Fitness Seller

Manieren om post-training herstel te bevorderen

- Piracetam en andere nootropica helpen met het vergroten van het aantal receptoren voor neurotransmitters.
- Door betere doorbloeding helpen zij het herstel van hersenen bij schade door sport en stress.
- Ook is bewezen dat zij anders permanente hersenschade helpen herstellen,zoals bij alzheimer.
- Ook acute schade zoals na hersenschudding wordt erdoor sneller hersteld.
Steroiden voor de hersenen dus.

De bedoeling is ook dat je effen Googlet,want er is massa's literatuur voorhanden.
Als je die uitspit kom je interessante zaken tegen.
Ik wou mijn betoog echter een beetje leesbaar houden en niemand verdrinken in de literatuurverwijzingen.
Een bijdrage vullen met het constant aanhalen van referentiemateriaal of het quoten van anderen geeft geen zin als mensen zich niet de moeite getroosten zelf iets op te zoeken.

En dit topic gaat niet alleen over jou R'nb,er zijn mensen genoeg hier die iets nuttigs met deze gegevens kunnen aanvangen.

Tussen het kuren door geeft het combineren van deze middelen me een fantastische boost.
Verder zijn de meeste vrij verkrijgbaar in de apotheken(piracetam,hydergine,...).

Ook vind ik jouw volgende argument echt niet relevant :

Dianabol,trenbolone,parabolan,turinabol,de generische steroiden en dergelijke,...
vindt jij hier ook niet zomaar in de schappen van je apotheek om de hoek.

Blij dat er ondernemende mensen bestaan die iets verder kunnen kijken dan hun neus lang is ...
en durven experimenteren,
andere blijven hangen,verstarren,durven enkel te doen wat al lang voorgekauwd en beproefd is :loopband: :D :D

je hebt ook wel gelijk hoor, maar omdat diana is uitgevonden en et werkt hoeft nog niet te zeggen dat iedereen er voor wil kiezen het te gebruiken.

verder nee het topic gaat niet over mij hoe kom je daarbij?
alleen ik reageer overal omdat ik het topic heb aangedragen om als topic van de week te doen, omdat ik (en ik denk ook wel heel wat anderen) het zeer interessant vinden

als et bij de aphoteek te halen is zou ik et es kunnen proberen :)

Kan zeker geen kwaad,je gaat er trouwens geen rebound-effekt van hebben.

En mijn excuses als ik wat kort op de man speelde :o

Caffeïne (en theophylline) inhiberen Fosfodiësterase, die op zijn beurt de afbraak van cAMP en cGMP vermindert.. Dus méér caffeïne => meer cAMP en cGMP.

Nu wil het dat deze laatsten secundaire boodschappers zijn, en dus helpen bij de signalisatie. Ik dacht dat het vooral te maken had met orthosympathische prikkels, maar dat moet ik even nakijken. [EDIT: nagekeken: het klopt :p]

Orthosympathische prikkels = "fight or flight" mechanisme. Dwz dat je prikkels doorstuurt die inwerken op je hersenen en uitwendige spieren, de bloedsomloop zal dáár ook verhogen, terwijl hij zal verminderen in nieren en darmen (wat heb je aan een goede darmwerking als je tov. een leeuw staat ;)), zodat je optimaal voorbereid bent..

bij de fight or flight reactie wordt er meer glucose afgegeven door de lever, maar er komt volgens mij ook cortisol (stresshormoon) vrij. dit is iets wat je tijdens je training juist zou willen onderdrukken.

ik neem aan dat dit topic niet ziet op herstel onder invloed van AAS..

anders zou post workout wat insuline+dextrose+whey wonderen verrichten!

bij de fight or flight reactie wordt er meer glucose afgegeven door de lever, maar er komt volgens mij ook cortisol (stresshormoon) vrij. dit is iets wat je tijdens je training juist zou willen onderdrukken.

ik neem aan dat dit topic niet ziet op herstel onder invloed van AAS..

anders zou post workout wat insuline+dextrose+whey wonderen verrichten!

je bedoeld dan insuline injecties?

en het gaat over al het herstel wat ten alle tijden werkt.
dus wat werkt als je aan AAS bent, wat werkt als je powerlift gericht traint, wat werkt als je bodybuild gericht traint etc

dus tips die iedereen kan toepassen.

en als je tips qua AAS hebt kun je dat uiteraard posten lijkt me

Oke,daar gaat het stokpaardje.

