30 zo langzaam vermindert en 55-plussers nog meer moeite hebben om af te vallen

Word je zwaarder, dan worden de vetcellen die je bij je geboorte meekreeg eerst voller. Zijn ze allemaal gevuld, dan delen de vetcellen zich. Val je weer af, dan neemt de inhoud van de vetcellen af, máár de vetcellen die erbij zijn gekomen blijven bestaan. En al die vetcellen hebben een geheugen, ook wel bekend als het ‘set point.’ Ze herinneren zich hoe lekker gevuld ze ooit waren. Ze blijven jarenlang signalen naar je honger- en verzadigingscentrum in je hersenen uitzenden met als boodschap ‘hier kan nog meer bij’. Volgens sommige wetenschappers duurt het ruim zeven jaar voor die vetcellen beseffen dat je niet van plan bent ze weer te vullen. Dat verklaart waarom het zo moeilijk is om na het afvallen je lagere lichaamsgewicht in stand te houden. En dat verklaart wellicht ook dat het aantal mensen met een BMI van 25 tot 30 zo langzaam vermindert en 55-plussers nog meer moeite hebben om af te vallen
Oke top! En heb jij een uitleg waarom de frequency bodyweight volume methode nut heeft?

Oke top! En heb jij een uitleg waarom de frequency bodyweight volume methode nut heeft?
Neurologische adaptatie m.a.g. betere motorische vaardigheid.
Daarnaast  lijkt het in zekere mate bij te dragen aan hypertrophy, dit is echter niet onomstotelijk bewezen.
Bijkomend voordeel is dat je kcal verbruik behoorlijk toeneemt als je flink wat setjes huiswerk doet.

Ik dacht misschien leuk een update foto. Ik ben 85/86 kilo terwijl ik wel al een tijdje in deficit eet. Ik denk dat het komt omdat ik erg weinig beweeg naast m'n trainen (werk thuis). Dus het is nu meer body recomp denk ik maar ook prima. Ik maak mooie stappen met de gewichten. Zit nu op bench press 57.5 kilo, kan 3x optrekken zonder elastiek, schouders gaan hard. Ik maak eigenlijk de meeste progressie ooit sinds ik maar 3x in de week train en Phrak gslp doe. Bijzonder. Het gaat iig erg lekker en krijg ook complimenten van omgeving dat schouders en vooral armen flink gegroeid zijn. Erg motiverend en ik ga lekker door zo. Hopen dat de manboobs ook afnemen.

20230709_004250.jpg

Hoe gaat het hier

Ik maak eigenlijk de meeste progressie ooit sinds ik maar 3x in de week train en Phrak gslp doe. Bijzonder. Het gaat iig erg lekker en krijg ook complimenten van omgeving dat schouders en vooral armen flink gegroeid zijn.
Mooi om dit te lezen. Precies mijn ervaring. Je kunt dit schema tot in den treure blijven volgen, aanpassen, uitbreiden, omgooien naar 4x per week... Hopelijk deel je nog eens wat, succes iig :flexbiceps: op naar 100kg bench:eyebrow:

Terug
Naar boven