CZS is een cruciale factor wanneer het een intensieve inspanning betreft.
CSZ - vermoeidheid is even belangrijk als plaatselijke spiervermoeidheid.

We zijn allemaal soms een beetje navelstaarderig wanneer het een onderwerp betreft dat onze passie opwekt.
Soms wordt op dit board te weinig rekening gehouden met de wetenschappelijke vorderingen die plaatsvinden in andere sportdisciplines.

Na een uitputtende inspanning ,wedstrijd of training waarin je echt het onderste uit de kan hebt gehaald,kan het herstel dagenlang duren.

Herstel of supercompensatie spierglycogeen duurt gemiddeld drie tot vier dagen.
En dit telt voor elke sport,of het nu een marathon of krachttraining betreft,op voorwaarde dat de training leidde tot volledige uitputting van die koolhydraatvoorraden.
Dan ben je dus echt diep gegaan,heb je niet zomaar wat staan aanmodderen.

De plaatselijk spierschade (spierpijn ...)kan tot een week nodig hebben voor volledig herstel of supercompensatie.

CSZ nog langer !!

Om deze reden worden volgende trainingsvormen aangewend :

- in duursporten : lange, niet-intensieve duurtrainingen
Waarom: om dat bewezen is dat zij leiden tot sneller herstel CSZ en sneller herstel van de in de sport aangewende spiermassa (door betere perifere doorbloeding aanvoer van nutrienten).
Bijvoorbeeld :

Renners in de Ronde van frankrijk doen op "rustdagen"
trainingen van 150 km of meer om hun herstel te bevorderen.

In de atletiek gaat men ervan uit dat het gros van alle duurtrainingen ondersteunend werkt voor de intensievere trainingen (intervals )ernaast.

Een marathonloper zet geen goede tijd neer omdat hij 50 km per dag loopt.
Wel omdat hij zwaardere intervaltrainingen aankan door het ondersteunende duurwerk.Gedurende intervalwerk worden hart en andere spieren dus aan een extreme belasting onderworpen die versterkend werkt.

Pure uithoudingssporten bestaan dus niet,want om je te onderscheiden van de rest heb je sowieso de factoren kracht en concentratie nodig.

- WAT BETEKENT DIT VOOR KRACHTTRAINING.

Meerder trainingen per dag zorgen ervoor dat je dieper kan gaan tijdens de intensieve oefenfases.En daarvoor moet je geen dogmatisch splitsyteem handhaven.Dezelfde spiergroep mag opnieuw belast worden,zolang de koolhydraatvoorraden op tijd weer aangevuld worden=FREQUENTIE

Drie trainingen daags van 30 tot 45 intensieve minuten leveren meer ARBEID op dan 1 training daags van 90 minuten = VOLUME

In die 30 minuten ga je telkens dieper kunnen gaan omdat je concentratievermogen (CSZ) gemakkelijker te handhaven is dan gedurende de 90 minuten-training.Je kunt een grotere intensiteit handhaven per tijdsonderdeel.Je gaat meer uitwendige kracht kunnen leveren per minuut dat je aan je training besteed = INTENSITEIT

In bijna elk atletiek-onderdeel of olympische sport wordt meermaals per dag getraind.
Ook kogelstoters,gewichtheffers doen dit.

Voorwaarde om zulke trainingsomvang te handhaven is natuurlijk manipulatie van rust,voeding,supplementen,eventueel doping.
In dat laatste onderdeel zijn de meeste hier wel thuis neem ik aan.:D

Anabolica,samen met enige andere ergogene produkten helpen ook het herstel van ons CSZ.
Maar zelfs bij steroidengebruik kan een mens overtraind raken.
Wat is overtraining.

Gezond sporten: overtraining

Deze URL even terzijde,is al langdradig genoeg zonder een wirwar van verwijzingen.

Zowel de sympathische als parasympathische overtrainingsvorm ,zolang deze niet worden veroorzaakt door lokale spiervermoeidheidsfactoren,kunnen gemanipuleerd worden door middelen die inwerken op onze chemische hersenhuishouding.

En nu ben ik bijna aan het eind van mijn betoog.
Als je al het voorgaande slikt mag je dat gerust overslaan.
Want het volgende is eigenlijk mijn antwoord op de vraag van dit topic.

Alle bekende nootropica helpen herstel.

Slikken

Deze URL is enkel bedoeld als korte inleiding over de middelen zelf.
Hiermee wil ik mijn gelijk niet staven.
Wel met het volgende.

Ik gebruik nu zelf reeds drie maand piracetam (2000 tot 4000 mg daags)
hydergine (4,5 tot 9 mg daags)

Bijwerkingen :van de hydergine heb ik soms een verstopte neus :D
Andere nevenwerkingen :

- ik kom toe met veel minder slaap
- mijn trainingen zijn intensiever,ook omdat mijn centrale vermoeidheid sneller herstelt
- ik vergeet minder
- ik train frequenter,het enige dat mij soms tegenhoudt is lokale spiervermoeidheid en pijn,ik wil geen blessures

Nog op mijn verlanglijstje : encephabol (werkzaam middel pyritinol),volgens de literatuur efficienter dan piracetam en hydergine.Verkrijgbaar in Duitsland,ook in Tsjechie,maar voor een vijfde van de Duitse prijs...tijd voor een city trip ?

Nog op de lijst maar in ontwikkeling :ampalex

[Link niet meer beschikbaar]

En kom niet af met het tegenargument dat dit middelen zijn tegen alzheimer.
Steroiden zijn ook niet gemaakt met de snoepers op dit board in gedachten...

Dit zijn echt vette supplementen die verder gaan dan enkel het corrigeren van ons korte termijngeheugen .

Ook goede hulpmiddelen tegen CSZ-vermoeidheid zijn SSRI's.

Selective Serotinine Reuptake Inhibitor - Wikipedia

Waarom ?
Ze werken in op onze serotoninehuishouding.
En die neurotransmitters zijn betrokken bij overtraining,chronische vermoeidheid.
En ik weet ook dat dit overgesimplifieerd klinkt,onze hersenhuishouding is heel wat ingewikkelder dan ik het hier efkes voorstel.
Maar de genoemde middelen werken!!!

En voor de rest....
wachten op de genetische dopingrevolutie zeker;)

goede post kerel!
;)

• Topic Starter Topic Starter
Zwaar onderbouwd... Dat je niet lang kan trainen in KT is helemaal niet achterhaald en 100% juist. Ik denk alleen dat er niet te strikt moet worden omgegaan met die 45 minuten, als je zorgt dat je rust en voeding in orde is dan kan je ook wel wat langer trainen. Alleen langer dan 1:30 kan nooit een goede training zijn, intensiteit en duur gaan gewoon niet samen, zou je continu intensief trainen dan ben je gewoon op na een dik uur, tenzij je 50% van de tijd staat te praten/niksen.

Poll voor deze week is gestart trouwens: http://forum.dutchbodybuilding.com/f150/stem-voor-beste-artikel-topic-week-15-april-2007-a-110174/

Zwaar onderbouwd... Dat je niet lang kan trainen in KT is helemaal niet achterhaald en 100% juist. Ik denk alleen dat er niet te strikt moet worden omgegaan met die 45 minuten, als je zorgt dat je rust en voeding in orde is dan kan je ook wel wat langer trainen. Alleen langer dan 1:30 kan nooit een goede training zijn, intensiteit en duur gaan gewoon niet samen, zou je continu intensief trainen dan ben je gewoon op na een dik uur, tenzij je 50% van de tijd staat te praten/niksen.

Poll voor deze week is gestart trouwens: http://forum.dutchbodybuilding.com/f150/stem-voor-beste-artikel-topic-week-15-april-2007-a-110174/

true, als je langer dan 1u30 traint, train je imo niet intensief genoeg

ik kom meestal maar op 30 minuten, tenzij ik mijn buikspieren meepak

3/4 oefeningen per spiergroep...

Mijn trainingen duurt ook max een uurtje. Wordt het namelijk snel zat in de gym.

Ik denk alleen dat er niet te strikt moet worden omgegaan met die 45 minuten, als je zorgt dat je rust en voeding in orde is dan kan je ook wel wat langer trainen. Alleen langer dan 1:30 kan nooit een goede training zijn, intensiteit en duur gaan gewoon niet samen, zou je continu intensief trainen dan ben je gewoon op na een dik uur, tenzij je 50% van de tijd staat te praten/niksen.

ach, ik ken het wel hoor, heel soms heb ik wel is een training van 1,5uur.
dan sta je veel te praten, dan is het druk en moet je wachten, dus neem je wat rust tussen je oefeningen door maar.... in je rust groeien je spieren dus ach voor een keer is het niet zo erg ;) hehe

hier licht het verschil tussen powerliften/gewichtheffen/sterkste man en bodybuilding

so true!!

mijn trainingen zijn meestal ook iets van een uur tot anderhalf uur, ik heb wel eens 2 uur getraind maar dan lig ik bijkans te kotsen.........en dat is ook weer niet de bedoeling!
;)

Laten we eens wat praktijkvoorbeelden nemen. Ik houd het bij twee. 1) The Locust. Vraag hem maar eens hoe lang hij traint. Ik zal het je makkelijk maken. Twee uur trainen is voor hem standaard. Hij is noch zwak, noch klein, dus volgens mij werkt het wel voor hem. 2) Een willekeurige routine: Sheiko. Probeer dat maar eens binnen 45 min af te werken of zelfs binnen 1u30. Is niet te doen. Volgens jullie redenatie is het dan niet effectief. Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb er zelf goede gains mee gemaakt.

true, als je langer dan 1u30 traint, train je imo niet intensief genoeg

Jij praat altijd met iedereen mee he :rolleyes:

hier ligt het verschil tussen powerliften/gewichtheffen/sterkste man en bodybuilding

Idd

Maar als de Locust zich daar goed bij voelt is het cortisol verhaal ook anders he, want bevredigende trainingen zijn ook anti-stress.

Als je de hele dag door veel carbs eet en met een volle tank aan glycogeen gaat trainen kan dat bij uitzondering idd wel 2 uur progressief. Zeker als je je daar lekker bij voelt en je niet lichamelijke het gevoel krijgt dat je jezelf erdoor moet sluren.

Moeilijk te zeggen allemaal...;)
voor mij doet het volgende altijd wel goed zijn werk...
voor 16.00 uur wat koolhydraat rijker voedesel, na 16.00 wat eiwitrijker voedsel...tijdens het trainen altijd BCAA's/Glutamine.
Trainen doe ik puur op gevoel, soms is de pijp al leeg na een uurtje, dan weer na dik 2uur training, verschilt p.d. bij mij. Afhankelijk ook of ik b.v. in een periode zit dat ik er CreaBlast/NitroCrea bij neem:brew: .

Verder stem ik natuurlijk wel alle rusttijden goed op elkaar af, ook hier heb je soms wat meer nodig dan de andere keer.

Ik ga mee met de powerlifters/strongman hier. Ik train ook langere sessie's en deel hun mening.

Bestelling nog steeds niet binnen

Wel leuk als je wat besteld en dat na een maand nog steeds niet binnen heb dat weight gain plus.
En dat bedrijf is telefoonisch ook niet te bereiken.

Iemand anders daar ook klachten over???

Terug
Naar boven